Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeilijk met mezelf om in het relatie te treden.

Moeilijk met mezelf om in het relatie te treden.

107 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Dat mag maar je veroordeeld nogal.

Ik begrijp oprecht niet waarom dat niet naast elkaar kan bestaan. Je doet het echt jezelf aan.
Klik om te vergroten...
Ik heb mijn tekst net aangepast..

Misschien ben ik wel gewoon ouderwets op sommige punten. Ik weet het niet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deadwing zei:
je partner heeft een week later al een relatie,
Klik om te vergroten...
Dat is niet waar het over gaat hier.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ach ik snap @Mindless wel ook al is de metafoor met de auto aan de oppervlakte wat killetjes. Het verleden kan een indicatie zijn voor de toekomst maar mensen kunnen wel veranderen, omstandigheden ook. De toekomst is gewoon niet bekend, het verleden wel, ook al zegt dat niet alles. Maar om daar nou zo fel op te reageren.., 🤗
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik sluit me aan bij @Pompoen. Het feit dat je vriendin eerdere bedpartners heeft gehad en daarover vertelt raakt blijkbaar iets in jou. Wat raakt het? Dat kun je onderzoeken. Misschien vind je dat je zelf te weinig bedpartners hebt gehad? Of juist te veel? Of misschien vind je het irritant dat zij daar gewoon over kan vertellen, omdat je dat zelf niet kunt, of andersom, dat jezelf teveel daarover vertelt (of opschept) tegen anderen. Het doet iets met je, onderzoek waar dat vandaan komt en pak dat aan. Goed doorvoelen bij jezelf, en als het een soort verkapte jaloezie blijkt te zijn, weet dan dat jaloezie goed aan te pakken is. Alle gevoelens die gedragingen van anderen bij je teweeg brengen, komen vanuit jezelf, niet vanuit de ander. Haar vragen er niet over te vertellen, lost niets op.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Maar om daar nou zo fel op te reageren.., 🤗
Klik om te vergroten...
Ik reageer fel op zulke berichten, omdat ik zoveel slechte voorbeelden zie in mijn omgeving van jaloerse/opdringerige/agressieve en vooral ronduit domme mannen die een vrouw voor slet uitmaken terwijl hun oordeel pijn kan doen. Uitsluiting omdat iemand wel durft te leven. Vrouwonvriendelijke shitzooi lijkt soms wel de norm gevoed uit een patriarchale cultuur, waar ook anti homo, anti abortus en zo vanuit gevoed worden. Het leven kan zo fantastisch zijn, maar niet op die grondslag.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
StraffeNeel zei:
Ik reageer fel op zulke berichten, omdat ik zoveel slechte voorbeelden zie in mijn omgeving van jaloerse/opdringerige/agressieve en vooral ronduit domme mannen die een vrouw voor slet uitmaken terwijl hun oordeel pijn kan doen. Uitsluiting omdat iemand wel durft te leven. Vrouwonvriendelijke shitzooi lijkt soms wel de norm gevoed uit een patriarchale cultuur, waar ook anti homo, anti abortus en zo vanuit gevoed worden. Het leven kan zo fantastisch zijn, maar niet op die grondslag.
Klik om te vergroten...
Ja maar je kent @Mindless toch langer dan vandaag :)
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Ja maar je kent @Mindless toch langer dan vandaag :)
Klik om te vergroten...
Ha ha, ja dat klopt. We zijn het regelmatig oneens (niet altijd), maar dat geeft niet. Dat mag ook.... En andersom kan @Mindless ook best wel eens uit de hoek komen, dus ik verwacht dat hij dan ook wel wat kan hebben.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het zou mij inziens niet moeten uitmaken hoeveel bedpartners iemand heeft gehad. Al zou ik wel iets voorzichtiger zijn met een dame die er 100+ heeft gehad dan met een dame die laten we zeggen er 10 heeft gehad.

Nou ben ik zelf totaal niet een one night stand figuur en dus zal een dame die dat wel is, minder snel me aandacht trekken.

