Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
167 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gebruiker 0012685732 zei:
haha, okido..

ik hoop dat je zelf inziet wat het is dat je aan het doen bent..
Klik om te vergroten...
En dat is?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel experts hier. Wist niet dat er zoveel medici en wetenschappers op het forum zaten.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jammer @Eik. Waar ik je een half jaar geleden nog complimenteerde met de manier waarop je op een constructieve wijze en met een neutrale blik op een situatie omging met het waarschuwen of bannen van leden, ben je nu echt de weg kwijt imo. Dit slaat nergens op.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
En om even ontopic te gaan:

Voor mij is corona gelukkig meegevallen. Wel gewoon echt vervelend: kortademig en pijn met ademhalen, enorme keelpijn, hoofdpijn en heel veel slapen. Maar geen koorts en geen snotkop, dus de algehele malaise viel mee.

Op het randje van klachtenvrij op vakantie gegaan, en hoop van harte dat er niet toch nog een opleving komt. Net iets spannend. In het ergste geval zit ik een week binnen in een hutje in de bergen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelfs na corona krijgt men nog ruzie hier. Chill out people, we zijn er bijna vanaf!!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Rotjoch zei:
Kunnen ze beter nu doen ja sinds iedereen zijn aandacht helemaal heeft afgebogen
Klik om te vergroten...

check de yt video's op de vorige pagina van Marianne Zwagerman als je wil.. die verduidelijken zaken wel.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het denk ik weer. 2 maanden geleden nog maar gehad. Is weer super mild wel al heb ik wel een Dafalgan gepakt tegen pijn uit de borst. Niet getest deze keer dus niet 100% zeker maar ja... statistisch gezien zal het wel dat zijn.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cerberus zei:
Ik heb het denk ik weer. 2 maanden geleden nog maar gehad. Is weer super mild wel al heb ik wel een Dafalgan gepakt tegen pijn uit de borst. Niet getest deze keer dus niet 100% zeker maar ja... statistisch gezien zal het wel dat zijn.
Klik om te vergroten...
Ben je ingeënt?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cerberus zei:
Leuk te horen dat jij de dans ontspringt!
Klik om te vergroten...

Als olifant zijnde kan ik totaal niet dansen, misschien dat dat mee helpt. :wink: Nee, maar even serieus, ik heb tot nu toe gewoon geluk. Ik ben deze week teruggekomen van mijn vakantie en mijn schoonbroer/zwager is daar besmet geraakt, mijn zus heeft het vervolgens ook gekregen. Ik was daar met hen en met onze ouders maar die hadden het beide al eerder gehad. De kans was groot dat ik het ook zou krijgen, want we hebben continu bij elkaar gezeten, maar geen klachten en een negatieve test. Aan de andere kant: vroeg of laat krijg je het toch wel een keer. Omikron is gelukkig meestal minder ernstig. Maar alsnog liever niet natuurlijk.

Blijvend kriebelende keel is vervelend, pijn op de borst klinkt wel echt heel naar! Hopelijk ben je er snel vanaf! :shamrock: En hopelijk haalt dat kreng het niet in zijn (onbestaande) harses om een major come back te maken, gemuteerd en wel.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Keelpijn hieeerrr.
Klik om te vergroten...
Bij mij duurde het wel enkele weken voor het keelontsteking gevoel helemaal weg is, maar veel beterschap! :)
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#11
Screenshot_20220307-102450__01.jpg


Iemand ervaring met test locaties die geen drive through is?
Ik weet een ding zeker, als er rijen staan te wachten maak ik mooi rechtsomkeer. Ga daar niet in de drukte staan met alleen maar zieke mensen.

