Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

Hulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

319 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien niet de juiste plek om het de droppen want het gaat niet over drugs maar gedrag.
Echter ben ik niet actief en bekend op andere forums dus probeer het hier.

Ik sta op het punt de relatie stop te zetten omdat continue de grens niet gerespecteerd word zowel van mij als haar eigen grens, continue iedere dag gaat het eroverheen.
Maar hoe kan ik verwachten van iemand met Borderline dat de persoon niet over de grens gaat?

Ook laatst bij haar therapie sessie gevraagd waarom ze me vaak pusht om middelen te gaan gebruiken, het antwoord was dat ik saai en niet leuk ben nuchter.
Dit is zeer toxisch kun je wel zeggen.
Dit vermoeden had ik al langer, maar wat me nogal in m'n hart steekt is het feit dat ze ervan bewust is dat ik zo nuchter mogelijk leven wil leiden en ik word hier niet in gesteund, sterker nog ze verergert het voor haar eigen tijdelijke gewin.
Hierdoor is mijn vertrouwen eigenlijk wel verdwenen, dit was de laatste druppel.

We zitten al een tijd in de irritatie's naar elkaar sinds het samen wonen, liefde is sporadisch aanwezig maar vooral is het naar elkaar wijzen en vergelijken, elkaar pijn doen in woorden en sinds laatste paar weken bereik ik agressie levels die ik sinds de basisschool niet meer gehad heb.
Dit kan mij in de problemen brengen.
Ook het feit dat zij zich zo naar de klote rookt dat we al weken apart slapen van elkaar omdat ze als een zeehond zich kapot hoest dag en nacht wat ik niet kan aanzien omdat ze destructief is en mijn irritatie zo hoog zit met dat gehoest heel de dag en ook keihard, tis niet alsof je je even verslikt dat ik gedachten krijg haar wat aan te doen omdat het zo hoog zit. Ik begin steeds meer grenzen te verliezen door dit gedoe.


Los van dit, de manipulaties en het niet serieus nemen van mijn punten die ik aankaart en ook vaak gezegd heb dat ik zo niet meer verder wil worden niet gehoord en vaak aan de kant geschoven of ik word weer zodanig beïnvloed/gemanipuleerd dat ik weer een kans geef.
Weer grens verleggen dus
Al ben ik continue duidelijk erover dat het stopt, word ik nog een soort van uitgelachen ook van "je kunt me toch niet op straat gooien" "je bent niets zonder mij" "ik ga niet weg"
Het liegen van haar over situaties thuis en dat ik dan van schoonouders een heel verdraaid verhaal krijg en dat zij hun overtuigd heeft over dat ik weer de boosdoener was en het liet escaleren en zij mij partijdig gaan lastigvallen met eenzijdige informatie is ook voor mij onbegrijpelijk.

Ze is vanaf vandaag 2 weken op vakantie alleen.
Dit zie ik als kans om tot mezelf te komen en eerlijk te gaan kijken wat ik wil en nodig heb.
Ik ben vandaag toch op de conclusie gekomen dat het beter is voor mijn gezondheid dat ik het beëindig.
Maar... Nu komen de herinneringen, gevoelens en pijn naar voren waardoor ik nog hoop blijft houden dat het goed komt. Maar dit pad heb ik al vaker gelopen door het toch weer te proberen en dit loopt altijd slecht af. Ik heb dus nog maar één keuze en dat is voor mijzelf kiezen, hoe pijnlijk en jammer het ook is.

Het probleem wat ik heb is dat ik niet aan mezelf kan werken want zij neemt (on)bewust alle capaciteiten die ik beschik af door het dagelijkse stennis wat we hebben en dit gaat al zo lang door dat ik al te lang stil sta en niet ben waar ik wil zijn. De focus is weg, ik ben verwijderd van mezelf en trek dit echt niet langer meer.
Alle energie die zij van me vraagt wat duidelijk ook niet genoeg is voor haar door mijn tekortkomingen is het ook voor mij duidelijk dat we het hierom beter kunnen laten gaan.

