Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAbsinthe

Absinthe

35 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#1
alleen zit het hallucinerende stofje er niet meer in..
E
EnigmatiqueLid
01-01-2024, 00:00
#2
vergeet niet dat Vincent Van Gogh verslaafd was aan absinth en dat hij veel van zijn schilderijen geschildert heeft op absinth..
Dus het zal wel een trippend effect hebben imo
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
kheb een flesje staan, tis nie te drinken. Je moet t geloof ik met een suikerklontje vermengen (op 1borrel) en dan ff in de fik steken en dan drinken. Geen aanrader brrrrr
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#4
welk?
M
MystiXLid
01-01-2024, 00:00
#5
:smoke: Beste mensen, ik ben op zoek naar mensen die mij wat info kunnen verschaffen over absinthe, ik ga het binnenkort zelf proberen maar ben op zoek naar mensen die mij handige tips kunnen geven over het gebruik hiervan en hun ervaringen zodat ik wat meer inside informatie heb. Ik hoop zodoende dat ik wat meer weet wat ik verwachten kan, dus wie kan mij helpen a.u.b.? (Ik heb al info van het web afgehaald, maar wil ook wel wat persoonlijke ervaringen en tips horen)

MOD-Edit: ff verplaatst naar alcohol.
p
p4r4n01dLid
01-01-2024, 00:00
#6
is dat niet een schoonmaak middel ofzo :confused:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#7
nee dat is een alcoholosch drankje met hallucinerende stoffe drin, is glf k ook verboden in nederland
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8
Is al geruime tijd weer legaal hoor :).
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
k vind t wel lekker!
beter dan whiskey of rum
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
nou doe mij dan maar een wihsky on the rocks
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#11
dallandra zei:
alleen zit het hallucinerende stofje er niet meer in..
Klik om te vergroten...

Jawel, alleen in dusdanig kleine hoeveelheden dat het eigenlijk niet lekker merkbaar is. Oftewel, zelf maken! :grin:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat zou het Thujone molecuul dan doen? Volgens mij is het een fabeltje :).
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
caatje zei:
kheb een flesje staan, tis nie te drinken. Je moet t geloof ik met een suikerklontje vermengen (op 1borrel) en dan ff in de fik steken en dan drinken. Geen aanrader brrrrr
Klik om te vergroten...
Je moet er gesmolten suiker en een klein scheutje water in vermengen. Dan vind ik het echt heel erg lekker!
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Iemand die er echt veel van af weet heeft mij ooit eens het volgende verteld:

Absinthe bevat geen trippende middelen.
Toen absinthe net opkwam in Frankrijk werd deze snel populair. De Franse keizer op dat momentkon het niet aanzien dat zijn geliefde (en in zijn eigen land gemaakte) wijn daardoor minder populair werd. De keizer heeft toendertijd het fabeltje bedacht om te zeggen dat deze absinthe dus hallucinerende middelen bevat, waardoor hij deze kon verbieden. Dit is dus ook overgenomen door andere landen (Ook omdat het Franse rijk toen een stuk groter was dan dat deze nu is. Zodoende is absinthe een tijd lang verboden geweest in veel landen en is het fabeltje achter absinthe ontstaan.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb toevallig een jaar geleden in praag, waar absinthe nog veel verkocht wordt maar eens de proef op de som genomen en op een avond 2 flessen van die shit met 55 procent alcohol gezopen, en kwas gewoon zat, amar verder niks hallucinerends ofzo,.... viel btje tegen,,
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bal0n zei:
Wat zou het Thujone molecuul dan doen? Volgens mij is het een fabeltje :).
Klik om te vergroten...
Hmm, het thujon molecuul is volgens mij aan het voetballen. :P :rolleyes:
Maar wat mac zegt is dat er dus helemaal geen thujon inzat.
Dit heb ik ook wel gelezen hoor.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nou, er is een stofje in absinthe wat de "trippende" effecten verklaard, namelijk thujone. Dus lijkt me niet dat dat verhaal over die Franse vorst waar is :).
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
goh en geen alcoholvergiftiging? :wink:
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#19
hihi :wink:
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#20
je word er iig anders dronken van dan van bv bier...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."