Daarbij begrijp ik de onzekerheid wel die vele hebben. Ik herken dit ook gerust wel in het begin bij een nieuwe liefde. Maar bij de juiste persoon zou je dit uit moeten kunnen spreken. Wat meteen ook mijn advies is te doen. Knapt hij of zij daar meteen op af dan weet je dat het niet de juiste persoon is voor jou.

Communicatie is de key als je het mij vraagt.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Het gaat @RosseGod96 vermoedelijk ook helemaal niet om het verleden, maar eerder om de toekomst (angst gaat over de toekomst, spijt over het verleden). Bang dat ze vreemd gaat wellicht? Bang om "minder" te zijn dan je voorgangers? Zoiets?

Gokje hoor, maar met vergelijken word je nooit gelukkig.
Klik om te vergroten...
Ik moest door jouw comment net denken aan mijn eerste, iets langere relatie toen ik 18 of 19 was. Als tiener was ik een echte boekenwurm in de jaren 80 en nogal verlegen. Dat veranderde allemaal toen een vriend van mij vroeg of ik met hem en zijn maten wilde gaan stappen. Toen begon ik na een half jaar uitgaan een relatie met een meisje die echt heel mooi was. Maar als je dan na een tijdje samen hoort dat ze al meer partners had gehad dan ze tenen en vinger heeft, knapt er echt wel iets in je.. Ik kon ook heel slecht overweg met alle aandacht die ze in een kroeg kreeg. Kon mijn kont bij wijze van spreken niet keren of er stond al een gozer naast haar. In plaats van dat de relatie me zelfvertrouwen gaf, voelde ik me steeds onzekerder worden. En dan ga je inderdaad aan je toekomst denken. Mijn tweede lange relatie (pakweg acht maanden later) was hetzelfde verhaal. Maar we zijn toch 3 jaar samen geweest. Daarna was die jaloezie en onzekerheid gelukkig wel grotendeels verdwenen.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Waarom terugkijken naar het verleden?
Als je toch van iemand alvorens je relatie echt hebt gehouden, dan is er toch niks mis mee?
Het verleden, daar kan je niks meer aan veranderen. Ook qua oude bedpartners niet.
Maar ik zou een nieuwe relatie nooit gaan verpesten over iets, dat vroeger speelde.
Toen was je huidige relatie er niet....
Laat het verleden toch rusten! Als je in de stront gaat roeren, dan gaat hij stinken!
Leef in het nu, straks, en morgen. Daar heb je tenminste invloed op!
Klik om te vergroten...
Ik denk er nu precies zo over als jij, maar dat was wel anders toen ik pakweg 18 was en nog een paar jaar daarna..
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#11
StraffeNeel zei:
Ik reageer fel op zulke berichten, omdat ik zoveel slechte voorbeelden zie in mijn omgeving van jaloerse/opdringerige/agressieve en vooral ronduit domme mannen die een vrouw voor slet uitmaken terwijl hun oordeel pijn kan doen. Uitsluiting omdat iemand wel durft te leven. Vrouwonvriendelijke shitzooi lijkt soms wel de norm gevoed uit een patriarchale cultuur, waar ook anti homo, anti abortus en zo vanuit gevoed worden. Het leven kan zo fantastisch zijn, maar niet op die grondslag.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Een vrouw (of man) gaat niet stuk door meer of minder bedpartners, dus daar heeft die historie toch veel minder waarde?
Klik om te vergroten...
Are you sure?

Ken je de uitspraak "1000 cock stare"? :sweatsmile:

"Stuk" is overdreven natuurlijk, maar natuurlijk heeft iets heel intiems als seks invloed op een mens.

Mevrouw Pløp zei:
Voel je niks van hoor.
Klik om te vergroten...
Nee op het laatst voel je er niks meer van nee. :sweatsmile:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb wel weer wat losgemaakt hierboven zie ik.

Neem me ook weer niet te serieus hè mensen. Doe ik zelf ook niet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Are you sure?

Ken je de uitspraak "1000 cock stare"? :sweatsmile:

"Stuk" is overdreven natuurlijk, maar natuurlijk heeft iets heel intiems als seks invloed op een mens.


