Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOrgaandonor ja of nee?

Orgaandonor ja of nee?

160 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Even nuanceren.
Heb de website van Sanquin geraadpleegd, en het gaat maar om 1 drugs die pas na 4maanden mag.


Bekijk bijlage 48140Bekijk bijlage 48140

Zo, weten we dat ook weer.
Klik om te vergroten...
Het gaat vooral om t snuiven en risico op infectie dacht ik
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zeemeerman zei:
Het gaat vooral om t snuiven en risico op infectie dacht ik
Klik om te vergroten...
Het bovenstaande zinnetje zegt ook veel
" zodra je fit en nuchter bent"

Dus iemand die elke week pep neemt valt uit de boot, alsook alcoholverslaafde of coke gebruikers.

Al snap ik niet goed waarom coke 4 maanden is ( door de ROA) maar pep niet aan die regel moet voldoen terwijl veel mensen die drugs ook snuiven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Je ziet het al direct aan de naald. Bij Covid gebruiken ze een vrij dunne naald. Als je het mij vraagt te dun ivm risico op afbreken. Het is en blijft een intramusculair shot.

De lengte van een IV naald is ook een stuk langer dan die van de covid prik.

En de voorbereiding is totaal anders...

Vragen ze je op je vuist te ballen en zoeken ze naar een ader. Dan gaan ze je bloed afnemen.

Mag je je mouw opstropen en gaat er een alcohol doekje over de spier van je arm die aanhecht naar je schouder...
Opstaan en rennen 😂


Het zijn twee totaal verschillende processen. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand 'zomaar' een covid shot krijgt. Zeker op een locatie waar totaal niet gevaccineerd wordt.
Klik om te vergroten...
Dat is waar, maar deze dingen zijn echt gebeurd. Doktoren die tijdens een checkup of andere procedure even snel dat covid prikje erin jassen en dus beslissen voor de patiënt. Wat zwaar onethisch en crimineel is. Ik zou die dokter thuis bezoeken en hem evt een prikje teruggeven.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Je ziet het al direct aan de naald. Bij Covid gebruiken ze een vrij dunne naald. Als je het mij vraagt te dun ivm risico op afbreken. Het is en blijft een intramusculair shot.

De lengte van een IV naald is ook een stuk langer dan die van de covid prik.
~~
Het zijn twee totaal verschillende processen. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand 'zomaar' een covid shot krijgt. Zeker op een locatie waar totaal niet gevaccineerd wordt.
Klik om te vergroten...
Dat er structureel mensen tegen hun wil worden ingeënt lijkt me inderdaad een erg sterk verhaal. Wellicht een incident of 2 waar er miscommunicatie was en geen opzet.

Dat ze bij de Sanguin een koelkastje met covid shots klaar hebben staan om toevallige slachtoffers even een injectie te geven. Heb dat gestaan op een of ander sosjoomedia platform? Tevens is Sanguin geen GGD en kunnen die helemaal niet zien of jij een vaccinatie hebben gehad, maar ze zullen dan achter de schermen wel samen werken met de vrijmetselarij ofzo.

Om in te haken op het naalden verhaal, is het niet zo dat je voor bloed afnemen een veel dikkere naald nodig hebt, aangezien er bloedplaatjes doorheen moeten
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
en hem evt een prikje teruggeven.
Klik om te vergroten...
'oeps, was dat nou scopolamine?'
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
'oeps, was dat nou scopolamine?'
Klik om te vergroten...
Ik zat meer aan een dolksteek te denken, maar dat is ook een idee.

I like your thinking!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
HuisbaasBob zei:
Om in te haken op het naalden verhaal, is het niet zo dat je voor bloed afnemen een veel dikkere naald nodig hebt, aangezien er bloedplaatjes doorheen moeten
Klik om te vergroten...
Jep, te dunne naalden raken verstopt. Geloof me, ik spreek in deze uit ervaring 😅 Toch gebruikte ik IV het liefst een zo dun mogelijk naald. Maar dan ging er ook iets in i.p.v. eruit.

De naalden die ze voor de covid injecties gebruiken zijn echt heel dun. Ik gok 27g (grijs) of misschien zelfs 30g (lichtgeel). Die eerste is meer geschikt voor subcutaan, die laatste ook wel voor insuline.
Voor de meeste intramusculaire injecties worden naalden gebruikt met ruim een dubbel zo grote diameter.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
HuisbaasBob zei:
Dat er structureel mensen tegen hun wil worden ingeënt lijkt me inderdaad een erg sterk verhaal. Wellicht een incident of 2 waar er miscommunicatie was en geen opzet.

