Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeten ze in Cafes etc gratis glazen water schenken?

Moeten ze in Cafes etc gratis glazen water schenken?

123 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja tuurlijk, vooral op house party's neemt iedereen het toch voor elkaar op.
S
SpacekeesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kranen afsluiten? Wat een onzin!

Ik werk zelf ook in een bar en als ik zie dat mensen teveel gedronken hebben bied ik ze uit mezelf altijd een gratis glaasje water aan (of 2... soms zelfs 3 of 4!).

Ik vind dat gewoon een stukje klantvriendelijkheid wat niet mag ontbreken. Zo zorg je er ook voor dat mensen een goede herinnering overhouden aan hun bezoek.

Ik heb overigens geen flauw idee wat mijn baas er van vindt en dat kan me eigenlijk ook niks schelen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spacekees zei:
Kranen afsluiten? Wat een onzin!

Ik werk zelf ook in een bar en als ik zie dat mensen teveel gedronken hebben bied ik ze uit mezelf altijd een gratis glaasje water aan (of 2... soms zelfs 3 of 4!).

Ik vind dat gewoon een stukje klantvriendelijkheid wat niet mag ontbreken. Zo zorg je er ook voor dat mensen een goede herinnering overhouden aan hun bezoek.

Ik heb overigens geen flauw idee wat mijn baas er van vindt en dat kan me eigenlijk ook niks schelen.
Klik om te vergroten...

Kijk, dit zijn dus de bars waar ik zou komen en ook blijven komen! Het kost mij in zo'n bar ook veel minder moeite geld uit te geven! Hoef dan tenminste niet bang te zijn dat ik geen water kan krijgen als ik door me geld heen ben!
M
Miss-BehaviourLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben er echt helemaal voor dat er gratis water geschonken wordt, zeker als je al genoeg aan alcoholische versnaperingen uitgeeft.

In het Patronaat in Haarlem kun je ook gratis kraanwater krijgen, en aangezien ik daar meestal iets anders doe dan alcohol drinken is het wel heel handig. Goedkoop avondje uit hoor.... pilletje erin, en maar gratis water tanken of bijvullen bij de wc. Heel relaxed daar, glazen mogen ook gewoon mee naar de wc. Ik ben eigenlijk benieuwd of het zo blijft, want volgens mij wordt er door veel meer mensen 'misbruik' gemaakt van het gratis water.
j
jaceyLid
01-01-2024, 00:00
#5
In Portugal is het heel gewoon dat je een glas water vraagt. die krijg je dan ook gewoon gratis. Hier doen ze daar moeilijk over. Heb zelfs een keer gehad dat ik naar een grote evenement was en dat het water daar op de wc warm was zodat mensen het niet dronken en gewoon gingen kopen. Dan vraag ik me af wat goedkoper voor hun is in dit geval! Warm water op de wc's of gewoon gratis glazen water geven.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
jacey zei:
In Portugal is het heel gewoon dat je een glas water vraagt. die krijg je dan ook gewoon gratis. Hier doen ze daar moeilijk over. Heb zelfs een keer gehad dat ik naar een grote evenement was en dat het water daar op de wc warm was zodat mensen het niet dronken en gewoon gingen kopen. Dan vraag ik me af wat goedkoper voor hun is in dit geval! Warm water op de wc's of gewoon gratis glazen water geven.
Klik om te vergroten...

Als ik zo iets mee maak wordt ook ik dus een vandalist :rolleyes:
p
p4r4n01dLid
01-01-2024, 00:00
#7
wat een domme vraag ..... ga eens nadenkenn ....

dan kunnen ze zeker extra personeel gaan inhuren omdat iedereen tussendoor een glaasje water wil .... dat kan toch niet ...

die mensen staan niet voor jan lul achter de bar te serveren ...
en als ik langer op mn drankje moet wachten omdat een paar mensen wat water willen heb ik idd zoiets van ... loop ff naar de plee ofzo ....

en doen ze t wel prima service! maar nee moeten niet .....

wat misschien wel een leuke oplossing is .... een grote watertank met een stapel plastic bekertjes ... willen mensen vers water .. pakken ze t maar ..
of desnoods een bakkie erbij waar je een kwartje in kan gooien ofzo
v
victoryLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mac... zei:
Ja tuurlijk, vooral op house party's neemt iedereen het toch voor elkaar op.
Klik om te vergroten...