Het is onmogelijk voor mij (en ik denk ook van haar) om op ons zelf te focussen en de problematiek die wij ervaren op te lossen zolang we niet apart wonen en of de relatie word gestopt.

Toch doet het enorm veel sinds ik hier echt een streep achter wil zetten.
Twijfels borrelen op, door de goede herinneringen, leuke momenten en bijzondere momenten.
Ik heb nog nooit zoveel gehuild in 10 jaar omdat ik het eigenlijk niet wil, maar weet dat het niet anders meer kan. Dit word of een delict voor mij, zij verwond. Of ik ga ten onder aan m'n eigen gedrag.

Na haar vakantie zal het erop uitlopen dat ik waarschijnlijk onder druk gezet ga worden door haar ouders en haarzelf om haar niet de woning uit te zetten. Jammer voor haar/hun want dat gaat gebeuren. Al moet de politie komen.
De verantwoordelijkheid word ook iedere keer bij mij gelegd dat ze geen alternatief heeft om te slapen/wonen. Maar d'r ouders hebben een groot genoeg huis dus dat zoeken ze zelf maar uit waar zij gaat verblijven, is mijn probleem ook helemaal niet maar ze laten mij iedere keer het gevoel krijgen alsof het wèl zo is.

Heeft iemand ervaring/tips waarmee ik kan praten in PM over hoe ermee te leren omgaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...16
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Grijp je kans nu ze weg is en zet haar eruit voor ze je weer manipuleert zodat ze kan blijven
Sterkte met deze rot situatie 💪
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zijn ook wel twee uiterste en als je nuchter niet leuk genoeg bevonden wordt zegt dat meer over de andere persoon dan over jou. Of is gewoon manipulatie om extremen uit te lokken wat gedrag betreft. Inderdaad toxisch en erg ongezond. Heb niet het hele verhaal gelezen na eerste alinea was al genoeg informatie. Veel liefde gaat hier niet meer uit voortkomen maar daar ben je zelf ook al achter.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kom voor je zelf op king, jij bent de trophee en heb het in handen! Gooi het genetisch afval weg.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kunt het prima verwoorden.
Heb hier geen ervaring mee, mijn gevoel zegt: kies voor jezelf en blijf bij je besluit.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt hier duidelijk heel goed over nagedacht.
Wanneer je gaat twijfelen aan je beslissing of de knoop niet door kan/wil hakken, lees dan je post terug. Is een goeie reminder om jezelf te herinneren waarom dit jouw keuze was. Soms lijken alle redenen namelijk ineens te vervagen als de emoties hoog oplopen.

Heel veel succes.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een relatie aangaan met iemand die gediagnosticeerd is met borderline is in het begin vaak heel passievol en bevlogen. Maar diezelfde bevlogenheid kan later nogal giftig worden. Je geeft daar al genoeg voorbeelden van denk ik. Dat manipuleren is doodvermoeiend, en inderdaad moet je gewoon een streep trekken.

Jullie thuissituatie ken ik niet. Maar als ik het zo lees dan denk ik: "je kan zelf ook nog weg."
Je hebt het namelijk over haar op straat zetten en dat jij onder druk wordt gezet om haar in huis te houden. Als je zelf een koophuis hebt gekocht zonder haar, tja, dan is er wat dat betreft weinig keus. Je gaat niet jouw huis aan zo'n heks geven. Wat je wel kan doen is alvast een woning proberen te zoeken/regelen. Dan is dakloosheid verder geen bezwaar. Verder zou ik adviseren om gewoon bij jezelf te blijven. Haar aanwezigheid is niet goed voor jou, en je vindt het ook niet meer leuk. Dus helaas. Wat dat met haar doet moet ze zelf maar weten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deels hetzelfde/vergelijkbaar meegemaakt, maar dan zonder samenwonen (thank god...)

Het is mij ook compleet duidelijk dat je beslist achter je besluit moet blijven staan.

