#1
Maar als we zo fundamenteel een andere waarde hechten aan het fysiek zijn met een ander, is de relatie dan wel houdbaar? Hoe ga ik om met deze situatie.
Wat wil jij?
Maar als we zo fundamenteel een andere waarde hechten aan het fysiek zijn met een ander, is de relatie dan wel houdbaar? Hoe ga ik om met deze situatie.
hij heeft altijd het gevoel dat hij minder is dan ik
Ik begrijp dat er echt wel het een en ander speelt bij jullie. Hoe meer ik erover lees, hoe ingewikkelder ik het vind. Het lijkt wel een wedstrijd in 'de mindere' zijn. Dus heel goed om daar (eventueel met hulp) eens goed naar te gaan kijken. Ook echt moedig van je!ik heb het gevoel dat ik zijn liefde niet verdien
Als je echt om je partners gaf, dan zou die liefde je lust wel overstemmen op de momenten dat je ze bedroog.Ik blijf tot nu toe ook vreemdgaan in relatie’s hoe naar ik het ook vind voor de ander, ik ken de verlangens enige tijd weerstaan en daarna is het tog wel gedaan, ik ben ook pas 23 dus heb nog tijd om te leren
Ik blijf tot nu toe ook vreemdgaan in relatie’s hoe naar ik het ook vind voor de ander, ik ken de verlangens enige tijd weerstaan en daarna is het tog wel gedaan, ik ben ook pas 23 dus heb nog tijd om te leren
Ik blijf tot nu toe ook vreemdgaan in relatie’s hoe naar ik het ook vind voor de ander, ik ken de verlangens enige tijd weerstaan en daarna is het tog wel gedaan, ik ben ook pas 23 dus heb nog tijd om te leren
Wees gewoon vooraf heel duidelijk, ik ben niet monogaam dus ik ga geen exclusiviteit bieden. Dan is het aan de ander om dat te accepteren of verder te zoeken.Wees niet roekeloos met het hart van een ander.
Afz.: "Afgelikte boterham".
Dat noemen we een "dick move". Je gaat niet vreemd, niet als je afgesproken hebt een serieuze relatie aan te gaan. Als je wat flikflooit, friends with benefits, aan het daten bent, nog niet de relatie gedefinieerd hebt, dan is het een ander verhaal. Maar als je echt besluit de stap naar een officiele relatie te nemen (een monogame relatie) dan is er gewoon geen excuus.respectloos als je dat aangeeft aan je geliefde en dat die daar dan stiekem overheen gaat en verantwoordelijkheid daarover probeert te ontlopen
Ja ik vind tooo minder want het laaste wat ik wil is me geliefde de grootste pijn geven die je als partner kan geven’ maar hiervoor ga ik ook naar een psycholoogDa's best wel een probleem. Het spijt me voor je partners...
Daar heeft @Dirkjan het toch ook niet over? Iemand aantrekkelijk vinden? Of bedoel je het anders?
Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat mensen, inclusief mijn mogelijke partner, andere mensen ook aantrekkelijk vinden. Zelf vind ik andere mensen ook aantrekkelijk. Dat is echter nog totaal iets anders dan je partner echt bedriegen met iemand.
De meningen verschillen hierover. Ik zou het niet oké vinden.
Dat is dan toch empathie?het laaste wat ik wil is me geliefde de grootste pijn geven die je als partner kan geven
Naar mijn idee weinig, er zit een sprankeltje in want ik wil ze geen pijn doen, ik doe t alleen,Dat is dan toch empathie?
Naar mijn idee weinig, er zit een sprankeltje in want ik wil ze geen pijn doen, ik doe t alleen,
Ik heb al meerdere keren aangekaart dat het misschien beter is als we zonder elkaar verder gaan, dat we elkaar niet gelukkig maken, en dat hij iemand verdiend die beter voor hem is dan ik. En dan gaat het niet alleen over het vreemdgaan, maar ook hoe ik soms tegen hem kan doen. Ik voel me dan alleen maar heel naar over mezelf dat ik me zo kan gedragen tegenover iemand van wie ik zoveel hou. Maar op de een of andere manier is het voor hem geen optie. Ook een pauze of iets ziet hij niet zitten. Hij weet dan zeker dat het daarna 'klaar is', waarop ik dan aangeef, maar als je dat nu al weet waarom houden we dan aan iets vast wat eigenlijk een illusie is. Maar hij wil niet uit elkaar...Zelf ben ik echt stapelgek op mijn vriendin, zij is alles voor mij.
