Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is flex!

Alcohol is flex!

84 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mac... zei:
Meen je dat. Alcohol zou gewoon goed zijn voor je?? daar geloof ik nou helemaal niks van, aangezien alcohol vergif is.
Klik om te vergroten...

Idd is tot 1-2 glazen alcohol (vrouwen) en 2-3 glazen (mannen) goed voor je. Het blijkt goed te zijn voor hart- en bloedvaten. Wetenschappelijk onderzoek, o.a. in Nederland, wijst dit uit. Het zou zelfs de kans op type 2 diabetes met 30% verkleinen, aldus een onderzoeker uit Amsterdam. Overigens is dan weer de kans op problemen groter als er ook medicijngebruik in het spel is.

Boven dit matige gebruik overheersen de negatieve gevolgen. De onderzoeken die ik heb gezien gaan uit van wijn maar het gaat om de werking van de alcohol.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm oke. Wou sowieso al wat gezonder gaan leven, dus tja. Geen probleem. Maar ja met mate kan nog wel eens een probleem gaan worden.
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mac... zei:
Hmm oke. Wou sowieso al wat gezonder gaan leven, dus tja. Geen probleem. Maar ja met mate kan nog wel eens een probleem gaan worden.
Klik om te vergroten...

Kan ik me voorstellen...als je moet kiezen tussen veel of geen alcohol is dat laatste natuurlijk weer gezonder! :)

Toen ik in Madrid woonde dronk iedereen daar 's middags een paar glazen alcohol. Ik heb ook wel eens een paar lekkere margaritha's gepakt maar de drang om na de lunch weer hard te werken ontbreekt dan toch :flushed:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Begrijpelijk, het is altijd gesellie als je wat gedronken hebt. Ik drink wel tijdens mijn werk, maar als ik ergens ben dat me wel kan bekoren heb ik echt geen zin meer om te gaan werken. Om dat gevoel tegen te gaan doe ik het ook gewoon niet.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Christiaan18 zei:
Party_Princezz zei:
dallandra zei:
ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat een meisje van 14! elke week xtc slikt!
als het op die leeftijd al begint..en dan al elke week... :wave:
ja sorry hoor!
Klik om te vergroten...

De meeste mensen die ik ken en op hun 14e zijn begonnen,
zijn op hun 16e volledig clean en hebbe der geen behoefte meer aan ...
Klik om te vergroten...

kan je toch beter rustig ermee aan doen. bijv om de 2 maand of langer!. dan hoef je niet op je 16 te stoppen en kan je er veel langer van genieten. ga je eerst 2 jaar intensief gebruiken en dan ben je kapot en heb je er niks meer aan. doe het dan rustig en geniet ervan tot je 20 of langer :grin: heb je er veel meer aan en dan blijft het speciaal
Klik om te vergroten...
ik zou het niet beter kunnen zeggen!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
mja, ontopic: XTC elke week tsja, zo snel mogelijk mee stoppen als je dat kan :)

En offtopic ben ik even vergeten waar het over ging dus laat ik even zoals het is :)
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#7
SpacingBen zei:
mja, ontopic: XTC elke week tsja, zo snel mogelijk mee stoppen als je dat kan :)

En offtopic ben ik even vergeten waar het over ging dus laat ik even zoals het is :)
Klik om te vergroten...

ontopic??
dit topic ging over bier ! :mrgreen:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#8
dallandra zei:
SpacingBen zei:
mja, ontopic: XTC elke week tsja, zo snel mogelijk mee stoppen als je dat kan :)

En offtopic ben ik even vergeten waar het over ging dus laat ik even zoals het is :)
Klik om te vergroten...

ontopic??
dit topic ging over bier ! :mrgreen:
Klik om te vergroten...
ja z'n ontopic verhaal was behoorlijk offtopic :grin:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
SpacingBen zei:
mja, ontopic: XTC elke week tsja, zo snel mogelijk mee stoppen als je dat kan :)

En offtopic ben ik even vergeten waar het over ging dus laat ik even zoals het is :)
Klik om te vergroten...
Bende de weg kwijt jongen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
hehe, t valt te overzien :wink:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
weed versterkt je negatieve kanten en versterkt je positieve kanten

alcohol vermindert ja negatieve kanten en vermindert je positieve kanten :)

zo zie ik het toch een beetje
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jeller zei:
weed versterkt je negatieve kanten en versterkt je positieve kanten

alcohol vermindert ja negatieve kanten en vermindert je positieve kanten :)

zo zie ik het toch een beetje
Klik om te vergroten...