Ik begrijp goed hoe moeilijk het kan zijn om ondanks dat het duidelijk een toxische relatie betreft, deze te beëindigen, immers: je hebt zoveel geïnvesteerd: tijd, geld, aandacht, liefde, moeite, pijn, bloed, zweet en tranen.

Maar neem nou alléén dit al:

Ei-Salade zei:
Al ben ik continue duidelijk erover dat het stopt, word ik nog een soort van uitgelachen ook van "je kunt me toch niet op straat gooien" "je bent niets zonder mij" "ik ga niet weg"
Klik om te vergroten...

Dit is een vrouw die NIETS om jou geeft. Dit is gewoon puur zij die jou gebruikt middels dreigementen en manipulatie/gaslighting. Dit heeft helemaal niets met liefde te maken.

Maar zo te zien voel je dat zelf ook al feilloos aan.

Blijf bij je besluit, anders gaat deze hel alleen maar erger en erger worden. Er is geen bodem aan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een heel lastige casus. Want je verlangt wel naar liefde en die verdien je ook, maar krijgt ze niet.

Dat je alcohol en benzo's neemt is dat de redenen om de narigheid in deze relatie weg te stoppen?
Of gebruik je omdat zij je onder druk zet om te gebruiken?

Complimenten voor het verwoorden.
Heb je zelf professionele hulp waar je dit mee kan bespreken? Want dat kun je gelukkig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Want je verlangt wel naar liefde en die verdien je ook
Klik om te vergroten...
Controversiële stelling:

Verdienen we per definitie liefde? Of bijvoorbeeld ook: verdienen we respect?

Imo niet. Want wie bepaalt dat? Het is slechts maar een idee dat iedereen liefde/respect zou verdienen. Het is een nobel idee, maar het heeft weinig met de werkelijkheid te maken.

Je krijgt pas liefde (en/of) respect van de wereld wanneer je jezelf liefhebt/respecteert. Ontbreken deze dingen, dan kan de wereld/de ander het je ook niet geven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Ei-Salade

Hoe zit het dan met je huis? Heb jij die gekocht of jullie samen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
StraatPiraat zei:
Je hebt hier duidelijk heel goed over nagedacht.
Wanneer je gaat twijfelen aan je beslissing of de knoop niet door kan/wil hakken, lees dan je post terug. Is een goeie reminder om jezelf te herinneren waarom dit jouw keuze was. Soms lijken alle redenen namelijk ineens te vervagen als de emoties hoog oplopen.

Heel veel succes.
Klik om te vergroten...
Een hele goede dit.

Zeker als je met iemand hebt te maken waarbij gaslighting van nature komt. Die kan je zo makkelijk weer om haar vinger winden als je niet oppast. Voor je het weet twijfel je weer over alles, twijfel je over jezelf, verschrikkelijk is dat.

Geef haar de kans niet eens om dat te doen. Gooi haar je huis uit. Ik hoop voor je dat het jouw huis is @Ei-Salade
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Geef haar de kans niet eens om dat te doen. Gooi haar je huis uit. Ik hoop voor je dat het jouw huis is
Klik om te vergroten...
En zoals OP zelf al zei, onthoud dat je deze keuze voor jezelf maakt. Het klinkt heel gemeen maar hier moet je geen ruimte geven aan empathie of medelijden.
Het gaat om jouw leven hierin. Geef zo min mogelijk ruimte om haar nog een voet tussen de deur te steken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
StraatPiraat zei:
En zoals OP zelf al zei, onthoud dat je deze keuze voor jezelf maakt. Het klinkt heel gemeen maar hier moet je geen ruimte geven aan empathie of medelijden.
Het gaat om jouw leven hierin. Geef zo min mogelijk ruimte om haar nog een voet tussen de deur te steken.
Klik om te vergroten...
Het klinkt misschien gemeen als je zelf nog nooit zo iemand mee hebt gemaakt.

Er lopen mensen rond op deze aarde die niet in staat zijn tot zelf-liefde en jou zonder schromen mee zullen sleuren in de diepten van de hel. want: misery loves company.

