Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

Hulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

319 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
3 jaar shit... Na een halfjaar van dat was ik een schim van mezelf. Een levende dode.
Klik om te vergroten...
In het eerste jaar ging alles tussen ons vrij goed. De ellende begon daarna vrij snel..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...16
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
En weet je eenmaal dat je haar er juridisch gezien uit kan zetten en het gaat niet goedschiks: spullen buiten zetten wanneer ze er niet is en de sloten vervangen.

Het is jouw huis.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deadwing zei:
In het eerste jaar ging alles tussen ons vrij goed. De ellende begon daarna vrij snel..
Klik om te vergroten...
Het begint meestal/altijd vrij goed.

In mijn geval: alle tekenen waren er al wel. Ik wou ze gewoon niet zien.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben hoofdhuurder en daardoor heb ik de touwtjes in handen.
Helaas is de huurder nu niet beschikbaar en ook mijn vader niet.
Ik kan nu niets doen en dit zit me echt even in de koude kleren.
Internet en mijn contract zeggen dat ze geen recht heeft. Ik heb de touwtjes in handen. Schoonmoeder heeft waarschijnlijk gebluft te roepen dat het niet zo is om mij af te schrikken. Zij zeggen dat ze er alles aan doen om een nieuwe plek te vinden en willen dus tot die tijd dat ze hier blijft. Dit is niet te doen en wil dit helemaal niet. Ik vind dat ze die tijd ook kan uitzitten op een opvang. Toch word er iedere keer op mij afgeschoven en zal ik die verantwoordelijkheid "moeten" nemen en zo sturen ze me iedere keer in het gesprek een morele hoek in. Dit is iets waar ik heel slecht mee kan omgaan en word dan in m'n hoofd kneiter boos en heb dan vaak geen ruimte meer om verder te gaan met dit gesprek. Los hiervan is het nu ook 3 tegen 1 geworden en word mijn paranoïde gedachten dus weer werkelijkheid.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ei-Salade zei:
Ik ben hoofdhuurder en daardoor heb ik de touwtjes in handen.
Helaas is de huurder nu niet beschikbaar en ook mijn vader niet.
Ik kan nu niets doen en dit zit me echt even in de koude kleren.
Internet en mijn contract zeggen dat ze geen recht heeft. Ik heb de touwtjes in handen. Schoonmoeder heeft waarschijnlijk gebluft te roepen dat het niet zo is om mij af te schrikken. Zij zeggen dat ze er alles aan doen om een nieuwe plek te vinden en willen dus tot die tijd dat ze hier blijft. Dit is niet te doen en wil dit helemaal niet. Ik vind dat ze die tijd ook kan uitzitten op een opvang. Toch word er iedere keer op mij afgeschoven en zal ik die verantwoordelijkheid "moeten" nemen en zo sturen ze me iedere keer in het gesprek een morele hoek in. Dit is iets waar ik heel slecht mee kan omgaan en word dan in m'n hoofd kneiter boos en heb dan vaak geen ruimte meer om verder te gaan met dit gesprek. Los hiervan is het nu ook 3 tegen 1 geworden en word mijn paranoïde gedachten dus weer werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
Klinkt super frustrerend.

Op je strepen blijven staan ja. Laat ze maar roepen dat zij eerst een andere plek voor haar willen hebben, dat is jouw probleem helemaal niet. Als je niet oplet is het straks zo wél maart en dan sta je nog veel slechter door die twee jaar samenwonen.

Je bent hoofdhuurder zeg je, maar zij betaald dus wel deels mee of hoe zit dat?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ei-Salade zei:
Ze betaald de helft van de vaste lasten.
Ik heb geen medebewonerschap getekend en dat kon ook niet omdat je daarvoor 2 jaar lang huishouden moet delen.

Nu verteld schoonmoeder dat ze zogenaamd wèl medebewoner is omdat zij de helft betaald heeft al die tijd.
Dat slaat helemaal nergens op.
Klik om te vergroten...
Zij is wel ingeschreven op hetzelfde adres of?

