Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiek zijn en voor jezelf zorgen

Ziek zijn en voor jezelf zorgen

86 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is een triest verhaal. Ik hoop dat je snel de hulp krijgt die je nodig hebt. Klinkt misschien gek, maar ik denk dat jij dit nodig hebt om volledig een punt achter gebruik te zetten. Als je het red tenminste..

Bedankt voor de openheid in je situatie en verhaal. Ik geloof dat je daar wel veel mensen mee helpt.

Het beste ❤️😿
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dus eerst is 18 bijna een OD, en nu zit je op 18 en neem je er nog 1. Hoe kan je zo snel van 3 naar 18 zijn gegaan dan🤣 Begint een beetje op aandachtstrekkerij te lijken sorry dat ik het zeg
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb voor de vijfde keer Corona. Na twee dagen ziek ik in bed liggen vannacht toch nog maar een test gedaan voor de zekerheid maar die sprong er meteen uit.
Vanwege mijn diabetes type 1 een extra risicogeval en de eerste paar prikken wel gehad. Maar daar werd ik haast nog zieker van dan van de Corona zelf. Dus die neem ik nou niet meer.

Maar ik merk gewoon als ik ziek ben dat ik echt enorm slecht voor mezelf zorg. Gisteren en eergisteren heb ik alleen een bus pringels en een doos kerstkransjes opgegeten want hoef je niet zoveel moeite voor te doen. En een beetje spammpot opgewarmd. Ik heb wel en pak crystalclear naast mijn bed staan.

Maar aangezien ik de hele dag alleen thuis in bed lig en me echt flink beroerd voel neem ik gewoon elk dagdeel een Bromozolam van 3milligram zodat ik het meeste van de dag gewoon gaan slapen. Dus zit op 9-12 milligram per dag. Gisteravond gevallen met mijn hoofd tegen de muur en moest ik nog naar de huisartsenpost om het te laten hechten.

Door de verkoudheid kan ik amper praten en heb ik al mijn afspraken van deze week af moeten zeggen. Helaas dus ook morgen de intakeafspraak met Iriszorg. Want beeldbellen wordt niet wat als je amper wat kunt zeggen. Nu weer in spanning wanneer ik terecht kan en hopen dat wordt het nou niet als ik nog januari/ februari zoals eerst. Want dat ga ik echt niet trekken.

Als mijn vriend niet thuis is heb ik helaas ook geen mensen in de buurt die me kunnen helpen. Ik heb echt amper een sociaal netwerk helaas.
Ik ben al eens bijna in het zkh beland vanwege Conona omdat ik zo benauwd was. Dat wil ik echt niet meemaken.

Alleen mijn hoofd is ook zo'n chaos dat ik ook niet meer weet wat ik wel kan doen nu. Want ik heb totaal geen energie, hoest de longen uit mn lijf en kan amper lopen zonder te vallen.
Net geprobeerd boodschappen bij Picnic te bestellen maar ik kom er gewoon niet uit.
Had ik maar iemand anders die voor me kon zorgen als mn vriend er niet is.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Hoe komt het dat je nu ineens deze extreme dosissen neemt? Is dit niet omdat je stiekem enorm veel zin in drugs hebt?
Klik om te vergroten...

Ja omdat ik dus covid heb en de hele dag niks anders kan dan in bed liggen. Kan heel ff op mn telefoon kijken, vlog, tv of podcast geeft al te veel prikkels. Dus vandaar dat ik het liefst gewoon slaap tot mijn vriend thuis is. Maar die is dan de avond aan het gamen dus dan lig ik alsnog de hele avond alleen in bed. Heb nou weer 3 mg genomen om te slapen vannacht. Nu zit totaal op 18 mg vandaag😳
Kan dit moeilijke de hele week volhouden als ik nog de hele week ziek ben. Trek in een andere drugs heb ik echt totaal niet. Ik wil het liefst gewoon de hele dag slapen en de pijn van de Covid niet voelen😴
Ik heb ook al gewoon twee dagen niet gedoucht/gewassen ,of normaal gegeten en net voor het eerst mijn tanden weer gepoetst 🫣
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
De HAP kende het niet en zocht het op en zag dat aanbevolen hoeveelheid 1.5 tot 3 MG was dus die schrok ook een beetje dat ik al 15 MG ophad toen 🫣
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Perenijsje wake up!