Maar als zou blijken dat ik haar ongelukkig maak omdat we niet compatible zijn op wat voor manier dan ook zou ik er alles aan doen om haar te overtuigen dat we uit elkaar moeten.
Dat zou het grootste verlies in mijn leven zijn, maar ik zou dan toch het beste met haar voor hebben.
Kun je niet (even) gewoon stoppen met vreemdgaan?Ik heb al meerdere keren aangekaart dat het misschien beter is als we zonder elkaar verder gaan, dat we elkaar niet gelukkig maken, en dat hij iemand verdiend die beter voor hem is dan ik. En dan gaat het niet alleen over het vreemdgaan, maar ook hoe ik soms tegen hem kan doen. Ik voel me dan alleen maar heel naar over mezelf dat ik me zo kan gedragen tegenover iemand van wie ik zoveel hou. Maar op de een of andere manier is het voor hem geen optie. Ook een pauze of iets ziet hij niet zitten. Hij weet dan zeker dat het daarna 'klaar is', waarop ik dan aangeef, maar als je dat nu al weet waarom houden we dan aan iets vast wat eigenlijk een illusie is. Maar hij wil niet uit elkaar...
En een fervent propagandist van het conservatieve patriarchaat. Hoewel hij zichzelf probeert te ontkleden van dat soort ideologische karakteriseringen, is het wel duidelijk aanwezig in zijn betogingen.Nu is Jordan Peterson Christelijk en ook nogal pro-huwelijk, dingen waar ik persoonlijk niet in geloof/achter sta. Maar dat maakt dit onderwerp imo niet oninteressant, zeker gezien zijn grote psychologische kennis.
Interessante verbanden, maar is dit ook gebaseerd op onderzoek? Cijfers? Welke grondslag heeft dit alles, of is dit puur de gedachtegang van 1 psycholoog...? En een behoorlijk vooringenomen gekleurde psycholoog ook nog.
Ik vind Jordan Peterson zijn argumenten voor het toepassen van monogame relaties, ook ten behoeve van een gezondere/veiligere maatschappij interessant.
Het psychopathie gedeelte wat hij aangeeft betreffende polyamorie en vreemdgaan, is een nieuwe voor mij. Dat polyamorie en vreemdgaan psychopathisch denken zou bevorderen en dat dit ook weer effect heeft op andere gebieden in iemand's leven.
Polyamorie zou mannen (over het geheel gezien denk ik) gewelddadiger maken en zou het onmogelijk voor vrouwen maken om een diepe relatie met mannen te hebben (zijn woorden, ik denk persoonlijk niet dat het onmogelijk is, wel een stuk moeilijker).
Nu is Jordan Peterson Christelijk en ook nogal pro-huwelijk, dingen waar ik persoonlijk niet in geloof/achter sta. Maar dat maakt dit onderwerp imo niet oninteressant, zeker gezien zijn grote psychologische kennis.
Is dat zo? Dat hij zichzelf daarvan probeert te ontkleden? Ik ken hem niet zo heel goed. Bijvoorbeeld zijn nogal pro-Christelijke en pro-huwelijk houding stoot me namelijk vaak af.En een fervent propagandist van het conservatieve patriarchaat. Hoewel hij zichzelf probeert te ontkleden van dat soort ideologische karakteriseringen, is het wel duidelijk aanwezig in zijn betogingen.
Met je hele post eens maar vooral dit stuk.En ik vind het jammer dat een gedachtegang als deze tegenwoordig als ouderwets zou kunnen worden bestempeld. Het zou wat mij betreft van alle tijden moeten zijn
Pp verschillend.Is zoenen met een ander vreemdgaan...dat is vraag. Ik vind van niet.
Eens.Pp verschillend.
Als de afspraak monogaam is, is zoenen voor mij vreemdgaan ja. Met of zonder tong.
maar ja, ik ben er erg ouderwets in.
Misschien daarom ook zo goed als alleen losse flodder relaties gehad.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."