Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPersoonlijkheidsstoornissen

Persoonlijkheidsstoornissen

200 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
LiveFastDieYoung zei:
Mijn medeleven! Hoop dat je hersteld, van deze ervaring. En ondanks wat hij heeft gedaan, hij de hulp krijgt die ie nodig heeft, en dit soort situaties kan voorkomen in de toekomst!
Klik om te vergroten...
Thanks.

Ja ik heb hem vergeven (en ook mijzelf) ik hoop dat hij gelukkig is.
En ik heb weer een hoop geleerd over mijzelf en mensen ansich.

Mensen zijn niet hun gedrag en soms gedrag zit zo ontzettend diep. Zeker als mensen trauma's hebben en daar niks/weinig mee doen. En sommige dingen zullen misschien wel permanente schade hebben gebracht in het kinder breintje.

Maja ookal hebben mensen trauma's wil natuurlijk niet zeggen dat ze dan maar andere mensen iets moeten aandoen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lemmy zei:
Het erge is dat ze mij kent zoals niemand anders. Ze heeft me gezien op m'n rustige, harde en kwetsbare. En ondanks haar waanbeelden en manipulaties moeten we zeggen dat zij op haar beste momenten een van de liefste mensen was die ik ooit heb gekend. Ze heeft ook héél veel meegemaakt, de details hou ik voor mezelf.
Klik om te vergroten...
Dat is bijhoorlijk verdrietig. Ik herken hier wel iets in, niet om te vergelijken, maar ik heb hele diepgaande mooie en vooral hilarische gesprekken gehad met iemand in een woon stichting maar toen hij psychotisch werd was er niets meer van die topgozer over. En dat kleine stukje in de tijd dat ik hem gekend heb, dat is iets wat niemand anders heeft. Dat is van mezelf. Dat zeg ik ook steeds tegen de begeleiders; het is echt een goeie jongen en hij heeft een goed hart, geloof me ik ken hem van voor alle ellende
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lemmy zei:
Hoe die in de media telkens werd belicht als "DE GROTE UITDAGER VAN POETIN"...
Klik om te vergroten...
Als er persvrijheid was geweest in Rusland dan had hij best een goede kans gemaakt denk ik.
Maar goed, dan kan iedereen die blootlegt wat Poetin echt doet winnen.
Lemmy zei:
het was een extreem rechtse gek
Klik om te vergroten...
Daar ving ik dus een keer een glimp van op in een docu.
Dan kun je nog zo’n verstandige vrouw hebben, ik denk niet dat dat een dictatorschap in de weg staat.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lemmy zei:
Hoe die in de media telkens werd belicht als "DE GROTE UITDAGER VAN POETIN"... het was een extreem rechtse gek die nauwelijks stemmen haalde.
Klik om te vergroten...
Das heel erg onterechte beschrijving van Navalny. En ook over “ nauwelijks stemmen haalde” is niet relevante opmerking aangezien dat dit in Rusland is geweest
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Javelin FGM-148F zei:
Das heel erg onterechte beschrijving van Navalny. En ook over “ nauwelijks stemmen haalde” is niet relevante opmerking aangezien dat dit in Rusland is geweest
Klik om te vergroten...

daviscenter.fas.harvard.edu

Navalny’s Future Russia Did Not Include Everyone

In addition to his anti-regime activism, the opposition politician often embraced nationalist positions central to beliefs espoused by Vladimir Putin, writes REECA alum Kimberly St. Julian-Varnon.
daviscenter.fas.harvard.edu


www.euronews.com

Racist or revolutionary: The complex legacy of Alexei Navalny

Controversy surrounds some of what the Russian opposition leader - currently imprisoned in Moscow - has said in the past.
www.euronews.com www.euronews.com
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die man in Frankrijk die zijn vrouw drogeerde en haar 10 jaar lang heeft laten verkrachten, die heeft geen psychische ziekte of mentale afwijking.
Hij heeft wel een extreme behoefte aan controle wat leid tot manipulatie. Ik snap niet dat ze dat niet beschouwen als een afwijking.

Na 44 jaar huwelijk is hij er pas mee begonnen. Ze vertrouwde hem volledig….
Hij drogeerde haar trouwens met benzo’s.

www.hln.be

“Manipulator die angst inboezemt” en “man met twee gezichten”: psychologen schetsen vernietigend beeld van Dominique Pélicot

In de rechtbank van Avignon is de tweede week van het proces tegen Dominique Pélicot van start gegaan, de man die ervan beschuldigd wordt zijn echtgenote te hebben gedrogeerd en meer dan 90 keer te laten verkrachten. Na de aangrijpende getuigenissen van zijn vrouw en dochter vorige week, kwamen...
www.hln.be www.hln.be
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
alles gaat voorbij zei:
Die man in Frankrijk die zijn vrouw drogeerde en haar 10 jaar lang heeft laten verkrachten, die heeft geen psychische ziekte of mentale afwijking.
Klik om te vergroten...

