Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiek zijn en voor jezelf zorgen

Ziek zijn en voor jezelf zorgen

86 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is een triest verhaal. Ik hoop dat je snel de hulp krijgt die je nodig hebt. Klinkt misschien gek, maar ik denk dat jij dit nodig hebt om volledig een punt achter gebruik te zetten. Als je het red tenminste..

Bedankt voor de openheid in je situatie en verhaal. Ik geloof dat je daar wel veel mensen mee helpt.

Het beste ❤️😿
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Perenijsje zei:
Ik had even voor de grap gekeken wat mijn afbouwschema zou zijn met hoeveel bromozoam, Lorazepam en Oxazepam ik nu gebruik, maar ik hoop dat ze maar genoeg pillen in de kliniek hebben dan 🙈

Maar ik neem aan dat je na de ergste afkick wel gewoon thuis verder mag afbouwen toch?

Bekijk bijlage 55830
Klik om te vergroten...

OtherShore zei:
Je moet op deze site zelf invullen hoe lang je erover wilt doen, 12 weken of 6 weken. Je hebt dus voor 12 weken gekozen, maar dat zegt dan toch weinig over hoe lang je erover zou moeten doen?
Klik om te vergroten...

Ik kon het niet laten om even de nerd uit te hangen, dus heb ik de Ashton Manual opengeslagen, Excel geopend en ben ik gaan puzzelen.

Waarom maak ik dit?
  1. Ik vind het leuk om dit soort 'puzzeltjes' op te lossen
  2. Misschien schudt het @Perenijsje wakker om alsnog te proberen haar dagdosis omlaag te brengen
  3. Voor iedere andere geïnteresseerde binnen en buiten het forum om:
    Spoiler: spoiler
    (sorry dat ik het zo zeg) te zien waar je mogelijk aan vast zit als je bromazolam vreet alsof het smarties zijn
Disclaimer:
Ik ben geen arts!
Ik ben hooguit een drugs/verslaving/herstel nerd die het interessant vind om zich met dit soort zaken bezig te houden. Dit schema is niet de waarheid. Het is een indicatie van hoe een afbouwschema er uit zou kunnen zien als je afbouwt van 21mg bromazolam middels een slow taper volgens de Ashton methode. Er zijn echt wel stadia waar ik mijn twijfels over heb of deze sneller of juist langzamer zouden kunnen. Desalnietemin geeft dit wel een indicatie van hoe lang je ongeveer bezig zou zijn met afbouwen als je een slow taper doet.

Zou ik zelf in deze situatie zitten, zou dit wel een schema zijn waarmee ik met een arts rond de tafel durf om eens te kijken of dit een werkbaar plan van aanpak is. Dat is als je al een arts weet te vinden dit zulke hoge dosissen diazepam durft voor te schrijven.

Aannames:
Ik heb in het schema de aannames opgeschreven. Ik ben ervan uitgegaan dat bromazolam even potent is als alprazolam. Dit is gebaseerd op anekdotisch bewijs van verschillende bronnen die ik niet heb opgeschreven (dom hè :sweatsmile:). De tripsit benzo conversie tool werkt niet bij mij momenteel, ook niet op PC? :unamused:
Ik ben ervanuit gegaan dat 0,5mg alprazolam omgezet kan worden naar 10mg diazepam, zoals staat aangegeven in de Ashton manual.
Het eerste schema heb ik omgebouwd en gebaseerd op het 6mg alprazolam schema uit de manual. Het tweede schema om vanaf 40mg diazepam af te bouwen, is letterlijk 1 op 1 gekopieerd uit de manual.

Ik kan het denk niet vaak genoeg zeggen, dus nogmaals: dit schema is niet dé waarheid.


Insane Afbouw 21mg Bromazolam.png
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Ik kon het niet laten om even de nerd uit te hangen, dus heb ik de Ashton Manual opengeslagen, Excel geopend en ben ik gaan puzzelen.

Waarom maak ik dit?
  1. Ik vind het leuk om dit soort 'puzzeltjes' op te lossen
  2. Misschien schudt het @Perenijsje wakker om alsnog te proberen haar dagdosis omlaag te brengen
  3. Voor iedere andere geïnteresseerde binnen en buiten het forum om:
    Spoiler: spoiler
    (sorry dat ik het zo zeg) te zien waar je mogelijk aan vast zit als je bromazolam vreet alsof het smarties zijn
Disclaimer:
Ik ben geen arts!
Ik ben hooguit een drugs/verslaving/herstel nerd die het interessant vind om zich met dit soort zaken bezig te houden. Dit schema is niet de waarheid. Het is een indicatie van hoe een afbouwschema er uit zou kunnen zien als je afbouwt van 21mg bromazolam middels een slow taper volgens de Ashton methode. Er zijn echt wel stadia waar ik mijn twijfels over heb of deze sneller of juist langzamer zouden kunnen. Desalnietemin geeft dit wel een indicatie van hoe lang je ongeveer bezig zou zijn met afbouwen als je een slow taper doet.