Buiten dat het natuurlijk ongelooflijk klote is dat je in de buurt (west Brabant) nergens terecht kunt en ik nu naar Dordrecht moet...
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
BraboF zei:
Laten we hopen dat het meevalt. Maar ik zit me nu al op te fokken dat ik rechtsomkeer ga maken als het zo is😅😅
Klik om te vergroten...
Ik herken die recensies ook niet (gelukkig). Waar ik getest werd was het goed geregeld, voldoende afstand en ik was direct aan de beurt. En ze hadden aparte hokjes waar je dan in getest werd
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kabinet schaft verplichte coronaregels af, meeste adviezen blijven - https://nos.nl/l/2421273
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Screenshot 2022-03-23 at 19.43.44.png
Screenshot 2022-03-23 at 19.43.25.png
.
.
.
.
.


Screenshot 2022-03-23 at 19.54.40.png
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Niet dat corona voorbij is maar mijn grote last van de afgelopen jaren was dan ook niet het virus maar de maatregelen. Die zijn vandaag behalve de quarantaine dan nu weg.

En ik voel een last van mijn schouder af gaan. Ik heb geen kut gevoel meer tijdens het boodschappen doen als ik niet helemaal of niet mijn mondkapje op had. Ik heb geen kut discussies meer in het OV wanneer ik geen mondkapje op kon doen als ik een paniekaanval in te houden zat met een BOA. Ik heb me in periode's niet laten opsluiten voor het virus maar voor het gezag.

Op dit moment heb ik weer alles zo'n beetje weer zoals het wat voor corona. Lekker veel bios. Mensen die me spontaan uitnodigen om iets te ondernemen. Zin om weer door het land te reizen, mensen te ontmoeten en plekken te zien.

Maar er is, niet alleen door de maatregelen trouwens, toch een heleboel veranderd. Prijzen duurder. Rookruimtes zijn verdwenen. Heeft geen zin meer om coffeeshop tours door het land te doen omdat tot zover de coffeeshops waar ik tijdens corona tijd naartoe ben gegaan de shops de rookruimtes definitief hebben gesloten. Zelfde ook voor de kroegen en andere rookruimtes waar ik graag naartoe ging. Na werk de kroeg in, in de rookruimte even bijkomen met een hapje of een drankje zit er niet meer in. Dat was toch wel echt een groot gedeelte van mijn bezigheid geweest. Sigaretten verdwijnen over een paar jaar bij supermarkten, pompstations en het is onbetaalbaar aan het worden terwijl ik er dik verslaafd aan ben. Toen ik 10 jaar geleden begon had ik het er voor over. Nu voel ik me dat ik beboet word en een paria ben geworden. Wordt wel eens gedaan dat het gek is dat je vroeger overal kon roken, tot het klaslokaal aan toe. Ik zou dat een heerlijke tijd hebben gevonden. Ook een betere tijd zonder smartphones, internet, lekker de oude TMF kijken of prima zijn geweest met drie netten op TV. Heerlijk hoor.

Er is zoveel onbegrip als ik het had over hoe kut ik het had, en stiekem nog steeds heb tijdens corona tijd. Voor veel mensen lijkt het leven toch beperkt tot het werk en Netflix. Ik vind het kut dat de nachthoreca gewoon de biezen heeft gepakt toen ik net uit was gegaan in de stad. En ik vergeet wel meer kleine dingen die allemaal veranderd zijn nu ik weer eens eindelijk kan leven zoals ik het nu wil.

Het ergste is nog dat ik denk dat corona nog lang ook niet voorbij gaat. Dat er nog maatregelen, misschien zelfs lockdowns, nog gaan komen.

Maar ik ben corona ook dankbaar voor verschillende dingen. Mijn leven was ingesteld om veel te vluchten van het huis. Nu moest ik wel veel binnen blijven. Mijn God wat een strijd was er hier geweest in het huis. Maar we mogen er allemaal weer wezen in dit huis samen. Het verhaal over het roken boven zie ik als aanleiding om serieuzere pogingen te nemen om te stoppen met roken en er is een mindset switch geweest.

