Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

Hulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

319 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ze Herbs Mang zei:
Weet niet van wie je die informatie hebt
Klik om te vergroten...

Haar vader of moeder?
Of heb je inmiddels een (echtscheidings)advocaat in de arm kunnen nemen EI? Zonee, kan die wellicht je ook nog snel en kort helpen (met info).

Lijkt me door de links hierboven toch duidelijk dat het wel moet kunnen.
Dat is juist de rede dat het altijd slim is om medehuurder te worden als je bij iemand in trekt, zodat je niet zo snel je onderdak kan verliezen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...16
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Haar vader of moeder?
Of heb je inmiddels een (echtscheidings)advocaat in de arm kunnen nemen EI? Zonee, kan die wellicht je ook nog snel en kort helpen (met info).

Lijkt me door de links hierboven toch duidelijk dat het wel moet kunnen.
Dat is juist de rede dat het altijd slim is om medehuurder te worden als je bij iemand in trekt, zodat je niet zo snel je onderdak kan verliezen.
Klik om te vergroten...
En voor de andere partij slim om niet te gauw je partner medehuurder te laten worden als diegene bij je intrekt, zodat je diegene nog relatief makkelijk je huis uit kunt werken mocht dat nodig zijn.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
En voor de andere partij slim om niet te gauw je partner medehuurder te laten worden als diegene bij je intrekt, zodat je diegene nog relatief makkelijk je huis uit kunt werken mocht dat nodig zijn.
Klik om te vergroten...

Precies. Hier nog een artikel EI Salade wat bevestigd dat je haar gewoon het huis uit kunt zetten, op basis van de info die we hebben:
www.huurstunt.nl

Mag je als hoofdbewoner iemand uitschrijven uit een woning

Lees hier wat je kunt doen als je een medebewoner wilt uitzetten. Ontdek je rechten en opties, afhankelijk van het huurcontract en wettelijke regels.
www.huurstunt.nl www.huurstunt.nl
Vergeet de adrescheck niet
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Precies. Hier nog een artikel EI Salade wat bevestigd dat je haar gewoon het huis uit kunt zetten, op basis van de info die we hebben:
www.huurstunt.nl

Mag je als hoofdbewoner iemand uitschrijven uit een woning

Lees hier wat je kunt doen als je een medebewoner wilt uitzetten. Ontdek je rechten en opties, afhankelijk van het huurcontract en wettelijke regels.
www.huurstunt.nl www.huurstunt.nl
Vergeet de adrescheck niet
Klik om te vergroten...
Ik vraag me wel af wat concreet bedoeld wordt met "iemand voldoende tijd te hebben gegeven om zelf te vertrekken".

Hoeveel tijd is dit precies? En hoe kun je dit bewijzen te hebben gegeven? Want je mogelijk gestoorde partner kan ook een pathologische leugenaar zijn die van alles wel kan beweren, zoals dat jij diegene géén tijd hebt gegeven.

Wanneer sta je nou echt in je recht de bezittingen van je partner uit huis te zetten en de sloten te vervangen? Dit moet imo duidelijk zijn.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Aangifte doen betreffende huiselijk geweld.
Klik om te vergroten...
Zonder bewijs? Ik wil eigenlijk helemaal niets met politie doen maarja had wel graag gewild dat ik iets van autoriteit achter de rug heb.
Ze Herbs Mang zei:
Je mag zeker wel de sloten vervangen en ,ik is geen huurder dus je kan haar wel eruit zetten. Weet niet van wie je die informatie hebt maar sat klopt niet hoor.
Klik om te vergroten...
Juridisch loket heeft mij verteld dat in 9 van de 10 zaken de politie niet veel kan doen. Dan zal er eerst aangifte of een dwangsom uitgevoerd moeten worden door een rechter.
Hoofdhuurder of niet, ik mag van de woningbouw volgens contract geen aanpassingen verrichten.

Voor de rest over uitschrijven, dat kan alleen zij doen en niet ik.

Even weer ruzie afwachten en dan aangifte gaan doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ei-Salade zei:
Zonder bewijs? Ik wil eigenlijk helemaal niets met politie doen maarja had wel graag gewild dat ik iets van autoriteit achter de rug heb.