Zou ik zelf in deze situatie zitten, zou dit wel een schema zijn waarmee ik met een arts rond de tafel durf om eens te kijken of dit een werkbaar plan van aanpak is. Dat is als je al een arts weet te vinden dit zulke hoge dosissen diazepam durft voor te schrijven.

Aannames:
Ik heb in het schema de aannames opgeschreven. Ik ben ervan uitgegaan dat bromazolam even potent is als alprazolam. Dit is gebaseerd op anekdotisch bewijs van verschillende bronnen die ik niet heb opgeschreven (dom hè :sweatsmile:). De tripsit benzo conversie tool werkt niet bij mij momenteel, ook niet op PC? :unamused:
Ik ben ervanuit gegaan dat 0,5mg alprazolam omgezet kan worden naar 10mg diazepam, zoals staat aangegeven in de Ashton manual.
Het eerste schema heb ik omgebouwd en gebaseerd op het 6mg alprazolam schema uit de manual. Het tweede schema om vanaf 40mg diazepam af te bouwen, is letterlijk 1 op 1 gekopieerd uit de manual.

Ik kan het denk niet vaak genoeg zeggen, dus nogmaals: dit schema is niet dé waarheid.


Bekijk bijlage 55851
Klik om te vergroten...

Super lief van je maar dit gaat alleen over bromozolam en toch niet over die lorazepam en oxazepam?
Maar ik heb er net een heel rondje instantie bellen achtig de rug en ik heb nou 19 december nieuwe intake bij iriszorg👍
En ik heb vandaag nog maar 1 Bromozolam op👍
Maar ik ben nu echt helemaal kapot/schor van al dat bellen en kastje van de muur gestuurd worden, dus ik ga even slapen weer. Kom later wel weer terug🙋‍♀️

En ik heb door de Covid amper een stem en heb ook niet veel fella's meer omdat ik amper naar meetings meer ga. Maar app er wel veel over en vind het van me afschrijven hier juist fijn hoe kut het gaat.

Ik dacht dat Corona wel wat minder zou worden na 5x, maar helaas het is echt nog steeds net zo erg als de eerste keer 😫
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Perenijsje zei:
Super lief van je maar dit gaat alleen over bromozolam en toch niet over die lorazepam en oxazepam?
Klik om te vergroten...

Je lorazepam en oxazepam vallen in het niet bij de bromazolam als je kijkt naar potentie en omzetten naar diazepam. Dat wordt dan misschien hooguit 20mg diazepam meer. Dat is een druppel op de gloeiende plaat van de totale dagdosering.

Hopelijk lukt het je om vandaag wat beter voor jezelf te zorgen! Probeer anders een ontspannende activiteit i.p.v. meer bromazolam te nemen. Als je je gebruikt vandaag weer wat weet terug te brengen naar het oude niveau, heb je daar gewoon simpelweg veel baat bij straks in detox.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Ik kon het niet laten om even de nerd uit te hangen, dus heb ik de Ashton Manual opengeslagen, Excel geopend en ben ik gaan puzzelen.

Waarom maak ik dit?
  1. Ik vind het leuk om dit soort 'puzzeltjes' op te lossen
  2. Misschien schudt het @Perenijsje wakker om alsnog te proberen haar dagdosis omlaag te brengen
  3. Voor iedere andere geïnteresseerde binnen en buiten het forum om:
    Spoiler: spoiler
    (sorry dat ik het zo zeg) te zien waar je mogelijk aan vast zit als je bromazolam vreet alsof het smarties zijn
Disclaimer:
Ik ben geen arts!
Ik ben hooguit een drugs/verslaving/herstel nerd die het interessant vind om zich met dit soort zaken bezig te houden. Dit schema is niet de waarheid. Het is een indicatie van hoe een afbouwschema er uit zou kunnen zien als je afbouwt van 21mg bromazolam middels een slow taper volgens de Ashton methode. Er zijn echt wel stadia waar ik mijn twijfels over heb of deze sneller of juist langzamer zouden kunnen. Desalnietemin geeft dit wel een indicatie van hoe lang je ongeveer bezig zou zijn met afbouwen als je een slow taper doet.

