Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
171 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Ben je onder invloed? :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Nee 🤭
Mindless zei:
1 ding weet ik wel en dat is dat ik tegen oorlog ben en vooral tegen het maken van onschuldige slachtoffers middels oorlog, aan welke "kant" die slachtoffers ook staan
Klik om te vergroten...
100% zeker.
Een hand vol mensen word er rijker van.

Voor de rest alleen maar slachtoffers.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#2

Tenminste toch nog wat mensen die eerlijk toegeven hoe het zit. Baudet stond bovenaan en naar verluidt waren er dus 100 duizenden stemmen op het boek van Baudet. :mouthzip:

Mevrouw Pløp zei:
Maar geloven dat het allemaal een complot tegen Baudet is is natuurlijk makkelijker.
Klik om te vergroten...
🤡
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
WhySoSerious?! zei:

- YouTube

Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.
youtube.com youtube.com

Tenminste toch nog wat mensen die eerlijk toegeven hoe het zit. Hij stond bovenaan en naar verluid waren er dus 100 duizenden stemmen op het boek van Baudet. :mouthzip:

@Mevrouw Pløp ik hoop dat je meekijkt. Met je complottheorie.
Klik om te vergroten...
Wauw...

Nogmaals:

Je bent vrij om je mening te hebben, zolang deze maar overeenkomt met de onze...
~ Nederland, anno 2022 (en lang daarvoor)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Emigreer dan lekker naar Rusland. Daar viert de democratie hoogtij.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit topic wordt zo langzamerhand een soort circlejerk voor FVD trolletjes. Ik ben dan wel geen vliegtuig maar kondig toch mijn vertrek aan.

Imma head out
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Dit topic wordt zo langzamerhand een soort circlejerk voor FVD trolletjes. Ik ben dan wel geen vliegtuig maar kondig toch mijn vertrek aan.

Imma head out
Klik om te vergroten...
Mensen die sommige punten van FvD goed vinden en/of vinden dat FvD oneerlijk en ondemocratisch behandeld wordt op bepaalde plekken:

FvD trolletjes.

Allemaal, of niet Fred?

Er mag "van alle kanten" geluid komen, toch? En daarnaast, echte hardcore FvDers heb ik hier niet gezien volgens mij. Maar ook die zijn toch welkom op een openminded forum als DF?
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Imma head out
Klik om te vergroten...
Maakt niet uit Fred. Sterker nog: goede keus! Het punt ontging je regelmatig en het ontbrak je aan de inhoud.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
kondig toch mijn vertrek aan.
Klik om te vergroten...
Dat is niet nodig hoor.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mmm hoor net dat ze de winkels om 17.00 willen gaan sluiten… Totaal geen nut en wanneer moeten werkenden dan boodschappen doen?
Man man pffff
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
BraboF zei:
Bekijk bijlage 33761

🙏
Klik om te vergroten...
Een cardio anesthesioloog is evengoed geen viroloog of epidemioloog.

Artikel over het hoe en waarom de angst voor de Omnikrom-variant:
www.destentor.nl

De macht van de grote getallen: waarom virologen zo bang zijn voor omikron

Nederland werd gisteravond overvallen door het nieuws dat het Outbreak Management Team (OMT) pleit voor een nieuwe harde lockdown. Waarom zijn experts zo bang voor de omikronvariant?
www.destentor.nl www.destentor.nl
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ze verwachten in België tegen half januari 125.000 besmettingen per dag terwijl we nu al aan 25.000 per dag zitten. Als ik het zo mag horen en lezen krijgen we allemaal covid. Good luck iedereen 😎.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Straks na werk ff wat wiet extra halen bij de shop. Die zal ook wel 17.00 dicht moeten vanaf morgen.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vannacht vlak voor 12 kregen we de positie uitslag.
Wij zijn allemaal gevaccineerd, afspraak voor boosters was voor volgende week.
Nu heeft mijn hele gezin covid.
Op dit moment nog lichte klachten.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cerberus zei:
Nee want dat er mutaties gingen komen waardoor de vaccins hun effectiviteit verliezen zat mee in onze voorspelling.
Klik om te vergroten...
Dat was toen nog speculatie. Wel mogelijk maar niet zeker dat dat zou gebeuren of op deze dramatische wijze.