Gelukkig maar!

Was me ik me tóch even ernstig zorgen aan het maken!
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Gelukkig maar!

Was me ik me tóch even ernstig zorgen aan het maken!
Klik om te vergroten...
D@t grapje had ik ook willen maken. Maar ik wou je sparen…

Maar sex met iemand die niet bij kennis is + je eigen vrouw + wildvreemde mannen. Dat zijn normaal gesproken allemaal rode vlaggen dat iemand niet spoort.
Ik vind het absurd.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wikipedia:

Psychiatrists who later examined Dominique diagnosed him as suffering from a wide range of sexual and emotional disorders that included antisocial personality disorder with complete lack of empathy, egomania and several paraphilias among which sadism, exhibitionism, "obsessive fantasies" akin to necrophilia and an "abnormal sexual deviancy" that combined candaulism, voyeurism and somnophilia.
One psychiatrist said that Dominique had a split personality that worked like "a partitioned computer disk": "We either have the 'normal Mr Pelicot' or the other Mr Pelicot at night, in the bedroom."
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voor mensen die niet weten wat candaulism is, ik had er nog nooit van gehoord, het klinkt als een schimmel maar dat is het dus niet:

Candaulism, also called candaulesism, is a paraphilic sexual practice or fantasy in which one person exposes their naked partner, or images of their naked partner, to other people for their voyeuristic pleasure or the pleasure of their partner.
Candaulism is associated with voyeurism and exhibitionism.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
Maar sex met iemand die niet bij kennis is + je eigen vrouw + wildvreemde mannen. Dat zijn normaal gesproken allemaal rode vlaggen dat iemand niet spoort.
Ik vind het absurd.
Klik om te vergroten...

Precies.
Dit soort mensen kunnen ook makkelijk psychiaters een ander beeld schetsen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
alles gaat voorbij zei:
Die man in Frankrijk die zijn vrouw drogeerde en haar 10 jaar lang heeft laten verkrachten, die heeft geen psychische ziekte of mentale afwijking.
Hij heeft wel een extreme behoefte aan controle wat leid tot manipulatie. Ik snap niet dat ze dat niet beschouwen als een afwijking.

Na 44 jaar huwelijk is hij er pas mee begonnen. Ze vertrouwde hem volledig….
Hij drogeerde haar trouwens met benzo’s.

www.hln.be

“Manipulator die angst inboezemt” en “man met twee gezichten”: psychologen schetsen vernietigend beeld van Dominique Pélicot

In de rechtbank van Avignon is de tweede week van het proces tegen Dominique Pélicot van start gegaan, de man die ervan beschuldigd wordt zijn echtgenote te hebben gedrogeerd en meer dan 90 keer te laten verkrachten. Na de aangrijpende getuigenissen van zijn vrouw en dochter vorige week, kwamen...
www.hln.be www.hln.be
Klik om te vergroten...
Ik ook niet. Ze verzinnen notabene die afwijkingen zelf.

Je bent in mijn boekje alsnog ernstig ziek in je hoofd als je zoiets doet.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casrus zei:
Cuck-heid...
Klik om te vergroten...

Dat is toch niet helemaal hetzelfde zegt wikipedia:

Cuckolding fetishism/troilism:
Observing one's partner engaged in sexual activities with another person.

Jippie, heb ik er weer een diagnose bij. :sunglasses:
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#14
alles gaat voorbij zei:
Die man in Frankrijk die zijn vrouw drogeerde en haar 10 jaar lang heeft laten verkrachten, die heeft geen psychische ziekte of mentale afwijking.
Hij heeft wel een extreme behoefte aan controle wat leid tot manipulatie. Ik snap niet dat ze dat niet beschouwen als een afwijking.
Klik om te vergroten...
Dat onderzoek is ws gedaan met name om te kunnen bepalen in hoeverre hij toerekeningsvatbaar is. Wees blij dat zijn verdediging/advocaat het nu niet kan gooien/afschuiven op een mentale stoornis en hij daardoor een lagere straf krijgt. Nu moet hij de volledige verantwoordelijkheid dragen…

Maar natuurlijk zitten bij zo iemand meerdere steekjes los en zal hij absoluut diverse stoornissen hebben. Echter dit onderzoek is alleen gedaan om uiteindelijk een passende straf te kunnen bepalen en te gebruiken in de rechtszaak. Er wordt dus puur gekeken of hij in staat was om te beseffen wat hij deed en verantwoordelijk kan worden gehouden. Hij heeft vast vele stoornissen, maar die beïnvloeden zijn gedrag niet zodanig dat hij geen volledige verantwoordelijkheid kan dragen.