Nee op het laatst voel je er niks meer van nee. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Op jezelf ja maar niet op je partner. Dat ligt bij jezelf.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Heb wel weer wat losgemaakt hierboven zie ik.

Neem me ook weer niet te serieus hè mensen. Doe ik zelf ook niet.
Klik om te vergroten...

Voor iemand die zichzelf ‘niet te serieus’ neemt, ben je er meestal wel opvallend snel bij met best uitgesproken reacties m.b.t. jouw behoorlijk conservatieve perspectieven in dit soort discussies. Dan vind ik het een beetje flauw om vervolgens te gaan doen of je maar een grapje maakte. Je maakte geen grapje, dit is hoe jij denkt over dit onderwerp. Dat weten we hier intussen heus wel. Own dat dan, ondanks dat velen (inclusief ikzelf) erover vallen, in plaats van het eruit te gooien, maar het vaak later weer min of meer halfslachtig te gaan verzachten.

Of heb je zelf soms ergens stiekem ook een beetje 🤏 een oordeel over hoe je over bepaalde onderwerpen denkt…?

Zo niet, sta er dan achter. Dat levert misschien discussie op, maar dat is in ieder geval eerlijker dan achteraf ‘recht proberen te praten’ wat scheef was wat je eerder vol overtuiging gezegd hebt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Op jezelf ja maar niet op je partner. Dat ligt bij jezelf.
Klik om te vergroten...
Ben je nou zo naïef om te denken dat het meest intieme dat je met een ander mens kunt doen geen invloed op je heeft? En dat met tientallen, zoniet honderden mensen.

Alleen al (niet fysieke) omgang met de mensen om je heen heeft grote invloed op je. Je wórdt (deels) de mensen waar je mee omgaat.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
"Stuk" is overdreven natuurlijk, maar natuurlijk heeft iets heel intiems als seks invloed op een mens.
Klik om te vergroten...
Seks heeft kan heel goede invloed hebben op de mens, ook heel slechte. Dat jij kijkt naar een vrouw die lekker geleefd heeft als een vrouw waarbij je niks meer voelt, dan ben je duidelijk nog een groentje op seksgebied. Trouwens, ooit zelf meegemaakt (jouw maat of haar maat of onkunde?) of zit je hier ook weer semi-stoer af te geven op vrouwen die wellicht voor jou een standje te sterk zijn?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Alleen al (niet fysieke) omgang met de mensen om je heen heeft grote invloed op je. Je wórdt (deels) de mensen waar je mee omgaat
Klik om te vergroten...
Je leert van sexuele ervaringen. Je wordt niet deels de mensen waar je seks mee hebt 🤣🤣🤣
Dat zou een bijzonder tafereel worden ha ha. En hoe dan 😂
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Een uitspraak van de vader van een vriend: "Ga voor een eenvoudige vrouw, beter kun je het niet treffen".
Vele jaren later denk ik hem gelijk te geven. Zelf ben ik ondertussen ook simpel en makkelijk😅. Mijn vriendin mag doen wat ze niet laten kan en ik houd gewoon van haar.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
RosseGod96 zei:
Ik heb het na 28 jaar nog steeds moeilijk met mezelf & iemand nieuw te leren kennen. Nu het (weeral) zover is, en ik iemand heb leren kennen, merk ik op dat dat meisje "niet stilgezeten" heeft bij wijze van spreken voor mij, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dat verwacht ik ook niet trouwens, dat zou zo hypocriet van mezelf zijn. Maar er blijft zo een rot gevoel plakken als zij hier (ongewild) haar verhaal over vertelt.

Komt er ook nog bij dat ik soms wat onzeker/stress heb in de slaapkamer, wat nergens voor nodig is want alles gaat meestal perfect. Communicatie is hier ook een belangrijke, dus dat doe ik ook.

Enig idee hoe of tips hoe ik hiermee kan omgaan, zonder haar of mezelf te kwetsen, omdat rot gevoel gewoon maar wat te temperen ...
Klik om te vergroten...

Doe niks. Je groeit er vanzelf in. Of niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."