Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is flex!

Alcohol is flex!

84 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gelegenheidsgebruiker zei:
SpacingBen zei:
het geeft me zelfvertrouwen (die ik eigenlijk niet echt heb)
Het geeft me een energie stoot!
Het maakt muziek agressiever(vooral hardcore)
het maakt me emotioneler!
Het geeft me meer innerlijke kracht(misschien lijkt dat alleen maar zo)
En het laat me vergeten...

Met wiet ben ik eigenlijk veel meer mezelf (en dat is niet altijd leuk!:P)

Jammer dat alcohol zo gevaarlijk is :cry:

Hoe zit dat bij jullie?
Klik om te vergroten...

Met wiet ben je meer jezelf?
Als ik stoned ben en ik kijk in de spiegel is het niet mezelf wat k zie.. Ik wordt dr veel onzekerder door enzo, ik kijk zelfs anders tegen mn uiterlijk aan als ik stoned ben.. Het klinkt raar maar ik vind mezelf lelijker als ik stoned ben (en dat heeft niet te maken met halve oogjes oid ik zie er dan gewoon hetzelfde uit als normaal)

Ook heb ik steeds het gevoel dat alles wat ik zeg raar is en dat ik er niet uit zie al ben ik in gezelschap en k ben knetterstoned..

Dat laatste heb ik niet altijd natuurlijk maar dat 1e wel..
Iig ik deed het ook elke dag ben nu 4 dagen gestopt (is sinds de zomervakantie niet meer voorgekomen dat ik langer dan 2 dagen achter elkaar geen joint heb gerookt en daarvoor ook minstens een jaar niet.. alleen 2 weken vakantie in turkije helemaal nix)

Iig om ff terug te komen op alcohol..
Bij mezelf vind ik het geweldig maar ik haat mensen die er niet mee om kunnen gaan.. Tuurlijk ben ik ook wel is zo ver heen geweest dat ik niet meer wist wat ik deed maar toen kende ik mn grenzen nog niet ..

Maar sommige mensen die zuipen zich elk weekend t lazerus en worden dan irritant/agressief/handtastelijk etc. etc. etc.

Schijtziek wordt ik ervan.. en TOCH is alcohol legaal ..

Het uitgaansgeweld zou met 90 % afnemen als er geen alcohol meer werd geschonken denk ik en het aantal verkeersdoden ook aanzienlijk..


Maarja dan denk ik maar zo wat is uitgaan zonder alcohol haha .. denk dat er dan nog maar weinig mensen uitgaan
Klik om te vergroten...
idd heb ik ook wel
rook nu ondertussen al van mijn 14de en vanaf mijn 16de zo goed als iedere dag en ben nu 20
ben nu ook sinds 2 weken fel gemindert
op 2 weken 3 of 4 jointen anders zijn het er minstens 20
merk echt ongeloofelijk fel da uw goesting voor dingen te doen enzo heel fel zijn aan het terugkomen
veel actiever, beter redeneren en ge geraakt beter uit uw woorden,
smorgens opstaan gaat veel beter heb geen uur meer nodig voor wakker te worden.
hopen da ik het uithou

en van alcohol is idd heel fijn als je het binnen de perken houd.
ik haat echt die mensen die pertotal zat zijn, zijn meestal de grootste klootzakken die er zijn.
en verbeter me als ik verkeerd ben maar da hebben ze toch gezegd op katarsis (afkickcentrum) dat als je verslaafd bent aan alcohol dat dat de enige drugs is waar je letterlijk door je afkick kan doodgaan.
alcohol heeft de zwaarste lichamelijke afkick
G
GelegenheidsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou ik ben nooit echt gepest op de basisschool ofzo.. maja dr zullen vast wel dingen zijn die ik niet meer weet (je vergeet namelijks niks echt als het goed is.. maja dat terzijde :P) en dat kan er vast wel mee te maken hebben.

