Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen ik een van de weinige niet-drinkers in NLD?

Ben ik een van de weinige niet-drinkers in NLD?

76 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
mijn vader drinkt ongeveer 1 biertje per dag en daar wil hij nu mee stoppen omdat hij beweert dat hij niet nuchter is dan :grin:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#2
mijn vader drinkt ook nooit, moeder ook gelegenheids drinker.
2 broers waarvan 1 ook niet drinkt en 1 broer af en toe ff een biertje.

en ik ... tsja .... 18x gekotst van drank (ja ben het na een tijdje maar gaan tellen..!)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn vader drinkt ook elke dag wel. Meestal zijn dat 3 biertjes, daarbij wilde hij vroeger ook elke avond nog wel een jenever-cola'tje drinken, maar daar is hij mee gestopt. En hij wil ook minderen met bier, way to go dad! :grin:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn vader drinkt nooit, heeft t ook nooit gedaan.
mijn moeder wel, dat is een gezelligheids drinker. Verder lust mn broer wel een biertje en mn zus is ook een non-alcoholica
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#5
mijn ouders drinken ook bijna nooit.
ik heb ook liever een pilletje,maarja om dat nou elk weekend te doen..dan lijken me een paar biertjes toch verstandiger.
ik drink elk weekend wel,en meestal ook als ik bij vrienden langs ga doordeweeks..eigenlijk best veel dus..
M
MarkVLid
01-01-2024, 00:00
#6
En daarbij gaan drank en opiaten verdomd slecht samen...
Provoceren met goede argumenten is inderdaad erg vermakelijk. :wink:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik moet echt zelden kotsen van drank.. nog maar 2 keer gehad en in de meeste gevallen amuseer ik mij meer als ik zat ben dan als ik stoned ben.. prefeer natuurlijk combinatie van de 2 :grin:

maar wat ik wel vind van alcohol is dat het nogal een platte drugs is.. weinig leerzaam aan, niet diepzinnig, je wordt er gewoon dommer en simpeler van op het moment zelf wat meestal resulteert in veel plezier :)
M
Mr. XTCLid
01-01-2024, 00:00
#8
mijn pa drink elke dag wel een paar pilsjes mijn ma port zo'n 5 keer per week... en ik drink nu zel;f niet meer zo vaak en een tijdje geleden was het elk weekend wel flink raak.... zuipen en kosten
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
me vader en moeder drinken bijna nooit
me vader soms nog wel eens maar me moeder echt bijna nooit
ik zelf lust wel een biertje op zijn tijd :wink:
c
caravanbezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
zuipe is zkr wel chill hoor doe t iedere weekend. En nee ik kan me niet ver maken in de kroeg zonder drank :grin: en nee ik kan niet gezellig zijn int weekend zonder drank..

me pa stookt ook zelf alcohol in de garage. zomaar als hobby hoor geen alcoholist
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gek genoeg dronk ik tussen mijn 13e-15e veel meer dan ik nu doe. Sinds ik blow ben ik erachter gekomen dat (zoals gezegd) je door alcohol niet bepaald wijzer wordt, maar juist simpeler.

Heb vaak wel, dat ik meer ga drinken als ik bij nieuwe mensen kom, of mensen waar ik tegen op kijk. (uit onzekerheid dus) Altijd als ik ga minderen met blowen, ga ik ook meer drinken.

Ik kom er dan altijd weer achter dat je je veel lekkerder voelt onder alcohol. Maja, ook best vaak verrot de volgende dag. En verder moet ik best vaak kotsen van alcohol. Ik drink dikwijls te snel achter elkaar, of ga gekke dingen doen waardoor ik duizelig wordt! (zoals gister, ik vond het echt vet om rondjes te draaien, alles leek zo super snel te gaan! :grin:)

Maja, ik kan wel zeggen dat ik een beetje gek ga doen onder invloed :P De meeste meisje heb ik gezoend onder invloed. (mijn mannelijke en agressieve kant komt dus tevoorschijn onder invloed?)

