#1
Hoogsensitief lijkt ook erg op hoogbegaafdheid.Heb je ook een hoog IQ?
Iemand hier stuurde mij laatst een lijst met kenmerken van hoogbegaafdheid omdat diegene dacht dat ik dat ook heb en het kwam helemaal overeen (en dat zijn echt niet allemaal positieve dingen). Het enige wat niet helemaal overeenkwam is mijn IQ. Voor hoogbegaafdheid moet dat boven de 130 zitten. Dat heb ik wel een keer gehaald op een test, maar andere keren 120 of zo.
Maar ik zie het maar als een indicatie en ben zeer sceptisch op dit soort labeltjes.