Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk blijf "vreemdgaan"

Ik blijf "vreemdgaan"

203 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diamant zei:
Maar als we zo fundamenteel een andere waarde hechten aan het fysiek zijn met een ander, is de relatie dan wel houdbaar? Hoe ga ik om met deze situatie.
Klik om te vergroten...

Wat wil jij?
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diamant zei:
hij heeft altijd het gevoel dat hij minder is dan ik
Klik om te vergroten...
Diamant zei:
ik heb het gevoel dat ik zijn liefde niet verdien
Klik om te vergroten...
Ik begrijp dat er echt wel het een en ander speelt bij jullie. Hoe meer ik erover lees, hoe ingewikkelder ik het vind. Het lijkt wel een wedstrijd in 'de mindere' zijn. Dus heel goed om daar (eventueel met hulp) eens goed naar te gaan kijken. Ook echt moedig van je!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
mitchieee zei:
Ik blijf tot nu toe ook vreemdgaan in relatie’s hoe naar ik het ook vind voor de ander, ik ken de verlangens enige tijd weerstaan en daarna is het tog wel gedaan, ik ben ook pas 23 dus heb nog tijd om te leren
Klik om te vergroten...
Als je echt om je partners gaf, dan zou die liefde je lust wel overstemmen op de momenten dat je ze bedroog.

Weet niet wat ik lees in dit topic. Als je keer op keer je partner bedriegt, wetende dat hij/zij daar een enorm probleem mee heeft, dan beschik je duidelijk niet over de empathie om te beseffen waar je mee bezig bent. Dan begrijp je niet de pijn die je iemand daarmee doet. Want je doet het zonder aan diegene te denken gewoon weer. Oftewel, je bent met jezelf en je eigen plezier bezig.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
mitchieee zei:
Ik blijf tot nu toe ook vreemdgaan in relatie’s hoe naar ik het ook vind voor de ander, ik ken de verlangens enige tijd weerstaan en daarna is het tog wel gedaan, ik ben ook pas 23 dus heb nog tijd om te leren
Klik om te vergroten...

Wees niet roekeloos met het hart van een ander.

Afz.: "Afgelikte boterham".
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#5
mitchieee zei:
Ik blijf tot nu toe ook vreemdgaan in relatie’s hoe naar ik het ook vind voor de ander, ik ken de verlangens enige tijd weerstaan en daarna is het tog wel gedaan, ik ben ook pas 23 dus heb nog tijd om te leren
Klik om te vergroten...

Casrus zei:
Wees niet roekeloos met het hart van een ander.

Afz.: "Afgelikte boterham".
Klik om te vergroten...
Wees gewoon vooraf heel duidelijk, ik ben niet monogaam dus ik ga geen exclusiviteit bieden. Dan is het aan de ander om dat te accepteren of verder te zoeken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
respectloos als je dat aangeeft aan je geliefde en dat die daar dan stiekem overheen gaat en verantwoordelijkheid daarover probeert te ontlopen
Klik om te vergroten...
Dat noemen we een "dick move". Je gaat niet vreemd, niet als je afgesproken hebt een serieuze relatie aan te gaan. Als je wat flikflooit, friends with benefits, aan het daten bent, nog niet de relatie gedefinieerd hebt, dan is het een ander verhaal. Maar als je echt besluit de stap naar een officiele relatie te nemen (een monogame relatie) dan is er gewoon geen excuus.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Da's best wel een probleem. Het spijt me voor je partners...



Daar heeft @Dirkjan het toch ook niet over? Iemand aantrekkelijk vinden? Of bedoel je het anders?

Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat mensen, inclusief mijn mogelijke partner, andere mensen ook aantrekkelijk vinden. Zelf vind ik andere mensen ook aantrekkelijk. Dat is echter nog totaal iets anders dan je partner echt bedriegen met iemand.


De meningen verschillen hierover. Ik zou het niet oké vinden.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind tooo minder want het laaste wat ik wil is me geliefde de grootste pijn geven die je als partner kan geven’ maar hiervoor ga ik ook naar een psycholoog
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
mitchieee zei:
het laaste wat ik wil is me geliefde de grootste pijn geven die je als partner kan geven
Klik om te vergroten...
Dat is dan toch empathie?
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou, je kunt iets ook verstandelijk weten, zonder het werkelijk mee te voelen. Dus er hoeft zeker geen empathie te zijn.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Dat is dan toch empathie?
Klik om te vergroten...
Naar mijn idee weinig, er zit een sprankeltje in want ik wil ze geen pijn doen, ik doe t alleen,
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
mitchieee zei:
Naar mijn idee weinig, er zit een sprankeltje in want ik wil ze geen pijn doen, ik doe t alleen,
Klik om te vergroten...

