#1
Ze verwachten in België tegen half januari 125.000 besmettingen per dag terwijl we nu al aan 25.000 per dag zitten. Als ik het zo mag horen en lezen krijgen we allemaal covid. Good luck iedereen 😎.
drugsforum.nl
Je vraagt me of het een verschil maakt.... ik denk van wel... je verdraait de boel nu een beetje door te impliceren dat ik zeg dat 100% vaccinatie voldoende is. Dat heb ik nergens gezegd en dat geloof ik ook niet. Naast die 100% vaccinatie zullen nog steeds maatregelen nodig zijn helaas.Gibraltar heeft 100% vaccinatie en kondigde weer nieuwe maatregelen aan
Er is niet één maatregel die HET verschil zal maken helaas. Het zal altijd gaan om meerdere maatregelen tezamen.Neenee IK zei HET verschil maken. Het verschil maken = de crisis is gedaan en alle maatregelen kunnen weg zonder ineenstorting zorg. Als dat niet kan rechtvaardigt dat geen mentale foltering van verplichte vaccinatie (naja, voor mij rechtvaardigt er eigenlijk sowieso niets dat natuurlijk). Ik verdraai niets, jij begrijpt mij verkeerd.
Okay als je het meteen zo had gedefinieerd ben ik met je eens dat 100% vaccinatie niet voldoende gaat zijn. Andere maatregelen gaan nog steeds nodig zijn. Maar 100% vaccinatie gaat wel verschil maken en bijdragen aan het overkomen van deze pandemie.Neenee IK zei HET verschil maken. Het verschil maken = de crisis is gedaan en alle maatregelen kunnen weg zonder ineenstorting zorg.
Naja die definitie/aflijning heb ik niet ter plekke uitgevonden, er werd gezegd "70% vaccinatiegraad om onze oude vrijheid terug te krijgen" eerst en soms 90%. Het stond zelfs in koeien van letters op de uitgang bij ons lokaal vaccinatiecentrum: "POORT NAAR DE VRIJHEID" (verschrikkelijke slogan). Zoals voorspeld door velen van ons "sceptici" was dat toch niet zo. Als ik dus praat over HET verschil heb ik nog altijd dat referentiepunt in mijn hoofd.Okay als je het meteen zo had gedefinieerd
Dan loop je denk ik nog 1 of 2 mutaties van het Coronavirus achter. Dat was inderdaad de voorspelling voordat we te maken kregen met de Delta variant die veel besmettelijker is."70% vaccinatiegraad om onze oude vrijheid terug te krijgen" eerst en soms 90%. Het stond zelfs in koeien van letters op de uitgang bij ons lokaal vaccinatiecentrum: "POORT NAAR DE VRIJHEID" (verschrikkelijke slogan). Zoals voorspeld door velen van ons "sceptici" was dat toch niet zo. Als ik dus praat over HET verschil heb ik nog altijd dat referentiepunt in mijn hoofd.
Daar wordt gelukkig hard aan gewerkt. Hopelijk bieden die medicijnen in de toekomst uitkomst...Het enige dat ik nog kan zien is geneesmiddel die vele zieken gemakkelijk geneest
Jaar daar zitten we allemaal met smart op te wachten. Vinden we allemaal zooooo fantastisch!Willen jullie echt al die coronaregeltjes op de heeeeeel lange termijn.
Nee want dat er mutaties gingen komen waardoor de vaccins hun effectiviteit verliezen zat mee in onze voorspelling.Dan loop je denk ik nog 1 of 2 mutaties van het Coronavirus achter. Dat was inderdaad de voorspelling voordat we te maken kregen met de Delta variant die veel besmettelijker is.