Juridisch loket heeft mij verteld dat in 9 van de 10 zaken de politie niet veel kan doen. Dan zal er eerst aangifte of een dwangsom uitgevoerd moeten worden door een rechter.
Hoofdhuurder of niet, ik mag van de woningbouw volgens contract geen aanpassingen verrichten.

Voor de rest over uitschrijven, dat kan alleen zij doen en niet ik.

Even weer ruzie afwachten en dan aangifte gaan doen.
Klik om te vergroten...
Vorder haar sleutels in, eventueel stiekem. Die zijn van jou zolang jij je huis huurt, niet van haar. Jij hebt die aan haar in bruikleen gegeven.

Ruzie weer verder laten escaleren? Tot welk punt? Ik heb dat zelf ook laten gebeuren en dat ging alleen maar van kwaad tot erger. Dingen kunnen nog véél erger worden als je ze laat. Op een gegeven moment moet je actie ondernemen, uit zelfbescherming in dit geval.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ei-Salade zei:
Zonder bewijs? Ik wil eigenlijk helemaal niets met politie doen maarja had wel graag gewild dat ik iets van autoriteit achter de rug heb.

Juridisch loket heeft mij verteld dat in 9 van de 10 zaken de politie niet veel kan doen. Dan zal er eerst aangifte of een dwangsom uitgevoerd moeten worden door een rechter.
Hoofdhuurder of niet, ik mag van de woningbouw volgens contract geen aanpassingen verrichten.

Voor de rest over uitschrijven, dat kan alleen zij doen en niet ik.

Even weer ruzie afwachten en dan aangifte gaan doen.
Klik om te vergroten...
Sleutels mag wel je moet alleen de oude sloten weer terugplaatsen bij vertrek
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze Herbs Mang zei:
Sleutels mag wel je moet alleen de oude sloten weer terugplaatsen bij vertrek
Klik om te vergroten...
Klopt, is ook zo. Is hier ook zo.

Heb ook allemaal aanpassingen gedaan aan mijn huurwoning: gaten geboord, van die hendels geplaatst om deuren naar buiten luchtdicht te kunnen sluiten (tegen de tocht), sommige binnendeuren eruit gehaald.

Je mag best veel aanpassen in een huurhuis, zolang je het maar weer in de oude staat terugbrengt als je er weer uit gaat.


Kun je anders iemand vragen je hierbij te helpen @Ei-Salade? Ik heb het idee dat je er erg tegenop kijkt. Ook logisch, dit is allemaal nogal heftig. Maar bijvoorbeeld je vader of iemand anders die handig is? Dat je samen met diegene op een dag dat je vriendin weg is rustig haar spullen uitzoekt, buitenzet en dan de sloten vervangt? Je hoeft dit niet alleen te doen hè.

Maar nogmaals: laat het nou niet verder escaleren, want ten eerste kan het dan (veel) verder gaan dan je verwacht en ten tweede kan je grens ook gaan opschuiven. Ze kan je mogelijk verder manipuleren zodat je nog vaster komt te zitten in deze situatie.

Ik heb er een idee van hoe moeilijk deze stap zetten is. Het is niet zo gemakkelijk als mensen van buitenaf denken, zeker niet mensen die niet iets dergelijks mee hebben gemaakt.

Praat erover met een familielid of goede vriend. En doe het samen. Samen maakt het makkelijker.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ei-Salade zei:
Schoonmoeder heeft waarschijnlijk gebluft te roepen dat het niet zo is om mij af te schrikken. Zij zeggen dat ze er alles aan doen om een nieuwe plek te vinden en willen dus tot die tijd dat ze hier blijft. Dit is niet te doen en wil dit helemaal niet. Ik vind dat ze die tijd ook kan uitzitten op een opvang. Toch word er iedere keer op mij afgeschoven en zal ik die verantwoordelijkheid "moeten" nemen en zo sturen ze me iedere keer in het gesprek een morele hoek in. Dit is iets waar ik heel slecht mee kan omgaan en word dan in m'n hoofd kneiter boos en heb dan vaak geen ruimte meer om verder te gaan met dit gesprek. Los hiervan is het nu ook 3 tegen 1 geworden en word mijn paranoïde gedachten dus weer werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
Zo moeder zo dochter?

Zo te horen is manipulatie een familiekwaaltje.

