Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeten ze in Cafes etc gratis glazen water schenken?

Moeten ze in Cafes etc gratis glazen water schenken?

123 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#1
SpacingBen zei:
ts zei:
Als je gratis water gaat weggeven als kroegbaas, verkoop je nagenoeg geen spa blauw meer, of in ieder geval veel minder. Dus in dat opzicht wel logisch. Als je het echt nodig hebt kun je dan idd gewoon ff naar de wc gaan (wel uit de kraan en niet uit de wc halen, zoals ik onlangs een kameraad zag doen) :kots:

Werk zelf ook in een discotheek en als mensen vanwege slecht zijn ff een glas kraanwater vragen, krijgen ze dat ook wel. Alleen lastig is het wanneer anderen dat zien die dan net daarvoor voor een spa blauw dus wel moesten lappen.
Klik om te vergroten...

jij zou mij dus geen glas water geven als ik 5 bier op heb en zoiets heb van, ff een glas water want dit is niet gezond zo... (ik ga natuurlijk geen spa blaus kopen als ik voor dezelfde prijs een biertje kan krijgen!)

en met wat alcohol op denk je niet altijd aan de kraan en ga je zelfs niet altijd naar de wc(pis je in je broek:P) Naja dat heb ik gelukkig nog nooit gehad :P Maar toch, water moet gewoon gratis al is het voor de gezondheid van mensen die geen water voor 2 euro willen kopen!

Die discotheken draaien al genoeg omzet aan al die glazen alchol! Spa blauw wordt misschien 5 keer op een avond gekocht?

Ik heb tot nu toe ook meestal wel een glas water gekregen hoor! Alleen op texel was het moeilijk... De toekomst vond ik sowieso een ballendiscotheek(qua personeel) dus het gevolg was dat ik daar niet meer heen wou en de bewuste avond ook niks meer kocht! (ze maken dan dus eerder verlies lijkt mij?:confused:)
Klik om te vergroten...

Helaas, jij niet :wink: alleen vrouwen die in natura betalen :grin: hehe

Nee, werk in een grote discotheek en bij mijn bar gaan er op een drukke zaterdagavond sowieso wel 6 flessen spa blauw door. Maar ik ben het wel met je eens hoor, als ik gewoon ff glaasje water wil, dan hoort dat gewoon gratis te zijn. Alleen hoor ik er een munt voor te vragen en kan het mij eigenlijk weinig schelen wat de klanten van mij vinden, niet dat ik donders arrogant doe, maar ik krijg mn centen dr wel om.

Persoonlijk drink ik eigenlijk nooit water tussendoor, gewoon dom door pilsen.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
als je water moet drinken omdat je teveel gedronken hebt en je proeft het verschil tussen spa blauw en water dan heb je sowieso niet genoeg gedronken :wave:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
whaha en als je aan het bieren bent en er al aan denkt dat je water moet denken dan ga je daar echt niet voor naar de wc!

Vraag er dan 25 eurocent voor ofzo...
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#4
gewoon dom door blijven pilsen!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
mmmmmmmmm, zoiets zocht ik ook meer :)

mag je dan geen GLAS water uit de kraan EISEN?

Dat heb ik namelijk niet gedaan, eerder netjes gevraagd :P
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor zover ik weet is het wettelijk niet verplicht om gratis water te leveren. Wat echter niet mag, is geld vragen voor kraanwater, dat staat wel in de wet.
x
xardasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hehe, naar de kroeg gaan en alleen maar gratis glazen water drinken is ook wel gaaf!
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#8
xardas zei:
Hehe, naar de kroeg gaan en alleen maar gratis glazen water drinken is ook wel gaaf!
Klik om te vergroten...

Haha, ga ik ook eens proberen, eens kijken wat ze zeggen.

"consumptie verplicht" -= Ik consumeer toch ook =-
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
whahahaa! kijk dat zou ik weer niet eens durven... bestel dan uit beleefdheid sowieso een biertje al heb ik er geen zin in :P

maar opzich kan je het wel proberen he? Moet je alleen niet in je eentje komen want dan heb je een grotere kans dat ze moeilijk gaan doen :P
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mac... zei:
xardas zei:
Hehe, naar de kroeg gaan en alleen maar gratis glazen water drinken is ook wel gaaf!
Klik om te vergroten...

Haha, ga ik ook eens proberen, eens kijken wat ze zeggen.

