Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen ik een van de weinige niet-drinkers in NLD?

Ben ik een van de weinige niet-drinkers in NLD?

76 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
BobG zei:
Ik ben 17en drink bijna nooit, alleen op special occasions zoals Oud en nieuw, verjaardag enzo.

Mijn ouders drinken elke dag, ik zie hoe hun persoonlijkheid verandert na 4-6 drankjes. Toen ik 14 was dronk ik bijna elke dag, maar na mijn eerste paddo ervaring heb ik alcohol aan de kant gezet.
Ik vind het ook zonde van me geld. Je voelt er nix van, behalve dat je semi-verdooft ben.

Ik snap ook niet hoe mensen elke week zichzelf te tering in zuipen, hun ingewanden uitkotsen, en de volgende week precies hetzelfde doen.

Dan heb ik liever een pilletje, of een dikke joint.

Wat vind jij??
Klik om te vergroten...

Me ma drinkt wel eens een glaasje bier... toen ik 12was dronk ik af en toe een paar slokjes mee...
toen ik 15 was ging ik als vrijwilliger achter een bar werken dus heb toen aardig wat gedronken...
mjah, toen ik 17 was had ik zoiets van, waarom drink ik eigenlijk ik vind dr niks aan, je voelt je zo slap en je wordt er absoluut niet actief van...

toen ben ik gestopt met drinken, maar heb ongeveer een half jaar geleden weer wat gedronken en ik werd er superziek van...
hele tijd niks meer gedronken, vorige maand weer eens malibu cola gedronken en ik moet zeggen dat t niet verkeerd smaakte :P

maar, voor mij hoeft alcohol niet zo.. :)
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja kun je zien wat nuchter-zijn met me doet. Ben acuut 'afhankelijk' van alcohol!
p
poboLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klotejunkie zei:
Ik heb zò veel liever een joint of een pilletje dan alcohol, alcohol is gewoon vergif.
Ik haat mensen die zichzelf de tering zuipen en maar klagen over drugsgebruikers, ze doen het zelf even hard!

Doe mij maar een dikke baap :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Precies man :angry: ,paf je een joint dan ben je opeens een junk :confused:
maar drinken is heel normal :rolleyes: ,

Ik zelf heb nog nooit gedronken en heb ook geen behoefte aan.
doe mij maar liever een jonko :stoned:
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#4
En nu zijn BobG zijn gedachten totaal omgedraaid....
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik geen drugs heb,drink ik meestal alcohol.

Maar moet er niets van hebben eigenlijk
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klotejunkie zei:
Ik heb zò veel liever een joint of een pilletje dan alcohol, alcohol is gewoon vergif.
Ik haat mensen die zichzelf de tering zuipen en maar klagen over drugsgebruikers, ze doen het zelf even hard!

Doe mij maar een dikke baap :sunglasses:
Klik om te vergroten...

waarom is alcohol vergif :rolleyes: net of dat pilletje beter voor je is dan een paar biertjes :rolleyes:

voor de rest ben ik het zeker wel met je eens, ik drink ook nauwelijks :mrgreen: :wink:
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#7
BobG zei:
Ja kun je zien wat nuchter-zijn met me doet. Ben acuut 'afhankelijk' van alcohol!
Klik om te vergroten...
Ik zie het niet als afhankelijk maar als aanstellen gewoon doorzetten en niet zeiken!
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
slipperman zei:
BobG zei:
Ja kun je zien wat nuchter-zijn met me doet. Ben acuut 'afhankelijk' van alcohol!
Klik om te vergroten...
Ik zie het niet als afhankelijk maar als aanstellen gewoon doorzetten en niet zeiken!
Klik om te vergroten...

Dit is opbouwende kritiek hea...
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#9
mathijs zei:
slipperman zei:
BobG zei:
Ja kun je zien wat nuchter-zijn met me doet. Ben acuut 'afhankelijk' van alcohol!
Klik om te vergroten...
Ik zie het niet als afhankelijk maar als aanstellen gewoon doorzetten en niet zeiken!
Klik om te vergroten...

