Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeten ze in Cafes etc gratis glazen water schenken?

Moeten ze in Cafes etc gratis glazen water schenken?

123 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#1
Minn en ik zijn gewijgerd omdat we water wilden ipv alcohol..
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#2
lot zei:
Minn en ik zijn geweigerd omdat we water wilden ipv alcohol..
Klik om te vergroten...

hoeda?
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou we hadden die aaf speed gedaan toch dus we dachten doen we maar niet zoveel alcohol..
Helemaal aan het begin van de avond waren we daar geweest en wat water gedranken beetje gerookt gewoon chill..
Zo halverwege kwamen we weer terug maar als we geen alcohol gingen drinken 'moest hij ons vriendelijk verzoeken weg te gaan'....
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#4
toen ik een keer xtc ophad en mn flesje water niet mee naar binnen mocht nemen en aan het eind van de avond zonder water zat waardeerde ik het toch echt vheel erg dat ik onderweg naar huis bij een cafetje gratis een glas water kreeg dus ik stem ja
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zouden Cafes, discotheken en dergelijke altijd een gratis glas water moeten aanbieden of niet? Het lijkt mij nogal logisch omdat Teveel alcohol zonder tussendoor een glas water/andere drank te drinken erg gevaarlijk kan zijn!

Ik was op vakantie in Texel en ging daar naar de discotheek de Toekomst. Na veel gedronken te hebben was ik door mijn geld heen en zat een beetje aan de bar (ik kon niet veel anders meer?) Ik heb niet doorgehad dat ik zoveel achter elkaar gedronken had en kon gelukkig nog net bedenken dat ik veel water moest drinken!

Dus ik vraag een glas water met als reactie daarop : 2 euro graag! Ik was door mijn geld heen en legde dat uit en vertelde ook dat ik echt een glas water nodig had maar ik kreeg hem niet! Na enige tijd was ik dan gelukkig in staat te bedenken dat ik ook gewoon een glas van de bar kon jatten en naar de wc kon gaan om daar een glas met water te vullen, dat heb ik toen maar gedaan.

Is het niet belachelijk dat ze in zo'n discotheek geen gratis water schenken (alles is daar al zo duur!) Zijn discotheken dat niet wettelijk verlplicht?
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ze zijn het niet verplicht, in restaurants enzo is water ook niet altijd gratis. Maar ja, ik vind wel dat het gratis moet zijn, gewoon wat water uit de kraan.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
mja je gunt die zuiplappen toch geen kater? En als ze water schenken hebben ze geen kater en komen ze de volgende dag gewoon nog een keer! :wink:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gratis hoeft niet wat mij betreft, maar goedkoop water, daar ben ik wel voorstander van. Maar je kunt inderdaad water halen in de wc...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja ik krijg eigenlijk altijd wel water, gister feestje tot 5 heb zeker 5 keer een paar glaasjes water gevraagd voor verschillende mensen was nooit een probleem :)
maargoed de kraan weet ik anders ook wel te vinden
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
sommige mensen dus op een gegeven moment niet meer!
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je gratis water gaat weggeven als kroegbaas, verkoop je nagenoeg geen spa blauw meer, of in ieder geval veel minder. Dus in dat opzicht wel logisch. Als je het echt nodig hebt kun je dan idd gewoon ff naar de wc gaan (wel uit de kraan en niet uit de wc halen, zoals ik onlangs een kameraad zag doen) :kots:

Werk zelf ook in een discotheek en als mensen vanwege slecht zijn ff een glas kraanwater vragen, krijgen ze dat ook wel. Alleen lastig is het wanneer anderen dat zien die dan net daarvoor voor een spa blauw dus wel moesten lappen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
maar het lijkt me toch ook wel, dat de enige reden om spa blauw te drinken is: laten zien dat je geld hebt. Want in de meeste kroegen kan je toch wel gratis kraanwater krijgen...
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#13
loop naar de wc :beer:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
ts zei:
Als je gratis water gaat weggeven als kroegbaas, verkoop je nagenoeg geen spa blauw meer, of in ieder geval veel minder. Dus in dat opzicht wel logisch. Als je het echt nodig hebt kun je dan idd gewoon ff naar de wc gaan (wel uit de kraan en niet uit de wc halen, zoals ik onlangs een kameraad zag doen) :kots:

Werk zelf ook in een discotheek en als mensen vanwege slecht zijn ff een glas kraanwater vragen, krijgen ze dat ook wel. Alleen lastig is het wanneer anderen dat zien die dan net daarvoor voor een spa blauw dus wel moesten lappen.
Klik om te vergroten...