"consumptie verplicht" -= Ik consumeer toch ook =-
Klik om te vergroten...

hahaha, ja en dr staat volgens mij dan ook niet dat het per definitie vloeibaar moet zijn wat je moet consumeren of dat het uberhaupt uit de zaak zelf afkomstig moet zijn...
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
water uit de kraan is ook drinkbaar hoor :beer:
P
Party_PrincezzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap niet waarom een discotheek/kroeg gratis glazen water moet schenken, als jij zelf beslist om zoveel alcohol te drinken :confused:
Als je van jezelf weet dat je water gaat drinken na een aantal biertjes,
moet je ook zo slim zijn om wat geld over te houden.. :rolleyes:
En ja .. aan de kraan drinken in de toiletten is natuurlek een optie,
maar dan vind ik ook niet dat de bar je een glas moet meegeven
(en vind ik het ook nie juist als je gewoon zelf ff een glas meeneemt)
Het zou heel leuk zijn, moesten discotheken/kroegen gratis glazen water uitdelen, maar ik vind het iig niet moeten..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Party_Princezz zei:
Ik snap niet waarom een discotheek/kroeg gratis glazen water moet schenken, als jij zelf beslist om zoveel alcohol te drinken :confused:
Als je van jezelf weet dat je water gaat drinken na een aantal biertjes,
moet je ook zo slim zijn om wat geld over te houden.. :rolleyes:
En ja .. aan de kraan drinken in de toiletten is natuurlek een optie,
maar dan vind ik ook niet dat de bar je een glas moet meegeven
(en vind ik het ook nie juist als je gewoon zelf ff een glas meeneemt)
Het zou heel leuk zijn, moesten discotheken/kroegen gratis glazen water uitdelen, maar ik vind het iig niet moeten..
Klik om te vergroten...

mmmz zit wel iets in wat je zegt.

Maar dat gaat voor mij niet op. Komt er op neer dat ik gewoon niet te vaak naar een discotheek moet gaan. Als ik drink dan ga ik heus niet met me bezopen kop bedenken dat ik nog geld moet overhouden om een glas water te kunnen kopen:wink:

Kan dan nog net bedenken, mmm ik ga een glas water vragen in plaats van bier :P

Of ik moet iemand hebben die mijn geld beheerd en er voor zorgt dat ik geld over hou voor een glas water haha :grin:
P
Party_PrincezzLid
01-01-2024, 00:00
#14
SpacingBen zei:
Party_Princezz zei:
Ik snap niet waarom een discotheek/kroeg gratis glazen water moet schenken, als jij zelf beslist om zoveel alcohol te drinken :confused:
Als je van jezelf weet dat je water gaat drinken na een aantal biertjes,
moet je ook zo slim zijn om wat geld over te houden.. :rolleyes:
En ja .. aan de kraan drinken in de toiletten is natuurlek een optie,
maar dan vind ik ook niet dat de bar je een glas moet meegeven
(en vind ik het ook nie juist als je gewoon zelf ff een glas meeneemt)
Het zou heel leuk zijn, moesten discotheken/kroegen gratis glazen water uitdelen, maar ik vind het iig niet moeten..
Klik om te vergroten...

mmmz zit wel iets in wat je zegt.

Maar dat gaat voor mij niet op. Komt er op neer dat ik gewoon niet te vaak naar een discotheek moet gaan. Als ik drink dan ga ik heus niet met me bezopen kop bedenken dat ik nog geld moet overhouden om een glas water te kunnen kopen:wink:

Kan dan nog net bedenken, mmm ik ga een glas water vragen in plaats van bier :P

Of ik moet iemand hebben die mijn geld beheerd en er voor zorgt dat ik geld over hou voor een glas water haha :grin:
Klik om te vergroten...

Mja sé ..
Daar zit ook wel iets in :wink:
Alleen blijf ik bij mn mening omdat ik nog NOOIT ben uitgegaan
met de gedachte: ik ga me vanavond eens bezatten
nee, ik ga alleen om te feeste ..
Of da nu met/zonder alcohol is en met/zonder xtc
ik amuseer mij egt wel altij ..
En stiekem neem ik wel altij e fles water (1liter) mee
die ik dan (voordat ik naar binne ga) ergens in de buurt van die discotheek drop (in de bosjes ofzo :tongueout:)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
hehe ik heb ook atlijd een flex water mee :) (1,5 liter:P)

Maareh, als ik niet drink in een disco dan dans ik ook niet :P En wat is er nou aan in een disco zonder te dansen? :P
P
Party_PrincezzLid
01-01-2024, 00:00
#16
SpacingBen zei:
hehe ik heb ook atlijd een flex water mee :) (1,5 liter:P)

Maareh, als ik niet drink in een disco dan dans ik ook niet :P En wat is er nou aan in een disco zonder te dansen? :P
Klik om te vergroten...

