Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeilijk met mezelf om in het relatie te treden.

Moeilijk met mezelf om in het relatie te treden.

107 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Ik word (wij worden) daar net wel gelukkig van 😆
Klik om te vergroten...
Haha ja helemaal prima toch!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Ik heb zelf ook een losbandige periode gehad: open relatie, trio's, seksfeesten, noem het maar op. Maar op een gegeven moment heb ik voor mezelf besloten dat ik daar helemaal niet gelukkig van werd. In tegendeel juist: ik werd er erg ongelukkig van. Toen heb ik besloten om dat anders te doen.
Klik om te vergroten...
Ik word (wij worden) daar net wel gelukkig van 😆
Neo-Shulginist zei:
Als ik jouw gedachtengang volg dan zou zoiets voor vrouwen onmogelijk zijn omdat het aantal bedpartners voor altijd aan hun zal beklijven?
Klik om te vergroten...
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even een andere belichting:

Sex is een natuurlijk iets. Maar er zijn legio mensen die hier door diverse redenen niet meer van kunnen genieten.

Heb je dan een partner die veel ervaring heeft mag je er denk ik vanuit gaan dat hij of zij sex ook nodig heeft cq belangrijk vindt.

Alinea 1 en 2 zijn dan geen match meer. En moeilijke dingen.
Neem dit mee in je achterhoofd als je een relatie begint met een ervaren iemand.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ik ga hier even bullshit callen om meerdere redenen.

1. Dit is wel heel reductionistisch gesteld. Alsof mensen een mechanisch product zijn van wat hormoon-interacties. Ik denk dat je de rol van psychologische processen daarbij onderschat.

2. Over psychologische processen gesproken.. Die kunnen dus ook de afgifte van oxytocine verhogen. Wat dat betreft zou je net zo goed het aantal intieme gesprekken kunnen tellen dat een persoon heeft gehad, in plaats van het aantal bedpartners.

3. Oxytocine veroorzaakt geen gevoelens, maar is een modulator voor prosociaal gedrag. Bij een modulator is er een indirect verband, waarbij een oorzakelijk verband is tussen A en B. Dat oorzakelijk verband kan worden versterkt door de aanwezigheid van C.
Zoals jij het hier veronderstelt lijkt oxytocine een mediator (het oorzakelijk verband tussen A en B loopt via C), en dat is dus niet vastgesteld.

Sex-Related Differences in Plasma Oxytocin Levels in Humans - PMC

Increasing evidence supports a key role of Oxytocin (OT) as a modulator of social relationships in mammals. The aim of the present study was to investigate possible sex-related differences in plasma OT levels in human beings. Forty-five healthy men ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov

4. Oxytocine wordt (als modulator) in verband gebracht met prosociaal gedrag. Maar je gebruikt het nu om een normatief raamwerk op te stellen waarbij je zegt dat vrouwen zich meer prosociaal moeten opstellen omdat ze vatbaarder zijn voor oxytocine. Je draait het oorzakelijke verband daarmee om.
Als zou kloppen wat je zegt dan zou het normatieve raamwerk niet nodig zijn omdat vrouwen zich automatisch meer hechten aan een bedpartner, vanwege de oxytocine die prosociaal gedrag bevordert.
Klik om te vergroten...
Dank voor het delen. Eigenlijk verdient dit onderwerp an sich al een eigen topic, zo boeiend!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ik ga hier even bullshit callen om meerdere redenen.

1. Dit is wel heel reductionistisch gesteld. Alsof mensen een mechanisch product zijn van wat hormoon-interacties. Ik denk dat je de rol van psychologische processen daarbij onderschat.

2. Over psychologische processen gesproken.. Die kunnen dus ook de afgifte van oxytocine verhogen. Wat dat betreft zou je net zo goed het aantal intieme gesprekken kunnen tellen dat een persoon heeft gehad, in plaats van het aantal bedpartners.

