Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke (voedings)supplementen gebruik jij op dit moment? Voor/tegen? Poll en discussie topic!

Welke (voedings)supplementen gebruik jij op dit moment? Voor/tegen? Poll en discussie topic!

198 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iemand toevallig ervaring met q10 en of EDTA?
D
De pen is van je zus

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Alleen crystal meth ik ga er helemaal van stralen en me geheugen is kristalhelder
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Sla maar vast in. Schijnt dat ze dit exclusief bij de apotheek op recept willen gaan verkopen.
Klik om te vergroten...
Was het niet zo dat de werking nog niet bewezen was? Zou wel grappig zijn als de overheid het dan alsnog op recept doet😆
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iedere dag NAC, Magnesium en L-Tryptofaan (een week voor drugsgebruik stop ik tijdelijk met NAC en L-Tryptofaan).
Gebruik het omdat ik veel sport (hardlopen) en ook beetje om tekorten na drugsgebruik op te vangen.
Niet als wondermiddel: maar iedere procent dat het helpt is meegenomen.
Basis ligt in gezond leven, dat weten we maar al te goed.

Over de grens tussen medicijnen, voedingssupplementen en drugs kan ik niets zinnigs zeggen.
Behalve dat die scheidslijn hier en daar naar mijn idee flinterdun is.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
plex zei:
Was het niet zo dat de werking nog niet bewezen was? Zou wel grappig zijn als de overheid het dan alsnog op recept doet😆
Klik om te vergroten...
Lees dit boek a.u.b

www.bol.com

Melatonine, Jo Robinson | 9789041002655 | Boeken | bol

Melatonine (Paperback). Allerlei voedingsstoffen en geneesmiddelen zijn in de loop der tijden aangeprezen als 'verjongingskuur'. Meestal was dit niet...
www.bol.com www.bol.com

Enof kijk naar die man op YouTube.
(russel j reiter)

Hij heeft altijd heel veel onderzoek gedaan naar melatonine.
En er zitten meer gezondheidsvoordelen aan dan alleen helpen met slaap en dergelijke.

D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#6
plex zei:
Vond dit inderdaad ook wel een goeie, wilde dit in de titel zetten maar kan niet. Of mijn domme O-PCE kop snapt niet hoe hij zijn eigen post kan aanpassen🤷


Wat voor rustgevende kruiden zijn dat?
Klik om te vergroten...
Rusta of Ruval van het merk Bloem
Oa valeriaan en st janskruid
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu vitamine b12 genomen aangezien ik hier altijd een aardig tekort op heb
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#8
Standaard: Omega 3 visolie, natuurlijke multivitamine (geen synthetische vitamines), magnesium, creatine en eiwitpoeder

Toevallig nam ik laatst een tijdje nac om leverschade van een bepaald middel dat ik destijds gebruikte te beperken en als gunstig bijeffect merkte ik ineens dat mijn acnee veel minder werd.
Nu ben ik gestopt met dat andere middel maar gebruik ik wel nog nac omdat het zo goed voor mij werkt.

Omega 3 werkt ook erg goed voor mij. Ik merk dat ik mentaal veel scherper, maar tegelijk ook kalmer ben.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Ik hoop voor je dat de ontwenningsverschijnselen meevallen met het stoppen van die rotzooi.
Ikzelf ben er 6 weken ellendig van geweest, ondanks een geleidelijke afbouw van de benzo's in een kliniek.
Ik werd eerst overgezet naar diazepam, en toen iedere 3 dagen er iets vanaf.
Alle sterkte toegewenst!
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Ik hoop het ook, vorig jaar afbouwen met Lorazepam en Oxazepam was al een hel, echt heel ziek van afkickverschijnselen geweest. Terwijl ik toen maar van 2 naar 1 mg Lorazepam en van 20 naar 10 mg Oxazepam ben gegaan. Doel om helemaal te stoppen toen daardoor dus niet gehaald.
Maar dat hebben ze gewoon echt verkeerd aangepakt bij Tactus.