Nouhja ik ben niet meer gestopt eerlijk gezegd .. al mn vrienden blowen en het is niet zoiets als groepsdruk maar het is gewoon echt a-relaxed als iedereen zit te blowe en jij kan niet meedoen haha :flushed:


Ik ben iig niet intelligent als k stoned ben ik wil dan nooit nadenken.
Iig ik ben niet veel te weten gekomen over de mens het afgelope half jaar maar wel meer dan eerst haha.. ben wel geinteresseerd in die shit .. psychologie, maja daarvoor ben ik helaas te dom (tenzij ik nu nog 2 jaar havo wil gaan doen volgend jaar, ik ben in nu 17.. kom ik bij kinderen van 2.5 jaar jonger in de klas)
Maarja of dat komt door het blowen? Zou de proef op de som moeten nemen en een half jaar stoppen kijken of mn interesse minder wordt maja daar voel ik voorlopig nog ff weinig voor hehe
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
schranziewanzie zei:
Gelegenheidsgebruiker zei:
SpacingBen zei:
het geeft me zelfvertrouwen (die ik eigenlijk niet echt heb)
Het geeft me een energie stoot!
Het maakt muziek agressiever(vooral hardcore)
het maakt me emotioneler!
Het geeft me meer innerlijke kracht(misschien lijkt dat alleen maar zo)
En het laat me vergeten...

Met wiet ben ik eigenlijk veel meer mezelf (en dat is niet altijd leuk!:P)

Jammer dat alcohol zo gevaarlijk is :cry:

Hoe zit dat bij jullie?
Klik om te vergroten...

Met wiet ben je meer jezelf?
Als ik stoned ben en ik kijk in de spiegel is het niet mezelf wat k zie.. Ik wordt dr veel onzekerder door enzo, ik kijk zelfs anders tegen mn uiterlijk aan als ik stoned ben.. Het klinkt raar maar ik vind mezelf lelijker als ik stoned ben (en dat heeft niet te maken met halve oogjes oid ik zie er dan gewoon hetzelfde uit als normaal)

Ook heb ik steeds het gevoel dat alles wat ik zeg raar is en dat ik er niet uit zie al ben ik in gezelschap en k ben knetterstoned..

Dat laatste heb ik niet altijd natuurlijk maar dat 1e wel..
Iig ik deed het ook elke dag ben nu 4 dagen gestopt (is sinds de zomervakantie niet meer voorgekomen dat ik langer dan 2 dagen achter elkaar geen joint heb gerookt en daarvoor ook minstens een jaar niet.. alleen 2 weken vakantie in turkije helemaal nix)

Iig om ff terug te komen op alcohol..
Bij mezelf vind ik het geweldig maar ik haat mensen die er niet mee om kunnen gaan.. Tuurlijk ben ik ook wel is zo ver heen geweest dat ik niet meer wist wat ik deed maar toen kende ik mn grenzen nog niet ..

Maar sommige mensen die zuipen zich elk weekend t lazerus en worden dan irritant/agressief/handtastelijk etc. etc. etc.

Schijtziek wordt ik ervan.. en TOCH is alcohol legaal ..

Het uitgaansgeweld zou met 90 % afnemen als er geen alcohol meer werd geschonken denk ik en het aantal verkeersdoden ook aanzienlijk..


Maarja dan denk ik maar zo wat is uitgaan zonder alcohol haha .. denk dat er dan nog maar weinig mensen uitgaan
Klik om te vergroten...
idd heb ik ook wel
rook nu ondertussen al van mijn 14de en vanaf mijn 16de zo goed als iedere dag en ben nu 20
ben nu ook sinds 2 weken fel gemindert
op 2 weken 3 of 4 jointen anders zijn het er minstens 20
merk echt ongeloofelijk fel da uw goesting voor dingen te doen enzo heel fel zijn aan het terugkomen
veel actiever, beter redeneren en ge geraakt beter uit uw woorden,
smorgens opstaan gaat veel beter heb geen uur meer nodig voor wakker te worden.
hopen da ik het uithou

en van alcohol is idd heel fijn als je het binnen de perken houd.
ik haat echt die mensen die pertotal zat zijn, zijn meestal de grootste klootzakken die er zijn.
en verbeter me als ik verkeerd ben maar da hebben ze toch gezegd op katarsis (afkickcentrum) dat als je verslaafd bent aan alcohol dat dat de enige drugs is waar je letterlijk door je afkick kan doodgaan.
alcohol heeft de zwaarste lichamelijke afkick
Klik om te vergroten...

