Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeilijk met mezelf om in het relatie te treden.

Moeilijk met mezelf om in het relatie te treden.

107 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Open en eerlijk met haar communiceren. Dat geeft wellicht begrip.
En op het moment zelf niet bezig zijn met de gedachte die je schrijft in je post. Dat maakt onzeker
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Open en eerlijk met haar communiceren. Dat geeft wellicht begrip.
En op het moment zelf niet bezig zijn met de gedachte die je schrijft in je post. Dat maakt onzeker
Klik om te vergroten...
Tgoh, ik kan haar toch moeilijk zeggen dat ik het moeilijk heb met de verschillende bedpartners die zij al heeft gehad?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
RosseGod96 zei:
Tgoh, ik kan haar toch moeilijk zeggen dat ik het moeilijk heb met de verschillende bedpartners die zij al heeft gehad?
Klik om te vergroten...
Moeilijke kwestie dit. Heb hier zelf ook moeite mee.

Je kunt imo wel aangeven dat je liever hebt dat jullie niet over jullie verledens wat dat betreft praten? Dat is wat anders dan zeggen dat je het moeilijk hebt met haar verleden qua (aantal?) bedpartners. Ik vind het een redelijk voorstel om het er niet over te hebben. Dat is toch een normale wens?
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Moeilijke kwestie dit. Heb hier zelf ook moeite mee.

Je kunt imo wel aangeven dat je liever hebt dat jullie niet over jullie verledens wat dat betreft praten? Dat is wat anders dan zeggen dat je het moeilijk hebt met haar verleden qua (aantal?) bedpartners. Ik vind het een redelijk voorstel om het er niet over te hebben. Dat is toch een normale wens?
Klik om te vergroten...
Ik doe men best, maar de "bezorgheden" / de energie die ik stop in het constant ergeren aan die dingen zijn eigenlijk voor mij zelf persoonlijk de relatie niet waart, dan ben ik nog liever alleen.

Misschien heel egoïstisch van me, maar soms moet je ook even aan je eigen koppie denken ...

Alvast dank voor de (h)erkenning.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
RosseGod96 zei:
Ik doe men best, maar de "bezorgheden" / de energie die ik stop in het constant ergeren aan die dingen zijn eigenlijk voor mij zelf persoonlijk de relatie niet waart, dan ben ik nog liever alleen.
Klik om te vergroten...
Same here, daar ben je niet alleen in. Ik kan ook niet met iemand zijn die met tientallen, zo niet honderden anderen is geweest. Maakt niet uit of dat tegenwoordig allemaal "normaal" en "geaccepteerd" is. Voor mij persoonlijk is het dat niet.

RosseGod96 zei:
Misschien heel egoïstisch van me, maar soms moet je ook even aan je eigen koppie denken ...
Klik om te vergroten...
Niet egoïstisch. Als je dat zo voelt, voel je dat zo.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
RosseGod96 zei:
Tgoh, ik kan haar toch moeilijk zeggen dat ik het moeilijk heb met de verschillende bedpartners die zij al heeft gehad?
Klik om te vergroten...

Op een nette manier kun je dat best aangeven denk ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom terugkijken naar het verleden?
Als je toch van iemand alvorens je relatie echt hebt gehouden, dan is er toch niks mis mee?
Het verleden, daar kan je niks meer aan veranderen. Ook qua oude bedpartners niet.
Maar ik zou een nieuwe relatie nooit gaan verpesten over iets, dat vroeger speelde.
Toen was je huidige relatie er niet....
Laat het verleden toch rusten! Als je in de stront gaat roeren, dan gaat hij stinken!
Leef in het nu, straks, en morgen. Daar heb je tenminste invloed op!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Waarom terugkijken naar het verleden?
Klik om te vergroten...
Ga je zo ook naar de autodealer? Biedt de dealer je een historie aan van alle gebruikers die deze auto heeft gehad, het onderhoud, alle beurten die ze gehad heeft... Alle mogelijke slijtage opgebouwd over de jaren.

Maar jij:

