Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPersoonlijkheidsstoornissen

Persoonlijkheidsstoornissen

200 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Relmuis zei:
candaulism
Klik om te vergroten...

Cuck-heid...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
LiveFastDieYoung zei:
Draadstarter weet duidelijk verschil niet tussen ADD en ADHD.
Klik om te vergroten...

Snel afgeleid zijn, vergeetachtig zijn, dagdromen... Toch wel ja, m'n beste.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lemmy zei:
Snel afgeleid zijn, vergeetachtig zijn, dagdromen... Toch wel ja, m'n beste.
Klik om te vergroten...
Niet dus.

EDIT; ADHD & BPD, ASPD & NSPD.. komen qua symptomen voor 80% - 90% overeen, aangezien je je verdiept in deze shit zou je toch wel moeten weten.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ze willen iemand die hun ook kan beschermen mocht het nodig zijn.
Klik om te vergroten...

Genoeg vrijgezellen veteranen.
Die beschermen je wel.
Al dan niet met PTSS :wink:
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
LiveFastDieYoung zei:
Niet dus.

EDIT; ADHD & BPD, ASPD & NSPD.. komen qua symptomen voor 80% - 90% overeen, aangezien je je verdiept in deze shit zou je toch wel moeten weten.
Klik om te vergroten...

Wel dus, en voor de rest bent u welkom in dit topic, maar als het is om wat te komen lullen zonder mij persoonlijk te kennen blijf hier maar beter uit weg.

Capiche? :smirk:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lemmy zei:
Wel dus, en voor de rest bent u welkom in dit topic, maar als het is om wat te komen lullen zonder mij persoonlijk te kennen blijf hier maar beter uit weg.

Capiche? :smirk:
Klik om te vergroten...
Ja man.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel mensen hebben psychologische diagnoses, maar ik denk dat het onderwerp hier is: "Waarom mensen gefascineerd zijn door seriemoordenaars" en dat het vooral gaat over antisociale persoonlijkheidsstoornissen.

ADHD, borderline, PTSS en andere diagnoses maken van niemand een seriemoordenaar, maar sociopathie wel (hoewel er natuurlijk sociopaten zijn die geen moord plegen, niet elke sociopaat is een seriemoordenaar, maar elke seriemoordenaar is een sociopaat)

Natuurlijk kan een paranoΓ―de schizofreen een gruwelijke moord plegen, of kan een borderliner iemand in woede neersteken, maar als hij bijkomt, zal hij daar diep spijt van krijgen.
Nooit een sociopaat.
Hij heeft gewoon geen spijt, het enige waar hij spijt van heeft is zijn fout waardoor hij betrapt werd
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Felis zei:
Veel mensen hebben psychologische diagnoses, maar ik denk dat het onderwerp hier is: "Waarom mensen gefascineerd zijn door seriemoordenaars" en dat het vooral gaat over antisociale persoonlijkheidsstoornissen.

ADHD, borderline, PTSS en andere diagnoses maken van niemand een seriemoordenaar, maar sociopathie wel (hoewel er natuurlijk sociopaten zijn die geen moord plegen, niet elke sociopaat is een seriemoordenaar, maar elke seriemoordenaar is een sociopaat)

Natuurlijk kan een paranoΓ―de schizofreen een gruwelijke moord plegen, of kan een borderliner iemand in woede neersteken, maar als hij bijkomt, zal hij daar diep spijt van krijgen.
Nooit een sociopaat.
Hij heeft gewoon geen spijt, het enige waar hij spijt van heeft is zijn fout waardoor hij betrapt werd
Klik om te vergroten...

Nee het onderwerp is "mentale afwijkingen".
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#9
Felis zei:
Veel mensen hebben psychologische diagnoses, maar ik denk dat het onderwerp hier is: "Waarom mensen gefascineerd zijn door seriemoordenaars" en dat het vooral gaat over antisociale persoonlijkheidsstoornissen.