Dat ze bij de Sanguin een koelkastje met covid shots klaar hebben staan om toevallige slachtoffers even een injectie te geven. Heb dat gestaan op een of ander sosjoomedia platform? Tevens is Sanguin geen GGD en kunnen die helemaal niet zien of jij een vaccinatie hebben gehad, maar ze zullen dan achter de schermen wel samen werken met de vrijmetselarij ofzo.

Om in te haken op het naalden verhaal, is het niet zo dat je voor bloed afnemen een veel dikkere naald nodig hebt, aangezien er bloedplaatjes doorheen moeten
Klik om te vergroten...
Wie heeft het over structureel? Het is inderdaad meer incidenteel en wanneer het gebeurde, werd het prikje even snel gezet los van de andere procedures.

Het is enkel omdat ik en anderen zo zwaar tillen aan lichamelijke zelfbeschikking en daarnaast het vertrouwen in de medische wereld zo'n deuk opgelopen heeft in de laatste jaren, dat ik (om nu even enkel voor mezelf te spreken) volledige transparantie wil over alles wat er gebeurd tijdens een behandeling. Ik wil geen enkel risico op tegen mijn wil geïnjecteerd worden met een vaccin.

Lijkt me ook niet meer dan normaal, dergelijke volledige transparantie als het op je lichaam aankomt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
HappyMind zei:
Ze mogen maar 10 minuten bloed aftappen, daarna moeten ze stoppen ongeacht de hoeveelheid. Maar over het algemeen is het 0,5 liter. Ik heb al een tijdje geen bloed gedoneerd maar ik dacht dat @ljuv hier ook laatst dingen over had gepost. Na het snuiven van coke mag je 4 maanden niet doneren, maar dat is vooral als je een snuifbuisje deelt (dacht ik). Zou mezelf er sowieso ook niet comfortabel bij voelen, drugs gebruiken en daarna doneren. 😅
Klik om te vergroten...
LucidLucy zei:
4 maanden geen drugs... Daar houdt 90% van Nederland zich nog niet eens aan krijg ik het idee.

Dan wel met de eigen interpretatie die ik heb van drugs (dus inclusief alcohol en medicijnen).
Klik om te vergroten...
Klopt, klopt, as posted - dit gaat alleen om sos. Tot een paar maanden terug was dit nog anders. Staat allemaal in dit topic, a broertjes:
ljuv zei:
Om dan toch maar antwoord te geven op mn eigenste vraag:
Sanquin heeft hun site geüpdatet (goeie stagair, eerlijk) en een hoop meer duidelijkheid gegeven.

Mag ik doneren als ik alcohol heb gedronken of drugs heb gebruikt?

Je mag bloed of plasma geven als je weer nuchter bent. Soms moet je langer wachten of kan je niet meer doneren. Bekijk de regels per type drug.
www.sanquin.nl

Er mag dus eigenlijk best een hoop. Ik vond het gek dat cocaïne en pep niet hetzelfde behandeld werden, vond dit erover:

Mag je bloed aan de bloedbank geven als je cocaïne snuift? | Jellinek

Voor het snuiven van cocaïne geldt dat je gedurende 4 maanden geen bloed mag geven aan de bloedbank. Dit heeft te maken met de methode van gebruik.
www.jellinek.nl www.jellinek.nl

Naja, pep (en keta, en zoveel?) wordt uiteraard ook ook gewoon gesnoven, dus beetje onzinnig/ naïef uitgangspunt. Lijkt mij dan ook dat als je NIET je snuifbuis, sleutel, 20je deelt met anderen, en er dus geen kans is dat er neusslijmvlies overdracht is, je best zelf de afweging kan nemen om wel te doneren. Maar wellicht is de afweging 4 maanden niet te doneren met whatever je snuift wel de meest zuivere (haha) instelling. Ik ben nog steeds in dubio wat met mn donorschap te doen, dus tot die tijd doneer ik niet. Soesjes (en ketermieners) hebbik duidelijk wel door de neus gehaald... En 4 maanden is lang🤓
Klik om te vergroten...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Even nuanceren.
Heb de website van Sanquin geraadpleegd, en het gaat maar om 1 drugs die pas na 4maanden mag.


Bekijk bijlage 48140Bekijk bijlage 48140

Zo, weten we dat ook weer.
Klik om te vergroten...
WISTEN WE AL MAAR NIEMAND LUISTERT OOIT NAAR MIJ HE VERDOMME.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
WISTEN WE AL MAAR NIEMAND LUISTERT OOIT NAAR MIJ HE VERDOMME.
Klik om te vergroten...
Rustaaaagghhh
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#12
Daar geef ik je gelijk in, dat is absoluut je goed recht.
Maar is een covid vaccinatie nou echt het ding waar je je zorgen om moet maken bij bloed doneren? Dat voelt een beetje als in een auto stappen en je druk maken of er een vliegtuig op de wagen neer stort
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
WISTEN WE AL MAAR NIEMAND LUISTERT OOIT NAAR MIJ HE VERDOMME.
Klik om te vergroten...
Even dimmen jij
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
hersendood is dood.
Klik om te vergroten...
Hier is dus dat verschil in opvatting tussen onze westerse maatschappij en veel andere culturen.

