#1
Een hele goede dit.Je hebt hier duidelijk heel goed over nagedacht.
Wanneer je gaat twijfelen aan je beslissing of de knoop niet door kan/wil hakken, lees dan je post terug. Is een goeie reminder om jezelf te herinneren waarom dit jouw keuze was. Soms lijken alle redenen namelijk ineens te vervagen als de emoties hoog oplopen.
Heel veel succes.
En zoals OP zelf al zei, onthoud dat je deze keuze voor jezelf maakt. Het klinkt heel gemeen maar hier moet je geen ruimte geven aan empathie of medelijden.Geef haar de kans niet eens om dat te doen. Gooi haar je huis uit. Ik hoop voor je dat het jouw huis is
Het klinkt misschien gemeen als je zelf nog nooit zo iemand mee hebt gemaakt.En zoals OP zelf al zei, onthoud dat je deze keuze voor jezelf maakt. Het klinkt heel gemeen maar hier moet je geen ruimte geven aan empathie of medelijden.
Het gaat om jouw leven hierin. Geef zo min mogelijk ruimte om haar nog een voet tussen de deur te steken.
Juist! En je trekt jezelf mee uit medelijden en valse hoop. De zieke geest van iemand met borderline die weet daar precies op in te spelen.Het klinkt misschien gemeen als je zelf nog nooit zo iemand mee hebt gemaakt.
Er lopen mensen rond op deze aarde die niet in staat zijn tot zelf-liefde en jouw zonder schromen mee zullen sleuren in de diepten van de hel. Zo snel mogelijk uit je leven halen zulke mensen.
Het is ergens ook zielig. Maar 1 iemand in zo'n hel is beter dan 2. En het gebeurt op zo'n manier dat je erin zit voordat je het weet. Oppassen hiermee.
Ik doe dit regelmatig en ook met elke reactie om t beseffen dat ik het wel minder heftig had ingeschat. Vandaar dat ik nog niet reageer op de reacties.Je hebt hier duidelijk heel goed over nagedacht.
Wanneer je gaat twijfelen aan je beslissing of de knoop niet door kan/wil hakken, lees dan je post terug. Is een goeie reminder om jezelf te herinneren waarom dit jouw keuze was. Soms lijken alle redenen namelijk ineens te vervagen als de emoties hoog oplopen.
Heel veel succes.
A.s week gesprek met schoonouders en ga duidelijk maken dat het echt klaar is en zij z.s.m weg moet omdat het dus anders uit loopt op problemen die ik wil voorkomen.
Excuses dat ik weinig reactie geef, dit doe ik even bewust omdat alle puzzelstukjes ineens op z'n plek komen
Ik denk niet dat je in het geval van borderline kan zeggen waar er 2 vechten hebben er 2 schuld wat dat is niet zo. Dat weet ik op basis van kennis en ervaring. Het is gewoon heel moeilijk om met iemand die borderline heeft samen te leven. Gelukkig is er behandeling mogelijk en ook medicatie waardoor het beheersbaarder is. Borderline komt daarnaast vaak niet alleen, daar bedoel ik mee dat er vaak problematische jeugd , trauma, hechtingsproblematiek , emotionele verwaarlozing onder zitten.Jouw post sprak mij aan omdat ik zelf een vrouw ben gediagnosticeerd met borderline.
Bij mij is het juist andersom, ik wil graag nuchterder leven maar laat mij makkelijk beïnvloeden door mijn vriend, ondanks dat hij ook weet dat ik minder wil gebruiken en het gebruik vaak lijdt tot fysiek en mentaal onfit-heid wat resulteert in zware depressies en veel in bed liggen.
Bij mij gaan er meteen een hoop vragen door mij heen, waarschijnlijk omdat ik zelf dezelfde diagnose heb, maar zelf ook vaak het persoon ben wat juist zwart wordt gemaakt tegenover andere. Herken je patronen in jullie relatie/gedrag? Waar er 2 vechten hebben er toch ook vaak 2 schuld. Wat is de reden dat zij graag vaak gebruikt? Mijn vriend was bijvoorbeeld altijd negatief over mijn dagelijkse bezigheden of maakte express ruzie flak voordat ik wegging waardoor ik deze langzaam stukje bij beetje steeds minder ging doen tot ik alleen maar in bed lag en niks meer deed ("Onschuldige" dingen als oh bij die vrienden ga je zeker weer veel sigaretten roken, of oh dan mag jij alles opruimen op werk, alles wat ik deed was nooit goed) in deze periode ben ik heel veel gaan drinken en benzos gaan slikken en ook hem hierin meegenomen omdat ik niet alleen wou gebruiken omdat dan fout of evt als verslaving zou voelen, maar met zn tweeën was het dan normaal ofzo. Ik zeg niet dat jij zo tegen jouw vriendin hebt gedaan, maar misschien goed om te onderzoeken hoe dit gedrag is ontstaan. Mijn vriend en ik hadden de dagen erna ook vaak heftige ruzies omdat we misschien ook wel chagrijnig werden van de katers. Als het echt een heftige verslaving is zou ik er eigenlijk ook mee kappen hoe lullig dit ook is maar bij een verslaafde kom je altijd op nummer 2 terwijl zij op 1 staan bij jou.
