#1
TBS is Terbeschikkingstelling vande staat.
Iemand doet iets wat niet mag ( denk aan zware mishandeling, poging tot doodslag enz enz)
Maar iemand was b.v psychotische enof onder invloed van drugs dan word dat gezien als dat je niet geheel toerekeningsvatbaar bent voor wat je hebt gedaan..
Dan krijg je wel gevangenisstraf en daarna ga je naar een gesloten kliniek en dan langzaam aan rehabiliteren terug de maatschappij in. ( Soms met dwangverpleging enof met bepaalde voorwaarden via reclassering)
Mijn ex in dit geval. Woonde op straat (hij was toen 18/19 jaar) was extreem verslaafd ging met mensen om die jaren ouder waren en ook verslaafd en toen is er een keer een gedoe ontstaan over pep... Die zou door een "maat" gestolen zijn en hij en een andere hebben hem toen ja iets aan gedaan. Allemaal onder invloed van vanalles...
Dit was toen ik hem leerde kennen 16/17 jaar geleden. En ik dacht ach ja iedereen heeft een verleden he
Hij woonde nog op het terrein vande kliniek maar hij was bijna TBS vrij. En ik ja ben soms een ei....
Ik maak wel eens domme keuzes 🥚
Maar ik heb weer heel veel geleerd over mijzelf.
Iemand doet iets wat niet mag ( denk aan zware mishandeling, poging tot doodslag enz enz)
Maar iemand was b.v psychotische enof onder invloed van drugs dan word dat gezien als dat je niet geheel toerekeningsvatbaar bent voor wat je hebt gedaan..
Dan krijg je wel gevangenisstraf en daarna ga je naar een gesloten kliniek en dan langzaam aan rehabiliteren terug de maatschappij in. ( Soms met dwangverpleging enof met bepaalde voorwaarden via reclassering)
Mijn ex in dit geval. Woonde op straat (hij was toen 18/19 jaar) was extreem verslaafd ging met mensen om die jaren ouder waren en ook verslaafd en toen is er een keer een gedoe ontstaan over pep... Die zou door een "maat" gestolen zijn en hij en een andere hebben hem toen ja iets aan gedaan. Allemaal onder invloed van vanalles...
Dit was toen ik hem leerde kennen 16/17 jaar geleden. En ik dacht ach ja iedereen heeft een verleden he
Ik maak wel eens domme keuzes 🥚
Maar ik heb weer heel veel geleerd over mijzelf.