Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
176 weergaven
18-5-2026
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als naïviteit een superpower zou zijn, dan ben jij een held.

F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Big Dipper zei:
Als naïviteit een superpower zou zijn, dan ben jij een held.

Klik om te vergroten...
Als jij niet door de clickbait heen kunt kijken dan leg ik me daar bij neer.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na de wappies heb je ook de wappiesbestrijders. Haat met haat bestrijden. Kwam twee jaar geleden via een search terecht op Videre en vond het best sneu. Net is het ook op TV geweest met een reportage.

N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vandaag waarschuwen op Nos de ziekenhuisdirecteuren, virologen en wetenschappers voor grote problemen in de herfst met misschien wel een noodzaak voor lockdowns. Dat met name door de traagheid van de Nederlandse overheid.
Ook ik ben wel bezorgd over een vervelende variant die komt overwaaien vanuit Afrika of Zuid Amerika.
Zijn we daarop goed voorbereid?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Numiah zei:
Vandaag waarschuwen op Nos de ziekenhuisdirecteuren, virologen en wetenschappers voor grote problemen in de herfst met misschien wel een noodzaak voor lockdowns. Dat met name door de traagheid van de Nederlandse overheid.
Ook ik ben wel bezorgd over een vervelende variant die komt overwaaien vanuit Afrika of Zuid Amerika.
Zijn we daarop goed voorbereid?
Klik om te vergroten...
Pff ik mag toch hopen dat we dit keer beter voorbereid zijn en niet weer in lockdown hoeven. Zou echt beschamend zijn als het nu weer zo gaat als de voorgaande jaren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Don Draper zei:
Na de wappies heb je ook de wappiesbestrijders. Haat met haat bestrijden. Kwam twee jaar geleden via een search terecht op Videre en vond het best sneu. Net is het ook op TV geweest met een reportage.

Klik om te vergroten...
Hahahaha wat is dit treurig zeg. Soort zelfverkozen held complex hebben deze lui.
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Als jij niet door de clickbait heen kunt kijken dan leg ik me daar bij neer.
Klik om te vergroten...

Dat suggereert dat ik het niet helemaal gekeken zou hebben.
Iets waar ik jou van beticht.
Jullie zijn schuldig aan pure projectie mbt tot wat jullie denken dat wij te vertellen hebben
en met wij bedoel ik intelligente weldenkende mensen met een goed analytisch vermogen
die niet bang zijn alles objectief te bekijken en de gevestigde orde tegen het licht te houden.
Want waar reageer je nu eigenlijk op?
Het is klip en klaar dat we voorgelogen worden van big farma tot regering en alles er tussen in.
Als je dat niet ziet, ja dan noem ik jullie naïef. Jij voelde je klaarblijkelijk aangesproken.

Argumentatie als: "wat een load of crap" op een gesprek van meer dan dertig minuten waarin allerlei onderwerpen aan bod komen
is op z'n minst zwak onderbouwd.
Clickbait?.. kheb de titel niet eens gelezen. Een ander weldenkend persoon heeft het aan me doorgestuurd
en ik heb de moeite genomen om het helemaal te kijken.
Dus, SuperFred, kom met argumentatie of leg je er inderdaad maar bij neer. Weltrusten.
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#8
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Pff ik mag toch hopen dat we dit keer beter voorbereid zijn en niet weer in lockdown hoeven. Zou echt beschamend zijn als het nu weer zo gaat als de voorgaande jaren.
Klik om te vergroten...

Naïef.

www.nrc.nl

Ministerie van VWS ontmoedigde ziekenhuizen hun IC uit te breiden

Intensive cares in coronatijd: De intensivecareafdelingen in de ziekenhuizen waren het epicentrum van de coronacrisis. Maar hoe langer de crisis duurde, hoe minder IC-bedden er waren. Hoe kon dit gebeuren?
www.nrc.nl www.nrc.nl


Waarom worden bepaalde WOB verzoeken niet ingewilligd?
Een rechter heeft heeft de aanspanner van een kort geding in het gelijk gesteld.
De regering is in hoger beroep gegaan.
Ondertussen hebben ze bewaartermijn van de bewaarde pcr-testresultaten verkort tot 1 jaar
waardoor onderzoek onmogelijk gemaakt wordt.
Dat hoor je allemaal niet in gangbare media.


F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
BigDipper, niets meer dan lof voor jouw doorzettingsvermogen. Bijna alle wappies hebben het al opgegeven maar jij houdt standvastig vol. Over 100 jaar denkt niemand meer aan deze infantiele revolutie.