Cerberus zei:
Mijn vraag is nochtans duidelijk: komt er nooit een punt waarop je zegt: beter wordt het niet meer, nu moeten maar alle maatregelen weg en accepteren we maar dat er doden vallen als we niet voor altijd willen vastzitten aan beperkingen allerhande.
Klik om te vergroten...
Misschien wel. Maar dat punt heb ik nu nog niet bereikt. Jij wel neem ik aan, gebaseerd op de manier waarop je dit stelt... Of zie ik het dan verkeerd?
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Dat was toen nog speculatie. Wel mogelijk maar niet zeker dat dat zou gebeuren of op deze dramatische wijze
Klik om te vergroten...

Virussen muteren continu, dus een zeer gemakkelijk te maken voorspelling qua speculatie.

Eik zei:
Misschien wel. Maar dat punt heb ik nu nog niet bereikt. Jij wel neem ik aan, gebaseerd op de
Klik om te vergroten...
Ik ben ideologisch al sinds het begin tegen ook maar 1 coronaregel die van de overheid uitkomt. Nu de vaccins er zijn sta ik ook perplex dat er mensen zijn die nog steeds dingen willen toegooien.
Ik ben toch blij dat ik de dag van vandaag geen student meer ben, nu het meer dan 2 jaar zal duren is heel het studentenleven van extreem veel mensen naar de knoppen zijn. Stel je ook eens voor dat je ondernemer bent van grote feesten en nadat ze de zoveelste valse belofte gedaan hebben van "na die datum verdwijnen alle regels" mag je weer je eigen feest aflassen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Cerberus zei:
Virussen muteren continu, dus een zeer gemakkelijk te maken voorspelling qua speculatie.


Ik ben ideologisch al sinds het begin tegen ook maar 1 coronaregel die van de overheid uitkomt. Nu de vaccins er zijn sta ik ook perplex dat er mensen zijn die nog steeds dingen willen toegooien.
Ik ben toch blij dat ik de dag van vandaag geen student meer ben, nu het meer dan 2 jaar zal duren is heel het studentenleven van extreem veel mensen naar de knoppen zijn. Stel je ook eens voor dat je ondernemer bent van grote feesten en nadat ze de zoveelste valse belofte gedaan hebben van "na die datum verdwijnen alle regels" mag je weer je eigen feest aflassen.
Klik om te vergroten...
Als ik nog student was geweest was ik honderd keer liever m'n studentenleven kwijt geweest dan m'n ouders of opa en oma.

Hoe had jij het voor je gezien als er vanaf het begin geen enkele maatregel was getroffen?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Geen idee of ze zo ver zullen durven gaan. Maar als ze dat doen dan is die mogelijkheid er inderdaad.


Ben ik niet met je eens. Als je als overheid zo ver wilt gaan dan moet je wel echt heeeeel goed uit kunnen leggen waarom je zo ver gaat. Ga er maar vanuit dat een rechter daar uiterst kritisch naar zal kijken.


Ze maken af en toe nieuwe wetgeving. Voor zover ik weet hebben ze niet de grondwet veranderd.

Het veranderen van de grondwet is een stuk complexer dan het invoeren van nieuwe reguliere wetgeving. Zo is de procedure veel uitgebreider, duurt het langer en heb je een 2/3 meerderheid nodig in plaats van de normale meerderheid.
Klik om te vergroten...
Oow, ik meende dat dit wel een grondwet was maar dan heb ik het mis.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk dat de meesten studenten (en nagenoeg iedereen op misschien enkele zeer introverte personen na?) zich de pan uit balen en het is zeker pittig (ook pittiger dan ikzelf in maart 2020 verwachtte), maar dat valt echt compleet in het niets bij wat zorgmedewerkers of nabestaanden van slachtoffers nu mee moeten maken dus ik zit met alle liefde nog jaren depressief op de bank als dat die schade een beetje kan inperken.