Ja soms is het lastig zeggen waarom je de dingen doet zoals je ze doet.

Als je gebrek aan empathie zou hebben dan zou je geen of weinig inzicht hebben in het gevoelsleven van een ander. Dat iemand anders pijn ervaart wordt dan bijvoorbeeld vooral als een lastige situatie gezien voor jezelf. Zo van 'shit dan krijg ik gezeik en dan kan ik straks niet neuken want zij is boos'.

Ik weet niet of je zulke gedachten heel herkenbaar vindt.

Maar er kunnen ook heel andere dingen aan de hand zijn, zowel cognitief als psychologisch.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#12
HuisbaasBob zei:
Zelf ben ik echt stapelgek op mijn vriendin, zij is alles voor mij.
Maar als zou blijken dat ik haar ongelukkig maak omdat we niet compatible zijn op wat voor manier dan ook zou ik er alles aan doen om haar te overtuigen dat we uit elkaar moeten.
Dat zou het grootste verlies in mijn leven zijn, maar ik zou dan toch het beste met haar voor hebben.
Klik om te vergroten...
Ik heb al meerdere keren aangekaart dat het misschien beter is als we zonder elkaar verder gaan, dat we elkaar niet gelukkig maken, en dat hij iemand verdiend die beter voor hem is dan ik. En dan gaat het niet alleen over het vreemdgaan, maar ook hoe ik soms tegen hem kan doen. Ik voel me dan alleen maar heel naar over mezelf dat ik me zo kan gedragen tegenover iemand van wie ik zoveel hou. Maar op de een of andere manier is het voor hem geen optie. Ook een pauze of iets ziet hij niet zitten. Hij weet dan zeker dat het daarna 'klaar is', waarop ik dan aangeef, maar als je dat nu al weet waarom houden we dan aan iets vast wat eigenlijk een illusie is. Maar hij wil niet uit elkaar...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diamant zei:
Ik heb al meerdere keren aangekaart dat het misschien beter is als we zonder elkaar verder gaan, dat we elkaar niet gelukkig maken, en dat hij iemand verdiend die beter voor hem is dan ik. En dan gaat het niet alleen over het vreemdgaan, maar ook hoe ik soms tegen hem kan doen. Ik voel me dan alleen maar heel naar over mezelf dat ik me zo kan gedragen tegenover iemand van wie ik zoveel hou. Maar op de een of andere manier is het voor hem geen optie. Ook een pauze of iets ziet hij niet zitten. Hij weet dan zeker dat het daarna 'klaar is', waarop ik dan aangeef, maar als je dat nu al weet waarom houden we dan aan iets vast wat eigenlijk een illusie is. Maar hij wil niet uit elkaar...
Klik om te vergroten...
Kun je niet (even) gewoon stoppen met vreemdgaan?

Heb tot nu toe twee open relaties gehad en ben bezig met de derde -dus ik mocht/mag met anderen gaan- maar soms waren de gevolgen van seks met anderen dramatischer dan anders.

Blijf bij je geliefde. Houd voorlopig op met seks met anderen (en vermijd situaties waar dat kan gebeuren bijv. door dan geen drank/drugs te nemen).

Kijk dan hoe je je voelt.

Ook bij een open relatie komt je geliefde eerst.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14


Ik vind Jordan Peterson zijn argumenten voor het toepassen van monogame relaties, ook ten behoeve van een gezondere/veiligere maatschappij interessant.

Het psychopathie gedeelte wat hij aangeeft betreffende polyamorie en vreemdgaan, is een nieuwe voor mij. Dat polyamorie en vreemdgaan psychopathisch denken zou bevorderen en dat dit ook weer effect heeft op andere gebieden in iemand's leven.

Polyamorie zou mannen (over het geheel gezien denk ik) gewelddadiger maken en zou het onmogelijk voor vrouwen maken om een diepe relatie met mannen te hebben (zijn woorden, ik denk persoonlijk niet dat het onmogelijk is, wel een stuk moeilijker).

