Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol, tijdens / na werktijd

Alcohol, tijdens / na werktijd

32 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
T
TheIronMaiden.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
weyoun22 zei:
TheIronMaiden. zei:
Lekker, maar ik moet toch vaak eerst even sporten!
Klik om te vergroten...

Alcohol zou ik nooit voor of tijdens mijn werk drinken. Wel komt het zo nu en dan voor dat ik stoned aankom als ik 's avonds moet werken en overdag nog met een paar maten de stad in ga. Maar stoned zijn op het werk is lang niet zo problematisch.
Klik om te vergroten...

Ja, ik bedoel na werktijd. Tijdens bij de ene baan absoluut niet bij de andere wel. Ik sta nl. 1x per week achter de bar!
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik drink alleen maar als er in het weekend wat te doen is zoals een verjaardag of festivals, feesten of een avondje stappen. Maar dat doe ik alleen als ik de dag erna niet moet werken. Er gaan dus ook genoeg weken, soms zelfs een maand voorbij dat ik helemaal geen druppel alcohol drink. Maar als ik eenmaal drink, dan is het geen drinken meer, maar zuipen :P :kots:

Dus: nee niet tijdens of voor werk/school-tijd.
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#3
In de horeca gaat het er ver over (in mijn persoonlijke ervaring), collega's die minstens 30 biertjes wegtikken per week. Het sluitingsdrankje bestaat vast uit enkele glazen sterke drank. En als ze aan hun vriendin beloven (!) eens een dag zonder alcohol te doen, lukt het hen niet. Vaak word ik wel even raar aangekeken als ik na de werkuren een fruitsap neem, terwijl zij al een paar uur aan het drinken zijn. Als het weekend is en ik ga nog uit is het wel eens leuk, dat ik al wat drankjes kan nemen tegen dat de sluit eraan komt (die bij ons, in een deftig restaurant redelijk vroeg is) zodat ik erna al lekker in de stemming kan uitgaan. Natuurlijk is het wel lekker hypocriet dat ik de druggie/Stoner ben omdat ik na het werk soms eens een blow opsteek, terwijl ik dan wel maar 1 dag op een week drink, of nog niet.
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat ik me dan wel afvraag is of horeca ervoor zorgt dat je meer drinkt, of zwaardere drinkers vaker in de horeca terechtkomen. Want ik zie beiden gebeuren. Er is in een café ook wel iets meer aanzet natuurlijk. Maar zelfs in deftige restaurants komt het veel voor, het sluipt er zo makkelijk in (de wijnhandelaar zie ik bv na 10h ook niet meer nuchter, en dat word gewoon geaccepteerd door iedereen).

Ik heb uit mezelf nooit veel met drinken gehad, maar als ik zoals nu in de zomervakantie elke dag werk, moet ik toch wel bewust er voor kiezen het bijna altijd af te slaan of die gewoonte zat er ook in (want de zwaardere drinkers zetten ook wel aan).
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Andrew zei:
Drinken voor of tijdens het werk doe ik niet aan
Klik om te vergroten...

+1
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een keer een bespreking met de projectgroep in de HVA kroeg gehouden. Nooit in me op gekomen om te gaan drinken tijdens stage/ pizzabezorgen. :P

Er zijn wel 2 pizza-collega's ontslagen omdat ze cola hadden meegenomen met vodka erin. Toen nam iemand anders een slok en klikte het door. Pretty sick.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Petrovic zei:
Er zijn wel 2 pizza-collega's ontslagen omdat ze cola hadden meegenomen met vodka erin. Toen nam iemand anders een slok en klikte het door. Pretty sick.
Klik om te vergroten...

Pizza Calamiteiten :sunglasses:


Ik werk nu niet meer, dus ik kan ook niet drinken tijdens werktijd.
En op school doe ik het al helemaal niet. : ')
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Achter de bar is ook de enige baan waarbij ik het me kan voorstellen om alcohol te nuttigen "on duty". :P

Net zoals de meeste coffeeshop clerks ook smoken achter de bar en ze hun ogen al op half 7 hebben staan zodra de shop open gaat.
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#9
Petrovic zei:
Toen nam iemand anders een slok en klikte het door.
Klik om te vergroten...
+1

Drinkt nog wel eens een biertje voor ik naar de nachtdienst ga. Maar dan hebben we het over één biertje tijdens het eten, uurtje of 8. Riant afgebroken door mijn fantastische lever voor ik op de zaak ben.
D
DeepPurpleLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik draai aanstaande vrijdag even een nachtje mee in een kroeg bij Leidseplein om wat centjes bij te verdienen. Een vriend van me werkt daar en vertelt altijd dat hij helemaal dronken is aan het einde van zijn shift. Ik zou dit nooit kunnen, wil ik nog enigszins naar behoren kunnen werken. Drinken wil ik wel maar niet dermate veel dat het mijn functioneren belemmert.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wij duiken om de maand op donderdag de kroeg in met collega's, op het werk drinken we, als we door moeten werken in de vakantie, op vrijdagmiddag een biertje om het project mee af te sluiten.

Iedere vrijdag ga ik direct uit mijn werk de kroeg in, want dan ben ik vroeg vrij en is er een grote groep bekenden aldaar. Supergezellig.
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat is er nou lekkerder dan een lekker biertje bij een smakelijk Engels ontbijt en een tiental of twintigtal biertjes wel of niet gepaard met andere sterkere Alcoholische dranken vooraleer je naar bed trekt? :wink:
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb 5 maanden stage in Hongarije gelopen en dan gebeurde het toch wel meerdere malen per week dat ik na een flinke nacht feesten toch nog in enigszins beschonken toestand om 8 uur 's ochtends op de werkvloer verscheen. (Ging op zich nog best prima, heb een 9 gekregen voor mijn stage)
Nu ik weer terug ben heb ik alleen een bijbaantje op donderdagavond en zaterdag en ga zo nu en dan op een van deze dagen na het werk nog wel een biertje drinken. (Zelden meer dan 1 of 2)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."