Ja klopt, door overmatig te blowen wordt je zelfs stoned nauwelijks nog actief waarschijnlijk. Ik ben sowieso 1 van de uitzonderingen die zich altijd actief voelt na het blowen? Heb alleen dat wanneer ik overdag/smorgens al blow, ik om de zoveel uur een joint nodig heb om actief TE BLIJVEN. Anders doe ik de hele dag vrijwel niks meer waarschijnlijk. Dat was toen ik nog niet zoveel blowde wel anders...

(gewoon hele dag super fit/knetter/opgewekt etc.)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja idd dat wou ik zeggen was nogal high gister :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
het geeft me zelfvertrouwen (die ik eigenlijk niet echt heb)
Het geeft me een energie stoot!
Het maakt muziek agressiever(vooral hardcore)
het maakt me emotioneler!
Het geeft me meer innerlijke kracht(misschien lijkt dat alleen maar zo)
En het laat me vergeten...

Met wiet ben ik eigenlijk veel meer mezelf (en dat is niet altijd leuk!:P)

Jammer dat alcohol zo gevaarlijk is :cry:

Hoe zit dat bij jullie?
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#6
nee alcohol is niet flex :P xtc is flex :grin:
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind weinig aan alcohol. Saai. Paar glazen vind ik wel aardig maar meer niet. Is lang geleden dat ik echt veel heb gedronken.

Alcohol is ook zo schadelijk, het is de enige drug die hersencellen echt vernietigt (de rest kan de hersencellen beschadigen).

Dus drank is niet mijn grote hobby. Heb ook teveel ellende gezien met alcoholisten in mijn directe omgeving. En de meeste problemen (agressie) bij het uitgaan onstaan door gebruik van alcohol.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8
SpacingBen zei:
het geeft me zelfvertrouwen (die ik eigenlijk niet echt heb)
Het geeft me een energie stoot!
Het maakt muziek agressiever(vooral hardcore)
het maakt me emotioneler!
Het geeft me meer innerlijke kracht(misschien lijkt dat alleen maar zo)
En het laat me vergeten...

Met wiet ben ik eigenlijk veel meer mezelf (en dat is niet altijd leuk!:P)

Jammer dat alcohol zo gevaarlijk is :cry:

Hoe zit dat bij jullie?
Klik om te vergroten...

Zal ik het even vertalen, naar wat je nu eigenlijk zegt?

Het geeft me valse hoop
Het maakt me agressief
Het maakt me geestelijk kwetsbaar
Zie valse hoop.
Het stelt persoonlijke problemen uit.


Niet dat ik alcohol gebruik afkeur, of de motivatie niet begrijp. Maar je moet wel inzien dat het gevaarlijk is. :)
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#9
nja alcohol kan wel eens leuk zijn maar het kan ook redelijk uit de hand lopen, ga maar eens naar fuif.. en wie zijn het dan altijd die boel zoeken? ja de grootste dronkaards..(er zijn natuurlijk ook mensen als ze veel zuipen dat je er goed mee kan lachen :mrgreen: )Met alcohol heb ik altijd dat ene leuke momentje die een half uur duurt dat ek mooi zat ben.. en dan gaat gewoon bergaf begin ek misselijk te worden gewoon door teveel te drinken
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
alcohol is leuk maar niet iedereen kan er mee omgaan
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Tuurlijk is het af en toe leuk om je flink te bezatten, maar denk er wel aan dat je ook nog een echt leven hebt en dat je niet voor altijd in een droomwereld kunt blijven leven.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bal0n zei:
SpacingBen zei:
het geeft me zelfvertrouwen (die ik eigenlijk niet echt heb)
Het geeft me een energie stoot!
Het maakt muziek agressiever(vooral hardcore)
het maakt me emotioneler!
Het geeft me meer innerlijke kracht(misschien lijkt dat alleen maar zo)
En het laat me vergeten...

