Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOrgaandonor ja of nee?

Orgaandonor ja of nee?

160 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
PsychedelicMagic zei:
ik ben zelfs hersendonor... denk dat orgaandonor straks niet meer nodig is, omdat ze organen kunnen kweken in een lab. ik schijt hem wel voor de hersenobductie, want het is wel simpel te zien als iemand hersendood is. maar toch, er zijn gevallen bekend van mensen die hersendood zijn verklaard en na een paar dagen uit de mortuarium wegliepen alsof er niks aan de hand was. terwijl het lichaam al aan het ontbinden was. maar dat wil niet zeggen dat je dan ook iets ervan voelt. lijkt mij namelijk sterk, al is er wel veel hersenactiviteit nadat je hersendood bent. maarja...
Klik om te vergroten...
Beste, hier geloof ik 0,00 van.
Hersendood, is Hersendood.
Dan is er geen enkele activeit meer.
Daarvoor is een heel protocol wat exact gevolgd moet worden.
Als je dood bent, is er GEEN ENKELE hetsenactiviteit meer.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Beste, hier geloof ik 0,00 van.
Hersendood, is Hersendood.
Dan is er geen enkele activeit meer.
Daarvoor is een heel protocol wat exact gevolgd moet worden.
Als je dood bent, is er GEEN ENKELE hetsenactiviteit meer.
Klik om te vergroten...
Er zijn ook mensen geweest die zogenaamd hersendood waren maar ondertussen een out of body experience hadden en accuraat konden beschrijven wat er in de kamer gebeurde terwijl hun lichaam "hersendood" was.

Of je het gelooft is een tweede...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
WISTEN WE AL MAAR NIEMAND LUISTERT OOIT NAAR MIJ HE VERDOMME.
Klik om te vergroten...
Exact hierom.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsychedelicMagic zei:
ik ben zelfs hersendonor... denk dat orgaandonor straks niet meer nodig is, omdat ze organen kunnen kweken in een lab. ik schijt hem wel voor de hersenobductie, want het is wel simpel te zien als iemand hersendood is. maar toch, er zijn gevallen bekend van mensen die hersendood zijn verklaard en na een paar dagen uit de mortuarium wegliepen alsof er niks aan de hand was. terwijl het lichaam al aan het ontbinden was. maar dat wil niet zeggen dat je dan ook iets ervan voelt. lijkt mij namelijk sterk, al is er wel veel hersenactiviteit nadat je hersendood bent. maarja...
Klik om te vergroten...
De Zandman zei:
Beste, hier geloof ik 0,00 van.
Hersendood, is Hersendood.
Dan is er geen enkele activeit meer.
Daarvoor is een heel protocol wat exact gevolgd moet worden.
Als je dood bent, is er GEEN ENKELE hetsenactiviteit meer.
Klik om te vergroten...
Het is psychedelicMagic, die zegt af en toe de gekste dingen. Daar moet je niet naar gaan zitten luisteren. Maar de gluiperd heeft zijn foto veranderd dus ik stonk er bijna in.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben donor voor alles behalve mijn huid en mijn ogen.
De rest is tegen die tijd toch rijp voor de GFT container, maar goed, ze kijken maar of ze er wat mee kunnen.

Oja, hersenen ook niet. Vind ik geen prettig idee.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hier bespeur ik enige controverse....je doneert heel veel, waarvoor mijn groot respect!, maar de hersenen dus toch maar niet....?
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met alle zooi die ik doorheen de jaren in m´n lichaam heb gestoken, denk ik niet dat er iemand op één van m´n organen zit te wachten 🤔
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben volledig donor. Je trapt je oude tv toch ook niet expres kapot voor je die bij de container zet, puur zodat iemand anders hem eventueel niet zou kunnen gebruiken?

Daarnaast kan je ook nog je lichaam doneren aan de wetenschap. Scheelt je nabestaanden aanzienlijk in begrafenis kosten
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Acoustic zei:
Met alle zooi die ik doorheen de jaren in m´n lichaam heb gestoken, denk ik niet dat er iemand op één van m´n organen zit te wachten 🤔
Klik om te vergroten...
Dit idee heb ik dus ook.
Degene die mijn organen krijgt, heeft er meteen verslaving bij....
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens mij onderschatten jullie hoe slecht een falend orgaan er aan toe is, en hoe weinig % functie je maar nodig hebt voor een relatief normaal bestaan. Ik verzin dit nummer zo maar het zal me niet verbazen als je met 10% nier functie eigenlijk geen klachten hebt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben er nog niet aan toe om orgaandonor te zijn ( Ben nog niet dood), maar ik 2023 gaan we toch regelmatig bloed en plasma geven.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben tot noch toe wel donor. Maar na het lezen van dit topic en de groei van mijn spirituele kant het afgelopen jaar, ga ik hier toch maar weer eens over nadenken.

Bloed donor ben ik nooit geweest. Ook niet nu de regels voor homomannen nog eens versoepeld worden op 1 januari. Ditmaal meer omdat ik lastig te prikken ben en al een aantal goede aders gesloopt heb.