Zou ik zelf in deze situatie zitten, zou dit wel een schema zijn waarmee ik met een arts rond de tafel durf om eens te kijken of dit een werkbaar plan van aanpak is. Dat is als je al een arts weet te vinden dit zulke hoge dosissen diazepam durft voor te schrijven.

Aannames:
Ik heb in het schema de aannames opgeschreven. Ik ben ervan uitgegaan dat bromazolam even potent is als alprazolam. Dit is gebaseerd op anekdotisch bewijs van verschillende bronnen die ik niet heb opgeschreven (dom hè :sweatsmile:). De tripsit benzo conversie tool werkt niet bij mij momenteel, ook niet op PC? :unamused:
Ik ben ervanuit gegaan dat 0,5mg alprazolam omgezet kan worden naar 10mg diazepam, zoals staat aangegeven in de Ashton manual.
Het eerste schema heb ik omgebouwd en gebaseerd op het 6mg alprazolam schema uit de manual. Het tweede schema om vanaf 40mg diazepam af te bouwen, is letterlijk 1 op 1 gekopieerd uit de manual.

Ik kan het denk niet vaak genoeg zeggen, dus nogmaals: dit schema is niet dé waarheid.


Bekijk bijlage 55851
Klik om te vergroten...

Wat een heavy shit is dat spul zeg. Ben zelf niet bekend met benzo afkick, afgezien van wat verhalen te lezen hier. Maar is het uberhaupt mogelijk om dit in z'n geheel klinisch te doen? Dat duurt toch simpelweg veel te lang? Tussen de 1 en 2 jaar zo te lezen? Hoe gaat dat in z'n werk?

En weer respect dat je dit allemaal uitzoekt!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Ik kon het niet laten om even de nerd uit te hangen, dus heb ik de Ashton Manual opengeslagen, Excel geopend en ben ik gaan puzzelen.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit soort dingen ook leuk, dus ik begrijp de aantrekkingskracht 🙂 Goede informatie en leuk om te lezen!

Waar het voor mij een beetje wringt is dat hele Ashton Manual. Volgens mij is dat inmiddels verouderde informatie, want er wordt binnen de verslavingszorg niet meer mee gewerkt.

De aanpak van dokter Ashton was volgens mij gericht op het zoveel mogelijk voorkomen van alle rebound and ontwenningsverschijnselen. En dan moet je dus heel langzaam afbouwen. Maar de huidige aanpak is meer: we proberen gevaarlijke situaties te voorkomen, maar ongevaarlijke rebound en ontwenningsverschijnselen zijn acceptabel; het mag best even oncomfortabel worden. En dan kun je dus veel sneller afbouwen.

Ik vind de nieuwe aanpak beter, want anders blijven mensen veel te lang vastzitten in gebruik. Met het Ashton Manual in de hand kun je verder gebruik soms wel erg gemakkelijk rechtvaardigen, want ja, het moet voor je gezondheid, toch? Dat komt het verslaafde brein vast goed uit.

Zal ik dan maar iets heel duisters zeggen? Zou het kunnen dat @Perenijsje nu haar dosis omhoog gooit omdat ze weet dat ze tijdens een kortdurende opname toch nooit op 0 uit kan komen, zodat ze dus eigenlijk haar gebruik voor de toekomst veilig aan het stellen is door nu haar gebruik te escaleren? Het zou me niets verbazen…
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Zal ik dan maar iets heel duisters zeggen? Zou het kunnen dat @Perenijsje nu haar dosis omhoog gooit omdat ze weet dat ze tijdens een kortdurende opname toch nooit op 0 uit kan komen, zodat ze dus eigenlijk haar gebruik voor de toekomst veilig aan het stellen is door nu haar gebruik te escaleren? Het zou me niets verbazen…
Klik om te vergroten...

Nee dit is onzin want ik roep al tijden dat ik helemaal van die benzo's afwil omdat ik er zo vaag, vergeetachtig van wordt, black-outs krijg, constant val (vandaag ook op maar 1 Bromozolam meerdere keren op nachtkastje gevallen en ipv op de rand van het bed ervoor op de grond.
Dus nee dat is het echt niet. Wil hier echt vanaf. Geen ambivalentie hierover zoals met de andere drugs.
Dat ik nu die dosis zo verhoogd heb komt door die Corona en omdat ik er gewoon veel last van heb en wil slapen.

Ik ben juist al 2 dagen aan het bellen of ik niet eerder ergens in de detox terecht kan. Wordt nog door Jellinek gebeld zo. Blijkbaar hebben ze wel gebeld gisteren en voicemail ingesproken maar ik heb niks ontvangen. Maar ik heb in ieder geval die intake bij Iriszorg voor 19 december weer staan👍

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."