Als je 18 mg bromo slikt omdat je ziek in bed ligt en je vriend niet thuis is m.i. niet gezond. Je mag er zelf zijn. Je hoeft niet van je vriend afhankelijk te zien.

Probeer je niet gek te drijven. Covid is anno 2023 niet meer erg. Ook niet met diabetes. TIA krijg je ook niet zomaar.
Dat het vervelend is dat je ziek bent is het zeker. Je mag daarvan balen. Maar wees niet onnodig bang. Dat kost je zo ontzettend veel.

Ziek worden van teveel bromozepam kan wel. Je wilt toch niet dat ze je dadelijk de maag leeg moeten pompen? Dat je op een ggz crisis afdeling opgenomen moet worden door dat de seh signaleert dat je slecht voor jezelf zorgt?

Ik wil niet met de vinger wijzen. Je mag ook zeker je verhaal doen. Maar ik hoop dat je inziet dat je goed moet uitkijken met je bromo gebruik.

Oprecht sterkte.
Hoi je haaks.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Perenijsje zei:
Ja omdat ik dus covid heb en de hele dag niks anders kan dan in bed liggen. Kan heel ff op mn telefoon kijken, vlog, tv of podcast geeft al te veel prikkels. Dus vandaar dat ik het liefst gewoon slaap tot mijn vriend thuis is. Maar die is dan de avond aan het gamen dus dan lig ik alsnog de hele avond alleen in bed. Heb nou weer 3 mg genomen om te slapen vannacht. Nu zit totaal op 18 mg vandaag😳
Kan dit moeilijke de hele week volhouden als ik nog de hele week ziek ben. Trek in een andere drugs heb ik echt totaal niet. Ik wil het liefst gewoon de hele dag slapen en de pijn van de Covid niet voelen😴
Ik heb ook al gewoon twee dagen niet gedoucht/gewassen ,of normaal gegeten en net voor het eerst mijn tanden weer gepoetst 🫣
Klik om te vergroten...
Ik schrik eerlijk gezegd soms wel echt van de manier van denken die je aanneemt. Eigenlijk heb je op alles een smoes of weerwoord om iets niet te hoeven doen.

Ik dacht echt dat je rock bottom zat, maar inmiddels ben je al de ruiten in de kelder van rock bottom aan het ingooien.

Je zit al maanden lang uit te kijken naar je intake. Nu ben je op de dag vóór je intake 18 mg Broma aan het nemen. Met als gevolg dat je inderdaad niet meer kunt praten, omvalt, en vervolgens niet meer daarheen kunt of video bellen.

Want even heel eerlijk, als jij, zoals normale mensen ook doen, gewoon rust overdag met een kopje thee op de bank dan had jij vandaag prima kunnen beeldbellen of in overleg met gepaste afstand naar je intake gekund.

Dat niemand je zou kunnen brengen vind ik ook vreemd. Dit is iets wat al maanden lang vast staat, dat had allang geregeld kunnen zijn.

Vervolgens gaan slapen, of ja, jezelf knock out gooien met zoveel mogelijk Broma’s, om je dag door te kunnen komen omdat je je alleen niet red is echt behoorlijk serieus en daar heb je echt hulp voor nodig.

En dat je even wat minder gezond leeft is toch niet gek als je ziek bent. Als ik ziek ben eet ik ook niet veel. Denk aan soepjes en sapjes. En dat is oké.

Ik vind het heel klote dat je weer Corona hebt, ik heb het ook 2 keer heel heftig gehad en kon niet eens meer opstaan toen, maar jezelf op dat moment plat gooien met benzo’s is toch niet de oplossing lieve Peer… Ziek zijn is nu eenmaal klote, maar het hoort erbij en iedereen overkomt het. Daar hoef je je gevoelens niet voor weg te stoppen.

