Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol, tijdens / na werktijd

Alcohol, tijdens / na werktijd

32 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat ik me dan wel afvraag is of horeca ervoor zorgt dat je meer drinkt, of zwaardere drinkers vaker in de horeca terechtkomen. Want ik zie beiden gebeuren. Er is in een café ook wel iets meer aanzet natuurlijk. Maar zelfs in deftige restaurants komt het veel voor, het sluipt er zo makkelijk in (de wijnhandelaar zie ik bv na 10h ook niet meer nuchter, en dat word gewoon geaccepteerd door iedereen).

Ik heb uit mezelf nooit veel met drinken gehad, maar als ik zoals nu in de zomervakantie elke dag werk, moet ik toch wel bewust er voor kiezen het bijna altijd af te slaan of die gewoonte zat er ook in (want de zwaardere drinkers zetten ook wel aan).
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een keer een bespreking met de projectgroep in de HVA kroeg gehouden. Nooit in me op gekomen om te gaan drinken tijdens stage/ pizzabezorgen. :P

Er zijn wel 2 pizza-collega's ontslagen omdat ze cola hadden meegenomen met vodka erin. Toen nam iemand anders een slok en klikte het door. Pretty sick.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Petrovic zei:
Er zijn wel 2 pizza-collega's ontslagen omdat ze cola hadden meegenomen met vodka erin. Toen nam iemand anders een slok en klikte het door. Pretty sick.
Klik om te vergroten...

Pizza Calamiteiten :sunglasses:


Ik werk nu niet meer, dus ik kan ook niet drinken tijdens werktijd.
En op school doe ik het al helemaal niet. : ')
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Achter de bar is ook de enige baan waarbij ik het me kan voorstellen om alcohol te nuttigen "on duty". :P

Net zoals de meeste coffeeshop clerks ook smoken achter de bar en ze hun ogen al op half 7 hebben staan zodra de shop open gaat.
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#5
Petrovic zei:
Toen nam iemand anders een slok en klikte het door.
Klik om te vergroten...
+1

Drinkt nog wel eens een biertje voor ik naar de nachtdienst ga. Maar dan hebben we het over één biertje tijdens het eten, uurtje of 8. Riant afgebroken door mijn fantastische lever voor ik op de zaak ben.
D
DeepPurpleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik draai aanstaande vrijdag even een nachtje mee in een kroeg bij Leidseplein om wat centjes bij te verdienen. Een vriend van me werkt daar en vertelt altijd dat hij helemaal dronken is aan het einde van zijn shift. Ik zou dit nooit kunnen, wil ik nog enigszins naar behoren kunnen werken. Drinken wil ik wel maar niet dermate veel dat het mijn functioneren belemmert.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wij duiken om de maand op donderdag de kroeg in met collega's, op het werk drinken we, als we door moeten werken in de vakantie, op vrijdagmiddag een biertje om het project mee af te sluiten.

Iedere vrijdag ga ik direct uit mijn werk de kroeg in, want dan ben ik vroeg vrij en is er een grote groep bekenden aldaar. Supergezellig.
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat is er nou lekkerder dan een lekker biertje bij een smakelijk Engels ontbijt en een tiental of twintigtal biertjes wel of niet gepaard met andere sterkere Alcoholische dranken vooraleer je naar bed trekt? :wink:
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb 5 maanden stage in Hongarije gelopen en dan gebeurde het toch wel meerdere malen per week dat ik na een flinke nacht feesten toch nog in enigszins beschonken toestand om 8 uur 's ochtends op de werkvloer verscheen. (Ging op zich nog best prima, heb een 9 gekregen voor mijn stage)
Nu ik weer terug ben heb ik alleen een bijbaantje op donderdagavond en zaterdag en ga zo nu en dan op een van deze dagen na het werk nog wel een biertje drinken. (Zelden meer dan 1 of 2)
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Andrew zei:
Drinken voor of tijdens het werk doe ik niet aan
Klik om te vergroten...

+1
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste heren en dames,

Ik zie via mijn werk regelmatig dezelfde beroepsgroepen voorbij komen met een alcoholprobleem. Ik ben met een collega een en ander in kaart te brengen, voor een preventie programma te maken etc.
Graag zou ik eens willen weten hoe het gesteld is met jullie drankgebruik tijdens of vlak na het werk? En hoevaak per week? (de bekende vrijdagmiddag borrel, of iedere dag oid?).
De bouwvakkers kunnen er genoeg van, was net in een keet tijdens de pauze en zag daar al wat lege flessen wijn op de tafel staan. Ze mogen drinken wat ze willen, laat ze maar doen, maar gezond is het niet lijkt me.
s
sarcasmLid
01-01-2024, 00:00
#12
Met het laswerk, na een week werk op vrijdagmiddag een biertje, niks zorgwekkends.
Achter de bar: flink wat naborrelen, dat kan best zorgwekkend zijn. Er zijn veel (aankomende) alcohilisten die in de horeca werken... (ik zelf werk maar een paar keer in de maand en ga vaak met de auto dus dan ben ik bob)
Dan heb je nog de druivenplukkers, oke het is seizoenswerk, maar die komen 's ochtends op het veld en hebben de keuze uit koffie of wijn. En wijn wordt de hele dag lang aangeboden, en dat is alleen nog maar tijdens het werk! Ik heb vrienden die elk jaar druiven gaan plukken en die komen elk jaar terug met verhalen dat ze wekenlang aan een stuk door dronken zijn geweest.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vrijdags en zaterdags. Soms donderdag maar dan valt 1 van de andere 2 af.

Verder wel eens 1 of 2 biertjes doordeweeks, gebeurt niet vaak.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik werk in de horeca en drink meestal alleen op vrijdag na mijn werk een paar biertjes..op andere dagen meestal niet omdat ik dan moet rijden..
ik werkte vroeger op het strand en dan was het bijna elke avond raak..ik ken zelfs koks die gewoon tijdens hun shift aan het bier zijn,die tikken er tijdens het diner gewoon een biertje of 8 doorheen..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tijdens het werk drink ik sowieso niet, heb het een keer geprobeerd op een lekkere zomerdag toen ik moest koppen. Dat werd na een tijdje tussen de bollen in liggen en gaan slapen :tearsofjoy:

Drinken doe ik eigenlijk altijd vanaf een uur of 9 op vrijdag, avond uiteraard.
Vrijdag is wel een lekker drink avondje, meer hoeft van mij ook niet.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik werk op de markt, tijdens pauzes zit iedereen altijd wel in het café. dus dr word genoeg gedronken
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#17
Drinken voor of tijdens het werk doe ik niet aan
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tijdens of voor werk drink ik niet echt. Bij m'n vorige baantje (mensen lid maken van goede doelen) mochten we bij bepaalde captains (meestal gingen we met zn 4e naar een bepaalde wijk of stad en de captain was dan de verantwoordelijke voor t target en route en eigk alles wel) wel gewoon blowen in de pauzes :grin:
Bij mn huidige soort van baantje(voorheen taakstraf, nu vrijwillerswerk) is er op vrijdag een borrel waar de deelnemers ook aan mee doen. De overige dagen van de week word er ook wel wat gedronken als de deelnemers weg zijn. Niet belachelijk veel, meestal 1 a 2 drankjes.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#19
Immo zei:
Andrew zei:
Drinken voor of tijdens het werk doe ik niet aan
Klik om te vergroten...

+1
Klik om te vergroten...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat soort verhalen hoor ik vaker Dain .... vandaar dat er ook zoveel horecapersoneel alcoholist is denk ik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."