Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
181 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Big Dipper zei:
In reactie op de persconferentie:


Zo houdt het zichzelf mogelijk in stand.
Klik om te vergroten...
Dat zegt niks, er is geen causaal verband aangetoond. Met de huidige besmettingsaantallen is het helemaal niet superraar dat iemand vlak na de booster (of op welk ander moment dan ook) positief test.
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Big Dipper zei:
In reactie op de persconferentie:


Zo houdt het zichzelf mogelijk in stand.
Klik om te vergroten...

Daarom deze woordkeuze.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Weet je wat ik erg vind? Ik ben bijna 2 jaar in shock geweest en boos en verdrietig om dit hele gebeuren.

Maar de laatste tijd interesseert het me niks meer. Ik ben gewend aan hoe het nu is, het valt me niet meer op dat mensen kapjes op hebben, dat er winkels dicht zijn, ik keek laatst heel vreemd op toen iemand me een hand wilde geven.

Als dit me niet meer interesseert, wat zegt dat? Ben ik aangepast aan de situatie? Bescherm ik mezelf door geen energie meer te verspillen?
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Omicron is dus milder maar besmettelijker dus de zorg wordt alsnog overbelast door mensen die korter blijven
maar daar zijn er dus wel meer van.

EDIT: Screenshot 2022-01-14 at 20.29.21.png

Mijn vraag is: Heeft iemand betrouwbare data voor me waaruit de duratie van natuurlijke immuniteit blijkt?
Want als nu zoveel mensen het krijgen, dan hebben die ook natuurlijke immuniteit
en zijn we wellicht binnen afzienbare tijd voor iig een poos van het gedonder af.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Weet je wat ik erg vind? Ik ben bijna 2 jaar in shock geweest en boos en verdrietig om dit hele gebeuren.

Maar de laatste tijd interesseert het me niks meer. Ik ben gewend aan hoe het nu is, het valt me niet meer op dat mensen kapjes op hebben, dat er winkels dicht zijn, ik keek laatst heel vreemd op toen iemand me een hand wilde geven.

Als dit me niet meer interesseert, wat zegt dat? Ben ik aangepast aan de situatie? Bescherm ik mezelf door geen energie meer te verspillen?
Klik om te vergroten...
Ik ben blij voor je dat jij eraan gewend ben en je dit als 'normaal' begint te zien.

Maar ik merk steeds meer afkeer bij mezelf tegen de absurditeiten tegenwoordig.

Maargoed, nog even volhouden, want het is zo voorbij.....toch?......even boosteren en dan zijn we allemaal weer goed beschermd....toch.....

Nouja, we zien wel hoe het loopt, maar nee, voor mij voelt de situatie nu niet als 'normaal'.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
BraboF zei:
Ik ben blij voor je dat jij eraan gewend ben en je dit als 'normaal' begint te zien.

Maar ik merk steeds meer afkeer bij mezelf tegen de absurditeiten tegenwoordig.

Maargoed, nog even volhouden, want het is zo voorbij.....toch?......even boosteren en dan zijn we allemaal weer goed beschermd....toch.....

Nouja, we zien wel hoe het loopt, maar nee, voor mij voelt de situatie nu niet als 'normaal'.
Klik om te vergroten...

Ik ben er juist niet blij mee, want dit is volslagen absurd! Ik vind het juist eng, want als het mij al weinig meer boeit, zullen er vast meer zijn die het niet meer boeit.

Ik houd voet bij stuk hoor, nog nooit een kapje gedragen, geen vaccin genomen en ik knuffel lekker door. Maar ik ben niet meer in een constante verbazing om wat ik zie gebeuren.

Het helpt vast ook dat ik me weinig beperkt voel; uitgaan doe ik niet, sporten doe ik thuis, m'n werk ging gewoon door op locatie etc.

Er moet iets gebeuren waardoor ik weer 'voel' dat dit een gebed zonder einde is, waar echt een einde aan moet komen!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Purplext zei:
Bescherm ik mezelf door geen energie meer te verspillen?
Klik om te vergroten...
Hier ben ik voornamelijk mee bezig. Ik was iemand die al vrij vroeg in de crisis de alternatieve media volgde en lang in grote lijnen er ook mee eens was. Maar op dit moment is het een soort rabbit hole waar het een elite is die kwaadaardige plannen met ons hebben en ons in een fascistisch staat willen brengen.