Bereid je voor op een hele dikke crash van zoveel Broma…

Sterkte Peer
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Perenijsje zei:
Als ik goed geteld heb zit op 15 mg vandaag🫣
Ook al heb ik morgen dat gesprek bij Iriszirg niet, toch maar eens kijken of ik iets kan verminderen zelf want dit is wel heel veel 🙈
Klik om te vergroten...
Een paar dagen te veel bromazolam nemen betekent niet dat je automatisch aan een hogere dosis vast zit. Het duurt gemiddeld twee weken voordat gewenning optreedt en je bent, gezien het grote effect, nog duidelijk niet gewend aan deze extreem hoge dosering. Dus je kunt nog terug naar je oude niveau (het niveau van twee weken geleden ongeveer). Op dat niveau kun je dan stabiliseren tot de behandeling begint.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Torchic zei:
Girl wie hou je voor de gek?🤷🏻‍♀️
Klik om te vergroten...
Ik wilde het net gaan typen…

Om half 8 had je prima kunnen opstaan en je dag beginnen. Dan had je je aan 3 keer daags een kleine dosis kunnen houden. En dan had je niet boven de 9 mg uitgekomen. 😅
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Ik dacht echt dat je rock bottom zat, maar inmiddels ben je al de ruiten in de kelder van rock bottom aan het ingooien.
Klik om te vergroten...

Verslaving is een bodemloze put. 't kan altijd erger 😅

En dat wordt het eigenlijk standaard ook vanzelf. Daar hoef je geen moeite in te steken.

@Perenijsje een online meeting volgen is denk ik inderdaad al een goede start! Dat kan in principe ook als je je hondsberoerd voelt.

Verder vind je het ook wel leuk om creatief bezig te zijn toch? Pak iets simpels en laagdrempeligs om iets crea te doen ofzo. Ben je toch even je zinnen op wat anders aan het zetten dan hoe ziek je je voelt.

Ik kijk meestal ook gewoon veel series als ik ziek ben. Maar een hele dag Netflixen, knap je ook niet van op. Afwisseling helpt vaak.

Verder rust ik vooral. Kan ik niet slapen, dan rust ik maar.

Ohja, en thee, liters thee. Liefst met honing.

Op deze manier is de dag zo weer voorbij hoor. Daar zijn dan geen mega dosissen broma bij nodig 😉
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Perenijsje zei:
Ik had even voor de grap gekeken wat mijn afbouwschema zou zijn met hoeveel bromozoam, Lorazepam en Oxazepam ik nu gebruik
Klik om te vergroten...
Je moet op deze site zelf invullen hoe lang je erover wilt doen, 12 weken of 6 weken. Je hebt dus voor 12 weken gekozen, maar dat zegt dan toch weinig over hoe lang je erover zou moeten doen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Ik schrik eerlijk gezegd soms wel echt van de manier van denken die je aanneemt. Eigenlijk heb je op alles een smoes of weerwoord om iets niet te hoeven doen.

Ik dacht echt dat je rock bottom zat, maar inmiddels ben je al de ruiten in de kelder van rock bottom aan het ingooien.

Je zit al maanden lang uit te kijken naar je intake. Nu ben je op de dag vóór je intake 18 mg Broma aan het nemen. Met als gevolg dat je inderdaad niet meer kunt praten, omvalt, en vervolgens niet meer daarheen kunt of video bellen.

Want even heel eerlijk, als jij, zoals normale mensen ook doen, gewoon rust overdag met een kopje thee op de bank dan had jij vandaag prima kunnen beeldbellen of in overleg met gepaste afstand naar je intake gekund.

Dat niemand je zou kunnen brengen vind ik ook vreemd. Dit is iets wat al maanden lang vast staat, dat had allang geregeld kunnen zijn.

Vervolgens gaan slapen, of ja, jezelf knock out gooien met zoveel mogelijk Broma’s, om je dag door te kunnen komen omdat je je alleen niet red is echt behoorlijk serieus en daar heb je echt hulp voor nodig.

En dat je even wat minder gezond leeft is toch niet gek als je ziek bent. Als ik ziek ben eet ik ook niet veel. Denk aan soepjes en sapjes. En dat is oké.