Zo zie ik het ook steeds meer :grin:

Als ik stoned ben in gezelschap, ben ik poeslief etc en lach veel...

In het verkeer echter, wordt ik snel agressief en maak veel overtredingen etc...
G
GelegenheidsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#13
SpacingBen zei:
het geeft me zelfvertrouwen (die ik eigenlijk niet echt heb)
Het geeft me een energie stoot!
Het maakt muziek agressiever(vooral hardcore)
het maakt me emotioneler!
Het geeft me meer innerlijke kracht(misschien lijkt dat alleen maar zo)
En het laat me vergeten...

Met wiet ben ik eigenlijk veel meer mezelf (en dat is niet altijd leuk!:P)

Jammer dat alcohol zo gevaarlijk is :cry:

Hoe zit dat bij jullie?
Klik om te vergroten...

Met wiet ben je meer jezelf?
Als ik stoned ben en ik kijk in de spiegel is het niet mezelf wat k zie.. Ik wordt dr veel onzekerder door enzo, ik kijk zelfs anders tegen mn uiterlijk aan als ik stoned ben.. Het klinkt raar maar ik vind mezelf lelijker als ik stoned ben (en dat heeft niet te maken met halve oogjes oid ik zie er dan gewoon hetzelfde uit als normaal)

Ook heb ik steeds het gevoel dat alles wat ik zeg raar is en dat ik er niet uit zie al ben ik in gezelschap en k ben knetterstoned..

Dat laatste heb ik niet altijd natuurlijk maar dat 1e wel..
Iig ik deed het ook elke dag ben nu 4 dagen gestopt (is sinds de zomervakantie niet meer voorgekomen dat ik langer dan 2 dagen achter elkaar geen joint heb gerookt en daarvoor ook minstens een jaar niet.. alleen 2 weken vakantie in turkije helemaal nix)

Iig om ff terug te komen op alcohol..
Bij mezelf vind ik het geweldig maar ik haat mensen die er niet mee om kunnen gaan.. Tuurlijk ben ik ook wel is zo ver heen geweest dat ik niet meer wist wat ik deed maar toen kende ik mn grenzen nog niet ..

Maar sommige mensen die zuipen zich elk weekend t lazerus en worden dan irritant/agressief/handtastelijk etc. etc. etc.

Schijtziek wordt ik ervan.. en TOCH is alcohol legaal ..

Het uitgaansgeweld zou met 90 % afnemen als er geen alcohol meer werd geschonken denk ik en het aantal verkeersdoden ook aanzienlijk..


Maarja dan denk ik maar zo wat is uitgaan zonder alcohol haha .. denk dat er dan nog maar weinig mensen uitgaan
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gelegenheidsgebruiker zei:
SpacingBen zei:
het geeft me zelfvertrouwen (die ik eigenlijk niet echt heb)
Het geeft me een energie stoot!
Het maakt muziek agressiever(vooral hardcore)
het maakt me emotioneler!
Het geeft me meer innerlijke kracht(misschien lijkt dat alleen maar zo)
En het laat me vergeten...

Met wiet ben ik eigenlijk veel meer mezelf (en dat is niet altijd leuk!:P)

Jammer dat alcohol zo gevaarlijk is :cry:

Hoe zit dat bij jullie?
Klik om te vergroten...

Met wiet ben je meer jezelf?
Als ik stoned ben en ik kijk in de spiegel is het niet mezelf wat k zie.. Ik wordt dr veel onzekerder door enzo, ik kijk zelfs anders tegen mn uiterlijk aan als ik stoned ben.. Het klinkt raar maar ik vind mezelf lelijker als ik stoned ben (en dat heeft niet te maken met halve oogjes oid ik zie er dan gewoon hetzelfde uit als normaal)

Ook heb ik steeds het gevoel dat alles wat ik zeg raar is en dat ik er niet uit zie al ben ik in gezelschap en k ben knetterstoned..