3. Oxytocine veroorzaakt geen gevoelens, maar is een modulator voor prosociaal gedrag. Bij een modulator is er een indirect verband, waarbij een oorzakelijk verband is tussen A en B. Dat oorzakelijk verband kan worden versterkt door de aanwezigheid van C.
Zoals jij het hier veronderstelt lijkt oxytocine een mediator (het oorzakelijk verband tussen A en B loopt via C), en dat is dus niet vastgesteld.

Sex-Related Differences in Plasma Oxytocin Levels in Humans - PMC

Increasing evidence supports a key role of Oxytocin (OT) as a modulator of social relationships in mammals. The aim of the present study was to investigate possible sex-related differences in plasma OT levels in human beings. Forty-five healthy men ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov

4. Oxytocine wordt (als modulator) in verband gebracht met prosociaal gedrag. Maar je gebruikt het nu om een normatief raamwerk op te stellen waarbij je zegt dat vrouwen zich meer prosociaal moeten opstellen omdat ze vatbaarder zijn voor oxytocine. Je draait het oorzakelijke verband daarmee om.
Als zou kloppen wat je zegt dan zou het normatieve raamwerk niet nodig zijn omdat vrouwen zich automatisch meer hechten aan een bedpartner, vanwege de oxytocine die prosociaal gedrag bevordert.
Klik om te vergroten...
Goede reply. Zal als ik minder gaar ben die link eens checken.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
RosseGod96 zei:
Ik heb het na 28 jaar nog steeds moeilijk met mezelf & iemand nieuw te leren kennen. Nu het (weeral) zover is, en ik iemand heb leren kennen, merk ik op dat dat meisje "niet stilgezeten" heeft bij wijze van spreken voor mij, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dat verwacht ik ook niet trouwens, dat zou zo hypocriet van mezelf zijn. Maar er blijft zo een rot gevoel plakken als zij hier (ongewild) haar verhaal over vertelt.

Komt er ook nog bij dat ik soms wat onzeker/stress heb in de slaapkamer, wat nergens voor nodig is want alles gaat meestal perfect. Communicatie is hier ook een belangrijke, dus dat doe ik ook.

Enig idee hoe of tips hoe ik hiermee kan omgaan, zonder haar of mezelf te kwetsen, omdat rot gevoel gewoon maar wat te temperen ...
Klik om te vergroten...
@RosseGod96 ik zie je vrij regelmatig (wekelijks?) posten dat je coke snuift, gecombineerd met alcohol. Coke is bij uitstek de drug die zorgt voor een schijnzekerheid tijdens gebruik en daar tegenover een aangetast zelfbeeld, minder zelfvertrouwen, onzekerheid en na veelvuldig gebruik zal het zelfs omslaan naar neerslachtigheid, paniek en/of angststoornissen. De alcohol versterkt deze negatieve effecten. Nu is het alles behalve mijn intentie jouw drugsgebruik an sich centraal te stellen in dit topic, maar voor de volledigheid wil ik het in ieder geval even benoemd hebben.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Damius zei:
ik zie je vrij regelmatig (wekelijks?) posten dat je coke snuift, gecombineerd met alcohol. Coke is bij uitstek de drug die zorgt voor een schijnzekerheid tijdens gebruik en daar tegenover een aangetast zelfbeeld, minder zelfvertrouwen, onzekerheid en na veelvuldig gebruik zal het zelfs omslaan naar neerslachtigheid, paniek en/of angststoornissen. De alcohol versterkt deze negatieve effecten. Nu is het alles behalve mijn intentie jouw drugsgebruik an sich centraal te stellen in dit topic, maar voor de volledigheid wil ik het in ieder geval even benoemd hebben.
Klik om te vergroten...
Dit was me deze week ook opgevallen. Zag een paar titels van zijn posts maar dacht er verder eigenlijk niet over na..Wel idd belangrijk om dat hier even te benoemen.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Damius zei:
Dank voor het delen. Eigenlijk verdient dit onderwerp an sich al een eigen topic, zo boeiend!
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."