Terug naar doneren nog even, on topic, en de zienswijze 3000 jaar geleden hierover..
Voor wat ik ervan tot nu toe weet, althans wat mij verteld is, zou het absoluut onmogelijk zijn, dat er bij iemand die hersendood is verklaard, na het volgen van de daarvoor opgestelde regels en procedures, het zgn. donatieprotocol heet dit geloof ik, nog iets gewaar zou kunnen worden bij de uitneem procedure.
Dat kan dan wel zo zijn,
Maar wie garandeert dit? Er is nog nooit iemand teruggekomen, die dit vraagstuk op kon lossen...dus weten we dit niet zeker.
Dus, wie beoordeelt dit?
Al die specialisten?
Ik geloof dit gewoon niet.
100% zekerheid, die krijg je niet. Nooit.
En dus zal ik mijn standpunt niet wijzigen.
@Mindless: in de Egyptische oudheid, keek men na de dood heel anders tegen het overgaan van de ziel van de overledene aan.
Zeer interessant, er wordt een serie docu's over uitgezonden, (nu, op national geografic,) en toen (3000 jaar geleden) werd het lichaam dus gemummificeerd.
Dit om te bereiken, dat die overgang op de juiste manier kon plaatsvinden en evenzo een reïncarnatie kon geschieden.
Zo ook was het wegnemen van bepaalde organen en het elders in grafvazen weer opslaan daarvan, nabij de sarcofaag met eveneens gebruiksgoederen en voedsel , de " grafgoederen", voor in het hiernamaals zeer belangrijk vond men toen...respectabel allemaal, nietwaar.
Ik vind van wel.
Het lichaam moet intact blijven.
Dat is essentieel vond men toen. En mss ook nog nu.
En in dit kader, wat doen wij?
Bij velen, zo ook met mij straks, we gaan de oven in. 900 graden heet.
In 90 minuten ongeveer ben ik teruggekeerd naar stof, net zoals de anderen die voor deze weg gekozen hebben.
terug naar de status: stof. Zijnde het stof, waaruit ik ooit gekomen ben.
Na een verblijf in de cremulator, is dat stof hierin zeer fijngemalen, en dan zijn er diverse opties.
In mijn geval gaat dit stof naar de zee.
Dit alles staat al vastgelegd.
Een kennis van mij zei ooit tegen mij:
Wat zeg jij. Cremeren?
Laat jij dat met je doen?
Dan is de ziel nog niet geheel "los" van je lichaam, en zal deze in de oven pijn lijden!
Doe dit dus niet!
Ik heb dit weggelachen en ook nu geloof ik dit niet.
En toch, als de Egyptenaren en deze kennis toch gelijk hebben?
welaan.
Dan heb ik pech, nietwaar.
Soit.