Ik vind het heel klote dat je weer Corona hebt, ik heb het ook 2 keer heel heftig gehad en kon niet eens meer opstaan toen, maar jezelf op dat moment plat gooien met benzo’s is toch niet de oplossing lieve Peer… Ziek zijn is nu eenmaal klote, maar het hoort erbij en iedereen overkomt het. Daar hoef je je gevoelens niet voor weg te stoppen.

Bereid je voor op een hele dikke crash van zoveel Broma…

Sterkte Peer
Klik om te vergroten...
Ik wilde een heel lang verhaal typen maar hier staat echt alles wat ik wilde zeggen. Well said @Spyro, ondanks dat het geen leuke boodschap is.

Sterkte @Perenijsje ❤️‍🔥
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Je moet op deze site zelf invullen hoe lang je erover wilt doen, 12 weken of 6 weken. Je hebt dus voor 12 weken gekozen, maar dat zegt dan toch weinig over hoe lang je erover zou moeten doen?
Klik om te vergroten...

Ja dat is waar maar ik vind 6 weken wel heel erg snel gaan. En de eerste afkickverschijnselen zijn toch in het begin heb ik gemerkt.. Vriendin van me is na 2 weken kliniek ook verder thuis afgaan bouwen.
FredKroket zei:
Ik wilde een heel lang verhaal typen maar hier staat echt alles wat ik wilde zeggen. Well said @Spyro, ondanks dat het geen leuke boodschap is.

Sterkte @Perenijsje ❤️‍🔥
Klik om te vergroten...

Ik weet het. Dankjewel 💜
Manu76 zei:
Hoeveel mg schat je dat je neemt? Is 10 mg bromazolam 100 mg Diazepam toch?
Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat je een totaal ander persoon zult worden en het veel langer kan duren dan je nu in je achterhoofd hebt..
Heel veel sterkte meid, het spijt me dat je zoveel moet gaan ontwennen, want het gaat echt een hel kunnen worden voor je.
Je rock bottom moet nog komen vrees ik..
Klik om te vergroten...

Afbouwen van 2 mg Lorazepam naar 1 mg en van 20mg Oxazepam naar 10mg was al een hel omdat ik het toen gewoon ambulant deed zonder Diazepam.

Voordat ik Corona kreeg slikte ik max 6 mg Bromazolam, 2 mg Lorazepam en 10-20 mg Oxazepam.
Nu slik ik amper Lora/Oxa maar dus 15-18 mg Bromazolam....

@Spyro op jou reageer ik later even , wordt zo gebeld door het zkh.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Is het niet een idee om je hele stash bromazolam aan iemand (het liefst een familielid of een vriendin, niet je vriend) in bewaring te geven? En dat je alleen hetgeen hebt wat je per dag écht nodig hebt om de afkick tegen te gaan. Ik vrees echt dat als je alles zelf hebt en er overdag niemand bij is dat het aantal alleen maar op gaat lopen. Gewoon iemand die dichtbij woont en even kan checken oid..? Heb geen verstand van benzo's (en afkick) verder dus correct me if I'm wrong please.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
DVK en ZKH komen er nog niet uit want ja beide niet gespecialiseerd. Dus ze gaan nou overleggen met Jellinek en dan wordt ik als het goed is voor 5 uur terug gebeld door een professional van hen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zit verscheurd tussen mixed feelings.
Langs de ene kant heb ik medelijden met je. Langs de andere kant "wie zijn gat verbrandt,...".
Er zijn zoveel mensen die je op voorhand verwittigd hebben over Broma, en toch zit je vandaag waar je zit. Het is niet alsof je onwetend begonnen bent met Broma.


Hetzelfde met je herstel. Ik wens je langs de ene kant een heel snel herstel, dat je terug kunt genieten van het leven.
Langs de andere kant zou het niet mis zijn mocht je herstel langer duren. Want ik denk dat je enkel zo iets gaat uit leren.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Perenijsje zei:
Ik zit nu al een aantal dagen op 18 milligram Bromozolam he, normaal was max 6 mg
Klik om te vergroten...

Probeer dit dan ook tot een minimum te beperken! Dat het een aantal dagen zo is, zal misschien een bepaalde rebound geven. Maar hoeft niet te betekenen dat je straks van die mega dosis hoeft af te bouwen. Nu die hoge dosis aanhouden, lijkt me eerder luisteren naar de verslaving dan een verstandige onderhoudsdosis.