En wat ik hiervan vind bespaar ik jullie omdat mijn gegeven nu dit is:

Wat doe ik ertegen? Voordat ik doorhad waar ik in was gezogen ben ik, wat deze mensen zouden noemen, blue pil slikkend (Matrix referentie) maar door het leven ben gegaan. Daarnaast zijn alle bijwerkingen die de vaccin me brengt voor mij geen nadelen, het ergste scenario die eruit kan komen is voor mij als persoon geen probleem. The Great Reset (You will own nothing and you will be happy) komt als ik me erin lees eigenlijk mij als persoon goed uit en ik heb al helemaal niks als bezit. Ben ik er dan mee eens? Nee maar ik vind me ertegen vechten verspilde moeite, en het heeft me echt veel energie gekost hiervoor. Uiteindelijk moest ik achter komen dat enkele krantenkoppen die de afgelopen weken in de media terecht zijn gekomen dat ik daar gewoon deze corona periode gewoon een band mee heb gehad met de personen erachter. Dan had ik een aandeel gehad dat Hugo de Jonge nu een politiepost voor de deur heeft gehad, om een voorbeeld te noemen. En gelukkig kan ik van mezelf zeggen dat ik op tijd daar geen aandeel in heb gehad.

Nee. Ik ben het niet eens met het beleid maar de frustratie die nu wordt geuit bespaar ik mezelf. Ik voel me veel beter en veel meer rust erdoor.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Don Draper zei:
Vind het grappig gegeven dat voor de persconferentie al gezegd gaat worden wat er al gaat aangekondigd worden wat uitgelekt is maar officieel nu pas wordt vertelt door de overheid lol.
Klik om te vergroten...
Een ander woord hiervoor is poppenkast.
Kijken nog een paar miljoen mensen naar, de rest is allang afgehaakt.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
BraboF zei:
Ik kan dit alleen maar aanmoedigen!
Klik om te vergroten...
Ik ook en hoop dat ze alles open gooien. Daar valt niet tegen te handhaven namelijk

Is het jullie opgevallen dat niemand het in de persconferentie meer heeft over de bescherming van de ouderen en zwakkeren in de samenleving?

Wat ik zo jammer en teleurstellend vind is dat ze niet gewoon toegeven dat de voorspellingen over besmettingen en ziekenhuis opnames niet zijn uitgekomen. Gewoon een fout toegeven.

Er wordt telkens gesproken over onze verantwoordelijkheid, maar hoe zit het met die van hen?
Tel eens op hoeveel bedrijven er dicht moeten blijven ten opzichte van het aantal mensen in het ziekenhuis: lijkt me interessante data.
Disproportioneel, dat is de uitkomst.
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voor elk wat wils in deze post over de duur van natuurlijke immuniteit,
al blijft het pro vaccine.

Corona-Teller.nl - #1 Nieuwssite - Corona-Teller.nl

Welkom op deze overzichtspagina met actuele grafieken over de verspreiding van SARS-CoV-2 in Nederland. Hier vind je interactieve visualisaties van
corona-teller.nl corona-teller.nl


Immuniteit duurt mogelijk jaren​

Een recente studie toonde aan dat mensen nog steeds natuurlijke immuniteit hebben tot 11 maanden nadat ze besmet waren. Een andere studie van juli 2020 wees uit dat bepaalde cellen van mensen die corona hadden vergelijkbaar zijn met die van mensen die ongeveer 20 jaar geleden ziek werden van SARS (een virus dat sterk lijkt op het virus dat corona veroorzaakt). Op basis van deze voorlopige gegevens denken sommige deskundigen dat de natuurlijke immuniteit tegen corona verschillende jaren zou kunnen duren.

Niet iedereen bouwt immuniteit op​

Het is ook mogelijk dat dit niet voor alle mensen geldt. Er is een recent onderzoek dat aantoont dat niet iedereen die ziek wordt van corona immuniteit opbouwt. In dit onderzoek werd 36% van de mensen niet immuun na herstel van het coronavirus. Dit betekent dat zij opnieuw ziek zouden kunnen worden door het virus.