Kun je een paar dagen ergens anders heen om even tot jezelf te komen? Je blijft maar in een spervuur van twijfel getrokken worden zo.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
En alles, wat je nu aanschaft, is helemaal van jou en van niemand anders!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deadwing zei:
Het is alleen wel te hopen dat ze niet om de haverklap weer aan de deur bij je staat omdat ze maar 2 straten verder woont.
Klik om te vergroten...
Ja precies.
Ik heb nog steeds haar vraag niet beantwoord over vriendschap en of andere dingen. Ik heb daar nu eigenlijk ook helemaal geen capaciteit voor om erover te denken.
Heb wel duidelijk gemaakt dat ik eerstelijns geen contact wil.
Moet zeggen dat er iets in me zegt "jammer" maar geef er niet aan toe en deel dit ook niet. Aangezien er dan een opening lijkt te ontstaan en dat wil ik voorkomen.

Besef ook wel dat ik al m'n spaargeld eraan gaat en dat doet ook wel zeer.
Geld boeit me niet hoor, maar meer de onzekerheid waarin ik weer financieel beland vind ik niet prettig.

Heb wel al wat mankracht ingelicht over het vervoer en andere dingen om me hierin te helpen en ondersteunen.
Toch best wel een ingreep als je zo'n lange tijd samen gewoond hebt, veel schoonfamilie die ik ook niet meer ga zien/spreken en dat waren echt wel goede mensen hoor.

Toch zal ik niet terug willen naar hoe het was.
Merk echt dat wanneer ik alleen m'n woning heb ik ga ontplooien en hopelijk ook veel beter in m'n vel ga zitten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het gaat vast goed komen!
Je schoonfamilie kun je af en toe bezoeken, maar dit niet te vaak.
En geen contact met haar zoeken of accepteren natuurlijk anders ga je alsnog voor de bijl!
Maar je bent heel goed bezig @Ei-Salade
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Morgen afspraak bij de huisarts in plannen
Klik om te vergroten...
Heb in februari al staan sinds eind november.
Ik heb toen een andere huisarts gevraagd, dus dat staat er al.
Kordie zei:
Drink je nog veel / dagelijks?
Klik om te vergroten...
Ja ik drink dagelijks. Ik heb dus ineens gedroomd vanacht en werd ook wel eens wakker enzovoort, t valt me op dat het heel vaak gebeurt als ik m'n Clonazepam heb ingenomen. Dan verlies ik gevoel van tijd, merk ik niet de signalen van moeheid en word dan heel erg impulsief wat logisch is bij benzo's.
Ik vermoed dat de drank èn in combinatie met m'n benzo's echt een slechte combo is op dit moment.
Ik ga even nadenken of ik m'n refusal ga pakken want in 10 dagen tijd heb ik dus twee keer mezelf verwond.
Deadwing zei:
maar waar komt hier de drang om in jezelf te snijden toch vandaan..?
Klik om te vergroten...
Onverwerkte trauma. Een destructieve gedachten die nu ook in uitvoering komt, dit heb ik nooit kunnen oplossen omdat EMDR niet werkte en ik vaak in een apathische "space" kom en dichtklap.
Nadat dit drie keer gebeurde zeiden ze dat ik er niet klaar voor was en ze vonden het ook niet veilig destijds. Praat nu wel over een tijd nog voor 2020.
De Zandman zei:
Je moet nu afstand nemen!
Klik om te vergroten...
Ja klopt.
Helaas merk ik dat zij mij toch aan het bespelen is.
Ik ben er weer ingetrapt, stom want dit wist ik dat het ging gebeuren.
De Zandman zei:
En ja, dat is heel moeilijk, je raakt niet alleen haar kwijt, maar ook haar hele familie....en dat doet zeer.
Klik om te vergroten...
Ja zeg dat wel.
Haar ouders waren een flinke sociale boost in m'n leven en leerde ik ook van.
Zij waren er altijd en ook oprecht voor me, hebben me veel geholpen. Misschien is het ook de stress die ik ervan krijg aangezien ik zo weer helemaal alleen ervoor sta.
Vind dit zo vervelend dat ik een HA heb gehad al die tijd die niets goed heeft kunnen regelen.
Niet eens een doorverwijzing kan maken zodat het gaat lopen. Ik heb dit eerder aangegeven dat ik echt hulp moet hebben.
Op een gegeven moment naar de POH verwezen en daar was ik nog geen 10 minuten en vertelde ze me dat ze niets voor me kon betekenen. Ben ik nog flink mee gaan praten om het toch voor elkaar te krijgen maar ze hield d'r poot stijf.