"als ik niet drink in een disco dan dans ik ook niet"
=> bedoel je dan alcohol drinken ? of gwn iets drinken ?

Mja .. ik dans ALTIJD :sunglasses:
In mn favo discotheek staan er 2 grote podiums en 2 kleintjes
Op die kleintjes geraken ong. 4 man op, maar eentje is van mij :wink:
Ik dans et liefst helemaal alleen op e podium :tongueout:
1 pilleke en muziek, en ik heb voor de rest nix meer nodig :sunglasses:
(zelfs da pilleke hoeft ni per sé, et maakt alleen de sfeer beter)

Want toen ik uitging, en nog niet pillen pakte, stond ik ook 7u aan e stuk op et podium te danse :)
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#17
je kan toch ook gewoon cola ofzo drinke? :confused:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
:rolleyes: wie zal het flesje water mistery oplossen?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Party_Princezz zei:
SpacingBen zei:
hehe ik heb ook atlijd een flex water mee :) (1,5 liter:P)

Maareh, als ik niet drink in een disco dan dans ik ook niet :P En wat is er nou aan in een disco zonder te dansen? :P
Klik om te vergroten...

"als ik niet drink in een disco dan dans ik ook niet"
=> bedoel je dan alcohol drinken ? of gwn iets drinken ?

Mja .. ik dans ALTIJD :sunglasses:
In mn favo discotheek staan er 2 grote podiums en 2 kleintjes
Op die kleintjes geraken ong. 4 man op, maar eentje is van mij :wink:
Ik dans et liefst helemaal alleen op e podium :tongueout:
1 pilleke en muziek, en ik heb voor de rest nix meer nodig :sunglasses:
(zelfs da pilleke hoeft ni per sé, et maakt alleen de sfeer beter)

Want toen ik uitging, en nog niet pillen pakte, stond ik ook 7u aan e stuk op et podium te danse :)
Klik om te vergroten...

Ik bedoel dan alcohol :) Ik kan namelijk helemaal niet dansen! Het verschil is dat ik daar heel anders over denk als ik dronken ben :) Dan vind ik het ook leuker bewegen haha!

Enneh ik zou jou wel eens op dat podium willen zien staan haha! Je zult vast leuke weekenden hebben :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
ts zei:
Als je gratis water gaat weggeven als kroegbaas, verkoop je nagenoeg geen spa blauw meer, of in ieder geval veel minder. Dus in dat opzicht wel logisch. Als je het echt nodig hebt kun je dan idd gewoon ff naar de wc gaan (wel uit de kraan en niet uit de wc halen, zoals ik onlangs een kameraad zag doen) :kots:

Werk zelf ook in een discotheek en als mensen vanwege slecht zijn ff een glas kraanwater vragen, krijgen ze dat ook wel. Alleen lastig is het wanneer anderen dat zien die dan net daarvoor voor een spa blauw dus wel moesten lappen.
Klik om te vergroten...

jij zou mij dus geen glas water geven als ik 5 bier op heb en zoiets heb van, ff een glas water want dit is niet gezond zo... (ik ga natuurlijk geen spa blaus kopen als ik voor dezelfde prijs een biertje kan krijgen!)

en met wat alcohol op denk je niet altijd aan de kraan en ga je zelfs niet altijd naar de wc(pis je in je broek:P) Naja dat heb ik gelukkig nog nooit gehad :P Maar toch, water moet gewoon gratis al is het voor de gezondheid van mensen die geen water voor 2 euro willen kopen!

Die discotheken draaien al genoeg omzet aan al die glazen alchol! Spa blauw wordt misschien 5 keer op een avond gekocht?

Ik heb tot nu toe ook meestal wel een glas water gekregen hoor! Alleen op texel was het moeilijk... De toekomst vond ik sowieso een ballendiscotheek(qua personeel) dus het gevolg was dat ik daar niet meer heen wou en de bewuste avond ook niks meer kocht! (ze maken dan dus eerder verlies lijkt mij?:confused:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."