Meer onderzoek​

Feit is dat we momenteel nog niet voldoende weten over de immuniteit na het krijgen van corona om goed vast te stellen hoe lang mensen daadwerkelijk beschermd zijn en waarom sommige mensen beter beschermd zijn dan anderen. De World Health Organization wil hier meer onderzoek naar doen. Zo moet er ook gekeken worden naar nieuwe corona varianten als Delta-plus en of je na besmetting en/of vaccinatie ook immuun bent voor deze varianten.

Moet ik nog een vaccin nemen als ik al corona heb gehad?​

Het antwoord op deze vraag is vrij simpel, wetenschappers bevelen vaccinatie aan, ook bij mensen die al corona hebben gehad.

Verhoogde immuniteit​

Wanneer je besmet bent, genereer je een immuunrespons op het virus, hierdoor krijg je inderdaad immuniteit, net zoals bij het vaccin, maar ook net zoals bij het vaccin is die immuniteit niet perfect. Omdat niet iedereen (volledige) immuniteit krijgt door een infectie met corona, is het belangrijk om alsnog immuniteit op te bouwen met een vaccin. Hierdoor kun je toekomstige besmetting en het doorgeven van corona voorkomen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeehond zei:
Goed, we zijn een dag verder. Is de rook een beetje opgetrokken?
Klik om te vergroten...
Ja hoor... zag je het uit mijn oren komen?

Zeehond zei:
Ik ga me niet in de discussie mengen, maar zoals ik jouw reactie lees op de bijdrage van @Flualhamdulillam vind ik jouw reactie ook zeker niet verbindend.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat deze reactie ook niet per se verbindend was bedoeld. Moet je als mod op elke nare opmerking verzoenend reageren of mag je soms ook je irritatie laten merken? Zeker als het de zoveelste keer is dat iemand ongenuanceerd uit de hoek komt? Ik weet het niet. Blijkbaar heb ik deze keer gekozen voor de laatste benadering.

Volgens jou was het beter geweest om de "andere wang" toe te keren en de verbinding te zoeken. Geen idee of je gelijk hebt maar ik moet sowieso bekennen dat mijn "jezus-skills" nog niet optimaal ontwikkeld zijn :tonguewink: .

Zeehond zei:
We hebben juist in deze fase als samenleving iemand nodig die ons allemaal zou verbinden.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat we "iemand" nodig hebben om ons allemaal te verbinden. Dat klinkt mij veel te veel als afhankelijk zijn van de "grote leider" achter wie we ons allemaal kunnen scharen. Ik denk dat we allemaal ons steentje bij moeten dragen om verbinding te zoeken en polarisatie te voorkomen. Het lastige is natuurlijk dat het zoeken van verbinding ook ruimte moet geven voor een eigen mening en inhoudelijke discussie.

Zeehond zei:
Maar laten we in hemelsnaam allemaal het goede voorbeeld nemen en wat liever voor elkaar zijn.
Klik om te vergroten...
Eve's drop zei:
Make love, notWar
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het uiteraard helemaal mee eens!!! :hearteyes:
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
Ja hoor... zag je het uit mijn oren komen?


Ik denk dat deze reactie ook niet per se verbindend was bedoeld. Moet je als mod op elke nare opmerking verzoenend reageren of mag je soms ook je irritatie laten merken? Zeker als het de zoveelste keer is dat iemand ongenuanceerd uit de hoek komt? Ik weet het niet. Blijkbaar heb ik deze keer gekozen voor de laatste benadering.

Volgens jou was het beter geweest om de "andere wang" toe te keren en de verbinding te zoeken. Geen idee of je gelijk hebt maar ik moet sowieso bekennen dat mijn "jezus-skills" nog niet optimaal ontwikkeld zijn :tonguewink: .


Ik denk niet dat we "iemand" nodig hebben om ons allemaal te verbinden. Dat klinkt mij veel te veel als afhankelijk zijn van de "grote leider" achter wie we ons allemaal kunnen scharen. Ik denk dat we allemaal ons steentje bij moeten dragen om verbinding te zoeken en polarisatie te voorkomen. Het lastige is natuurlijk dat het zoeken van verbinding ook ruimte moet geven voor een eigen mening en inhoudelijke discussie.