Er zijn heel veel mensen die het hier niet mee eens zijn en ik neig er naar dat ook niet te zijn. En dit maakt nogal een verschil als je je op wilt geven voor het donorschap of niet.

Wij mogen technologisch dan heel geavanceerd zijn hier in het westen, maar van spirituele zaken hebben de meeste mensen op posities waar het over leven en dood gaat, geen kaas gegeten. We zijn kleuters op dat gebied.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Als iemand echt hersendood is, dus 0 activiteit in het brein wordt iemand nooit meer wakker. Hart kan blijven kloppen maar je bent imo wel dood. Mijn idee van dood is niet als mijn hart stopt maar als mijn brein stopt. Een hart kun je kloppend houden met machines maar een brein kun je na hersendood nooit meer actief maken.
Ik heb zelfs met familie afgesproken dat ze bij mij direct de stekker er uit mogen trekken omdat ik niet als een kwijlende broekpoepende debiel in een tehuis wil zitten. Dan maar snel dood.
Klik om te vergroten...


Hetzelfde hier , vooral omdat ik in coma heb gelegen voor 1 of 2 weken kreeg zuurstof via een machine , eten en alles.

Wil niet als een plant eindigen
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
www.ad.nl

'Hersendode' man hoort hoe artsen organen willen wegnemen

Een 43-jarige man heeft een klacht ingediend tegen een ziekenhuis in het Zweedse Gotenburg nadat hij hoorde hoe dokters het wegnemen van zijn organen met zijn vriendin bespraken.
www.ad.nl www.ad.nl

https://www.linda.nl/nieuws/hersendood-verklaard-maar-nu-in-de-bloei-van-zijn-leven/

En zo heb je zoveel voorbeelden.
Nee..ik beweer niet de artsen op je organen uit zijn
Ook niet dat elke hersendode bewustzijn heeft.
Maar ik vind het echt schandalig dat dit soort dingen nog gebeuren (niet goed controleren)
Maar vooral dat de overheid en artsen blijven liegen.
Een feit is een feit. Zwart-wit. Het gaat hier om leven en dood, dus verkondigen dat hersendood 100%'dood' is geen kans op herstel..

Als mensen hier achter komen snap ik wel dat ze gaan twijfelen, bij meer dingen vraagtekens zetten.

Hoeveel andere keuzes zouden naasten gemaakt hebben als artsen eerlijk zijn over hersendood(de waarheid is dat dit gewoon niet 100% blijkt te kloppen. Maar de meest aannemelijke theorie is. En het beleid is dat iedereen in Nederland dit als feit moet communiceren)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Hier is dus dat verschil in opvatting tussen onze westerse maatschappij en veel andere culturen.

Er zijn heel veel mensen die het hier niet mee eens zijn en ik neig er naar dat ook niet te zijn. En dit maakt nogal een verschil als je je op wilt geven voor het donorschap of niet.

Wij mogen technologisch dan heel geavanceerd zijn hier in het westen, maar van spirituele zaken hebben de meeste mensen op posities waar het over leven en dood gaat, geen kaas gegeten. We zijn kleuters op dat gebied.
Klik om te vergroten...
Ja maar ik ben niet spiritueel. Ik denk realistisch en dan klopt mijn stelling
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tijdloos zei:
Hetzelfde hier , vooral omdat ik in coma heb gelegen voor 1 of 2 weken kreeg zuurstof via een machine , eten en alles.

Wil niet als een plant eindigen
Klik om te vergroten...
Ik kijk weleens video’s over mensen die in coma hebben gelegen en heb echt bizarre dingen gehoord. Dingen die ze nog horen en bepaalde dromen die je hoofd daarvan vormt.

Heb jij iets gemerkt van je coma?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Ik kijk weleens video’s over mensen die in coma hebben gelegen en heb echt bizarre dingen gehoord. Dingen die ze nog horen en bepaalde dromen die je hoofd daarvan vormt.

Heb jij iets gemerkt van je coma?
Klik om te vergroten...
Coma is iets heel anders als hersendood
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Ja maar ik ben niet spiritueel. Ik denk realistisch en dan klopt mijn stelling
Klik om te vergroten...
Je denkt westers. :wink: Dat staat niet gelijk aan realistisch. Voor een andersdenkende cultuur is de westerse denkwijze verre van realistisch omdat zij de spirituele kant ook meewegen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."