Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke (voedings)supplementen gebruik jij op dit moment? Voor/tegen? Poll en discussie topic!

Welke (voedings)supplementen gebruik jij op dit moment? Voor/tegen? Poll en discussie topic!

198 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
Dus dat van mij werkt niet haha oops
Klik om te vergroten...
Als jij je voeding beter oppakt en afvalt ga je sowieso al verbetering krijgen
ILoveRCs zei:
toch echt wel hoor, niet zoals tren nee. maar tongkat ali en fadogia agrestis kunnen je test flink verhogen. afgezien van bloed tests die het bewijzen worden je teelballen ook groter omdat die meer testosteron produceren, de natuurlijke manier dus. ipv dat hun functie van test aanmaken komt te vervallen door die echte anabolen die de complete testosteron productie vervangen. een van de vele videos/onderzoeken:


Increased testosterone levels by 39.5% (838 ng/dL) after 30 days.
Free testosterone increased by 33% (12 ng/dL), SHBG increased by 6% (35).

heb zelf deze "Anabolic Sterol Blend" gebruikt, waarin zit:

Ajuga Turkestanica 10%
Beta Ecdysterone 90%
Fenugreek extract 50%
Maca 5:1 extract

nam meestal 6-8 caps per dag ipv de aanbevolen 4. flink wat spiermassa aangekomen in no time. zonder extra moeite. mensen om me heen zagen het ook duidelijk. het voelde haast als vals spelen zo snel ging ik omhoog met gewichten. binnen een week al duidelijk verschil met alleen maar thuis trainen met een (in gewicht verstelbare) dumbbell. niet eens bankdrukken of iets. maar goed het blijft een hit or miss, voor sommige mensen doet het niks.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook de meeste wat je hier zo in de winkel koopt doet niet zoveel.

Gezonder eten afvallen betere slaap beginnen met krachttraining hebben daar ook een positieve natuurlijke invloed op.

Tren zou ik sowieso nooit pakken als middel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...10
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze productjes eens testen.
1000041364.jpg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Als jij je voeding beter oppakt en afvalt ga je sowieso al verbetering krijgen

Ik zeg ook de meeste wat je hier zo in de winkel koopt doet niet zoveel.

Gezonder eten afvallen betere slaap beginnen met krachttraining hebben daar ook een positieve natuurlijke invloed op.

Tren zou ik sowieso nooit pakken als middel
Klik om te vergroten...
Ik slik niet meer die testosteron pillen omdat het blijkbaar mijn lust/libido verhoogt en dat verhoogt mijn cravings naar drugs vermoedelijk omdat ik porno met drugs combineerde
Q
QueenirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tootje zei:
Tips voor mensen die vatbaar zijn voor onstekingen/acne en voor mensen die snel ziek worden:

Elke ochtend op een lege maag, 1 theelepel zwarte komijn. Werkt voor mij enorm goed, meestal doe ik het niet in het weekend omdat het best vies is en ik er dan meestal geen zin in heb als ik brak ben..
Klik om te vergroten...
Ik slik alles wat mijn dopamine en energie op kan krikken en dat kan belachelijk lijken maar het maakt wel degelijk een groot verschil of ik ze neem of niet: magnesium, visolie, vitamine D, ginseng, komijn, artisjok, saffraan
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Queenir zei:
Ik slik alles wat mijn dopamine en energie op kan krikken en dat kan belachelijk lijken maar het maakt wel degelijk een groot verschil of ik ze neem of niet: magnesium, visolie, vitamine D, ginseng, komijn, artisjok, saffraan
Klik om te vergroten...
Ik schrijf deze even op. Dopaminehuishouding wel wat van slag hier, maar ik beweeg veel.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Plex zei:
Bij deze een discussie topic wat betreft (voedings)supplementen

Na aangewakkerde interesse door met name Arjen Lubach en vele discussies op DF heb ik toch maar besloten een topic aan te maken over (voedings)supplementen!

Voor @annihilation, @Torchic, @Ulixes en alle andere DF gebruikers leek dit mij wel een topic waard:wink:

Dit topic dient als een plek voor discussie en om duidelijkheid te geven. Aangezien (voedings)supplementen een populair/belangrijk onderwerp geworden is waar veel onduidelijkheid over is leek het mij handig hier een topic over aan te maken. Bovendien leek het mij niet handig om andere topics te gebruiken voor dit doeleinde, vandaar dus dit topic.

Vraag:
- gebruik je (voedings)supplementen?
- welke supplementen gebruik je op dit moment? (zelfde idee als het topic "welke drugs gebruik jij op dit moment")
- waarom gebruik je (voedings)supplementen?
- Wat is de grens tussen (voedings)supplementen, medicijnen en drugs?

Andere toevoegingen:
- feiten
- opinies
- argumenten voor/tegen
- bronnen
etc.

