#1
Ik heb ADHD (met diagnose), maar ik vind de term 'neurodivers' een beetje raar. Net alsof het woord 'aandoening' of 'syndroom' niet genoemd mag worden. Verbloemend taalgebruik waar niemand iets aan heeft.
Wat mij betreft maak je het hiermee te licht: het is niet alleen een variatie zonder impact, zoals sproeten hebben of weinig of veel baardgroei.
Het is gewoon een aandoening, die een negatieve impact op je leven heeft. Hetzelfde geldt voor autisme, dyslexie etc. Dat betekent niet dat er niet mee te leven valt. Met medicatie en/of therapie kan ik er in ieder geval goed mee omgaan. Verder maakt het mij natuurlijk ook geen minder mens. Maar we mogen het toch wel gewoon bij zijn naam noemen?
Wat mij betreft maak je het hiermee te licht: het is niet alleen een variatie zonder impact, zoals sproeten hebben of weinig of veel baardgroei.
Het is gewoon een aandoening, die een negatieve impact op je leven heeft. Hetzelfde geldt voor autisme, dyslexie etc. Dat betekent niet dat er niet mee te leven valt. Met medicatie en/of therapie kan ik er in ieder geval goed mee omgaan. Verder maakt het mij natuurlijk ook geen minder mens. Maar we mogen het toch wel gewoon bij zijn naam noemen?