Nee joh dat is allemaal niet van belang, dat hoef ik niet te weten. Laat het verleden toch rusten in het verleden...
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#9
RosseGod96 zei:
Dat verwacht ik ook niet trouwens, dat zou zo hypocriet van mezelf zijn.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal, de oorzaak hiervan ligt bij jou zelf.
RosseGod96 zei:
Komt er ook nog bij dat ik soms wat onzeker/stress heb in de slaapkamer,
Klik om te vergroten...
Dit is waarschijnlijk de oorzaak/kern van jouw probleem. Als je onzeker bent of ze uiteindelijk jou wil kiezen boven alle andere mogelijkheden die ze heeft, daar komen soms slechte eigenschappen zoals jaloezie en controle willen hebben door bovendrijven. Als je leeft in het hier en nu en ook vertrouwen geeft kun je veel terug krijgen. Als je dit op goede wijze communiceert kan dat heel positief werken voor je relatie, maar die kan net zo goed over zijn. Maar als je hierover niet praat, wat dan?
RosseGod96 zei:
wat nergens voor nodig is want alles gaat meestal perfect.
Klik om te vergroten...
Klopt waarschijnlijk ook helemaal. Praten en interesse hebben in elkaar en ook in elkaars geschiedenis lijkt mij een onmisbare basis voor een fijne relatie.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wát precies geeft het rotgevoel als zij het heeft over eerdere bedpartners? En dan echt naar jezelf blijven doorvragen tot je bij de kern komt. Vaak is dat een gedachte over jezelf. En vaak ook een onterechte gedachte. Als je de kern eenmaal te pakken hebt, kun je daarmee aan de slag. Vaak heeft dat met onzekerheid te maken. Bang dat je niet goed genoeg bent, dat de ander iets van je vindt, dat je niet de moeite waard bent, dat je verlaten zal worden, oid.
Hopelijk lukt het je uiteindelijk om die gedachte los te zien van het verleden van de ander. Zonde als je daarmee een leuk iemand laat schieten! + het zal je op nog wel meer vlakken in de weg kunnen zitten dan enkel het aantal bedpartners van je date. Hulp hierbij vragen is nooit gek!!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien is zij zich niet bewust dat ze het er vaak over heeft. Ik heb eens gehad dat ik in de weekenden bij een 'nieuwe vlam' was. Eerst ging het een beetje over eerdere ervaringen met Tinder, waar we allebei best gekke ervaringen mee hadden. Maar zonder dat ik me daar direct van bewust was ging het daardoor best veel over exen.
Andersom had hij veel meisjes gezoend in zijn tienerjaren en daar kon hij een beetje plagerig over doen. De relationship was snel weer over maar achteraf besef ik dat het wel erg veel over exen gegaan is, omdat we beiden ook ons hart wilden luchten denk ik.

Zegt niet meteen iets over jou. Misschien voelt ze zich comfortabel en wil ze haar ei kwijt.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ga je zo ook naar de autodealer? Biedt de dealer je een historie aan van alle gebruikers die deze auto heeft gehad, het onderhoud, alle beurten die ze gehad heeft... Alle mogelijke slijtage opgebouwd over de jaren.

Maar jij:

Nee joh dat is allemaal niet van belang, dat hoef ik niet te weten. Laat het verleden toch rusten in het verleden...
Klik om te vergroten...
Die vergelijking slaat toch elke plank mis? Je zegt het zelf al: bij een auto zorgt de historie voor mogelijke extra slijtage of mankementen. Waardoor hij als je hem koopt dus mogelijk eerder stuk of afgeschreven is of minder waard.

Een vrouw (of man) gaat niet stuk door meer of minder bedpartners, dus daar heeft die historie toch veel minder waarde? Voel je niks van hoor.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Waarom terugkijken naar het verleden?
Als je toch van iemand alvorens je relatie echt hebt gehouden, dan is er toch niks mis mee?
Het verleden, daar kan je niks meer aan veranderen. Ook qua oude bedpartners niet.
Maar ik zou een nieuwe relatie nooit gaan verpesten over iets, dat vroeger speelde.
Toen was je huidige relatie er niet....
Laat het verleden toch rusten! Als je in de stront gaat roeren, dan gaat hij stinken!
Leef in het nu, straks, en morgen. Daar heb je tenminste invloed op!
Klik om te vergroten...
Het gaat @RosseGod96 vermoedelijk ook helemaal niet om het verleden, maar eerder om de toekomst (angst gaat over de toekomst, spijt over het verleden). Bang dat ze vreemd gaat wellicht? Bang om "minder" te zijn dan je voorgangers? Zoiets?

Gokje hoor, maar met vergelijken word je nooit gelukkig.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ligt helemaal bij jezelf. Objectief gezien maakt het niks uit hoe veel partners iemand heeft gehad maar jij maakt er een probleem van in je hoofd. Dat komt ergens vandaan en dat moet je onderzoeken als je er iets mee wil. Zo lang je dat niet oplost zal het altijd zo blijven.

Mindless zei:
Ga je zo ook naar de autodealer? Biedt de dealer je een historie aan van alle gebruikers die deze auto heeft gehad, het onderhoud, alle beurten die ze gehad heeft... Alle mogelijke slijtage opgebouwd over de jaren.