Hier ben ik het uiteraard helemaal mee eens!!! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Je doet net alsof mods ook gewoon mensen zijn
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kut kut kutterkutst. Had al zo'n gevoel dat dit geen gewoon griepje was.

Screenshot_20220124-215636_Messages.jpg

Symptomen:
- Koorts
- Grieperig
- Hart overslag
- Keelpijn
- Droge brandende hoest
- Vermoeid
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
PsyTekz zei:
Kut kut kutterkutst. Had al zo'n gevoel dat dit geen gewoon griepje was.

Bekijk bijlage 35978

Symptomen:
- Koorts
- Grieperig
- Hart overslag
- Keelpijn
- Droge brandende hoest
- Vermoeid
Klik om te vergroten...
Beterschap PsyTekz! 😘😘
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekz zei:
Kut kut kutterkutst. Had al zo'n gevoel dat dit geen gewoon griepje was.

Bekijk bijlage 35978

Symptomen:
- Koorts
- Grieperig
- Hart overslag
- Keelpijn
- Droge brandende hoest
- Vermoeid
Klik om te vergroten...
Shiiiiit! Beterschap ❤️‍🩹
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Also! Beetje raar als ik dit hele nummer aan je opdraag, dus haal er maar uit wat je wil @PsyTekz. Speciaal voor jou!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#17
PsyTekz zei:
Kut kut kutterkutst. Had al zo'n gevoel dat dit geen gewoon griepje was.

Bekijk bijlage 35978

Symptomen:
- Koorts
- Grieperig
- Hart overslag
- Keelpijn
- Droge brandende hoest
- Vermoeid
Klik om te vergroten...

ten eerste beterschap..

al snap ik er niets van..

je vrouw en kinderen hebben griep en jij covid?

je vraagt je toch af hoe dat allemaal zit met die tests enzo?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gebruiker 0012685732 zei:
ten eerste beterschap..

al snap ik er niets van..

je vrouw en kinderen hebben griep en jij covid?

je vraagt je toch af hoe dat allemaal zit met die tests enzo?
Klik om te vergroten...

Zij hadden gewoon verkoudheid en ik dacht griep. Dat dachten we toch omdat partner negatief test met zogezegd beste sneltest op haar werk (zorginstelling).nu moet iedereen morgen op de testbank met pcrtest. Die zelftests zijn niet accuraat gaf bij mij ook negatief resultaat.

En thanks @Spyro & @Mevrouw Pløp .
Die song plopje, haha nice 😆.

Heb me toch wel ff mispakt dat die omizooi een verkoudheidje was. Maar goed. Tijd om die strijdbijl boven te halen en te kappen als een malle in dat virus. Wrong time wrong place coronabitch.
die-hard-bruce-willis.gif

@Eik jij intussen alweer volledig de oude?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
ut kut kutterkutst. Had al zo'n gevoel dat dit geen gewoon griepje was.
Klik om te vergroten...
Beterschap gewenst @PsyTekz , hopelijk vallen de klachten mee voor je…
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekz zei:
Heb me toch wel ff mispakt dat die omizooi een verkoudheidje
Klik om te vergroten...
Omikron is voor mietjes, echte mannen pakken Delta 😜

okay… en nu weer effe serieus… hopelijk ben je er snel weer vanaf! Is de rest van je gezin wel nog steeds negatief? Bij ons duurde het ook een paar dagen voordat de tests positief waren…


PsyTekz zei:
@Eik jij intussen alweer volledig de oude?
Klik om te vergroten...
Bijna… ik ben echt een aantal weken uit de running geweest. Eerst twee weken flink ziek, toen nog een paar weken heel weinig energie. Nu ben ik twee maanden verder en ben ik weer aan het werk en kan ik weer normaal wandelen enzo… hardlopen gaat nog niet maar dat kan ik tegen de lente wel weer oppakken. Die Delta is geen griepje in ieder geval…

Omikron is voor de meesten gelukkig wat milder maar als je pech hebt en/of ongevaccineerd kun je er toch nog fink last van hebben…

hopelijk ben je er snel weer bovenop!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3536373839...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."