Misschien kun je dit doornemen:

www.huurstunt.nl

Wat is een medebewoner en hoe verschilt deze van een huisgenoot

Een medebewoner woont in een woning zonder huurcontract. Lees hoe dit verschilt van medehuurderschap en wat de gevolgen zijn voor je rechten en toeslagen.
www.huurstunt.nl www.huurstunt.nl

Ei-Salade zei:
Ik wacht even met actie's want ik moet eerst 2 mensen spreken hierover die mij kunnen ondersteunen.
Ik ben nu zo fucked in m'n hoofd dat ik geen goede beslissingen kan maken.
Voor de rest wat ik in m'n gedachten heb kwa dingen uitvoeren laat ik even uit want er word meegelezen.
Klik om te vergroten...
Probeer ook even wat afleiding hiervan te zoeken zover dat mogelijk is. In het weekend kun je eerst toch even niks echt regelen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Je bent hoofdhuurder zeg je, maar zij betaald dus wel deels mee of hoe zit dat?
Klik om te vergroten...
Ze betaald de helft van de vaste lasten.
Ik heb geen medebewonerschap getekend en dat kon ook niet omdat je daarvoor 2 jaar lang huishouden moet delen.

Nu verteld schoonmoeder dat ze zogenaamd wèl medebewoner is omdat zij de helft betaald heeft al die tijd.
Dat slaat helemaal nergens op.

Ik wacht even met actie's want ik moet eerst 2 mensen spreken hierover die mij kunnen ondersteunen.
Ik ben nu zo fucked in m'n hoofd dat ik geen goede beslissingen kan maken.
Voor de rest wat ik in m'n gedachten heb kwa dingen uitvoeren laat ik even uit want er word meegelezen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Shango zei:
Zonder het hele topic door te nemen. De grote liefdes in mijn leven vertoonden ook allemaal in middelmatige of zware mate borderline symptomen. Van de hemel naar de hel. Zonder reden, in een seconde. En repeat. Steeds meer en diepere hel en steeds minder en minder hoge hemel. Ik leef met je mee.

Ik kan het boek 'blijf bij mij' van Rika Ponnet wel heel hard aanraden. Niet specifiek over borderline, desalniettemin zeer nuttig in (toxische) relaties. Leest gemakkelijk weg. De theorie in mensentaal met praktische voorbeelden.
Klik om te vergroten...
Toen het de eerste keer gebeurde wist ik niet wat ik zag. Ik dacht, wie ben jij!? Van de hemel naar de HELL ja.

1 keer keek ze me aan en was er een mask-slip: niets achter de ogen. Geen ziel. Alleen leegte. En met een grim-as op de mond liet ze me zelfs zien hoe ze zonder moeite het masker weer opzette en weer menselijk leek. Doodeng. Ik ben vrij optimistisch wat betreft dat er in iedereen een goede kern zit, maar zo'n ervaring komt als een schok. Alsof ik de duivel zag.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja scary
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Kun je met ASS en een ex gokverslaving geen professionele bewindvoerder en mogelijk mentor krijgen?

Die kan je wellicht veel financiele dan wel regelzaken uit handen nemen
Klik om te vergroten...
Bewind wilje niet in vrijwillig met geestelijke problemen, daar kom je nooit meer uit. Er zitten eerlijke tussen maar voor vele is het nog steeds easy money. Ken tig verhalen van mensen die tijdens bewind in de problemen zijn gekomen tot huisuitzetting aan toe. Dan beter vrijwillig budgetbeheer bij een organisatie waar die bijvoorbeeld OnView gebruikt, zodat je zelf mee kan kijken en waar goede recensies over zijn, liefst een bekende die er goed ervaring mee heeft, of een familielid die betrouwbaar is.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ze Herbs Mang zei:
Bewind wilje niet in vrijwillig met geestelijke problemen, daar kom je nooit meer uit. Er zitten eerlijke tussen maar voor vele is het nog steeds easy money. Ken tig verhalen van mensen die tijdens bewind in de problemen zijn gekomen tot huisuitzetting aan toe. Dan beter vrijwillig budgetbeheer bij een organisatie waar die bijvoorbeeld OnView gebruikt, zodat je zelf mee kan kijken en waar goede recensies over zijn, liefst een bekende die er goed ervaring mee heeft, of een familielid die betrouwbaar is.
Klik om te vergroten...
OnView, breek me de bek niet open 🤣🤣🤣
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
OnView, breek me de bek niet open 🤣🤣🤣
Klik om te vergroten...
Hahaha wat is daar mis mee dan? Nu ben ik erg benieuwd, is toch enige vorm van transparantie....
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ze Herbs Mang zei:
Hahaha wat is daar mis mee dan? Nu ben ik erg benieuwd, is toch enige vorm van transparantie....
Klik om te vergroten...
Ik stuur je even een PB haha, is verder niet gerelateerd aan dit topic
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe gaat het nu @Ei-Salade ?
Met jouw, met jullie, met de casus
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik kan zeggen dat het naast omstandigheden die er spelen, wat wel duidelijk is in dit topic het wel goed af gaat.