Ik ga morgen HA bellen met dat het uit de hand loopt.
Ik ga vragen of ze bij IrisZorg waar ik jaren behandeling heb gehad in de SGGZ en hopelijk is daar een opening te creëren.
En m'n oude behandelaar is een van de weinige die me goed kon begrijpen en helpen.
Ik zie de realiteit niet zo goed meer.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ei-Salade zei:
Ja precies.
Ik heb nog steeds haar vraag niet beantwoord over vriendschap en of andere dingen. Ik heb daar nu eigenlijk ook helemaal geen capaciteit voor om erover te denken.
Heb wel duidelijk gemaakt dat ik eerstelijns geen contact wil.
Moet zeggen dat er iets in me zegt "jammer" maar geef er niet aan toe en deel dit ook niet. Aangezien er dan een opening lijkt te ontstaan en dat wil ik voorkomen.
Klik om te vergroten...
Pak rust waar dat kan en pak aan waar dat nodig is. De antwoorden komen vanzelf als je er niet meer bewust over nadenkt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Soms moet je snoeien om te groeien @Ei-Salade
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
Begin mezelf echt tegen te komen nu.
Automutilatie speelt ineens weer een rol en dit heb nu 2 keer gedaan na 6j clean te zijn.
Depressie en angst beginnen z'n overmacht te nemen.
Iemand tips??

Tis niet drugs gerelateerd maar heb letterlijk niemand om hierover te spreken of hulp in de zin van GGZ.
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ei-Salade zei:
Begin mezelf echt tegen te komen nu.
Automutilatie speelt ineens weer een rol en dit heb nu 2 keer gedaan na 6j clean te zijn.
Depressie en angst beginnen z'n overmacht te nemen.
Iemand tips??

Tis niet drugs gerelateerd maar heb letterlijk niemand om hierover te spreken of hulp in de zin van GGZ.
Klik om te vergroten...
Erover praten met iemand is denk ik belangrijk. Niet proberen zelf op te lossen. En toch een professional inschakelen. Je valt terug in je ‘coping mechanism’ dus probeer iets anders te zoeken wat je helpt. Stel kleine, haalbare doelen en schrijf deze op. En wees niet te streng voor jezelf…

sterkte 💐
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ei-Salade zei:
Depressie en angst beginnen z'n overmacht te nemen.
Iemand tips??
Klik om te vergroten...

Morgen afspraak bij de huisarts in plannen en automutilatie, angst en depressie bespreken. Die kan je nl doorverwijzen.

En ik denk dat sex met de ex niet goed is. Dat kan zoiets ook versterken. Je hebt de goede keuzes gemaakt en zet die in je kracht. Dat laat je mentaal mogelijk toch al beter voelen.

Drink je nog veel / dagelijks?
Dat kan ook angst en depri versterken.
Vooral bij een structureel dagelijks patroon.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ei-Salade zei:
Begin mezelf echt tegen te komen nu.
Automutilatie speelt ineens weer een rol en dit heb nu 2 keer gedaan na 6j clean te zijn.
Depressie en angst beginnen z'n overmacht te nemen.
Iemand tips??

Tis niet drugs gerelateerd maar heb letterlijk niemand om hierover te spreken of hulp in de zin van GGZ.
Klik om te vergroten...
Vooral het automutileren klinkt heel zorgwekkend. Kan ook heel erg uit de hand lopen vrees ik. Ik begrijp de depressies en angst volkomen, maar waar komt hier de drang om in jezelf te snijden toch vandaan..? Weet ook weinig af van automutilatie moet ik zeggen.

Zoals al eerder hier vernoemd: morgen huisarts bellen. Tijd voor actie en niet alleen mee rond blijven lopen.

Wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sex met de ex? Doe dit maar niet....het geeft een verkeerde indruk bij haar. En bij jou ook.
Niet doen!
Je moet nu afstand nemen!
En ja, dat is heel moeilijk, je raakt niet alleen haar kwijt, maar ook haar hele familie....en dat doet zeer.
Maar je bent op de goede weg! Verpest het nou niet....Anders had je gewoon samen kunnen blijven..en dat wilde je niet, toch?

Alle sterkte toegewenst!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."