En mijn ouders drinken best vaak, maar nooit heel veel. M'n ma lust wel een glaasdje wijn, net als mijn pa, die ook wel een glas bier/wisky lust...
M'n broertje is pas 12 en is er gelukkig niet zo vroeg bij als ik :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
van blowen word je nu ook niet bepaald slimmer hoor.. je kan er wel zo wat nieuwe inzichten mee bekomen en zo maar het compenseert nu niet je achteruitgang van het korte geheugen..

En als je moet kotsen van alcohol dan zijn de hoodfredenen:

-Je kent je grenzen niet en gign te ver (eigen schuld)
-Je combineert met andere drugs, meestal met wiet (eigen schuld)
-Je kan er nie tegen(beetje eigen schuld, ken jezelf :))
-Je hebt een slechte dag (jouw schuld niet)

als er één drugs perfect te doseren is dan is het wel alcohol hoor.. je weet perfect hoeveel er in zit en je weet ook dat er niets voor brol is aan toegevoegd zoals dat wel eens bij harddrugs gebeurd..

natuurlijk als je er mee overdrijft is het miserie en is het bij de destructievere drugs
K
KlotejunkieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb zò veel liever een joint of een pilletje dan alcohol, alcohol is gewoon vergif.
Ik haat mensen die zichzelf de tering zuipen en maar klagen over drugsgebruikers, ze doen het zelf even hard!

Doe mij maar een dikke baap :sunglasses:
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik drink enorm graag, het is nog altijd het liefste wat ik doe om een beetje scheef te lopen :) vroeger in de beginjaren moest ik veel kotsen, maar nu ik er wat aan gewend ben aan het veele drinken... da is nu inmiddels bijna 2jaar geleden kotsen...
het is gewoon iets typisch, drinken als je uitgaat, altijd met een fris pintje in de hand staan (of nen duvel :mrgreen: ), en als je pint op is, het automatisme om een nieuwe te bestellen is een feit...
drinken in het weekend is maar iets normaal, kheb natuurlijk respect voor degene die niet drinken ma zoals ik altijd al zei ze weten niet wat ze missen maarja, dat is hun beslissing en daar kom ik niet tussen :)
M
MarkVLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alcohol is mijn minst favoriete drug;ik prefereer ALLE andere middelen boven dat domme gezuip;ik drink al jaren geen druppel.
Ook in de dopescene zijn alcoholgebruikers een heel andere groep dan wit/bruin gebruikers;misschien hypocriet maar we keken op ze neer als ze weer 's bezopen en luidruchtig zichzelf belachelijk maakten.
Als je high van bruin bent val je in ieder geval niet anderen lastig met je gebral.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben in principe ook een niet drinker, ik zal de drank nooit zelf opzoeken en heb het de laatste maanden amper gedaan. Toch kan ik niet zeggen dat ik het nooit meer zou doen. Ik vind het wel iets hebben om tegen mensen te zeggen dat alcohol net als oa heroine en crack een van de drugs is die ik uit principe niet gebruik, gewoon om te provoceren.
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#17
het enige dat ik aan alcohol lust is bacardi cola daar kan ik wel een liter op een avond van opzuipen (de bacardi heh) gelukkig komt het niet zo heel veel voor 4 a 5 x per jaar geef mij maar een goede X en G en wiet, heerlijke combinatie :grin: :smoke:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kreeg afgelopen zaterdag 2 flessen drank van me collega's, ik was jarig.
Ik d8 echt van, pff wat moet ik daarmee. 'Dankjeweeeeel!!!!!'
Ik had die wel wat gedronken maar bij lange na niet wat me collega's wegdronken.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
vond je? ik heb in tsjechie echt flessen weggewerkt, maar niet echt iets anders gevoeld dan van gewone alcohol. De laatste nacht met een maat 2 flessen leeggezopen die we mee naar huis wouden nemen. Kwas wel teringzat, maar verder? Didn't see the Green Fairy
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#20
BobG zei:
Ik kreeg afgelopen zaterdag 2 flessen drank van me collega's, ik was jarig.
Ik d8 echt van, pff wat moet ik daarmee. 'Dankjeweeeeel!!!!!'
Ik had die wel wat gedronken maar bij lange na niet wat me collega's wegdronken.
Klik om te vergroten...

geef maar aan mij dan :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."