ADHD, borderline, PTSS en andere diagnoses maken van niemand een seriemoordenaar, maar sociopathie wel (hoewel er natuurlijk sociopaten zijn die geen moord plegen, niet elke sociopaat is een seriemoordenaar, maar elke seriemoordenaar is een sociopaat)

Natuurlijk kan een paranoΓ―de schizofreen een gruwelijke moord plegen, of kan een borderliner iemand in woede neersteken, maar als hij bijkomt, zal hij daar diep spijt van krijgen.
Nooit een sociopaat.
Hij heeft gewoon geen spijt, het enige waar hij spijt van heeft is zijn fout waardoor hij betrapt werd
Klik om te vergroten...
Ook in ASPD (Anti Social personality disorder) zijn zo verschillende varianten wel hoor, niet iedereen is een sociopaat. Maar aan topic starter zen reacties te denk ik eerder aan Narcicism personality disorder, met de neiging aandacht te krijgen om zen gedrag. anders maak je dit soort shit niet aan.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#10
N3K0 zei:
Ik heb ooit een relatie gehad met iemand die TBS heeft. πŸ™ˆ
1.5 jaar later eindigde het in huiselijkgeweld. (Goh verassend he)

Soms maakt een mens( ik in dit geval) domme keuzes. En geloofde ik teveel in het beeld van hem wat ik in mijn hoofd had.
Dat hij het anders wou en weer een normaal leven kon opbouwen inde maatschappij.

Soms is oordelen misschien beter dan denk ach iedereen heeft een verleden who am I to judge :lolol: πŸ™ˆ
Klik om te vergroten...
TBS ken ik niet als Belg zijnde, kan van alles zijn toch?

Vind wel persoonlijk dat mensen relaties, tussen persoon en gediagnoseerde persoon zelf.. zwaaar onderschatten.
Pas als je het zelf ervaart, ga je pas beseffen hoe intenst die shit is.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
LiveFastDieYoung zei:
Ook in ASPD (Anti Social personality disorder) zijn zo verschillende varianten wel hoor, niet iedereen is een sociopaat. Maar aan topic starter zen reacties te denk ik eerder aan Narcicism personality disorder, met de neiging aandacht te krijgen om zen gedrag. anders maak je dit soort shit niet aan.
Klik om te vergroten...

Gerapporteerd wegens persoonijke aanvallen m'n jong.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb ooit een relatie gehad met iemand die TBS heeft. πŸ™ˆ
1.5 jaar later eindigde het in huiselijkgeweld. (Goh verassend he)

Soms maakt een mens( ik in dit geval) domme keuzes. En geloofde ik teveel in het beeld van hem wat ik in mijn hoofd had.
Dat hij het anders wou en weer een normaal leven kon opbouwen inde maatschappij.

Soms is oordelen misschien beter dan denk ach iedereen heeft een verleden who am I to judge :lolol: πŸ™ˆ
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
N3K0 zei:
Ik heb ooit een relatie gehad met iemand die TBS heeft. πŸ™ˆ
1.5 jaar later eindigde het in huiselijkgeweld. (Goh verassend he)

Soms maakt een mens( ik in dit geval) domme keuzes. En geloofde ik teveel in het beeld van hem wat ik in mijn hoofd had.
Dat hij het anders wou en weer een normaal leven kon opbouwen inde maatschappij.

Soms is oordelen misschien beter dan denk ach iedereen heeft een verleden who am I to judge :lolol: πŸ™ˆ
Klik om te vergroten...
Je zou het niet verwachten, maar de meest walgelijke figuren kunnen ontzettende chameurs zijn. Ze winden je zo om je vinger. Dat is niet raar, en zeker niet iets om je voor te schamen. (en ik zeg niet dat jij dat doet hoor je schamen het was een voorbeeld)

Ken je nog Dirk Scheringa nog? Met zijn hele DSB schandaal, dat hij dan uit mocht gaan leggen bij die ene talkshow? En dan mensen achteraf alsnog zeggen: "Oh, het was eigenlijk een hele sympathieke vent'.