Zo snel mogelijk uit je leven verwijderen zulke mensen.

Het is ergens ook zielig. Maar 1 iemand in zo'n hel is beter dan 2. En het gebeurt op zo'n manier dat je erin zit voordat je het weet. Oppassen hiermee.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Gaan je schoonouders hun dochter niet opvangen? Moet ze bij jou in huis blijven? Of begrijp ik het even verkeerd?
Klik om te vergroten...
Dit klopt.


VJ_LSD72 zei:
Schoonouders willen hun dochter dus niet in hun eigen huis en dat heeft vast z’n redenen. Ga van de problemen van de mensen om je heen niet jouw probleem maken
Klik om te vergroten...
Voor nu wil ik deze mensen nog te vriend houden.
Als ik nu al gelijk met allerlei eisen aan kom en dergelijke breek ik meteen alle contact en samenwerking.
Als het uit de hand gaat lopen ben ik niet alleen verantwoordelijk.
Ik ben het ermee eens dat het mijn probleem niet is, maar als het echt niet gaat kan ik toch nog altijd uithuisplaatsing eisen omdat ik als enige op contract sta van het huren.
Dus gaat het niet goed of snel genoeg, juridisch sta ik boven.
En ja, mantelzorger ben ik al jaren voor mijn idee.

Helaas zitten er wel meer zaken aan verbonden met mijn schoonouders dan ik verteld heb. Zoals budgetbeheer, dat mijn schoonvader doet.

Zeebats zei:
Ik voorzie dat er nog vele pagina's bij dit topic gaan komen
Klik om te vergroten...
Ja dat zie ik ook wel in.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ei-Salade zei:
Dit klopt.



Voor nu wil ik deze mensen nog te vriend houden.
Als ik nu al gelijk met allerlei eisen aan kom en dergelijke breek ik meteen alle contact en samenwerking.
Als het uit de hand gaat lopen ben ik niet alleen verantwoordelijk.
Ik ben het ermee eens dat het mijn probleem niet is, maar als het echt niet gaat kan ik toch nog altijd uithuisplaatsing eisen omdat ik als enige op contract sta van het huren.
Dus gaat het niet goed of snel genoeg, juridisch sta ik boven.
En ja, mantelzorger ben ik al jaren voor mijn idee.

Helaas zitten er wel meer zaken aan verbonden met mijn schoonouders dan ik verteld heb. Zoals budgetbeheer, dat mijn schoonvader doet.


Ja dat zie ik ook wel in.
Klik om te vergroten...
Ja als hun haar niet willen opvangen dan zegt dat al wel genoeg denk ik. Verder denk ik dat het juist wel aan jou is om eisen te stellen, zeker als het om je welzijn en veiligheid gaat. Heb je ook geen ander familielid die je financiën kan doen? En anders zo snel mogelijk bij een betrouwbare organisatie onderbrengen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat een ellende. Zeker ook omdat ze na het gesprek morgen in huis moet blijven.
Ik vraag me af of dat wel kan.

Hoe gaat het nu met jou?
Spanning zal aan het groeien zijn? :(
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ze Herbs Mang zei:
Heb je ook geen ander familielid die je financiën kan doen?
Klik om te vergroten...
Familie wilt dit niet, heb wel een backup hiervoor.

Tis vooral lastig omdat ik dus nu inderdaad met de peren zit. Morgen komt ze weer terug en vraag me af of dit allemaal wel gaat lukken.
Mocht het echt niet meer gaan ben ik genoodzaakt haar uit huis te halen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Heel veel sterkte met het ten uitvoer brengen van dit moedige besluit @Ei-Salade ! Klinkt als de beste weg voor jou. Niet de makkelijkste, wel de beste. Succes! 💛
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
In principe kan ik alleen naar de rechter gaan om via de officiële weg het huis te laten verlaten.
Wat zijn regels toch raar in dit land.
De politie doet dit soort dingen dus niet
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."