Het gaat niet over of jij ze leuk vindt maar ofdat je wilt dat ze er zijn. Nu zit jij te verdraaien he. Mijn vraag is nochtans duidelijk: komt er nooit een punt waarop je zegt: beter wordt het niet meer, nu moeten maar alle maatregelen weg en accepteren we maar dat er doden vallen als we niet voor altijd willen vastzitten aan beperkingen allerhande.Jaar daar zitten we allemaal met smart op te wachten. Vinden we allemaal zooooo fantastisch!
Dat was toen nog speculatie. Wel mogelijk maar niet zeker dat dat zou gebeuren of op deze dramatische wijze.Nee want dat er mutaties gingen komen waardoor de vaccins hun effectiviteit verliezen zat mee in onze voorspelling.
Misschien wel. Maar dat punt heb ik nu nog niet bereikt. Jij wel neem ik aan, gebaseerd op de manier waarop je dit stelt... Of zie ik het dan verkeerd?Mijn vraag is nochtans duidelijk: komt er nooit een punt waarop je zegt: beter wordt het niet meer, nu moeten maar alle maatregelen weg en accepteren we maar dat er doden vallen als we niet voor altijd willen vastzitten aan beperkingen allerhande.
Dat was toen nog speculatie. Wel mogelijk maar niet zeker dat dat zou gebeuren of op deze dramatische wijze
Ik ben ideologisch al sinds het begin tegen ook maar 1 coronaregel die van de overheid uitkomt. Nu de vaccins er zijn sta ik ook perplex dat er mensen zijn die nog steeds dingen willen toegooien.Misschien wel. Maar dat punt heb ik nu nog niet bereikt. Jij wel neem ik aan, gebaseerd op de
Als ik nog student was geweest was ik honderd keer liever m'n studentenleven kwijt geweest dan m'n ouders of opa en oma.Virussen muteren continu, dus een zeer gemakkelijk te maken voorspelling qua speculatie.
Ik ben ideologisch al sinds het begin tegen ook maar 1 coronaregel die van de overheid uitkomt. Nu de vaccins er zijn sta ik ook perplex dat er mensen zijn die nog steeds dingen willen toegooien.
Ik ben toch blij dat ik de dag van vandaag geen student meer ben, nu het meer dan 2 jaar zal duren is heel het studentenleven van extreem veel mensen naar de knoppen zijn. Stel je ook eens voor dat je ondernemer bent van grote feesten en nadat ze de zoveelste valse belofte gedaan hebben van "na die datum verdwijnen alle regels" mag je weer je eigen feest aflassen.
Oow, ik meende dat dit wel een grondwet was maar dan heb ik het mis.Geen idee of ze zo ver zullen durven gaan. Maar als ze dat doen dan is die mogelijkheid er inderdaad.
Ben ik niet met je eens. Als je als overheid zo ver wilt gaan dan moet je wel echt heeeeel goed uit kunnen leggen waarom je zo ver gaat. Ga er maar vanuit dat een rechter daar uiterst kritisch naar zal kijken.
Ze maken af en toe nieuwe wetgeving. Voor zover ik weet hebben ze niet de grondwet veranderd.
Het veranderen van de grondwet is een stuk complexer dan het invoeren van nieuwe reguliere wetgeving. Zo is de procedure veel uitgebreider, duurt het langer en heb je een 2/3 meerderheid nodig in plaats van de normale meerderheid.
Het duurt vooral langer omdat een wijziging door 2 keer door de Kamers moet. Er moet dus gewacht worden op 2 keer verkiezingen (Tweede Kamer en Proviciale Staten) dus duurt vaak minstens een jaar of 6. Daarom is er, in het geval van de coronacrisis, een noodsituatie, gebruik gemaakt van noodvorderingen/"noodwetten". Hoewel het kabinet hierin tamelijk hard van stapel liep, is dit (toch) geheel democratisch gegaan.Het veranderen van de grondwet is een stuk complexer dan het invoeren van nieuwe reguliere wetgeving. Zo is de procedure veel uitgebreider, duurt het langer en heb je een 2/3 meerderheid nodig in plaats van de normale meerderheid.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."