Het lukt me goed om niet met haar bezig te zijn in m'n hoofd en haar binnen te laten bij mijzelf.
Zij heeft ook aangegeven dat de intimiteit stopt en ik respecteer dat en vind het ook goed.
Ik heb veel meer focus en wil echt niet terug naar hoe het was, dat zit er nu wel in.

Wel merk ik dat haar keuze niet stabiel is. Die van mij wel, want zoals ik net al geschreven had wil ik niet meer terug, dus zal het moeten blijven vermijden in een gezonde manier voor mij.

Ze probeerden wel aantal keer nog hoop te kweken bij mij door allerlei dingen te ondernemen die ik heel leuk vind, maar had dit door en toen duidelijk gemaakt dat het niet uit maakt wat ze doet, het niet gaat zijn zoals zij gehoopt had en dat het definitief klaar is.
Dat proces is naar mijn idee nu eindelijk bij haar aan het beginnen.

Het samenwonen is helaas noodzakelijk. Ik kan haar niet op straat gooien, ik heb zelf meegemaakt hoe het is om ineens zomaar op straat te staan en dat gun ik niemand.
Wèl heb ik duidelijk gezegd en aangegeven dat wanneer het voor mij ondragelijk word ik genoodzaakt ben haar wel de deur te wijzen en dat gaat dan via de rechter en aangiften als dat niet vrijwillig gaat.
Ik lijdt er niet meer onder en dit blijft wel voorlopig.

Het is nu zo ingedeeld dat zij en ik er goed mee om gaan, we bemoeien zo goed als niet met elkaar, spreken nauwelijks en tot nu toe is de sfeer prima.

Het gaat goed, duurt even voor er een woning is natuurlijk en ik kom weer met een update zodra er nieuws is.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Klinkt toch wel redelijk goed bierdrinker in hart en nieren!
Niet de meest ideale situatie, maar je hebt voor jezelf klaarblijkelijk wat belangrijke knopjes omgedraaid in je hoofd.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ei-Salade zei:
En daarbij kost een bewindvoerder gewoon best wel wat geld als je niet veel hebt. Dan is 100+ euro gewoon ruim 30/40% spaargeld in de maand minder.
Klik om te vergroten...
fyi
ik krijg mijn curatele kost het dubbele van bewind , elke maand via bijzondere bijstand vergoed via de sociale dienst drechtsteden ivm (wajong) uitkering
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
fyi
ik krijg mijn curatele kost het dubbele van bewind , elke maand via bijzondere bijstand vergoed via de sociale dienst drechtsteden ivm (wajong) uitkering
Klik om te vergroten...
Geld dit ook voor budgetbeheer? Ik heb namelijk ook een Wajong sinds +/- 3 jaar.
Ik wil namelijk zeker geen bewind en al helemaal geen curator.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ei-Salade zei:
Geld dit ook voor budgetbeheer? Ik heb namelijk ook een Wajong sinds +/- 3 jaar.
Ik wil namelijk zeker geen bewind en al helemaal geen curator.
Klik om te vergroten...
ik heb geen idee
ik heb alleen bewind gehad en nu dan curatele (al is dat "nu al" sinds 1 jan 2019 al :P ....)
je kan het altijd navragen bij de gemeenten / uwv zelf
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ei-Salade zei:
Geld dit ook voor budgetbeheer? Ik heb namelijk ook een Wajong sinds +/- 3 jaar.
Ik wil namelijk zeker geen bewind en al helemaal geen curator.
Klik om te vergroten...

Ik zou even afwachten of je het bedrag wat nu binnenkomt het bedrag is wat blijft binnen komende jaren.
In verband met het herstelplan van het UWV tussen 2020 en 2024.
En als daar duidelijkheid over is pas dingen gaan navragen bij het UWV of gemeente aangaande je uitkering
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."