Al het andere wat met (voedings)supplementen te maken heeft is uiteraard ook welkom!
Klik om te vergroten...
Lycine, tryptofaan, fenylalanine, arginine, b complex, biergist, magnesium, omega 3, glycerine, taurine, foliumzuur
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Iemand die testosteronverhogende middelen gebruikt die EFFECTIEF werken?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Iemand die testosteronverhogende middelen gebruikt die EFFECTIEF werken?
Klik om te vergroten...
Voldoende slaap gezond eten en starten met krachttraining.

Al die “legale” testboosters doen vrijwel niets.
Vial test is bijna nog goedkoper dan een pot whey. Alleen is dat natuurlijk wel tijdelijk en je legt je natuurlijke hormoonhuishouding plat.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
Voldoende slaap gezond eten en starten met krachttraining.

- Voldoende slaap is een antwoord waar ik moeite mee heb. De vraag komt er ook niet zomaar.
Slaap al ruim 10j misschien gemiddeld 4u/nacht, en ik weet ook wel dat te weinig slaap een factor is.
Alleen, hoe los je dit op?
Ik sta al speciaal om 6u30 op wanneer ik de late shift heb (en dus pas begin om 13u).
Ga express al later slapen. Fiets elke dag, wandel gemiddeld 20K stappen per dag.

Je kunt ook niet oneindig jezelf uitputten, want dan mag je libido nog zo hoog zijn, dan ben je te vermoeid om er iets mee te doen. 💁


- Gezond eten doe ik al 3jaar ondertussen. Heb de drugs ingeruild voor gezondere voeding en meer sport. 😇🙌


Al die “legale” testboosters doen vrijwel niets.
Vial test is bijna nog goedkoper dan een pot whey. Alleen is dat natuurlijk wel tijdelijk en je legt je natuurlijke hormoonhuishouding plat.

- Dat de meeste producten uit een (ik noem maar wat) Holland & Barret niet heel effeciënt zullen zijn besef ik ook wel.
Maar het is meer een wanhoopspoging denk ik.
Meermaals bij de dokter bloed laten trekken (vanwege het swingen offc.), ook onlangs het testosteron laten controleren.

Hij zegt "geen tekort". Probeer meer slaap en minder stress te hebben.
HOE THE FUCK DOE JE DAT?
Hij wil ook geen testosteronkuur voorschrijven btw.
Klik om te vergroten...
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voldoende slaap gezond eten en starten met krachttraining.

- Voldoende slaap is een antwoord waar ik moeite mee heb. De vraag komt er ook niet zomaar.
Slaap al ruim 10j misschien gemiddeld 4u/nacht, en ik weet ook wel dat te weinig slaap een factor is.
Alleen, hoe los je dit op?
Ik sta al speciaal om 6u30 op wanneer ik de late shift heb (en dus pas begin om 13u).
Ga express al later slapen. Fiets elke dag, wandel gemiddeld 20K stappen per dag.

Ander werk zoeken gewoon dagdienst? 4 uur slaap per nacht is echt niet best.
zo weinig slaap en dan 20k stappen is ook wel weer pittig he in combinatie met je werk?


Je kunt ook niet oneindig jezelf uitputten, want dan mag je libido nog zo hoog zijn, dan ben je te vermoeid om er iets mee te doen. 💁


- Gezond eten doe ik al 3jaar ondertussen. Heb de drugs ingeruild voor gezondere voeding en meer sport. 😇🙌

Ja wat vindt jij gezond?


Al die “legale” testboosters doen vrijwel niets.
Vial test is bijna nog goedkoper dan een pot whey. Alleen is dat natuurlijk wel tijdelijk en je legt je natuurlijke hormoonhuishouding plat.

- Dat de meeste producten uit een (ik noem maar wat) Holland & Barret niet heel effeciënt zullen zijn besef ik ook wel.
Maar het is meer een wanhoopspoging denk ik.
Meermaals bij de dokter bloed laten trekken (vanwege het swingen offc.), ook onlangs het testosteron laten controleren.

Elke keer in de ochtend gemeten en nuchter? En heb je enkel alleen test laten meten?

Hij zegt "geen tekort". Probeer meer slaap en minder stress te hebben.
HOE THE FUCK DOE JE DAT?
Hij wil ook geen testosteronkuur voorschrijven btw.

Nee zoiets is ook voor het leven normaal gesproken. En voor jou is het ook geen kuur maar mocht je echt zo laag zitten dan krijg je zo weinig toegediend dat je op normale waardes uitkomt.

Android Health Clinic is de enige kliniek gespecialiseerd in geslachtshormonen

androidhealthclinic.com androidhealthclinic.com

Dit gaat niet via de verzekering maar die lui zijn wel goed
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi, schopje omhoog.


Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de volgende supplementen:

- Myo-Inositol
- Ashwagandha
- L-Theanine


Met de bovenste twee ben ik onlangs begonnen, de laatste heb ik besteld (dit alles in overleg met mijn behandelaar/verslavingsarts).