Overigens denk ik dat iemand zegt dat jij nuchter niet leuk bent sowieso geen goede match is. Wat jij omschrijft over jouw vriendin herken ik helemaal niet bij mijzelf, juist wat jij over jezelf omschrijft weer wel. Mijn vriend is narcistisch en dat herken ik dan weer wel bij haar. Ik lees heel veel pijn en onmacht in jouw verhaal en ik leef ontzettend met je mee. Aan de ene kant wil ik zeggen dat je moet rennen maar als ik dat zeg voelt alsof ik zeg dat mensen borderline niet geliefd mogen worden en alle vooroordelen die mensen over borderliners hebben kloppen en dat vind ik moeilijk. Ergens klinkt het ook alsof ze hulp nodig heeft, maar moet jij dat dan geven? En wil ze wel echt geholpen worden?
Het beste advies wat ik je kan geven is dat wanneer je de knoop doorhakt dit ook definitief te doen en het contact volledig te verbreken, bespaar jezelf de drama en probeer alsjeblieft geen vrienden te blijven. Probeer alle confrontaties uit de weg te gaan of vraag iemand erbij wanneer dit nodig is, (bijvoorbeeld bij het spullen uitwisselen) als ze aan de deur staat en je wil haar niet binnen, bel de politie, ga niet fysiek worden en haar tegen houden want dat gaat sowieso fout.
Nja goed ik zou hier echt nog uren over kunnen speculeren, ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en kracht toe.
You got this.
Borderline komt daarnaast vaak niet alleen, daar bedoel ik mee dat er vaak problematische jeugd , trauma, hechtingsproblematiek , emotionele verwaarlozing onder zitten.
Ook echt gediagnostiseerd met narcistische persoonlijkheidsstoornis?Mijn vriend is narcistisch
Hij is echt gediagnosticeerd met kwetsbaar narcismeOok echt gediagnostiseerd met narcistische persoonlijkheidsstoornis?
Want hoevaak ik wel niet van vrouwen hoor dat hun ex "narcistisch" was. O ja? Is dat zo?
We zijn allemaal mensen en hebben allemaal ego's. Dat betekent dat we praktisch allemaal weleens narcistische trekjes kunnen vertonen (kijk alleen al naar de selfie cultuur: dat geeft precies het narcisme in mensen weer en zowat iedereen is daar weleens schuldig aan (geweest)). Vooral jongere mensen.
Maar iemand echt narcistisch noemen impliceert een beetje dat diegene een échte narcist is, ofwel: een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft.
Het kán natuurlijk. Want ze zijn er wel. Maar dat houdt nogal wat in. Je krijgt die diagnose niet zomaar.
Lijkt me nog niet zo eenvoudig om in deze tijd van ernstige woningnood snel onderdak te vinden. Maar ik weet niet hoe dat werkt bij de daklozen opvang.Dakloos zijn is idd heel kut maar ja als iemand zich niet kan gedragen zou dat het gevolg moeten zijn als jouw veikigheid anders in het geding komt. We gaan de winter in dus dan is de winteropvang ook open. Verder kan je bij goed gedrag heel snel doorstromen vanuit daklozenopvang naar een eigen kamer en daarna huis via het leger des Heils. Als je in deze tijd redelijk snel een eigen woning wilt is dat de snelste manier.
Maar zou ze echt dakloos worden? Als het er echt op aan komt nemen je schoonouders haar wel weer in huis, toch? Ze zullen haar niet op straat laten leven.Ik heb dat zelf meegemaakt dat ik ineens dakloos werd en dit is echt klote als het je overkomt.
Toekomst voorspellen kan ik nietJe spreekt nu echt andere woorden dan toen ze net op vakantie ging.
Je had toen een stevig besluit genomen waarvoor je steun en respect krijgt hier.
Je weet ook dat dit het beste is.
Er nu een punt achter zetten en haar meteen uit jouw huurhuis zetten.
Er is genoeg gebeurd.
De situatie is niet goed voor JOU.
Zoals ik het nu lees heb je je besluit teruggedraaid en blijf je aanmodderen en blijft alles gaan zoals het ging.
Met alles risico’s die je hebt benoemd.
Ik voorspel helaas hoe dit gaat aflopen. Op een slechte manier.
Lijkt me nog niet zo eenvoudig om in deze tijd van ernstige woningnood snel onderdak te vinden. Maar ik weet niet hoe dat werkt bij de daklozen opvang.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."