Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPersoonlijkheidsstoornissen

Persoonlijkheidsstoornissen

200 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Nou nou nou.. jij ontmoet zeker weinig vrouwen? Die zijn echt niet veel minder loco/ loca dan mannen hoor. Ik geloof ook eerder 1 op 1.2 😅

neurosciencenews.com

Prevalence of Female Psychopaths: More Common than Believed - Neuroscience News

Researchers provide novel insights into female psychopathy, challenging the conventional 6:1 male-to-female psychopath ratio with new evidence suggesting a closer 1.2:1 ratio.
neurosciencenews.com neurosciencenews.com
Klik om te vergroten...

Interessant. :thinking:

Het lijkt met toch vooral dat het nog niet sterk bestudeerd wordt als bij mannen. Terwijl er dus weldegelijk meer zijn dan we denken.

Al moeten we ook voorzichtig zijn: onder de video die ik postte schreef er iemand dat ze wel narcistisch is maar niet psychopatisch. Ze is weldegelijk dat laatste, maar psychopaten zijn ook narcisten. Narcisten zijn daarentegen niet altijd psychopaten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Lemmy zei:
Interessant. :thinking:

Het lijkt met toch vooral dat het nog niet sterk bestudeerd wordt als bij mannen. Terwijl er dus weldegelijk meer zijn dan we denken.

Al moeten we ook voorzichtig zijn: onder de video die ik postte schreef er iemand dat ze wel narcistisch is maar niet psychopatisch. Ze is weldegelijk dat laatste, maar psychopaten zijn ook narcisten. Narcisten zijn daarentegen niet altijd psychopaten.
Klik om te vergroten...
Tja, ik weet ook niet of het zo erg is als iemand een psychopaat is. Je hoeft toch niet per definitie een moordenaar of verkrachter te zijn dan? Gewoon anderen gebruiken en geen reet geven als de andere persoon kapot maakt bijvoorbeeld.
De psychopaat die anderen vermoord zal veel vaker mannelijk zijn is mijn verwachting, al zullen vrouwen ook wel eens dodelijk gifje in een drankje van de man gooien voor een vervroegde erfenis of dergelijk.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Tja, ik weet ook niet of het zo erg is als iemand een psychopaat is. Je hoeft toch niet per definitie een moordenaar of verkrachter te zijn dan? Gewoon anderen gebruiken en geen reet geven als de andere persoon kapot maakt bijvoorbeeld.
De psychopaat die anderen vermoord zal veel vaker mannelijk zijn is mijn verwachting, al zullen vrouwen ook wel eens doodelijk gifje in een drankje van de man gooien voor een vervroegde erfenis of dergelijk.
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad een fameuze misvatting dat alle psychopaten moordenaars zijn. En omgekeerd.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ken er genoeg in de tweede kamer!
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ei-Salade zei:
Ken er genoeg in de tweede kamer!
Klik om te vergroten...

:grinning:
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lemmy zei:
Het is inderdaad een fameuze misvatting dat alle psychopaten moordenaars zijn. En omgekeerd.
Klik om te vergroten...
Ik moest na het lezen van deze zin ineens denken aan een artikel over psychopaten dat ik lang geleden had gelezen.. Hieronder staat de link. Erg interessant:

The Neuroscientist Who Discovered He Was a Psychopath | Smithsonian (smithsonianmag.com)

Niet alleen zijn niet alle psychopaten moordenaars, hetzelfde geldt ook natuurlijk voor mensen die schizofreen zijn. Het overgrote deel van de schizofrenen is een groter gevaar voor zichzelf dan voor anderen volgens mij.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7

Narcisme werd eigenlijk nog niet behandelt in dit topic. Dit is een zeer interessante uiteenzetting.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lemmy zei:

Narcisme werd eigenlijk nog niet behandelt in dit topic. Dit is een zeer interessante uiteenzetting.
Klik om te vergroten...
Mooi dat hier gezegd wordt dat narcisme wél behandeld kan worden met zelfreflectie.

Ik heb ook weleens gehoord dat een narcist dat niet kan, waar ik niets van geloof.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Mooi dat hier gezegd wordt dat narcisme wél behandeld kan worden met zelfreflectie.

Ik heb ook weleens gehoord dat een narcist dat niet kan, waar ik niets van geloof.
Klik om te vergroten...
Ik geloof dat ook niet. Hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor psychopaten. Punt is dat al deze woorden zo beladen zijn dat we gelijk associaties maken met seriemoordenaars, enz.. Zeker niet iedereen zal baat hebben van behandeling maar het lijkt me heel sterk dat dit voor iedere narcist of psychopaat geldt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Ik kan artikel niet geheel lezen, maar in een bekende Spaanse krant komt de schrijver met een percentage psychopaten die hier in Spanje onder ons leven. (waarschijnlijk ook andere Europese landen)
Het percentage: 1%. In Spanje ongeveer 500.000 personen en veel ervan op hoge posities in bedrijfsleven en politiek oa.