Lukt het vandaag al om je gebruik binnen de perken te houden?

Zo niet, heb je ideeën wat je zou kunnen doen om het morgen wat in te perken?

Afbouwen van 18mg lijkt me zeer onwenselijk, om het maar even voorzichtig te zeggen.
Ik hoop dat ze vanuit Jellinek ook met spoed iets voor je kunnen betekenen.

Ook vraag ik me wel af of je weet wat je van plan bent met de afbouw. Voorheen bouwde je af tot een bepaalde dosis en bleef je daarop.

Maar volgens mij heb je aan jezelf echt duidelijk bewezen dat je met benzo's niet om kan gaan. Ook niet als ze op recept voorgeschreven zijn.
Ben je van plan om naar 0 af te bouwen?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Probeer dit dan ook tot een minimum te beperken! Dat het een aantal dagen zo is, zal misschien een bepaalde rebound geven. Maar hoeft niet te betekenen dat je straks van die mega dosis hoeft af te bouwen. Nu die hoge dosis aanhouden, lijkt me eerder luisteren naar de verslaving dan een verstandige onderhoudsdosis.

Lukt het vandaag al om je gebruik binnen de perken te houden?

Zo niet, heb je ideeën wat je zou kunnen doen om het morgen wat in te perken?

Afbouwen van 18mg lijkt me zeer onwenselijk, om het maar even voorzichtig te zeggen.
Ik hoop dat ze vanuit Jellinek ook met spoed iets voor je kunnen betekenen.

Ook vraag ik me wel af of je weet wat je van plan bent met de afbouw. Voorheen bouwde je af tot een bepaalde dosis en bleef je daarop.

Maar volgens mij heb je aan jezelf echt duidelijk bewezen dat je met benzo's niet om kan gaan. Ook niet als ze op recept voorgeschreven zijn.
Ben je van plan om naar 0 af te bouwen?
Klik om te vergroten...
Jellinek en spoed😜 Maar inderdaad, en probeer desnoods smorgens en smiddags een halve te nemen en savonds een hele. Zit je op 6 , zou je prima de dag door moeten helpen. Ja je zal je rot voelen een paar dagen maar dan ben je iig over een week van de ellende af. Rot voelen hoort erbij zoals eerder is gezegd. Verder heb je weinig verplichtingen volgens mij behalve om wat beter voor jezelf te zorgen😉
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heftig om te lezen allemaal zeker nadat ik je al gewaarschuwd had voor deze kut benzooi Broma.
Mag ik hopen dat je snel professionele hulp krijgt met een opname want eerlijk, denkdat het voor jou wel nodig is gezien je gezondheidstoestand.
Kan mij aansluiten bij veel reacties hier maar velen van ons kennen de valkuil intussen wel door RC benzo's.
Van de 1ste tot de laatste in die cateregorie mogen ze gerust eeuwig verbannen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja het scheelt dat ik Corona heb en verder toch nergens heen hoef dat scheelt.
Alleen het is niet voor niks dit keer dat ie detox onder begeleiding moest nadat fiascod e vorige keer met die halvering van die Lorazepam en Oxazepam.
Dus of het nou heel slim is om thuis alweer terug naar mijn oude dosis te gaan weet ik niet.
Alleen de doktersassistente het zkh en Jellinek hebben dus niet voor 19 ur terug gebeld 😫 Dus ben benieuwd of al genoeg gaat gebeuren anders zelf weer bellen.
En ik heb ook nog niet eens een nieuwe mail met een nieuwe datum van Iriszorg😫
Voel me hartstikke xiek door die covid en al die pillen en dan moet ik hier morgen ook weer achteraan.
Een voordeel mijn zusje heeft het opgepakt met mijn psychotische moeder/medicatie en dat is geregelf dus daar hoef ik mij niet druk om te maken 😎 Al blijft een psychotische moeder altijd eng en onvoorspelbaa en kan er van alles gebeuren.
Eerst op mezelf richten en zelf geen rare dingen doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."