Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

Hulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

319 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ei-Salade zei:
Helaas wel natuurlijk op de conclusie gekomen dat uit huis gaan er pas inzit wanneer er iets vrijkomt.
Klik om te vergroten...
Gaan je schoonouders hun dochter niet opvangen? Moet ze bij jou in huis blijven? Of begrijp ik het even verkeerd?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...16
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#2
OtherShore zei:
Gaan je schoonouders hun dochter niet opvangen? Moet ze bij jou in huis blijven? Of begrijp ik het even verkeerd?
Klik om te vergroten...
In dat geval ben je dus een soort van mantelzorger geworden. Breng die kosten in rekening bij de schoonouders bovenop natuurlijk helft huur, GLW en gemeentelijke belastingen en heffingen. Schoonouders willen hun dochter dus niet in hun eigen huis en dat heeft vast z’n redenen. Ga van de problemen van de mensen om je heen niet jouw probleem maken en kom niet met oplossingen en anders zakelijk hard spelen en betalen voor opvang en verzorging.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ei-Salade zei:
Geld zat hebben ze.
Omdat zij ook niet willen dat ze er komt wonen.
Klik om te vergroten...

En dat noemt zich dan ouders?
Hun eigen kind niet in huis willen nemen, dan wel een paar maand een huisje op een vakantiepark oid huren.
Zegt ook genoeg van hoe de boom is van de appel. Dus ook in deze maak je een verstandige keuze.

Ei-Salade zei:
Maar heb een plan a.s maandag en morgen even overleggen met een goede vriend ook over het geldbeheer wat schoonvader nu doet. Die vriend neemt dat over en smeden we een plan daarvoor.
Verder ga ik nu juridische stappen ondernemen en het hele morele gezeur afsluiten en verder met m'n leven.
Klik om te vergroten...

Perfect.
D
DametjeStepLid
01-01-2024, 00:00
#4
Super goed dat er nu een goede vriend bij is, het klinkt namelijk alsof haar ouders alles zullen doen om haar bij jou te houden. Ik vraag me af in hoeverre zij echt bezig zijn met het zoeken van een woning voor hun dochter.

Misschien even heel simpel gedacht, maar als jij hoofdhuurder bent is het dan niet zo simpel als 112 bellen en zeggen dat er iemand in je woning zit die niet weg wil? Huisvredebreuk is toch gewoon strafbaar?

Dit is natuurlijk wel een vrij extreme oplossing, je zou ook nog veilig thuis kunnen bellen misschien kunnen hun wel helpen op n wat schappelijkere oplossing ook al is dat niet wat ik zou prefereren op dit punt.

Sterkte 🌹
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Huisvredebreuk ontstaat als je TWEE keer zegt dat ze weg moet gaan. Lees: de woning moet verlaten.
Ik zou de politie erbij halen ter zake van huiselijk geweld. Dan moeten ze optreden en zal ze desnoods worden verwijderd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
De politie doet pas wat als er een strafbaar feit wordt gepleegd.
Bij huiselijk geweld m o e t e n ze optreden.
Dit om de openbare orde te handhaven en mogelijk gevaar te beteugelen.
Als jij belt en aangifte doet, dan treden ze wel degelijk op.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ei-Salade zei:
In principe kan ik alleen naar de rechter gaan om via de officiële weg het huis te laten verlaten.
Wat zijn regels toch raar in dit land.
De politie doet dit soort dingen dus niet
Klik om te vergroten...
Je kan haar ook gewoon een deadline geven. Zondag 15:00 alle spullen eruit. En daarna de sloten vervangen.

Spullen niet eruit zondag? Naar de stort of een opslag, die zij mag betalen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Je kan haar ook gewoon een deadline geven. Zondag 15:00 alle spullen eruit. En daarna de sloten vervangen.

Spullen niet eruit zondag? Naar de stort of een opslag, die zij mag betalen.
Klik om te vergroten...

Maar gaat dat zo makkelijk is de vraag? Omdat EI Salade schrijft dat de rechter dat alleen kan doen. Lijkt me vreemd gezien ze geen hoofdguurder is
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Je kan haar ook gewoon een deadline geven. Zondag 15:00 alle spullen eruit. En daarna de sloten vervangen.

Spullen niet eruit zondag? Naar de stort of een opslag, die zij mag betalen.
Klik om te vergroten...
Ik mag niet zomaar sloten vervangen.

Ben er echt klaar mee met die klote regels hier.
Ben niet eens baas in eigen huis
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Maar gaat dat zo makkelijk is de vraag? Omdat EI Salade schrijft dat de rechter dat alleen kan doen. Lijkt me vreemd gezien ze geen hoofdguurder is
Klik om te vergroten...
Ja ik kan alles zeggen wat ik wil, maar zolang politie niets handhaaft wat wil ik dan doen?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Je kan haar ook gewoon een deadline geven. Zondag 15:00 alle spullen eruit. En daarna de sloten vervangen.

Spullen niet eruit zondag? Naar de stort of een opslag, die zij mag betalen.
Klik om te vergroten...
Ja zo simpel is het niet. Ik heb zelf geen rijbewijs. Èn geen mankracht om zoiets uit te halen.