Met wiet ben ik eigenlijk veel meer mezelf (en dat is niet altijd leuk!:P)

Jammer dat alcohol zo gevaarlijk is :cry:

Hoe zit dat bij jullie?
Klik om te vergroten...

Zal ik het even vertalen, naar wat je nu eigenlijk zegt?

Het geeft me valse hoop
Het maakt me agressief
Het maakt me geestelijk kwetsbaar
Zie valse hoop.
Het stelt persoonlijke problemen uit.


Niet dat ik alcohol gebruik afkeur, of de motivatie niet begrijp. Maar je moet wel inzien dat het gevaarlijk is. :)
Klik om te vergroten...

JA dat heb je goed vertaald:)

Toch heb ik de meeste meisjes gekregen onder invloed van alcohol en tevens mijn eerste joint mee gekregen! :P

En beter praten met bepaalde vrienden gaat ook beter (met name degene die niet open staan voor dingen:P)

Maar dat zegt niks over het feit dat ook IK alcohol ontzettend gevaarlijk vindt!

Daarom blow ik uit eindelijk wel liever (vind ik verstandiger)
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#13
inderdaad blowen vind ek veel relaxer, je gaat niet tegen iedereen die je niet kent beginnen roepen of dergelijke, je gaat gewoon veel binnenpretjes hebben :P
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
nou dan kom je er dus achter wat nuchter jou zwakke punten zijn.

dat is een van de beste eigenschappen van drugs en hier kun je dan nuchter aan gaan werken
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja zit ckr wat in!

Mijn zwakke punten zijn bijvoorbeeld:

Onzeker (met name als ik nieuwe mensen tegenkom)

en de rest pfffff ik ben niet knetteR:P
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#16
SpacingBen zei:
Toch heb ik de meeste meisjes gekregen onder invloed van alcohol en tevens mijn eerste joint mee gekregen! :P
Klik om te vergroten...

Hehe, die meisjes heb je van te voren zeker ook zat gevoerd :wink:
Doe ik ook altijd :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
whahaaha nee dat hoeft dan weer niet :P Vind ze juist leuker als ze nuchter zijn :P Maar als ik zelf maar bezopen ben:P of het moet mijn vriendin zijn maja...
P
Party_PrincezzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmm .. Persoonlijk vind ik egt nix aan alcohol :sunglasses:
Ik heb een half jaar me egt elk weekend zat gezopen
En elke maandag moest ik weer aanhoren wat ik had uitgespookt ..
Een paar keer heb ik me ook égt zo zat gezopen,
dat ik de volgende morgen me NIX meer herinnerde ..
Maar een kater heb ik NOOIT gehad :mrgreen:
Ik heb me nog nooit slegt gevoeld na een avondje goed doordrinke :)
Tegenwoordig drink ik egt nie veel meer ..
Als ik uitga, hoogstens 1 wodka redbull .. of maximum 2
Hangt ervan af wie mij trakteert die avond :wink:
En zat zijn, word ik liever ni meer ..
De 3 laatste keertjes dat ik zat was, voelde ik mij gwn zooo slaperig dat ik naar huis ben gegaan ..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
alchol is duidelijk geen drugs voor jou :)

Blijf er dan idd maar gewoon van af :) Als je jezelf iedere week lam gezopen hebt is X misschien nog minder slecht voor je. Maarja dat moet je ook niet te lang blijven doen eh :wink:
P
Party_PrincezzLid
01-01-2024, 00:00
#20
SpacingBen zei:
alchol is duidelijk geen drugs voor jou :)

Blijf er dan idd maar gewoon van af :) Als je jezelf iedere week lam gezopen hebt is X misschien nog minder slecht voor je. Maarja dat moet je ook niet te lang blijven doen eh :wink:
Klik om te vergroten...

Ik amuseer mij beter met e pilleke dan mé alcohol :)
En den dag derna weetk tenminste nog alles :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."