#1
Dag allemaal,
Ik heb een adhd-diagnose en in veel berichten lees ik ook van andere bezoekers van Drugsforum dat ze meer of minder neurodivers zijn: adhd, autisme, bipolair etc.
Omdat ik al 45+ en mijn diagnose pas kort geleden is gesteld (net voor het begin van de eerste lockdown), heb ik zóveel vragen
... óók over het gebruik van adhd-medicatie, over zelfmedicatie met andere drugs, over toleranties en interacties etc etc etc.
Ik zou die vragen allemaal wel aan dit forum willen stellen maar om daar een hele zooi topics voor aan te maken lijkt me ook zo wat. Bovendien hebben andere forumbezoekers misschien ook wel behoefte aan wat meer inzicht en informatie in de materie. Misschien kunnen we eens kijken of we een aantal vragen kunnen bundelen in een online enquête, al dan niet speciaal voor leden van drugsforum.nl?
Ik doe in een antwoord alvast een eerste voorzet voor wat vragen. Vul je even de poll in? Ook als je 'normaal' bent? (voor degenen die de termen nooit gehoord hebben: 'geestelijk normaal' heet neurotypisch; heb je een of andere diagnose, dan ben je neurodivers. Ik heb ook een optie 'vermoedelijk' toegevoegd omdat er best wat mensen zullen zijn die nooit de moeite van diagnose stellen hebben genomen, bijvoorbeeld omdat ze in hun dagelijks leven niet tegen problemen aanlopen, maar die wel van zichzelf vermoeden dat ze zouden scoren op een of ander spectrum...
(Ik kan geen gezaghebbende definitie vinden van wanneer en hoe neurotypisch overgaat in neurodiversiteit, en ook niet of je andere mentale last zoals depressie, angst- of eetstoornissen, sociopathie etc etc onder neurodiversiteit moet scharen. Gebruik je eigen inzicht)
Ik heb een adhd-diagnose en in veel berichten lees ik ook van andere bezoekers van Drugsforum dat ze meer of minder neurodivers zijn: adhd, autisme, bipolair etc.
Omdat ik al 45+ en mijn diagnose pas kort geleden is gesteld (net voor het begin van de eerste lockdown), heb ik zóveel vragen
Ik zou die vragen allemaal wel aan dit forum willen stellen maar om daar een hele zooi topics voor aan te maken lijkt me ook zo wat. Bovendien hebben andere forumbezoekers misschien ook wel behoefte aan wat meer inzicht en informatie in de materie. Misschien kunnen we eens kijken of we een aantal vragen kunnen bundelen in een online enquête, al dan niet speciaal voor leden van drugsforum.nl?
Ik doe in een antwoord alvast een eerste voorzet voor wat vragen. Vul je even de poll in? Ook als je 'normaal' bent? (voor degenen die de termen nooit gehoord hebben: 'geestelijk normaal' heet neurotypisch; heb je een of andere diagnose, dan ben je neurodivers. Ik heb ook een optie 'vermoedelijk' toegevoegd omdat er best wat mensen zullen zijn die nooit de moeite van diagnose stellen hebben genomen, bijvoorbeeld omdat ze in hun dagelijks leven niet tegen problemen aanlopen, maar die wel van zichzelf vermoeden dat ze zouden scoren op een of ander spectrum...
(Ik kan geen gezaghebbende definitie vinden van wanneer en hoe neurotypisch overgaat in neurodiversiteit, en ook niet of je andere mentale last zoals depressie, angst- of eetstoornissen, sociopathie etc etc onder neurodiversiteit moet scharen. Gebruik je eigen inzicht)