Precies moest ooit te lang wachten op mijn man met drinken keek in de rondte en toen kreeg ik van een wild vreemde al de vraag of ik wat water wou zo hoort het. Hou echt van party volk.
S
SultaNLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zit hier in Nieuw Zeeland. Hier en in Australie is het verplicht dat de barren en co gratis water geven.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#10
dit zou wel werken denk ik! ik zou het wel beter vinden, water kies ik boven alle dranken als ik drugs heb gebruikt
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#11
sommige restaurants of discotheken en dat soort tentjes schenken niet "gewoon" kraan water, maar bronwater, spablauw enzo, en daar betaal je toch veel voor. Moet gratis geschonken worden. Als ik soms wel es in een disco sta heb ik behoefte aan water, water, water. Als zij me dan geen water schenken kunnen ze er ook op rekenen dat ik over me nek ga of K.O ga en dat bezord ze alleen maar een slechte naam.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lekker stom is dat. Wij schenken ook spa blauw, maar als jij een glas kraanwater wil kan je dat gewoon krijgen hoor. Dat heeft ook iedere bar tot zijn beschikking, spoelwater moet toch gevuld worden? :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
p4r4n01d zei:
wat een domme vraag ..... ga eens nadenkenn ....

dan kunnen ze zeker extra personeel gaan inhuren omdat iedereen tussendoor een glaasje water wil .... dat kan toch niet ...

die mensen staan niet voor jan lul achter de bar te serveren ...
en als ik langer op mn drankje moet wachten omdat een paar mensen wat water willen heb ik idd zoiets van ... loop ff naar de plee ofzo ....

en doen ze t wel prima service! maar nee moeten niet .....

wat misschien wel een leuke oplossing is .... een grote watertank met een stapel plastic bekertjes ... willen mensen vers water .. pakken ze t maar ..
of desnoods een bakkie erbij waar je een kwartje in kan gooien ofzo
Klik om te vergroten...

Dus jij vindt het belangrijker dat de eigenaren van horeca gelegenheden nog rijker worden dan dat mensen genoeg vocht binnen krijgen om de grote hoeveelheden alcohol te verwerken, of uitdroging door XTC te voorkomen?

Ach man! Die lui hebben genoeg winst! En volgens mij krijgt het personeel in gezellige kroegjes (waar ze uiteraard dus ook gratis water schenken) aardig wat fooi. Dus die paar eurocent meer per uur omdat ze geen gratis water zouden schenken schiet ook niet echt op?:confused:

Ik drink trouwens MEER bier als er gratis water wordt geschonken! En volgens mij wordt de winst nog altijd voor het grootste deel uit entree en alcoholische dranken gehaald of heb ik het mis?

En zou ik de enige zijn die alleen nog kroegjes bezoekt waar hij naast een biertje ook een gratis glas water kan krijgen?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik was donderdag in Valkenburg op stap geweest. Een vriend van me had een beetje veel gezopen en had wat stress lopen bouwen met iedereen enzo en is toen naar buiten gegaan, pissed. Ach ja, toen het was afgelopen ging ik naar buiten en had hem nog redelijk snel gevonden. Nadat ik m weer van iemand had afgehouden zaten we op een bankje tegenover een kroeg. De kroeg was gesloten, maar ze waren nog aan het opruimen. Die vriend van me had behoefte aan een glas water en ging vragen aan de portier, die het terras aan het schoonspuiten was, of hij mss nog een glas water mocht hebben. Binnen no-time geregeld. Maar hij kon het wel gebruiken ook. Dus...
s
scratchtraxxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind ook dat dat zou moeten, al is 't maar kraantjeswater.
Onlangs hebben ze in een dancing hier in de buurt 6 kranen gezet in de zaal waar iedereen kan gaan drinken voor 20 cent (dan gaat de kraan lopen voor 10 seconden ofzo, zo kun je je bekertje vullen)
T
TommetjahLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je in een discotheek wat water uit de kraan wilt drinken moet je nog 50 cent 'toilet entree' betalen, echt belachelijk gierig.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je van mij een glaasje water wilt, dan kan je dat krijgen hoor :grin:

mjah... ik snap t ook wel dat sommige cafe eigenaren dat niet willen...


daarom heb ik zelf altijd een flesje bij me... en vul dat altijd ff als ik naar de wc ga :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tommetjah zei:
Als je in een discotheek wat water uit de kraan wilt drinken moet je nog 50 cent 'toilet entree' betalen, echt belachelijk gierig.
Klik om te vergroten...

De wc schoonmaken is eerbaar werk, daar mogen de schoonmaaksters wat mijn part dus best met 50, ok 10 eurocent dan, mee beloond worden!!!

@ Ellesdee... ik koop tegenwoordig in zo'n zaak/bedrijf/horecagelegenheid tegenwoordig een cola, en hervul deze de hele avond met water!

Als men mij na zou doen, dan moeten ze het water wel gratis gaan maken, want anders maken ze verlies! (niemand koopt meer dan 1 drankje :mrgreen: )

Maar wie is er zo sterk om niet te drinken bij het uitgaan? SPEEDGEBRUIKERS! tsja, deze mensen lijken het toch het best zonder alcohol vol te houden! Hier in Apeldoorn in ieder geval... (en anders ben je geen echte speedfan, wordt er beweert...)

Het zal me ook wat, dood aan alohol, en heilig/reinig het water en laat het overal stromen!
M
MissParanoidLid
01-01-2024, 00:00
#19
nog niet zo heel lang geleden was in Gent een feestje (bassleader) waar heel de avond gratis kraantjeswater was voorzien, was echt geweldig!!!
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind van niet, XTC gebruiken is je eigen verantwoordelijkheid, dus genoeg water drinken erbij ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."