Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiek zijn en voor jezelf zorgen

Ziek zijn en voor jezelf zorgen

86 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dus eerst is 18 bijna een OD, en nu zit je op 18 en neem je er nog 1. Hoe kan je zo snel van 3 naar 18 zijn gegaan dan🤣 Begint een beetje op aandachtstrekkerij te lijken sorry dat ik het zeg
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Perenijsje zei:
Ja dat is het grootste issue, alle pijn vermijden.
Klik om te vergroten...
Vandaag is precies de goede dag om daarmee te stoppen.
Perenijsje zei:
Maar ze hebben dus niet terug gebeld en ik ben net voor de 2e keer uit bed gedonderd🤕 toen mn telefoon eruit viel. Met mn hoofd tegen nachtkastje aan.

Vriend is eten aan het maken en ik ben ondertussen aan het kijken of ik nog een verslavingsinstantie te pakken krijg. Ik had nog een 24/7 noodnummer van Tactus maar daar krijg ik ook de voicemail van. Dus die heb ik ingesproken. Hopelijk bellen die nog terug vanavond.
Klik om te vergroten...
Hoeveel bromazolam heb je gehad vandaag?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#3
PsyTekz zei:
Kan mij aansluiten bij veel reacties hier maar velen van ons kennen de valkuil intussen wel door RC benzo's.
Van de 1ste tot de laatste in die cateregorie mogen ze gerust eeuwig verbannen.
Klik om te vergroten...
Ik ben niet gauw voor een verbod, maar in het geval van designer benzos wel. Het is zo'n makkelijke "cheat" in het leven. Even slapen na stims, even goed voelen voor een presentatie , even je verdriet / gevoelens wegwerken , even wat minder spanning in je leven. Dan komt de onvermijdelijke rebound die je ook weer wegwerkt met benzos en voor je het weet ben je verslaafd. Cue vicieuze cirkel waarin je gebruik verder uit de hand loopt. En met elke mg die je gemakkelijk extra neemt voeg je gewoon weken toe aan je afbouw.

Ik had nog het "geluk" verslaafd te zijn aan benzos toen er nog geen designer benzos waren , dat had anders nog verder uit de hand gelopen.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Perenijsje

Hoe vervelend de situatie ook mag zijn, het is tijd om nú te stoppen!

Doe het voor jezelf! Behandel jezelf zoals ook jij je beste vrienden zou behandelen. Namelijk, met de beste adviezen die jij zelf aan hen zou geven. En met liefde en respect.💪🏻💪🏻💪🏻❤️

Als je het fijn vindt om effe te pb'en, de chat staat altijd vrij.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aangezien ik door niemand terug was gebeld (Diabeter, Gelre, Jellinek) heb ik zelf initiatief genomen door het oude 24/7 uurs nummer van Tactus te bellen wat ik nog had. Kreeg gelukkig een man aan de lijn die ik al goed kende. Verhaal verteld, voor nu kan hij niks doen maar morgen gaat hij zijn best voor me doen om iets te regelen. Kan dus toch een detox bij Tactus zijn aangezien intake bij Iriszorg niet door is gegaan vandaag.
Maar hij kan niks beloven natuurlijk.

Ik heb nu 18mg op en neem er nog 1 voor het slapen.
Morgen ondanks mijn covid toch proberen overdag mezelf op een andere manier te vermaken dan alleen door te slapen.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Perenijsje zei:
Aangezien ik door niemand terug was gebeld (Diabeter, Gelre, Jellinek) heb ik zelf initiatief genomen door het oude 24/7 uurs nummer van Tactus te bellen wat ik nog had. Kreeg gelukkig een man aan de lijn die ik al goed kende. Verhaal verteld, voor nu kan hij niks doen maar morgen gaat hij zijn best voor me doen om iets te regelen. Kan dus toch een detox bij Tactus zijn aangezien intake bij Iriszorg niet door is gegaan vandaag.
Maar hij kan niks beloven natuurlijk.

Ik heb nu 18mg op en neem er nog 1 voor het slapen.
Morgen ondanks mijn covid toch proberen overdag mezelf op een andere manier te vermaken dan alleen door te slapen.
Klik om te vergroten...
Morgen zou in teken moeten staan van het verlagen van je dosis. Dat wordt niet jezelf ‘vermaken’ maar waarschijnlijk strijden. Als het lukt om je dosis drastisch te verlagen door enkel de hele dag te slapen dan zou ik daar als ik jou was drie dubbel voor tekenen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Djiezus man Peer…

Je start een topic over voor je zelf zorgen als je ziek bent. Je bent ziek, niet alleen van corona maar al veel langer. Handel daar asjeblieft naar voor het te laat is en stop met naar jezelf liegen. Hoop heel erg dat je snel in behandeling gaat en vooral inziet dat dit niet langer kan zo. Sterkte💕✨
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Perenijsje zei:
Aangezien ik door niemand terug was gebeld (Diabeter, Gelre, Jellinek) heb ik zelf initiatief genomen door het oude 24/7 uurs nummer van Tactus te bellen wat ik nog had. Kreeg gelukkig een man aan de lijn die ik al goed kende. Verhaal verteld, voor nu kan hij niks doen maar morgen gaat hij zijn best voor me doen om iets te regelen. Kan dus toch een detox bij Tactus zijn aangezien intake bij Iriszorg niet door is gegaan vandaag.
Maar hij kan niks beloven natuurlijk.