Wat mij nu echt dwars zit is dat er eerst een delict moet komen voordat je geholpen word. Lijkt net de GGZ wel, eerst alles uit de hand laten lopen en dan pas hulp krijgen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ei-Salade zei:
Ja ik kan alles zeggen wat ik wil, maar zolang politie niets handhaaft wat wil ik dan doen?
Klik om te vergroten...
Aangifte doen betreffende huiselijk geweld.
D
DametjeStepLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind het een gek idee dat als er iemand in jouw huis is dat de politie dan niks zou doen? Als er wordt ingebroken en de inbreker zit er nog komen ze die er dan ook niet uitzetten?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ei-Salade zei:
Ik mag niet zomaar sloten vervangen.

Ben er echt klaar mee met die klote regels hier.
Ben niet eens baas in eigen huis
Klik om te vergroten...
Je mag zeker wel de sloten vervangen en ,ik is geen huurder dus je kan haar wel eruit zetten. Weet niet van wie je die informatie hebt maar sat klopt niet hoor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
2. Beperkte huurbescherming
Medebewoners zonder medehuurderschap hebben geen recht op huurbescherming. Bij vertrek of overlijden van de hoofdhuurder hebben zij meestal geen recht op de woning.
Klik om te vergroten...

Bron:

www.huurstunt.nl

Wat is een medebewoner en hoe verschilt deze van een huisgenoot

Een medebewoner woont in een woning zonder huurcontract. Lees hoe dit verschilt van medehuurderschap en wat de gevolgen zijn voor je rechten en toeslagen.
www.huurstunt.nl www.huurstunt.nl


Je kunt gewoon haar rommel buitenzetten en je sloten vervangen @Ei-Salade
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ze Herbs Mang zei:
Weet niet van wie je die informatie hebt
Klik om te vergroten...

Haar vader of moeder?
Of heb je inmiddels een (echtscheidings)advocaat in de arm kunnen nemen EI? Zonee, kan die wellicht je ook nog snel en kort helpen (met info).

Lijkt me door de links hierboven toch duidelijk dat het wel moet kunnen.
Dat is juist de rede dat het altijd slim is om medehuurder te worden als je bij iemand in trekt, zodat je niet zo snel je onderdak kan verliezen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Haar vader of moeder?
Of heb je inmiddels een (echtscheidings)advocaat in de arm kunnen nemen EI? Zonee, kan die wellicht je ook nog snel en kort helpen (met info).

Lijkt me door de links hierboven toch duidelijk dat het wel moet kunnen.
Dat is juist de rede dat het altijd slim is om medehuurder te worden als je bij iemand in trekt, zodat je niet zo snel je onderdak kan verliezen.
Klik om te vergroten...
En voor de andere partij slim om niet te gauw je partner medehuurder te laten worden als diegene bij je intrekt, zodat je diegene nog relatief makkelijk je huis uit kunt werken mocht dat nodig zijn.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
En voor de andere partij slim om niet te gauw je partner medehuurder te laten worden als diegene bij je intrekt, zodat je diegene nog relatief makkelijk je huis uit kunt werken mocht dat nodig zijn.
Klik om te vergroten...

Precies. Hier nog een artikel EI Salade wat bevestigd dat je haar gewoon het huis uit kunt zetten, op basis van de info die we hebben:
www.huurstunt.nl

Mag je als hoofdbewoner iemand uitschrijven uit een woning

Lees hier wat je kunt doen als je een medebewoner wilt uitzetten. Ontdek je rechten en opties, afhankelijk van het huurcontract en wettelijke regels.
www.huurstunt.nl www.huurstunt.nl
Vergeet de adrescheck niet
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Precies. Hier nog een artikel EI Salade wat bevestigd dat je haar gewoon het huis uit kunt zetten, op basis van de info die we hebben:
www.huurstunt.nl

Mag je als hoofdbewoner iemand uitschrijven uit een woning

Lees hier wat je kunt doen als je een medebewoner wilt uitzetten. Ontdek je rechten en opties, afhankelijk van het huurcontract en wettelijke regels.
www.huurstunt.nl www.huurstunt.nl
Vergeet de adrescheck niet
Klik om te vergroten...
Ik vraag me wel af wat concreet bedoeld wordt met "iemand voldoende tijd te hebben gegeven om zelf te vertrekken".

Hoeveel tijd is dit precies? En hoe kun je dit bewijzen te hebben gegeven? Want je mogelijk gestoorde partner kan ook een pathologische leugenaar zijn die van alles wel kan beweren, zoals dat jij diegene géén tijd hebt gegeven.

Wanneer sta je nou echt in je recht de bezittingen van je partner uit huis te zetten en de sloten te vervangen? Dit moet imo duidelijk zijn.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Denk je dat jouw alohol en ander verdovende middelen fors minder zal zijn als je weg bent bij haar?
Klik om te vergroten...
Dit is nu wel stuk duidelijker dan toen je de vraag stelde. Wat ik nu zie is dat ik echt stukken minder nodig denk te hebben en ook minder drink/gebruik.
Dat zegt al genoeg.

Het is ook duidelijk dat het tussen ons twee niet meer gaat. Net even denk ik 10 minuten gebeld, en tis alweer raak.
Altijd door mij heen praten, vragen niet beantwoorden of horen en vervolgens mij weer de schuld geven over ongeïnteresseerd zijn en later krijg ik ook weer appjes erover en begint ze weer kwetsende dingen te roepen om ruzie te zoeken of iets.
Ik ben er wel klaar mee.

Zondag komt ze terug en ga ik duidelijk maken dat het klaar is en ze z.s.m hier thuis weg moet.
Word het spuugzat, ben alweer zeer onrustig en zit voel met lichamelijke spanning en complexe problemen in het hoofd.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."