Ik ga mijn 30 minuten niet verspillen aan zelfverklaarde experts die wat mompelen over complotten en zaken uit hun verband trekken. Jouw 2 meeste recente berichten in dit topic (inclusief persoonlijke aanval) zijn daar het perfecte voorbeeld van. Misschien kan Filemon ook bij jou langs komen voor seizoen 3 van het Wappiejournaal?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Chr0nic zei:
Boeit allemaal niet meer, binnenkort gaan we toch allemaal dood aan de apenpokken.
Klik om te vergroten...
Dat bestond toch al veel langer, HIV ofzo ook door niet-hetero mannen die bonkie bonkie met monkey…..eerst creëren ze homoseksualiteit zodat de wereldpopulatie enigszins stagneert en nu moet die weer kapot omdat iedereen anders doodgaat aan de appenpokken en er geen wereldbevolking om te stagneren meer overblijft.

Wie maakt dit geweldige verhaal even af💪🏽🙏🏼
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Chr0nic zei:
Boeit allemaal niet meer, binnenkort gaan we toch allemaal dood aan de apenpokken.
Klik om te vergroten...
Kut, ik niet. Ik heb begin jaren 70 de office pokkenprik nog gekregen (die litteken geeft) en die blijkt ook tegen bijna alle pokken varianten te werken. Zeker ook de apenpokken. 😜

Iedereen die voor 1974 is geboren heeft die prik gehad.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Iedereen die voor 1974 is geboren heeft die prik gehad.
Klik om te vergroten...
Sindsdien zit het in het Rijksvaccinatieprogramma dus erna ook. Mits je toen je jong was ingeënt bent ervoor.
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#14

D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Don Draper zei:
Sindsdien zit het in het Rijksvaccinatieprogramma dus erna ook. Mits je toen je jong was ingeënt bent ervoor.
Klik om te vergroten...
Vaccinatie tegen de pokken nu nog iin het Rijksvaccinatieprogramma?
Dat is nieuw voor mij en ik kan er ook niets over vinden op internet. Baby’s, kinderen en tieners krijgen een hoop prikken maar tegen de pokken?
Heb je daar een bron en link van?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
WhySoSerious?! zei:
Gaat het verder wel goed met je?

eenvandaag.avrotros.nl

Aangepast vaccin zorgt er niet voor dat meer mensen extra coronaprik willen: 'Overheid moet belang ervan duidelijk maken'

Ruim de helft van de mensen is bereid om in het najaar een extra coronaprik te halen. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag. Voor de bereidheid maakt het g...
eenvandaag.avrotros.nl eenvandaag.avrotros.nl

De bereidwilligheid blijkt hier echter iets meer dan 50% te zijn. De overheid dient zelfs het belang van vaccineren te moeten benadrukken. Blijkt mijn hypothese zowaar te kloppen. Shit.

Zal ik je nog een voorspelling doen waar je over kan stampvoeten?

Die 50% gaat niet eens gehaald worden. :laughing:
Klik om te vergroten...

Uit dat artikel:

De meesten in deze groep zien de voordelen van een nieuwe prik voor zichzelf niet, en zijn pas weer bereid om te gaan als het hen wat oplevert. "Als het nodig is om te reizen ga ik wel. Maar anders ziek ik het wel uit," redeneert een deelnemer.
Klik om te vergroten...

Ja dat moet je dus niet doen hè. Puur vaccineren omdat dat handiger is voor reizen en dergelijke.

Apart dat nu na jaren nog steeds zo gedacht wordt.


Ik zag het al aankomen. De vaccinatiebereidheid is veel lager nu Corona een milde griep is geworden en men ziet dat vaccineren verre van een garantie is op niet Corona krijgen.

Een derde (34 procent) is niet van plan om zich in het najaar te laten vaccineren, ook niet met een aangepast vaccin (33 procent). Dit zijn deels mensen die zich sowieso niet laten vaccineren tegen corona. Zij lijken op geen enkele manier in beweging te krijgen: 96 procent gaat ook in het najaar niet prikken.
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd of de overheid weer zo gaat aandringen om deze toch enorme groep "in beweging" te krijgen. Zij zullen nu toch ook weleens gaan inzien dat deze groep zich alleen maar meer gaat verzetten als ze dat doen. En die groep wordt zoals verwacht ook steeds groter.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ja dat moet je dus niet doen hè. Puur vaccineren omdat dat handiger is voor reizen en dergelijke.
Klik om te vergroten...

De praktijk leert inderdaad dat mensen zich veelal laten vaccineren om maar van het gezeur en de praktische nadelen af te zijn.

Mindless zei:
Ben benieuwd of de overheid weer zo gaat aandringen om deze toch enorme groep "in beweging" te krijgen. Zij zullen nu toch ook weleens gaan inzien dat deze groep zich alleen maar meer gaat verzetten als ze dat doen. En die groep wordt zoals verwacht ook steeds groter.
Klik om te vergroten...