Vandaar nu ook bij Iriszorg klinische opname zodat het onder begeleiding is (en dus voor zowel Lorazepam , Oxazepam en Bromazolam) en dan idd overgezet worden op Diazepam en dat langzaam afbouwen. Maar alsnog ben ik echt bang voor die afkick🫣😓
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Valeriaan hielp mij ook met het dempen van de verschijnselen toen ik ging afbouwen. Werkt ook op GABA.
Perenijsje zei:
hoop het ook, vorig jaar afbouwen met Lorazepam en Oxazepam was al een hel, echt heel ziek van afkickverschijnselen geweest.
Klik om te vergroten...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Perenijsje zei:
Maar alsnog ben ik echt bang voor die afkick🫣😓
Klik om te vergroten...

Noot:
Daar mag je gerust bang voor zijn.
Ik weet niet of je hoge doses nam, maar je zult wel door iets heen moeten bijten....
Dat heeft weer als voordeel dat je straks als je clean bent, je jezelf wel tien keer zult bedenken alvorens opnieuw aan die benzo's te gaan.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Noot:
Daar mag je gerust bang voor zijn.
Ik weet niet of je hoge doses nam, maar je zult wel door iets heen moeten bijten....
Dat heeft weer als voordeel dat je straks als je clean bent, je jezelf wel tien keer zult bedenken alvorens opnieuw aan die benzo's te gaan.
Klik om te vergroten...

Ja ik zit inmiddels met zowel mijn Lorazepam als Oxazepam op standaard de dubbele dosis (dus minimaal 2 mg Lorazepam en 20 mg Oxazepam weer). Neem soms overdag nog extra bij spanning/paniek.
En van Bromazolam ben ik al van 1.25mg naar 3 of soms zelfs 6mg gegaan inmiddels😓
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
O jee. Dan wordt het hoog tijd om er iets aan te doen!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
O jee. Dan wordt het hoog tijd om er iets aan te doen!
Klik om te vergroten...

Ja sta op de wachtlijst maar dat wordt op zn vroegst dus begin volgend jaar pas.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar je hebt wel een doel om naar uit te kijken en dat is positief
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#16
L tyrosine en 5 htp
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Speciale multivitamine voor een GBP
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
De meeste vitaminen zitten in een gevarieerd voedingspatroon dat volstaat als gezond. Aandoening en ziektes daargelaten, heel veel supplementen zijn eigenlijk gewoon kostbare urine. Het is een scam, en zonder huisarts en onderzoek ben je gewoon een meeloper omdat je het hoort van mensen.

Nogmaals, niet alle supplementen. Diabetes bijvoorbeeld, of vitaminen b12 bij teveel alcohol gebruik.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
De meeste vitaminen zitten in een gevarieerd voedingspatroon dat volstaat als gezond. Aandoening en ziektes daargelaten, heel veel supplementen zijn eigenlijk gewoon kostbare urine. Het is een scam, en zonder huisarts en onderzoek ben je gewoon een meeloper omdat je het hoort van mensen.

Nogmaals, niet alle supplementen. Diabetes bijvoorbeeld, of vitaminen b12 bij teveel alcohol gebruik.
Klik om te vergroten...
Niet iedereen koopt als een kip zonder kop vitaminen. Maar nee, klopt inderdaad. Wellicht dat jij een goed voedingspatroon hebt maar de gemiddelde Nederlander eet bijvoorbeeld nog steeds te weinig groenten en vezels dus daar vertrouw ik echt niet op. Maar uiteindelijk moet iedereen dat voor zichzelf in de gaten houden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
De meeste vitaminen zitten in een gevarieerd voedingspatroon dat volstaat als gezond. Aandoening en ziektes daargelaten, heel veel supplementen zijn eigenlijk gewoon kostbare urine. Het is een scam, en zonder huisarts en onderzoek ben je gewoon een meeloper omdat je het hoort van mensen.

Nogmaals, niet alle supplementen. Diabetes bijvoorbeeld, of vitaminen b12 bij teveel alcohol gebruik.
Klik om te vergroten...

Met je eens, grotendeels. Maar ik merk wel dat sinds ik wat vitamine neem ik bv minder last heb van stijve spieren (door soort van ziekte) met magnesium, meer weerstand door C1000 en D. Dat merk ik aan minder ziek zijn.

Soms denk ik wel eens aan een detox kuurtje van bv mariadistel.
Zeker na een periode van wat meer drinken of veel nicotine.
Of is zoiets allemaal reclame spul?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."