Ik kwam laatst wel reclame tegen voor stamceldonatie. Misschien daar nog eens over nadenken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wist even niet zo goed of het nog binnen dit topic past, maar vooruit:

Mindless zei:
In meer "primitieve" culturen wordt/werd ook crematie toegepast, maar wordt het lichaam langer bewaard alvorens het gecremeerd wordt. Zodat ziel en lichaam de tijd hebben om van elkaar te scheiden.
Klik om te vergroten...
Ik ben weleens benieuwd naar welke culturen. Ik heb weleens met eigen ogen de rituelen gade kunnen slaan bij de lijkverbrandingen bij de Pashupathinst tempel in Nepal. Dat was erg indrukwekkend om te zien.

Maar ik geloof dat zij juist het lichaam binnen 24 uur al cremeren. Meestal zijn het Hindus die daar gecremeerd worden. Zij geloven ook dat je lichaam waardeloos is na de dood. Slechts een omhulsel waar je ziel in zat.

Overigens worden sommige Buddhisten daar ook gecremeerd. Maar die kiezen soms ook voor een sky burial. Waar je lichaam wordt achtergelaten op een bergtop om aan de elementen te worden overgegeven.

Mocht je hier nog verder over willen gaan in een ander topic, prima. Ik had even geen idee welk topic.

HuisbaasBob zei:
Daarnaast kan je ook nog je lichaam doneren aan de wetenschap. Scheelt je nabestaanden aanzienlijk in begrafenis kosten
Klik om te vergroten...

Vind je zelf niet dat je daarmee ook je nabestaanden een stukje rouwverwerking ontneemt?
De rituelen rondom begraven of cremeren zijn niet voor niets over tijd zo gevormd denk ik dan. Hier valt altijd wel een andere manier voor te vinden, maar vaste bekende patronen geven houvast juist in de tijd dat iets moeilijk is.

Overigens tof dat er mensen zijn die zich doneren aan de wetenschap! Ik zou er zelf niet voor kiezen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Wil je omgebouwd worden tot fiets?
Klik om te vergroten...
Overigens lijkt een transformer me veel nuttiger dan
EXTREEM RECHTS WAS NOG NOOIT ZO BANG GEWEEST PIEUW PIEUW KABAAAAAM
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Exact hierom.
Klik om te vergroten...
PIEUW PIEUW KABAAAAAM!!!!!!!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Nee het hersendood idee is wellicht niet prettig
Klik om te vergroten...
Echte goede vrienden van mij zouden mijn hoofd na mijn dood even snel door de staalversnipperaar gooien. Gewoon om even zeker te weten dat ik écht écht dood ben. En mijn hersenen kan en WIL je niet hergebruiken.
ljuv zei:
Overigens lijkt een transformer me veel nuttiger dan
EXTREEM RECHTS WAS NOG NOOIT ZO BANG GEWEEST PIEUW PIEUW KABAAAAAM
Klik om te vergroten...
Ha! Een transformer Ljuv. Ik wou dat je in mijn hoofd kon kijken, de beelden die nu voorbij komen. :sweatsmile:
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Misschien maak ik het groter dan het is, maar deze dingen zijn gebeurd/gebeuren en zijn horrorverhalen voor mij als iemand die het niet in mijn lichaam wil hebben.

Dus dan liever wat te voorzichtig misschien.
Klik om te vergroten...
Heb je dan ook zo'n niet reanimeren ketting om enzo?

Stél je voor dat ze per ongeluk jou een COVID-shot geven in de ambulance of het ziekenhuis.

Wat een non-argument om geen bloed te doneren. 🙄
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Ja maar nu noem je jezelf dus een dattes...

Bekijk bijlage 48143
Er zijn ergere dingen om mee geassocieerd worden tho😂😘
Klik om te vergroten...

Het stond er inderdaad wat krom maar ik bedoelde jou. :sweatsmile:

Ik maak zelf onderscheid tussen aan de ene kant gewoon goed zijn/doen en aan de andere kant het vooral aan anderen duidelijk willen maken hoe goed je bent/doet. Dat laatste vind ik toch niet echt een nobele karaktereigenschap.

Maar het was maar een grapje. :wink: Ik hou ervan om wat te plagen, maar stiekem ben ik gewoon kusjes aan het vragen...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Proxima zei:
Heb je dan ook zo'n niet reanimeren ketting om enzo?

Stél je voor dat ze per ongeluk jou een COVID-shot geven in de ambulance of het ziekenhuis.
Klik om te vergroten...
Dan kunnen ze rekenen op dat ik ze ga aanklagen en anders zoek ik degenen in kwestie zelf op. Ik wil dat spul niet in me.

Proxima zei:
Wat een non-argument om geen bloed te doneren. 🙄
Klik om te vergroten...
Ik sta nog steeds open om bloed te doneren. Ik wil alleen complete transparantie in het proces, in wat er met mij gedaan wordt.

Niet te vlug met de aannames. Bloed doneren op zich lijkt me een goed iets.
K
KleurendoofLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik wou graag doneren maar zodra ze persoonlijke vragen gingen stellen zoals van hoe kom je er aan en van wie zijn de organen en het bloed was ik maar verlegen weg gelopen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."