Dit is opbouwende kritiek hea...
Klik om te vergroten...
Jap :)
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flink gaan zuipen op vrijdagavond is altijd weer een avontuur, en bij concerten zeker :beer:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
nbaar mijn mening is alcohol ook minder schadelijk dan die chemische harddrugs als je je elk weekend zat zou zuipen tegenover elk weekend elk weekend strak slikken/snuiven..

maar iemand die jointjes rookt is zeker geen grotere junk dan iemand die drinkt.. drinken is gewoon sociaal aanvaard en aanvaard dat ook maar en wees er blij om..
ik vind drinken echt de max maar alleen op feesten (voor grote hoeveelheden geldt dit toch). maar alleen alcohol vind ik niet zo leuk want dan krijg ik enorm veel zin in weed.. en het effect op zich is niet zo leuk, maar de omgeving waar je bent en de dingen die gebeuren worden wel veel leuker.. bij weed is dat ook zo maar mnder eigenlijk, vooral als je al lang blowt
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat kan :wink: Wat ervaar je dan precies zo negatief aan alcohol?
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#13
MetaalKonijn zei:
Flink gaan zuipen op vrijdagavond is altijd weer een avontuur, en bij concerten zeker :beer:
Klik om te vergroten...

niet mijn ding :P
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
MetaalKonijn zei:
Flink gaan zuipen op vrijdagavond is altijd weer een avontuur, en bij concerten zeker :beer:
Klik om te vergroten...

Waar ga je naar concerten??
Ook bij noordschok geweest??
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
mathijs zei:
MetaalKonijn zei:
Flink gaan zuipen op vrijdagavond is altijd weer een avontuur, en bij concerten zeker :beer:
Klik om te vergroten...

Waar ga je naar concerten??
Ook bij noordschok geweest??
Klik om te vergroten...

Nee helaas gemist, wou Sadus wel erg graag zien!
Gister naar Tankard geweest in Bolwerk.
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#16
alcohol heeft natuurlijk op iedereen een andere uitwerking maar ik pak inderdaad ook liever een pilletje of een joint ik drink wel als ik de kans krijg maar ik bezat mezelf maar weinig maar zo af en toe is bezopen zijn wel leuk natuurlijk :stoned: :beer:
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat ik uiteindelijk met alcohol overblijf.
Ik merk het minste negatieve bijwerkingen met alcohol, behalve dat ik brak ben. Maar als ik niet superveel heb gezopen kan ik de volgende dag prima functioneren, ook al ben ik een beetje brak. Ik hoef ook niet zo veel te slapen met alcholol op. IK wordt er euforisch van, praatzamer, spontaner, en durf veel meer. Dat is met veel andere drugs niet zo. Alcohol combineert goed met veel andere dingen (alles eigenlijk beh. GHB)
Ik vind het lekker. Rode wijn, conjak, bier, coctails, eigenlijk bijna alles. Het maakt dat je vlees of vis lekkerder smaakt ( wijntjes) en koud biertje op een terasje in de hete zon is onbetaalbaar.
EN het belangrijkste : Alcohol is SOCIAAL GEACCEPTEERD.

Nu nadelen van andere drugs:
Wiet wordt je lui van. volgende dag wil ik zowiezo altijd uitslapen. Ik wordt er para van dus uitgaan met aleen wiet op is ook niks aan. En ik vind het superverslavend, maar das voor iedereen anders.

Pillen ben ik mee gestopt omdat ik er depressief van werd en mn geheugen achteruitging en ik merkte dat mijn karacter vervlakte.

Speed wordt ik para van en gestressed en uitwerkingen kan ik niet tegen. ook mee gestopt.

Opiaten zijn voor mij erg verslavend dus daar probeer ik mee uit te kijken.

Trippen wordt ik ook para van, en dan kan je al helemaal niet normaal meer doen. Te van de kaart. ook mee gestopt

Coke is eigenlijk geen ruk aan zonder alkohol.

GHB lijkt op alcohol maar Bier is zowiezo lekkerder en je kan er meer van op en gaat niet slapen als je iets teveel op hebt, en het is relaxter om in de kroeg te nuttigen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."