jij zou mij dus geen glas water geven als ik 5 bier op heb en zoiets heb van, ff een glas water want dit is niet gezond zo... (ik ga natuurlijk geen spa blaus kopen als ik voor dezelfde prijs een biertje kan krijgen!)

en met wat alcohol op denk je niet altijd aan de kraan en ga je zelfs niet altijd naar de wc(pis je in je broek:P) Naja dat heb ik gelukkig nog nooit gehad :P Maar toch, water moet gewoon gratis al is het voor de gezondheid van mensen die geen water voor 2 euro willen kopen!

Die discotheken draaien al genoeg omzet aan al die glazen alchol! Spa blauw wordt misschien 5 keer op een avond gekocht?

Ik heb tot nu toe ook meestal wel een glas water gekregen hoor! Alleen op texel was het moeilijk... De toekomst vond ik sowieso een ballendiscotheek(qua personeel) dus het gevolg was dat ik daar niet meer heen wou en de bewuste avond ook niks meer kocht! (ze maken dan dus eerder verlies lijkt mij?:confused:)
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#15
SpacingBen zei:
ts zei:
Als je gratis water gaat weggeven als kroegbaas, verkoop je nagenoeg geen spa blauw meer, of in ieder geval veel minder. Dus in dat opzicht wel logisch. Als je het echt nodig hebt kun je dan idd gewoon ff naar de wc gaan (wel uit de kraan en niet uit de wc halen, zoals ik onlangs een kameraad zag doen) :kots:

Werk zelf ook in een discotheek en als mensen vanwege slecht zijn ff een glas kraanwater vragen, krijgen ze dat ook wel. Alleen lastig is het wanneer anderen dat zien die dan net daarvoor voor een spa blauw dus wel moesten lappen.
Klik om te vergroten...

jij zou mij dus geen glas water geven als ik 5 bier op heb en zoiets heb van, ff een glas water want dit is niet gezond zo... (ik ga natuurlijk geen spa blaus kopen als ik voor dezelfde prijs een biertje kan krijgen!)

en met wat alcohol op denk je niet altijd aan de kraan en ga je zelfs niet altijd naar de wc(pis je in je broek:P) Naja dat heb ik gelukkig nog nooit gehad :P Maar toch, water moet gewoon gratis al is het voor de gezondheid van mensen die geen water voor 2 euro willen kopen!

Die discotheken draaien al genoeg omzet aan al die glazen alchol! Spa blauw wordt misschien 5 keer op een avond gekocht?

Ik heb tot nu toe ook meestal wel een glas water gekregen hoor! Alleen op texel was het moeilijk... De toekomst vond ik sowieso een ballendiscotheek(qua personeel) dus het gevolg was dat ik daar niet meer heen wou en de bewuste avond ook niks meer kocht! (ze maken dan dus eerder verlies lijkt mij?:confused:)
Klik om te vergroten...

Helaas, jij niet :wink: alleen vrouwen die in natura betalen :grin: hehe

Nee, werk in een grote discotheek en bij mijn bar gaan er op een drukke zaterdagavond sowieso wel 6 flessen spa blauw door. Maar ik ben het wel met je eens hoor, als ik gewoon ff glaasje water wil, dan hoort dat gewoon gratis te zijn. Alleen hoor ik er een munt voor te vragen en kan het mij eigenlijk weinig schelen wat de klanten van mij vinden, niet dat ik donders arrogant doe, maar ik krijg mn centen dr wel om.

Persoonlijk drink ik eigenlijk nooit water tussendoor, gewoon dom door pilsen.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
als je water moet drinken omdat je teveel gedronken hebt en je proeft het verschil tussen spa blauw en water dan heb je sowieso niet genoeg gedronken :wave:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
whaha en als je aan het bieren bent en er al aan denkt dat je water moet denken dan ga je daar echt niet voor naar de wc!

Vraag er dan 25 eurocent voor ofzo...
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#18
gewoon dom door blijven pilsen!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
mmmmmmmmm, zoiets zocht ik ook meer :)

mag je dan geen GLAS water uit de kraan EISEN?

Dat heb ik namelijk niet gedaan, eerder netjes gevraagd :P
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Voor zover ik weet is het wettelijk niet verplicht om gratis water te leveren. Wat echter niet mag, is geld vragen voor kraanwater, dat staat wel in de wet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."