Maar jij:

Nee joh dat is allemaal niet van belang, dat hoef ik niet te weten. Laat het verleden toch rusten in het verleden...
Klik om te vergroten...
Sorry maar dit slaat echt nergens op. Pure projectie van je eigen onzekerheid.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Het gaat @RosseGod96 vermoedelijk ook helemaal niet om het verleden, maar eerder om de toekomst (angst gaat over de toekomst, spijt over het verleden). Bang dat ze vreemd gaat wellicht? Bang om "minder" te zijn dan je voorgangers? Zoiets?

Gokje hoor, maar met vergelijken word je nooit gelukkig.
Klik om te vergroten...

Goeie vraag.
Zo kun je het idd ook lezen.

Het antwoord hierop vind ik wel anders. "Eens geproefd aan vreemdgaan is een oranje stoplicht als waarschuwing / kans dat het weer gebeurt"

Ik had een goede vriendin. Knap en veel bedpartners. Deze hield ze er ook op na tijdens relatie. Ik word snel verliefd en ben snel geil zei ze dan.
Mede hierom heb ik bovenstaande visie.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ga je zo ook naar de autodealer? Biedt de dealer je een historie aan van alle gebruikers die deze auto heeft gehad, het onderhoud, alle beurten die ze gehad heeft... Alle mogelijke slijtage opgebouwd over de jaren.

Maar jij:

Nee joh dat is allemaal niet van belang, dat hoef ik niet te weten. Laat het verleden toch rusten in het verleden...
Klik om te vergroten...
Er is hierboven al meer over geschreven, maar deze hypocriete post wil ik ook nog even op in gaan. Zie jij seks enkel als iets wat je enkel na het huwelijk doet? (geloofsovertuiging?) Ben je zelf ook blue of doet dat er in jouw ogen niet toe omdat je man bent?
Seks is een teamsport waarbij je kunt stellen: oefening baart kunst en tijdens het oefenen goed evalueren wat jullie voelen (communicatie!). Als je niet communiceert en probeert degradeer je vanzelf 😉
Met jouw houding rent toch elke zichzelf respecterende vrouw keihard weg?
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sally Tessio zei:
De meeste studies die naar 'body count' zijn gedaan lijken uit te wijzen dat mannen hier meer waarde aan hechten dan vrouwen.
Klik om te vergroten...
Heel, heel eerlijk gezegd denk ik dat 'body count' voor heel veel mannen erg belangrijk is. Toen ik net op de dating markt begon was het dat voor mij ook wel eigenlijk.. Mannen scheppen ook vaak op over de bedpartners die ze hebben gehad (vaak niet waar) terwijl een vrouw met een hoge body count dan wordt weggezet als iemand van lichte zeden.. Heel onterecht en hypocriet maar het is wel zo. Ik weet niet echt goed of dit onder jongeren nog zo sterk is, ik hoop het niet.. En die macho houding heeft natuurlijk veel met onzekerheid te maken.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sally Tessio zei:
Ik kan me er alleen niet in vinden dat zijn opvattingen hier 'behoorlijk conservatief' zijn. Als je zijn ongelukkige opmerking even weglaat - een vrouw is natuurlijk geen auto en ik vond ook dat zijn metafoor de plank missloeg - dan was de strekking van zijn bericht dat hij zelf niet met iemand zou willen zijn die tientallen of honderden sekspartners heeft gehad. Als je een willekeurige YouTube video opent die over 'body count' gaat, dan zeggen de reacties hierop genoeg om te suggereren dat het geen onpopulaire mening is, dan wel de norm is (onder een bepaalde demografiek).
Klik om te vergroten...
Het valt me bij Mindless nogal eens op dat zijn opmerkingen mbt spiritualiteit vaak erg diepgaand en interessant zijn. Maar zodra hij het over aardse zaken heeft (vrouwen!) regelmatig opmerkingen maakt die ook bij mij de wenkbrauwen doen fronsen :grin::grin:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bodycount 100+, feeling real slutty @Mindless
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb het na 28 jaar nog steeds moeilijk met mezelf & iemand nieuw te leren kennen. Nu het (weeral) zover is, en ik iemand heb leren kennen, merk ik op dat dat meisje "niet stilgezeten" heeft bij wijze van spreken voor mij, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dat verwacht ik ook niet trouwens, dat zou zo hypocriet van mezelf zijn. Maar er blijft zo een rot gevoel plakken als zij hier (ongewild) haar verhaal over vertelt.

Komt er ook nog bij dat ik soms wat onzeker/stress heb in de slaapkamer, wat nergens voor nodig is want alles gaat meestal perfect. Communicatie is hier ook een belangrijke, dus dat doe ik ook.

Enig idee hoe of tips hoe ik hiermee kan omgaan, zonder haar of mezelf te kwetsen, omdat rot gevoel gewoon maar wat te temperen ...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."