Ik heb nu 18mg op en neem er nog 1 voor het slapen.
Morgen ondanks mijn covid toch proberen overdag mezelf op een andere manier te vermaken dan alleen door te slapen.
Klik om te vergroten...
Dus je wilde vandaag onder de 18 blijven, 9 dacht ik dat je zei (correct me if i'm wrong) maar in plaats daarvan zit je straks op 21?

Maakt het eigenlijk wel uit wat je met jezelf afspreekt of wat wij tegen je zeggen?

Je hoeft je morgen niet te vermaken. Je bent ziek en ziek zijn is kut en mag ook kut zijn. Accepteer dat maar.

Ik hoop dat je jezelf morgen beter weet te beheersen, de ruiten in je kelder zijn bijna op.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, ik denk dat ik er maar om probeer te lachen, om niet te hoeven huilen.. man man man wat verblinden Benzos+zelfmedelijden+angst+MagJoostWeten.

Maar Benzodiazepine afkick is er één waar ik U tegen zeg. Pffff
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Je geeft je lichaam zo ook geen tijd om te genezen. Het is nu eerst aan het overleven door de broma die je het aan het voeren bent.
Jij gaat je niet beter voelen en je lichaam ook niet. Zo zal je door blijven sukkelen met "corona" klachten.

Slapen is genezen maar dat kan alleen als je diepe goeie slaap hebt. Slapen d.m.v benzo`s krijg je niet de healing slaap die je nodig hebt.
Je weet denk ik wel dat je jezelf alleen maar zieker aan het maken bent zo en je weet zelf ook wel dat je gevaarlijk bezig bent zo en niet meer goeie heldere beslissingen kan maken.

Begin zo snel mogelijk met afbouwen ipv nog maar een bromatje erbij te gooie want " ik wil slapen"
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Los van alles.

Als je al 18mg Broma nam, is 3mg dezelfde dag dan nog steeds effeciënt om te slapen?

Iemand?
Klik om te vergroten...
Nee. Maar ze heeft wel veel gestapeld, dus kan zijn dat ze idd gewoon slaapt. Al zou het me ook niet verbazen als ze straks helemaal niet meer in slaap komt.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Nee. Maar ze heeft wel veel gestapeld, dus kan zijn dat ze idd gewoon slaapt. Al zou het me ook niet verbazen als ze straks helemaal niet meer in slaap komt.
Klik om te vergroten...
Maar dan neem je er toch gewoon nog een paar 🥲
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ulixes zei:
Maar dan neem je er toch gewoon nog een paar 🥲
Klik om te vergroten...
Alsof het smarties zijn 🙈

Ik denk dat ze half niet door heeft hoe erg ze dit verkloot heeft. Als het nu al niet goed gaat met haar, dan vrees ik heel erg voor haar afkick. Want die gaat hels worden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het enige wat ik hoop is dat je vriend zich op dit moment volop aan het inzetten is.
Niet in zijn computerspel.

Maar om jou te behoeden om nog die 3 mg te nemen na 18 mg.
Om met je gesprekken te voeren en inzicht te geven in de gevaarlijke realiteit van nu.
En om je in bescherming te nemen door de bromo's / alcohol / wat jullie in huis hebben elders onder te brengen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Het enige wat ik hoop is dat je vriend zich op dit moment volop aan het inzetten is.
Niet in zijn computerspel.

Maar om jou te behoeden om nog die 3 mg te nemen na 18 mg.
Om met je gesprekken te voeren en inzicht te geven in de gevaarlijke realiteit van nu.
En om je in bescherming te nemen door de bromo's / alcohol / wat jullie in huis hebben elders onder te brengen.
Klik om te vergroten...
Vriend is zelf verslaafd, dus nee ik denk het niet.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Met alle respect tho, hoe naar de situatie ook is. Peer voel je aub niet bezwaard om hier dingen te delen. Daarnaast vrees ik ook voor wat er zou gebeuren mocht je dat niet meer doen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Perenijsje zei:
Dus of het nou heel slim is om thuis alweer terug naar mijn oude dosis te gaan weet ik niet.
Klik om te vergroten...
Dit is 100% de verslaving die spreekt.

Met een benzo met zo'n lange halfwaardetijd. Enkele dagen zo'n hogere dosis. Zal nog wel gaan denk ik hoor.

Dat zou ik zelf ook wel aandurven en ik ben écht gevoelig voor die GABA afkick.