Fyi: ik heb ADHD, een bipolaire stoornis (waarvoor ik quetiapine neem 50/75 mg) en zit in het laatste stukje afbouw van benzodiazepinen (de rc bromazolam). Hiernaast kamp ik al jaren met insomnia (word ik overigens steeds beter in hoor, slapen) en een ongespecificeerde angststoornis. :dancer:
Om los te komen van de benzo's (en de paws straks te beperken) ben ik me aan het focussen op gezonde voeding, voldoende slaap, meditatie, journaling, veel sporten en nu dus ook de nodige supplementen ter ondersteuning. Alles om hier goed doorheen te komen!

- Ashwangandha (600 mg) neem ik in de avond om mijn cortisolniveau naar beneden te brengen. Dit lijkt te werken (naast de gebruikelijke maatregelen om rust en slaap te bevorderen).
- Myo-Inositol (4 g) neem ik nu in de ochtend (kan helpen bij het stabiliseren van de stemming en het remmen van angst, o.a. door het effect op neurotransmitters)

Ben benieuwd of er DF-leden zijn die ervaringen kunnen delen met een of meerdere van deze supplementen. Zeker in combinatie met afbouw van benzo's en/of een bipolaire stoornis. Long shot hoor, dat realiseer ik me (long shit, wil mijn laptop daarvan maken :grimacing: ). Maar worth the try.

Tips heb ik o.a. uit de Huberman Lab. podcast....

Dank u feestelijk!

:praying:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
1 multi vitamine 2x visolie capsule , per dag na ontbijt
Klik om te vergroten...
inmiddels gebruik ik elke dag 3 dragees van
1734358007290.png

1734357625972.png
1734357651087.png
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hippie Langwaus zei:
20ųg vitamine D3

Het zijn de donkerste dagen van het jaar. Hopelijk helpt het een eventueel tekort aan te vullen.
Klik om te vergroten...

Persoonlijk doe ik elk jaar sowieso 1 algemene check-up. Heb dit in samenspraak met mijn huisarts zo afgesproken. Bloedwaardes worden getest en paar plakkertjes op mn lichaam hart check bloeddruk etc. Mocht er over 5 jaar of 10 jaar iets mis zijn dan heb je iig bepaalde bloedwaardes waar je op kan terugvallen Zelfde als met bloeddruk.

Zelf slik ik vrijwel het hele jaar door VitD3 maar heb jij je bloed ook laten controleren hierop? Want als je dat niet doet dan weet je ook niet of je 1 een tekort hebt of 2 het ook daadwerkelijk helpt. Want stel je hebt wel degelijk een tekort dan gaat 20 in de winterperiode niet heel veel doen. Nee ik ben geen dokter maar dit komt neer op 800IU wat niet bepaald veel is + je krijg sowieso weinig binnen via de zon in de winter.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er is nog nooit bloed afgenomen. Wel vingerprikjes voor diabetes en cholesterol begin dit jaar. Ga ik volgend jaar weer laten doen.

Gehoortest, longcapaciteit en bloeddruk ook.

Alles wel O.K. voor zo'n oude man als ik gelukkig, bij testen begin dit jaar.

Wel verbazing over mijn gebruik. Daar hadden ze eigenlijk geen ervaring mee.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Magnesium en vitamine D
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wordt een eiwit shake ook gezien als supplement eigenlijk?
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Wordt een eiwit shake ook gezien als supplement eigenlijk?
Klik om te vergroten...
ChatGPT:

Ja, een eiwitshake wordt over het algemeen beschouwd als een voedingssupplement. Het is een geconcentreerde bron van eiwitten die mensen kunnen toevoegen aan hun dieet om hun eiwitinname te verhogen, vooral als ze moeite hebben om voldoende eiwitten uit gewone voeding te halen. Eiwitshakes worden vaak gebruikt door sporters en mensen die aan krachttraining doen om spierherstel en spiergroei te ondersteunen. Het is echter belangrijk om eiwitsupplementen met mate te gebruiken en te overwegen wat het beste bij je individuele voedingsbehoeften past. Raadpleeg indien nodig een voedingsdeskundige of diëtist voor advies.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
De pen is van je zus zei:
ChatGPT:

Ja, een eiwitshake wordt over het algemeen beschouwd als een voedingssupplement. Het is een geconcentreerde bron van eiwitten die mensen kunnen toevoegen aan hun dieet om hun eiwitinname te verhogen, vooral als ze moeite hebben om voldoende eiwitten uit gewone voeding te halen. Eiwitshakes worden vaak gebruikt door sporters en mensen die aan krachttraining doen om spierherstel en spiergroei te ondersteunen. Het is echter belangrijk om eiwitsupplementen met mate te gebruiken en te overwegen wat het beste bij je individuele voedingsbehoeften past. Raadpleeg indien nodig een voedingsdeskundige of diëtist voor advies.
Klik om te vergroten...
Ah ok, dan gebruik ik toch een supplement. Wel een vegan shake, zonder zuivel en bijbehorende scheten.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eiwitten overdag en magnesium na t sporten voor t slapen.
S
SerengetispaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Magnesium vrijwel dagelijks bij ontbijt, eiwitpoeder en beetje creatine met soms ijzer en zink als ik ga naar de sportschool ga.
Tijdens de wintermaanden af en toe Vit D. Heb ook NAC maar gebruik dat vrijwel nooit
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."