NATUURLIJK IS HET EEN SYMPATHIEKE VENT! WANT ALS JE EEN LUL BENT, IS HET BEHOORLIJK LASTIG OM MENSEN OP TE LICHTEN!

Sorry, er moest iets uit blijkbaar.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
LiveFastDieYoung zei:
TBS
Klik om te vergroten...
Het is zegmaar zo'n soort ehm... hoe heette die reep ook alweer? Chocola, met nougat erin, caramel... oh ja, NUTS.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Het is zegmaar zo'n soort ehm... hoe heette die reep ook alweer? Chocola, met nougat erin, caramel... oh ja, NUTS.
Klik om te vergroten...

In zijn geval meer Meurisse.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Je zou het niet verwachten, maar de meest walgelijke figuren kunnen ontzettende chameurs zijn. Ze winden je zo om je vinger. Dat is niet raar, en zeker niet iets om je voor te schamen. (en ik zeg niet dat jij dat doet hoor je schamen het was een voorbeeld)

Ken je nog Dirk Scheringa nog? Met zijn hele DSB schandaal, dat hij dan uit mocht gaan leggen bij die ene talkshow? En dan mensen achteraf alsnog zeggen: "Oh, het was eigenlijk een hele sympathieke vent'.

NATUURLIJK IS HET EEN SYMPATHIEKE VENT! WANT ALS JE EEN LUL BENT, IS HET BEHOORLIJK LASTIG OM MENSEN OP TE LICHTEN!

Sorry, er moest iets uit blijkbaar.
Klik om te vergroten...
Dat is het ding meestal, ikzelf ook gewoon, therapie zorgt dat je voor de maatschappij normaal lijkt. Terwijl alles gewoon fake is. Echter, ook al heb je ASPD, BPD, ofzo.. je kan effectief van iemand houden, gewoon op een heel andere manier. Maar persoon in kwestie wordt comfortabel en laat het masker los, in jou bijzijn.. voor de buitenwereld lijkt alles cool, maar in realiteit bevind je je in een hel
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lemmy zei:
In zijn geval meer Meurisse.
Klik om te vergroten...
Ah komop, die van mij was veel beter :tilttearlaugh: wat je nu doet is flauw
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Ah komop, die van mij was veel beter :tilttearlaugh: wat je nu doet is flauw
Klik om te vergroten...

Zeer flauw. :blushing:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lemmy zei:
In zijn geval meer Meurisse.
Klik om te vergroten...
wat betekent meurisse xd
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
TBS is Terbeschikkingstelling vande staat.

Iemand doet iets wat niet mag ( denk aan zware mishandeling, poging tot doodslag enz enz)

Maar iemand was b.v psychotische enof onder invloed van drugs dan word dat gezien als dat je niet geheel toerekeningsvatbaar bent voor wat je hebt gedaan..
Dan krijg je wel gevangenisstraf en daarna ga je naar een gesloten kliniek en dan langzaam aan rehabiliteren terug de maatschappij in. ( Soms met dwangverpleging enof met bepaalde voorwaarden via reclassering)

Mijn ex in dit geval. Woonde op straat (hij was toen 18/19 jaar) was extreem verslaafd ging met mensen om die jaren ouder waren en ook verslaafd en toen is er een keer een gedoe ontstaan over pep... Die zou door een "maat" gestolen zijn en hij en een andere hebben hem toen ja iets aan gedaan. Allemaal onder invloed van vanalles... :(

Dit was toen ik hem leerde kennen 16/17 jaar geleden. En ik dacht ach ja iedereen heeft een verleden he :lolol: Hij woonde nog op het terrein vande kliniek maar hij was bijna TBS vrij. En ik ja ben soms een ei....
Ik maak wel eens domme keuzes πŸ₯š

Maar ik heb weer heel veel geleerd over mijzelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."