Spyro zei:
Alsof het smarties zijn 🙈

Ik denk dat ze half niet door heeft hoe erg ze dit verkloot heeft. Als het nu al niet goed gaat met haar, dan vrees ik heel erg voor haar afkick. Want die gaat hels worden.
Klik om te vergroten...
21mg bromazolam = 420mg diazepam

Volgens Ashton en als het inderdaad zo is dat broma equipotent is aan alpra.
Normaal zou ik lachen om dit getal. But this is no joke....

Ga nou terug naar je oude dosis... Nu het nog kan, please....
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ulixes zei:
Met alle respect tho, hoe naar de situatie ook is. Peer voel je aub niet bezwaard om hier dingen te delen. Daarnaast vrees ik ook voor wat er zou gebeuren mocht je dat niet meer doen.
Klik om te vergroten...

+1

Mijn vorige bericht kan misschien gezien worden als commentaar. Maar dat is oprechte bezorgdheid.

@Perenijsje heb je eigenlijk een netwerk aan fellows en fella's die je telefonisch kan benaderen?
Dat zou nu misschien erg waardevol kunnen zijn als je al wat contacten hebt. Live of telefonisch uitspreken is toch zoveel sterker dan via chat. Dat zou nu wel enorm kunnen helpen om de dagen door te komen en niet om pijn te vermijden, maar te doorvoelen.

Maar dan hoef je dat doorvoelen tenminste niet alleen te doen. Wel zelf, maar niet alleen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is een triest verhaal. Ik hoop dat je snel de hulp krijgt die je nodig hebt. Klinkt misschien gek, maar ik denk dat jij dit nodig hebt om volledig een punt achter gebruik te zetten. Als je het red tenminste..

Bedankt voor de openheid in je situatie en verhaal. Ik geloof dat je daar wel veel mensen mee helpt.

Het beste ❤️😿
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Perenijsje zei:
Ik had even voor de grap gekeken wat mijn afbouwschema zou zijn met hoeveel bromozoam, Lorazepam en Oxazepam ik nu gebruik, maar ik hoop dat ze maar genoeg pillen in de kliniek hebben dan 🙈

Maar ik neem aan dat je na de ergste afkick wel gewoon thuis verder mag afbouwen toch?

Bekijk bijlage 55830
Klik om te vergroten...

OtherShore zei:
Je moet op deze site zelf invullen hoe lang je erover wilt doen, 12 weken of 6 weken. Je hebt dus voor 12 weken gekozen, maar dat zegt dan toch weinig over hoe lang je erover zou moeten doen?
Klik om te vergroten...

Ik kon het niet laten om even de nerd uit te hangen, dus heb ik de Ashton Manual opengeslagen, Excel geopend en ben ik gaan puzzelen.

Waarom maak ik dit?
  1. Ik vind het leuk om dit soort 'puzzeltjes' op te lossen
  2. Misschien schudt het @Perenijsje wakker om alsnog te proberen haar dagdosis omlaag te brengen
  3. Voor iedere andere geïnteresseerde binnen en buiten het forum om:
    Spoiler: spoiler
    (sorry dat ik het zo zeg) te zien waar je mogelijk aan vast zit als je bromazolam vreet alsof het smarties zijn
Disclaimer:
Ik ben geen arts!
Ik ben hooguit een drugs/verslaving/herstel nerd die het interessant vind om zich met dit soort zaken bezig te houden. Dit schema is niet de waarheid. Het is een indicatie van hoe een afbouwschema er uit zou kunnen zien als je afbouwt van 21mg bromazolam middels een slow taper volgens de Ashton methode. Er zijn echt wel stadia waar ik mijn twijfels over heb of deze sneller of juist langzamer zouden kunnen. Desalnietemin geeft dit wel een indicatie van hoe lang je ongeveer bezig zou zijn met afbouwen als je een slow taper doet.

Zou ik zelf in deze situatie zitten, zou dit wel een schema zijn waarmee ik met een arts rond de tafel durf om eens te kijken of dit een werkbaar plan van aanpak is. Dat is als je al een arts weet te vinden dit zulke hoge dosissen diazepam durft voor te schrijven.

Aannames:
Ik heb in het schema de aannames opgeschreven. Ik ben ervan uitgegaan dat bromazolam even potent is als alprazolam. Dit is gebaseerd op anekdotisch bewijs van verschillende bronnen die ik niet heb opgeschreven (dom hè :sweatsmile:). De tripsit benzo conversie tool werkt niet bij mij momenteel, ook niet op PC? :unamused:
Ik ben ervanuit gegaan dat 0,5mg alprazolam omgezet kan worden naar 10mg diazepam, zoals staat aangegeven in de Ashton manual.
Het eerste schema heb ik omgebouwd en gebaseerd op het 6mg alprazolam schema uit de manual. Het tweede schema om vanaf 40mg diazepam af te bouwen, is letterlijk 1 op 1 gekopieerd uit de manual.

Ik kan het denk niet vaak genoeg zeggen, dus nogmaals: dit schema is niet dé waarheid.


Insane Afbouw 21mg Bromazolam.png

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."