Dat laatste heb ik niet altijd natuurlijk maar dat 1e wel..
Iig ik deed het ook elke dag ben nu 4 dagen gestopt (is sinds de zomervakantie niet meer voorgekomen dat ik langer dan 2 dagen achter elkaar geen joint heb gerookt en daarvoor ook minstens een jaar niet.. alleen 2 weken vakantie in turkije helemaal nix)

Iig om ff terug te komen op alcohol..
Bij mezelf vind ik het geweldig maar ik haat mensen die er niet mee om kunnen gaan.. Tuurlijk ben ik ook wel is zo ver heen geweest dat ik niet meer wist wat ik deed maar toen kende ik mn grenzen nog niet ..

Maar sommige mensen die zuipen zich elk weekend t lazerus en worden dan irritant/agressief/handtastelijk etc. etc. etc.

Schijtziek wordt ik ervan.. en TOCH is alcohol legaal ..

Het uitgaansgeweld zou met 90 % afnemen als er geen alcohol meer werd geschonken denk ik en het aantal verkeersdoden ook aanzienlijk..


Maarja dan denk ik maar zo wat is uitgaan zonder alcohol haha .. denk dat er dan nog maar weinig mensen uitgaan
Klik om te vergroten...

haha, toch gek dat ik mezelf nu zo ontzettend goed in jou herken! (heb ik normaal alleen bij minne :grin: )

Maareh, ook ik wordt in (onbekend) gezelschap vaak FUCKING onzeker. Hoe ziet m'n haar er uit? Shit, deze broek zit wel lekker, maar kut, hij ziet er eigenlijk helemaal niet uit! Oh god, die vent die zal wel de raarste dingen over mij denken zeg! als ik nu dit zeg, doe ik die ander daar dan wel een plezier mee, of doe ik het om dat ik het wil vertellen? etc etc.

Maar goed, ik ken je helaas niet in het echt, maar ik denk dat dit (net als bij mij) met een niet zo'n leuke (of meerderen) gebeurtenis in je verleden te maken heeft. (ben je net als ik vroeger gepest?)

Maar goed. Ik heb dus nu ook KNETTER leren omgaan met al deze onzekerheden en weet ik veel wat voor shit allemaal. Het lijkt volgens sommigen misschien onmogelijk, maar in de tijd dat ik elke dag geblowd heb, lijkt de tijd in een stroomversnelling te zijn gegaan. (hoe wou je anders verklaren dat ik binnen een half jaar zo ontzettend veel over de mens te weten ben gekomen?) Maar goed, jammer dat jij niet knetter hebt kunnen omgaan met al die onzekerheden over je uiterlijk enzo.

Ik weet in ieder geval dat ik nu mijn ego alleen maar opkrik als ik blow. (vooral in mijn eentje is dit het geval)

Op een of andere manier voel ik mij knetter zo super intelligent. Sterker nog, volgens mij ben ik gewoon veel slimmer als ik knetter ben. (heb al velen goede cijfers gehaald voor herkansingen waarvan ik nooit verw8 had dat ik er een voldoende voor zou halen.)

Maar goed, nu stop ik. Als je verder nog meer wil weten over mijn ervaringen met wiet. (en waarom ik me er eigenlijk altijd goed bij voel) dan moet je me maar pm'en met een paar doelgerichte vragen :grin:

Nog steeds gestopt trouwens?
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gelegenheidsgebruiker zei:
SpacingBen zei:
het geeft me zelfvertrouwen (die ik eigenlijk niet echt heb)
Het geeft me een energie stoot!
Het maakt muziek agressiever(vooral hardcore)
het maakt me emotioneler!
Het geeft me meer innerlijke kracht(misschien lijkt dat alleen maar zo)
En het laat me vergeten...

Met wiet ben ik eigenlijk veel meer mezelf (en dat is niet altijd leuk!:P)

Jammer dat alcohol zo gevaarlijk is :cry:

Hoe zit dat bij jullie?
Klik om te vergroten...

Met wiet ben je meer jezelf?
Als ik stoned ben en ik kijk in de spiegel is het niet mezelf wat k zie.. Ik wordt dr veel onzekerder door enzo, ik kijk zelfs anders tegen mn uiterlijk aan als ik stoned ben.. Het klinkt raar maar ik vind mezelf lelijker als ik stoned ben (en dat heeft niet te maken met halve oogjes oid ik zie er dan gewoon hetzelfde uit als normaal)

Ook heb ik steeds het gevoel dat alles wat ik zeg raar is en dat ik er niet uit zie al ben ik in gezelschap en k ben knetterstoned..