Haha sure. Ik voorzie een Bidentje:


For unvaccinated, we're looking at a winter of servere illness an death!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
WhySoSerious?! zei:
Gaat het verder wel goed met je?

eenvandaag.avrotros.nl

Aangepast vaccin zorgt er niet voor dat meer mensen extra coronaprik willen: 'Overheid moet belang ervan duidelijk maken'

Ruim de helft van de mensen is bereid om in het najaar een extra coronaprik te halen. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag. Voor de bereidheid maakt het g...
eenvandaag.avrotros.nl eenvandaag.avrotros.nl

De bereidwilligheid blijkt hier echter iets meer dan 50% te zijn. De overheid dient zelfs het belang van vaccineren te moeten benadrukken. Blijkt mijn hypothese zowaar te kloppen. Shit.

Zal ik je nog een voorspelling doen waar je over kan stampvoeten?

Die 50% gaat niet eens gehaald worden. :laughing:
Klik om te vergroten...
Waarom ben je zo opgewonden?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ben benieuwd of de overheid weer zo gaat aandringen om deze toch enorme groep "in beweging" te krijgen. Zij zullen nu toch ook weleens gaan inzien dat deze groep zich alleen maar meer gaat verzetten als ze dat doen. En die groep wordt zoals verwacht ook steeds groter.
Klik om te vergroten...
Ik ook!
Onder deze groep is het vertrouwen in onze overheid laag en dit zijn mensen uit alle lagen van de samenleving. Als je anders denkt werd je in het begin al heel snel weggezet als ‘wappie’ maar ik merk om me heen dat er meer begrip komt voor deze kritische groep.
Ik heb hier geen statistieken van helaas 😉.

Voor mij persoonlijk is het vertrouwen in de overheid door Corona gedaald tot een kil dieptepunt.
Totaal visieloos beleid en de oorverdovende stilte nadat alles weer open ging.
Geen enkele zelfreflectie op de maatregelen.
De overbelaste jeugdzorg, zorgelijke toename van depressieve klachten onder jonge mensen.
Ik heb de afgelopen jaren geen enkele empathie gevoeld van onze overheid.
Ik schaam me hier gewoon voor.

Ik behoor tot de groep die zoveel mogelijk eigen keuzes maakt. Ik respecteer andere meningen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Ik ook!
Onder deze groep is het vertrouwen in onze overheid laag en dit zijn mensen uit alle lagen van de samenleving. Als je anders denkt werd je in het begin al heel snel weggezet als ‘wappie’ maar ik merk om me heen dat er meer begrip komt voor deze kritische groep.
Ik heb hier geen statistieken van helaas 😉.

Voor mij persoonlijk is het vertrouwen in de overheid door Corona gedaald tot een kil dieptepunt.
Totaal visieloos beleid en de oorverdovende stilte nadat alles weer open ging.
Geen enkele zelfreflectie op de maatregelen.
De overbelaste jeugdzorg, zorgelijke toename van depressieve klachten onder jonge mensen.
Ik heb de afgelopen jaren geen enkele empathie gevoeld van onze overheid.
Ik schaam me hier gewoon voor.

Ik behoor tot de groep die zoveel mogelijk eigen keuzes maakt. Ik respecteer andere meningen.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens.

Wat je zegt, kritische geluiden komen uit alle lagen van de samenleving. Hoe graag mensen ook willen, je kunt deze niet generaliseren als "wappies", want er zijn vele uiteenlopende redenen waarom mensen "anders" denken en dat dient gerespecteerd te worden in een vrije samenleving. Het is een beetje dramatisch gesteld, maar:

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" (Voltaire)
Klik om te vergroten...

Ik vind het heel jammer dat we er niet meer zo naar kunnen kijken. Waarom vinden we het nodig om kritische tegengeluiden belachelijk te maken? Enkel omdat het niet onze mening is? Het toestaan van verschillende meningen/geluiden is toch het fundament van een samenleving met vrijheid van meningsuiting? Wat willen we dan? Alle kritiek op de heersende opinie verbieden? En wat als de heersende opinie dan eens niet overeenkomt met de jouwe? Daar staan (sommige, niet alle) mensen niet bij stil.


Edit: En ja, ik ben ook enorm teleurgesteld in onze overheid, om het nog maar even zacht uit te drukken. Dat notabene de overheid zélf meedoet aan het generaliseren en belachelijk maken van die hele grote groep die niet meegaat in wat zij willen, is nog wel één van de meest beschamende dingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3738394041...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."