Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspoll: ben je neurodivers of neurotypisch of...? adhd, bipolair, autisme, dyslexie etc

poll: ben je neurodivers of neurotypisch of...? adhd, bipolair, autisme, dyslexie etc

226 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha sorry voor al mijn personal info hier. Maar er op een dieper level er te over kunnen praten is voor veel mensen een ver van hun bedshow. Fijn om hier te merken dat ik niet ‘gek’ ben dat ik hierin mijn oplossing zie...
nu er nog zien te komen 🤣
P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...12
Purplext
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Ik lees vaak polarbear
Klik om te vergroten...
Je bent dus ook nog eens dyslectisch?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Voor de lol even de Mensa thuistest gedaan en het resultaat:



Wat is dit voor BS, ik wil een nummer!

Volgens mij zeggen ze dit gewoon al heel gauw.
Klik om te vergroten...
Jij bent nummer 8, alsjeblieft, graag gedaan hoor. Fijne dag!

Trouwens, Mensa is een club voor hoog intelligente mensen. Hoogbegaafd is iets anders als hoog intelligent. Even voor de duidelijkheid.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Nachtzuster zei:
Je bent dus ook nog eens dyslectisch?
Klik om te vergroten...
Dat zou heel goed kunnen. Het zit wel in de familie :tongueout:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat Mensa ding is duidelijk wel een ego iets. Willen behoren tot de 2% slimste mensen van de wereld en er bewijs voor willen hebben. :laughing:
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Dat Mensa ding is duidelijk wel een ego iets. Willen behoren tot de 2% slimste mensen van de wereld en er bewijs voor willen hebben. :laughing:
Klik om te vergroten...

Het is maar wat je slim zijn noemt hè?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Voor de lol even de Mensa thuistest gedaan en het resultaat:



Wat is dit voor BS, ik wil een nummer!

Volgens mij zeggen ze dit gewoon al heel gauw.
Klik om te vergroten...
Redelijk goed is niet heel goed. Als je de test goed had gemaakt dan stond er uitstekend.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Redelijk goed is niet heel goed. Als je de test goed had gemaakt dan stond er uitstekend.
Klik om te vergroten...
Yup ik heb gefaald :disappointed:

Ben ik toch gewoon minderwaardig...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Yup ik heb gefaald :disappointed:

Ben ik toch gewoon minderwaardig...
Klik om te vergroten...
Niet getreurd, zelfinzicht is ook een groot goed.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Yup ik heb gefaald :disappointed:

Ben ik toch gewoon minderwaardig...
Klik om te vergroten...
Waarom zou je persee hoogbegaafd willen zijn?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Waarom zou je persee hoogbegaafd willen zijn?
Klik om te vergroten...
Als je verder geen sterk gevoel van zelfwaarde hebt denk ik?

Jezelf willen bewijzen tegenover anderen en jezelf.

Of gewoon competitie drang. Willen 'winnen'.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Als je verder geen sterk gevoel van zelfwaarde hebt denk ik?

Jezelf willen bewijzen tegenover anderen en jezelf.
Klik om te vergroten...
Bij het persé willen zijn misschien wel ja.
Maar als je het gewoon bent, waarom zou je het dan persé niet willen zijn? Het is maar een onderdeel van je, net als man zijn bijvoorbeeld.

Nog even twee plaatjes ter verduidelijking voor de mensen die hoog intelligent verwarren met hoogbegaafd zijn om even simpel weer te geven wat de pijlers zijn:

Zijnskenmerken.png

1526026295-1.jpg
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Als je verder geen sterk gevoel van zelfwaarde hebt denk ik?

Jezelf willen bewijzen tegenover anderen en jezelf.

Of gewoon competitie drang. Willen 'winnen'.
Klik om te vergroten...