Dat laatste heb ik niet altijd natuurlijk maar dat 1e wel..
Iig ik deed het ook elke dag ben nu 4 dagen gestopt (is sinds de zomervakantie niet meer voorgekomen dat ik langer dan 2 dagen achter elkaar geen joint heb gerookt en daarvoor ook minstens een jaar niet.. alleen 2 weken vakantie in turkije helemaal nix)

Iig om ff terug te komen op alcohol..
Bij mezelf vind ik het geweldig maar ik haat mensen die er niet mee om kunnen gaan.. Tuurlijk ben ik ook wel is zo ver heen geweest dat ik niet meer wist wat ik deed maar toen kende ik mn grenzen nog niet ..

Maar sommige mensen die zuipen zich elk weekend t lazerus en worden dan irritant/agressief/handtastelijk etc. etc. etc.

Schijtziek wordt ik ervan.. en TOCH is alcohol legaal ..

Het uitgaansgeweld zou met 90 % afnemen als er geen alcohol meer werd geschonken denk ik en het aantal verkeersdoden ook aanzienlijk..


Maarja dan denk ik maar zo wat is uitgaan zonder alcohol haha .. denk dat er dan nog maar weinig mensen uitgaan
Klik om te vergroten...
idd heb ik ook wel
rook nu ondertussen al van mijn 14de en vanaf mijn 16de zo goed als iedere dag en ben nu 20
ben nu ook sinds 2 weken fel gemindert
op 2 weken 3 of 4 jointen anders zijn het er minstens 20
merk echt ongeloofelijk fel da uw goesting voor dingen te doen enzo heel fel zijn aan het terugkomen
veel actiever, beter redeneren en ge geraakt beter uit uw woorden,
smorgens opstaan gaat veel beter heb geen uur meer nodig voor wakker te worden.
hopen da ik het uithou

en van alcohol is idd heel fijn als je het binnen de perken houd.
ik haat echt die mensen die pertotal zat zijn, zijn meestal de grootste klootzakken die er zijn.
en verbeter me als ik verkeerd ben maar da hebben ze toch gezegd op katarsis (afkickcentrum) dat als je verslaafd bent aan alcohol dat dat de enige drugs is waar je letterlijk door je afkick kan doodgaan.
alcohol heeft de zwaarste lichamelijke afkick
G
GelegenheidsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou ik ben nooit echt gepest op de basisschool ofzo.. maja dr zullen vast wel dingen zijn die ik niet meer weet (je vergeet namelijks niks echt als het goed is.. maja dat terzijde :P) en dat kan er vast wel mee te maken hebben.

Nouhja ik ben niet meer gestopt eerlijk gezegd .. al mn vrienden blowen en het is niet zoiets als groepsdruk maar het is gewoon echt a-relaxed als iedereen zit te blowe en jij kan niet meedoen haha :flushed:


Ik ben iig niet intelligent als k stoned ben ik wil dan nooit nadenken.
Iig ik ben niet veel te weten gekomen over de mens het afgelope half jaar maar wel meer dan eerst haha.. ben wel geinteresseerd in die shit .. psychologie, maja daarvoor ben ik helaas te dom (tenzij ik nu nog 2 jaar havo wil gaan doen volgend jaar, ik ben in nu 17.. kom ik bij kinderen van 2.5 jaar jonger in de klas)
Maarja of dat komt door het blowen? Zou de proef op de som moeten nemen en een half jaar stoppen kijken of mn interesse minder wordt maja daar voel ik voorlopig nog ff weinig voor hehe
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
schranziewanzie zei:
Gelegenheidsgebruiker zei:
SpacingBen zei:
het geeft me zelfvertrouwen (die ik eigenlijk niet echt heb)
Het geeft me een energie stoot!
Het maakt muziek agressiever(vooral hardcore)
het maakt me emotioneler!
Het geeft me meer innerlijke kracht(misschien lijkt dat alleen maar zo)
En het laat me vergeten...

Met wiet ben ik eigenlijk veel meer mezelf (en dat is niet altijd leuk!:P)

Jammer dat alcohol zo gevaarlijk is :cry:

Hoe zit dat bij jullie?
Klik om te vergroten...