Achtergekomen dat de vrienden waar ik mee omging heel graag er zijn in goede tijden maar in slechte tijden er niet zijn. En totaal niet begrijpen dat iets als een avondklok voor een nacht mens dat ik was/ben gewoon een naaistreek is. En ik had dan nog begrepen als mensen niet fysiek willen afspreken maar het contact lekker warm houden zodat we, en vooral ik, geen vreemde zouden worden werd gewoon fucking niet op prijs gesteld. Vervolgens kwam ik zomer 2020 de eerste versoepelingen en vervolgens was ik iedereen zijn en haar beste vriend weer. Afgelopen lockdown koos ik de eer voor mezelf en besloten dat het voor mij niet meer hoeft.

Nu met het lekkere weer en de versoepelingen betaalt het uit. Pogingen gedaan om nieuwe mensen in mijn leven te krijgen waar het meer menselijk en voornamelijk minder drugs en alcohol gefocust is. Dat was zonder corona me niet gelukt. Dan zat ik nog steeds in een vicieuze cirkel.

Voor Maart 2020 ging ik met hartstikke veel mensen om. Ik had en kon heel veel. En toch voelde ik me kut en eenzaam. Nu heb ik hartstikke veel laten gaan of mensen en dingen hebben mij laten gaan en ik voel me prima. Toevallig elf jaar geleden de knop omgezet om mijn heil buitenhuis veel te zoeken (was toen 15). Nu ben ik 26 en de knop is teruggezet. Het was helemaal niet verkeerd wat ik had. Ik had alleen de wereld moeten zien, ontdekken en keihard op de grond moeten vallen om te zien dat ik het niet slecht had. Maar als je wereldje klein is zie je het niet. Als vervolgens het land te klein wordt en vrienden heb over de hele wereld (internet) blijkt op je moeilijkste tijd gewoon het antwoord van heel dichtbij te zitten. Gelukkig met de tijd kunnen leren dat veel niet aan mij lag, veel ook wel en dat ik moet leren omgaan met de tekortkoming van iedereen in mijn omgeving en mijn leven.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat later in de podcast gaat het pas over corona (vanaf 22:35) maar ik vond dit echt een mooie podcast aflevering. De psychologie van nu nog steeds (als gezond iemand) nog bang zijn voor corona terwijl de maatregelen al even weg zijn. De corona verdedigers gaan me haten maar ik gun de coronastrijders deze podcast (reeks). Een van de hoogtepunten van de week om dit te mogen luisteren.

B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Neem je dan ook totaal geen medicatie als je pijn hebt, ziek bent etc.?

Ik vind ‘de natuur rules’ altijd zo’n bijzonder argument in discussies. Wat is er überhaupt nog echt ‘natoerrrr’ aan de manier waarop wij leven in de moderne tijden. Je zou ook kunnen stellen dat het bestrijden van ziekte aan de hand van (nieuwe) technologie een natuurlijke manier is om met bedreigingen om te gaan. Waar begint natuur, en waar houdt het op.
Klik om te vergroten...
Mooie reply. Ik neem geen medicijnen behalve die die mijn psychiater me verplicht. (ik word gecontroleerd of ik ze neem)
Niks 'natoerrrr' aan de manier van leven, ik volg je. De natuur begint en eindigt niet. Natuur is.

Natuur eindigt eigenlijk wel. Als de zon ermee ophoudt.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beady zei:
Mooie reply. Ik neem geen medicijnen behalve die die mijn psychiater me verplicht. (ik word gecontroleerd of ik ze neem)
Niks 'natoerrrr' aan de manier van leven, ik volg je. De natuur begint en eindigt niet. Natuur is.

Natuur eindigt eigenlijk wel. Als de zon ermee ophoudt.
Klik om te vergroten...
En stel dat je bijvoorbeeld kanker krijgt? Nog steeds geen medicatie en de natuur op z'n beloop laten? Of heb je dan toch liever dat je dochter nog iets langer een vader in haar leven heeft?
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#19


B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tinnitus mogelijke bijwerking vaccin.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4142434445...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."