Alsof hoogbegaafd zijn 'winnen' is... Het maakt je niks 'meer' dan een ander, tevens kleven er behoorlijk wat nadelen aan in deze maatschappij. Het is maar wat je 'winnen' noemt...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Nachtzuster zei:
Bij het persé willen zijn misschien wel ja.
Maar als je het gewoon bent, waarom zou je het dan persé niet willen zijn? Het is maar een onderdeel van je, net als man zijn bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Klopt natuurlijk. Je bent hoe je bent.

De Nachtzuster zei:
Nog even twee plaatjes ter verduidelijking voor de mensen die hoog intelligent verwarren met hoogbegaafd zijn om even simpel weer te geven wat de pijlers zijn:

Bekijk bijlage 23348

Bekijk bijlage 23349
Klik om te vergroten...
Dat omschrijft mij toch wel heel erg...


De Nachtzuster zei:
Alsof hoogbegaafd zijn 'winnen' is... Het maakt je niks 'meer' dan een ander, tevens kleven er behoorlijk wat nadelen aan in deze maatschappij. Het is maar wat je 'winnen' noemt...
Klik om te vergroten...
Nee, zo bedoelde ik het niet...

Ik doelde meer op het doen van zo'n Mensa test om te kijken of je bij de "2%" hoort. Dat komt toch vaak vanuit een competitie drang. Dat zit in de mens. Als we een spelletje spelen willen we ook winnen.

Hoogbegaafdheid is zoals gezegd echt niet makkelijk.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toen ik 10 was had ik vaak problemen op school. Ik werd snel agressief en weigerde regelmatig om mee te doen met in mijn ogen "rare" groepsactiviteiten.

Ook weigerde ik vaak om mijn opdrachten af te maken (ik vond het bijvoorbeeld dom dat als je iets begreep dat je het vervolgens nogmaals 10x moest doen in een net iets andere vorm) en had ik een eigen moreel kompas waarvan echt niet werd uitgeweken.

Kortom ik verveelde me dood op school en door de frustratie daarvan werd ik regelmatig agressief.

Mijn lerares dacht hierdoor dat ik dom was en wellicht speciaal onderwijs nodig had en daarom liet ze me psychologisch testen.

De psychologe die de testen afnam was gelukkig een hele geduldige dame met veel ervaring op dat vlak, iets wat wel nodig was voor die aparte kleine Proxima.

Nadat alle testen waren afgenomen (het waren een aantal sessies) kwam daar dan uiteindelijk de uitslag: ik was hoogbegaafd!

Die uitslag paste totaal niet in het beeld dat die lerares van mij had en helaas is er daardoor uiteindelijk niet veel mee gedaan.

Gelukkig kreeg ik de jaren daarna een betere lerares waardoor ik veel meer mijn eigen tempo kon volgen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
@De Nachtzuster
Die afbeeldingen die je daar geeft lijken mij ook een stuk veelzeggender voor bepalen van eventuele hoogbegaafdheid dan de twee criteria die @Mrloverdj gaf. Het kijkt veel breder naar verschillende aspecten van iemand. Of ik begrijp die post gewoon echt niet. Ik ben benieuwd naar opheldering. :)
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Nachtzuster zei:
Alsof hoogbegaafd zijn 'winnen' is... Het maakt je niks 'meer' dan een ander, tevens kleven er behoorlijk wat nadelen aan in deze maatschappij. Het is maar wat je 'winnen' noemt...
Klik om te vergroten...
Niet begrepen worden, niet je interesses kunnen delen met veel mensen. Het is zeker niet altijd leuk en het voelt vaak eenzaam aan.

Als je echter iemand tegenkomt die hetzelfde is dan is dat een feest van herkenning.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Zullen we ontopic blijven?
Klik om te vergroten...
Wat is er off-topic volgens jou?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zullen we ontopic blijven?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Er is ook.een topic over je geaardheid wat uitgebreider is dan hetero of homo. Als ik het goed hem word dat daar onderling.ook besproken en vragen gesteld.en beantwoorden.

Ik denk dat je hoopt dat dit zo-n topic word. Maar dan over DSM diagnoses. Klopt dat?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."