Met wiet ben je meer jezelf?
Als ik stoned ben en ik kijk in de spiegel is het niet mezelf wat k zie.. Ik wordt dr veel onzekerder door enzo, ik kijk zelfs anders tegen mn uiterlijk aan als ik stoned ben.. Het klinkt raar maar ik vind mezelf lelijker als ik stoned ben (en dat heeft niet te maken met halve oogjes oid ik zie er dan gewoon hetzelfde uit als normaal)

Ook heb ik steeds het gevoel dat alles wat ik zeg raar is en dat ik er niet uit zie al ben ik in gezelschap en k ben knetterstoned..

Dat laatste heb ik niet altijd natuurlijk maar dat 1e wel..
Iig ik deed het ook elke dag ben nu 4 dagen gestopt (is sinds de zomervakantie niet meer voorgekomen dat ik langer dan 2 dagen achter elkaar geen joint heb gerookt en daarvoor ook minstens een jaar niet.. alleen 2 weken vakantie in turkije helemaal nix)

Iig om ff terug te komen op alcohol..
Bij mezelf vind ik het geweldig maar ik haat mensen die er niet mee om kunnen gaan.. Tuurlijk ben ik ook wel is zo ver heen geweest dat ik niet meer wist wat ik deed maar toen kende ik mn grenzen nog niet ..

Maar sommige mensen die zuipen zich elk weekend t lazerus en worden dan irritant/agressief/handtastelijk etc. etc. etc.

Schijtziek wordt ik ervan.. en TOCH is alcohol legaal ..

Het uitgaansgeweld zou met 90 % afnemen als er geen alcohol meer werd geschonken denk ik en het aantal verkeersdoden ook aanzienlijk..


Maarja dan denk ik maar zo wat is uitgaan zonder alcohol haha .. denk dat er dan nog maar weinig mensen uitgaan
Klik om te vergroten...
idd heb ik ook wel
rook nu ondertussen al van mijn 14de en vanaf mijn 16de zo goed als iedere dag en ben nu 20
ben nu ook sinds 2 weken fel gemindert
op 2 weken 3 of 4 jointen anders zijn het er minstens 20
merk echt ongeloofelijk fel da uw goesting voor dingen te doen enzo heel fel zijn aan het terugkomen
veel actiever, beter redeneren en ge geraakt beter uit uw woorden,
smorgens opstaan gaat veel beter heb geen uur meer nodig voor wakker te worden.
hopen da ik het uithou

en van alcohol is idd heel fijn als je het binnen de perken houd.
ik haat echt die mensen die pertotal zat zijn, zijn meestal de grootste klootzakken die er zijn.
en verbeter me als ik verkeerd ben maar da hebben ze toch gezegd op katarsis (afkickcentrum) dat als je verslaafd bent aan alcohol dat dat de enige drugs is waar je letterlijk door je afkick kan doodgaan.
alcohol heeft de zwaarste lichamelijke afkick
Klik om te vergroten...

Ja klopt, door overmatig te blowen wordt je zelfs stoned nauwelijks nog actief waarschijnlijk. Ik ben sowieso 1 van de uitzonderingen die zich altijd actief voelt na het blowen? Heb alleen dat wanneer ik overdag/smorgens al blow, ik om de zoveel uur een joint nodig heb om actief TE BLIJVEN. Anders doe ik de hele dag vrijwel niks meer waarschijnlijk. Dat was toen ik nog niet zoveel blowde wel anders...

(gewoon hele dag super fit/knetter/opgewekt etc.)
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#18
nja alcohol kan wel eens leuk zijn maar het kan ook redelijk uit de hand lopen, ga maar eens naar fuif.. en wie zijn het dan altijd die boel zoeken? ja de grootste dronkaards..(er zijn natuurlijk ook mensen als ze veel zuipen dat je er goed mee kan lachen :mrgreen: )Met alcohol heb ik altijd dat ene leuke momentje die een half uur duurt dat ek mooi zat ben.. en dan gaat gewoon bergaf begin ek misselijk te worden gewoon door teveel te drinken
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
alcohol is leuk maar niet iedereen kan er mee omgaan
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Tuurlijk is het af en toe leuk om je flink te bezatten, maar denk er wel aan dat je ook nog een echt leven hebt en dat je niet voor altijd in een droomwereld kunt blijven leven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."