En ja, ik baal ook flink dat de vaccins niet "de" uitkomst van de crisis zijn... Maar dat dat een risico zou zijn, wisten we ook al omdat mutaties op de loer lagen. Bovendien met de vaccinatiegraad in Nederland (en volgens mij in België) valt er niet optimaal te profiteren van de voordelen van het vaccin.
Maar dit alles heeft al bijna een jaar ruimvoldoende wetenschappelijke ondersteuning... Zo is er eigenlijk altijd gezegd dat er nog onzekerheid is over hoe lang de werking zou zijn. Ik weet dat Hugo soms poep lult, maar verder vind ik het een beetje gek daar zo skeptisch of achterdochtig over te doen. Overheidssites zijn hier mega open over ook. Ik deel die even gemakshalve, want heb even geen tijd vandaag uitgebreid bronnen te zoeken. Misschien kom ik daarop terug (misschien niet):

Werking van de coronavaccins | RIVM

Het is belangrijk dat vaccins goed werken, beschermen tegen ziekte en tegelijkertijd veilig zijn voor de gezondheid. Het coronavirus verandert en zo ontstaan er nieuwe (sub)varianten van het coronavirus. Dat betekent vaak niet dat een vaccin dan niet meer werkt. Dat komt doordat de varianten die...
www.rivm.nl www.rivm.nl

Oja - grondwetten worden inderdaad niet zomaar aangepast. Wat Eik zegt:
Eik zei:
Het veranderen van de grondwet is een stuk complexer dan het invoeren van nieuwe reguliere wetgeving. Zo is de procedure veel uitgebreider, duurt het langer en heb je een 2/3 meerderheid nodig in plaats van de normale meerderheid.
Klik om te vergroten...
Het duurt vooral langer omdat een wijziging door 2 keer door de Kamers moet. Er moet dus gewacht worden op 2 keer verkiezingen (Tweede Kamer en Proviciale Staten) dus duurt vaak minstens een jaar of 6. Daarom is er, in het geval van de coronacrisis, een noodsituatie, gebruik gemaakt van noodvorderingen/"noodwetten". Hoewel het kabinet hierin tamelijk hard van stapel liep, is dit (toch) geheel democratisch gegaan.
Check bijvoorbeeld https://www.denederlandsegrondwet.nl/id/vld59z2vkvlu/nieuws/constitutionele_consternatie_over_de of https://www.trouw.nl/politiek/wat-k...ondgaan-over-de-omstreden-coronawet~b74ccb43/
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
🥺
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
Als ik nog student was geweest was ik honderd keer liever m'n studentenleven kwijt geweest dan m'n ouders of opa en oma.
Klik om te vergroten...
Vals dilemma. De mensen die sterven aan corona zijn nog steeds een serieuze minderheid. Het is lang niet gezegd dat je grootouders gingen sterven als het studentenleven doorgaat en je ouders nog minder. Ze kunnen zich ook zelf afzonderen, vooral je grootouders dan die vermoedelijk op penioen zijn. Daar heb je geen overheidsregels voor nodig. Noch ga je hen per se redden met een lockdown want ze kunnen alsnog sterven.
Zijn er eigenlijk inschattingen van hoeveel mensen gered zijn? Dus niet totaal aantal mogelijke doden maar totaal aantal mogelijke doden minus mensen die alsnog gestorven zijn desondanks de lockdowns. Ik heb een gevoel dat het niet zo dramatisch zou zijn vergeleken met de hysterie die er was/is, maar ben helaas niet in de mogelijkheid nu om veel statistieken op te zoeken en berekeningen te gaan maken dus het is een gevoel vooral. En misschien ook moeilijk om te doen want het is nog lang niet voorbij met de lockdowns en de sterfgevallen die er desondanks nog zullen vallen. Om nog maar te zwijgen van economische slachtoffers door de inflatie die in een stroomversnelling raakt (hebben we nog geen zicht op en zullen we misschien nooit in kaart kunnen brengen zelfs niet wanneer het aan het gebeuren is) of slachtoffers van mentale problemen die er zonder lockdowns niet geweest waren.

Mevrouw Pløp zei:
Hoe had jij het voor je gezien als er vanaf het begin geen enkele maatregel was getroffen?
Klik om te vergroten...
Dat er wat meer mensen gestorven waren, maar iedereen tenminste nog een voldoening gevend leven ging kunnen leiden. Als je bang bent kun je je nog altijd afzonderen, naar de supermarkten gaan waar ze mondkapjes verplichten, enz.
M.a.w. ik zie een wereld voor mij waar mensen hun vrijheid gewaarborgd (hoe incompleet die ook was) ipv verder met de voeten mee getreden wordt en zelf instaan voor hun eigen risico-opbrengst inschattingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4041424344...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."