Nu is Jordan Peterson Christelijk en ook nogal pro-huwelijk, dingen waar ik persoonlijk niet in geloof/achter sta. Maar dat maakt dit onderwerp imo niet oninteressant, zeker gezien zijn grote psychologische kennis.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Nu is Jordan Peterson Christelijk en ook nogal pro-huwelijk, dingen waar ik persoonlijk niet in geloof/achter sta. Maar dat maakt dit onderwerp imo niet oninteressant, zeker gezien zijn grote psychologische kennis.
Klik om te vergroten...
En een fervent propagandist van het conservatieve patriarchaat. Hoewel hij zichzelf probeert te ontkleden van dat soort ideologische karakteriseringen, is het wel duidelijk aanwezig in zijn betogingen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:


Ik vind Jordan Peterson zijn argumenten voor het toepassen van monogame relaties, ook ten behoeve van een gezondere/veiligere maatschappij interessant.

Het psychopathie gedeelte wat hij aangeeft betreffende polyamorie en vreemdgaan, is een nieuwe voor mij. Dat polyamorie en vreemdgaan psychopathisch denken zou bevorderen en dat dit ook weer effect heeft op andere gebieden in iemand's leven.

Polyamorie zou mannen (over het geheel gezien denk ik) gewelddadiger maken en zou het onmogelijk voor vrouwen maken om een diepe relatie met mannen te hebben (zijn woorden, ik denk persoonlijk niet dat het onmogelijk is, wel een stuk moeilijker).

Nu is Jordan Peterson Christelijk en ook nogal pro-huwelijk, dingen waar ik persoonlijk niet in geloof/achter sta. Maar dat maakt dit onderwerp imo niet oninteressant, zeker gezien zijn grote psychologische kennis.
Klik om te vergroten...
Interessante verbanden, maar is dit ook gebaseerd op onderzoek? Cijfers? Welke grondslag heeft dit alles, of is dit puur de gedachtegang van 1 psycholoog...? En een behoorlijk vooringenomen gekleurde psycholoog ook nog.

@Roze Olifant I summon you, o weledelzeerstrenggeleerde.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
En een fervent propagandist van het conservatieve patriarchaat. Hoewel hij zichzelf probeert te ontkleden van dat soort ideologische karakteriseringen, is het wel duidelijk aanwezig in zijn betogingen.
Klik om te vergroten...
Is dat zo? Dat hij zichzelf daarvan probeert te ontkleden? Ik ken hem niet zo heel goed. Bijvoorbeeld zijn nogal pro-Christelijke en pro-huwelijk houding stoot me namelijk vaak af.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
En ik vind het jammer dat een gedachtegang als deze tegenwoordig als ouderwets zou kunnen worden bestempeld. Het zou wat mij betreft van alle tijden moeten zijn
Klik om te vergroten...
Met je hele post eens maar vooral dit stuk.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
SneeuwStorm zei:
Is zoenen met een ander vreemdgaan...dat is vraag. Ik vind van niet.
Klik om te vergroten...
Pp verschillend.
Als de afspraak monogaam is, is zoenen voor mij vreemdgaan ja. Met of zonder tong.

maar ja, ik ben er erg ouderwets in.
Misschien daarom ook zo goed als alleen losse flodder relaties gehad.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Pp verschillend.
Als de afspraak monogaam is, is zoenen voor mij vreemdgaan ja. Met of zonder tong.

maar ja, ik ben er erg ouderwets in.
Misschien daarom ook zo goed als alleen losse flodder relaties gehad.
Klik om te vergroten...
Eens.

En ik vind het jammer dat een gedachtegang als deze tegenwoordig als ouderwets zou kunnen worden bestempeld. Het zou wat mij betreft van alle tijden moeten zijn. Dus imo echt: je bent niet ouderwets. Je houdt gewoon rekening met het niet bedriegen van je monogame relatie.

Het is imo zowel seksueel (een zoen op iemands wang is natuurlijk wat anders dan tongen), als emotioneel vreemdgaan. Zelfs als degene die vreemdgaat er geen gevoelens bij heeft, blijft het seksueel en emotioneel bedrog van de partner (mits daarmee een monogame relatie is afgesproken, natuurlijk).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."