Prima uitkomst dus, maximale straf!
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tallie007 zei:
Dat onderzoek is ws gedaan met name om te kunnen bepalen in hoeverre hij toerekeningsvatbaar is. Wees blij dat zijn verdediging/advocaat het nu niet kan gooien/afschuiven op een mentale stoornis en hij daardoor een lagere straf krijgt. Nu moet hij de volledige verantwoordelijkheid dragen…

Maar natuurlijk zitten bij zo iemand meerdere steekjes los en zal hij absoluut diverse stoornissen hebben. Echter dit onderzoek is alleen gedaan om uiteindelijk een passende straf te kunnen bepalen en te gebruiken in de rechtszaak. Er wordt dus puur gekeken of hij in staat was om te beseffen wat hij deed en verantwoordelijk kan worden gehouden. Hij heeft vast vele stoornissen, maar die beïnvloeden zijn gedrag niet zodanig dat hij geen volledige verantwoordelijkheid kan dragen.

Prima uitkomst dus, maximale straf!
Klik om te vergroten...
Juridisch dus, juridisch gezien is hij mentaal zo gezond al een vis. 😬


Casrus zei:
Psychiaters zeggen dat er niks mis met me is, van die labiele school psychologen heb ik nooit wat aan gehad, behalve als krom leed-vermaak entertainment. Ze waren overigens niet allemaal zo.
Klik om te vergroten...
Dat was dus een forensisch psychiater? 😂
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Breiwik was geen seriemoordenaar, maar een massamoordenaar.
Sociaal geïsoleerd en absoluut ijskoud. Ik vermoed dat hij schizoïde is.

Het is niet zo dat alle seriemoordenaars erg intelligent zijn: Fritz Honka uit Hamburg had een IQ van 85, net als de seriemoordenaar en kannibaal uit Düsseldorf (hij kookte en at een 4-jarig meisje op) Joachim Kroll (IQ 76). Gary Ridgway heeft een IQ van 82, Richard Trenton Chase was ook niet bijzonder intelligent (IQ 95).
Ik vind Chase heel eng, hij was psychotisch en dacht dat hij alleen kon overleven als hij bloed dronk. Zijn More waren bijzonder wreed en zinloos
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Nou, leg uit. Voordat ik meteen kwaad word, vertel eens even wat je hiermee bedoel.
Klik om te vergroten...

Het is een mogelijkheid die in de primaat 'mens' is ingebouwd, hoewel de meesten van ons er niet tegen schijnen te kunnen.

Het brengt ons grote angst en verontwaardiging... maar het bestaat.
C
CocaineboerLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Lemmy Bij mij hebben ze toen ik 11 was adhd en schrizofrinie vastgesteld alleen merk ik er niks van maar zie je me nu ook graag daddy
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Die mensen hebben vaak ook een extreme intelligentie. Buiten om dat het ene deel van hun brein fucked up is zijn ze aan de andere kant veel te slim, wat gewoon indrukwekkend is
Klik om te vergroten...

Het is een fabel dat antisociale persoonlijkheidsstoornis/psychopathie vaker voorkomt met hoge intelligentie. Het is waarschijnlijk wel zo dat mensen die zowel antisociaal en intelligent zijn dit vaak beter/langer kunnen maskeren. Maar er is geen significante link tussen psychopathie en intelligentie. Gemiddeld zijn mensen met deze persoonlijkheidsstoornis dus niet dommer of slimmer dan mensen zonder deze stoornis.

Veruit de meeste psychopaten zijn tevens geen moordenaars trouwens, dit zeg jij ook niet, maar dit beeld wordt veel te vaak geschetst via media. Wel komen ze door hun gedrag vaker in aanraking met justitie.

OT: Ik ben vanuit mijn achtergrond, psychologie, ook erg geïnteresseerd in psychopathologie en kijk om deze reden best wat true crime (een beetje mijn guilty pleasure). Ik vind vooral eerlijke beschouwingen, docu’s en het kijken van ‘ruwe’ interrogations interessant. Hou absoluut niet van overtheatraal (vaak Amerikaans) sensatie-gedoe, waarin misdadigers/moordenaars regelmatig bijna als een soort helden of celebrity’s worden neergezet. Dat laatste stoort me echt enorm. Maar de grenzen zijn dun bij sommige misdaadkanalen of documentaires.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Cocaineboer zei:
@Lemmy Bij mij hebben ze toen ik 11 was adhd en schrizofrinie vastgesteld alleen merk ik er niks van maar zie je me nu ook graag daddy
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me sterk. Een diagnose van schizofrenie onder de 13 jaar is uiterst zeldzaam. En nog sterker lijkt het me dat je er niks van zou merken, aangezien schizofrenie chronisch en ernstig is en letterlijk wordt gekenmerkt door langdurige of terugkerende psychoses.

Daarnaast hebben zowel ADHD als schizofrenie niks met persoonlijkheidsstoornissen te maken.

Dus wat probeer je te zeggen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."