Edit: blijkbaar een terugkomend percentage:
www.welingelichtekringen.nl

1 procent van de mensen is psychopaat: zo herken je hem of haar

Psychopaten zijn lang niet allemaal seriemoordenaars of andere zware criminelen. De meesten functioneren prima binnen de regel van de wet. Maar ze vertonen wel vaak naar of boosaardig gedrag.Professor...
www.welingelichtekringen.nl www.welingelichtekringen.nl
Klik om te vergroten...
Ook interessant:

neurosciencenews.com

Prevalence of Female Psychopaths: More Common than Believed - Neuroscience News

Researchers provide novel insights into female psychopathy, challenging the conventional 6:1 male-to-female psychopath ratio with new evidence suggesting a closer 1.2:1 ratio.
neurosciencenews.com neurosciencenews.com
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#11

Machiavellisme (psychologie) - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Mooi dat hier gezegd wordt dat narcisme wél behandeld kan worden met zelfreflectie.

Ik heb ook weleens gehoord dat een narcist dat niet kan, waar ik niets van geloof.
Klik om te vergroten...
Een narcist projecteert zijn reflectie op degene die hem de spiegel voor houd303613509_126526223463756_1294427898242755286_n.jpg
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Machiavellianism is a personality trait characterized by manipulativeness, deceitfulness, high levels of self-interest, and a tendency to see other people as means to an end. People who display especially elevated levels of Machiavellianism—referred to by some psychologists as “high-Machs”—lack empathy and take a cynical, unemotional view of the world; their primary interests center on power and status, and they’ll do whatever is necessary to achieve their goals.


Zeer interessante website: https://www.psychologytoday.com/en-be
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Freddy Horion zoekt weer aandacht door een aanvraag voor euthanasie in te dienen. Als je dat interview leest met hem, is het toch vooral zelfbeklag. Halfslachtige woorden van spijt. Typisch psychopaten kenmerk zeker... De broer van een van de slachtoffers heeft hem nog gezien recent in de strafuitvoeringsrechtbank. Daar zou hij er helemaal niet depri hebben uitgezien.

Die kerel zit al 45 jaar vast, laat hem nog maar wat rotten in de cel.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
alles gaat voorbij zei:
Een narcist projecteert zijn reflectie op degene die hem de spiegel voor houdBekijk bijlage 61606
Klik om te vergroten...

Is dit een narcist waar ze het over heeft of een ander meisje op de middelbare school waar ze niet mee op kan schieten?
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Is dit een narcist waar ze het over heeft of een ander meisje op de middelbare school waar ze niet mee op kan schieten?
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waar jij het over hebt maar mijn ervaring met een narcist is dat ik word beschuldigd van gedrag dat ze zelf vertoond.

Trump deed het ook door Zelenski een dictator te noemen.

Simpel gezegd geven ze gewoon iemand anders de schuld van iets wat ze zelf doen. En ze zijn er heilig van overtuigd dat het onmogelijk aan hun kan liggen want narcisten doen gewoon nooit iets fout.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
alles gaat voorbij zei:
Ik weet niet waar jij het over hebt maar mijn ervaring met een narcist is dat ik word beschuldigd van gedrag dat ze zelf vertoond.

Trump deed het ook door Zelenski een dictator te noemen.

Simpel gezegd geven ze gewoon iemand anders de schuld van iets wat ze zelf doen. En ze zijn er heilig van overtuigd dat het onmogelijk aan hun kan liggen want narcisten doen gewoon nooit iets fout.
Klik om te vergroten...

Trump is zeker een narcist. Zijn "grapje" over dat hij zelf de volgende Paus wil worden kadert zelfs daarin.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lemmy zei:
Die kerel zit al 45 jaar vast, laat hem nog maar wat rotten in de cel.
Klik om te vergroten...
Ben gek op mn Belgische true crime.
Horion is volgens zijn psychiaters niet meer gevaarlijk.
Mijn mening; gewoon laten zitten.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Relmuis zei:
Ben gek op mn Belgische true crime.
Horion is volgens zijn psychiaters niet meer gevaarlijk.
Mijn mening; gewoon laten zitten.
Klik om te vergroten...

Yep, 100%.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
alles gaat voorbij zei:
Trump deed het ook door Zelenski een dictator te noemen.
Klik om te vergroten...

Vertrouw jij hem?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."