Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol, tijdens / na werktijd

Alcohol, tijdens / na werktijd

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Andrew zei:
Drinken voor of tijdens het werk doe ik niet aan
Klik om te vergroten...

+1
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wij duiken om de maand op donderdag de kroeg in met collega's, op het werk drinken we, als we door moeten werken in de vakantie, op vrijdagmiddag een biertje om het project mee af te sluiten.

Iedere vrijdag ga ik direct uit mijn werk de kroeg in, want dan ben ik vroeg vrij en is er een grote groep bekenden aldaar. Supergezellig.
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is er nou lekkerder dan een lekker biertje bij een smakelijk Engels ontbijt en een tiental of twintigtal biertjes wel of niet gepaard met andere sterkere Alcoholische dranken vooraleer je naar bed trekt? :wink:
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb 5 maanden stage in Hongarije gelopen en dan gebeurde het toch wel meerdere malen per week dat ik na een flinke nacht feesten toch nog in enigszins beschonken toestand om 8 uur 's ochtends op de werkvloer verscheen. (Ging op zich nog best prima, heb een 9 gekregen voor mijn stage)
Nu ik weer terug ben heb ik alleen een bijbaantje op donderdagavond en zaterdag en ga zo nu en dan op een van deze dagen na het werk nog wel een biertje drinken. (Zelden meer dan 1 of 2)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdens het werk drink ik sowieso niet, heb het een keer geprobeerd op een lekkere zomerdag toen ik moest koppen. Dat werd na een tijdje tussen de bollen in liggen en gaan slapen :tearsofjoy:

Drinken doe ik eigenlijk altijd vanaf een uur of 9 op vrijdag, avond uiteraard.
Vrijdag is wel een lekker drink avondje, meer hoeft van mij ook niet.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik werk op de markt, tijdens pauzes zit iedereen altijd wel in het café. dus dr word genoeg gedronken
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drinken voor of tijdens het werk doe ik niet aan
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdens of voor werk drink ik niet echt. Bij m'n vorige baantje (mensen lid maken van goede doelen) mochten we bij bepaalde captains (meestal gingen we met zn 4e naar een bepaalde wijk of stad en de captain was dan de verantwoordelijke voor t target en route en eigk alles wel) wel gewoon blowen in de pauzes :grin:
Bij mn huidige soort van baantje(voorheen taakstraf, nu vrijwillerswerk) is er op vrijdag een borrel waar de deelnemers ook aan mee doen. De overige dagen van de week word er ook wel wat gedronken als de deelnemers weg zijn. Niet belachelijk veel, meestal 1 a 2 drankjes.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Immo zei:
Andrew zei:
Drinken voor of tijdens het werk doe ik niet aan
Klik om te vergroten...

+1
Klik om te vergroten...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat soort verhalen hoor ik vaker Dain .... vandaar dat er ook zoveel horecapersoneel alcoholist is denk ik
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#11
knolselderij zei:
ik werk op de markt, tijdens pauzes zit iedereen altijd wel in het café. dus dr word genoeg gedronken
Klik om te vergroten...

bij mn andere baan drink dan weer niet. maar op de markt is het over het algemeen wel geaccepteerd
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik drink wel eens af en toe een biertje, s`middags als het lekker weer is, ook al moet ik om 6 uur werken, maar dan altijd maar eentje en een paar uur van te voren...

gevoelsmatig( hoe ik het dan ervaar) drinkt iedereen bij ons als we klaar zijn, maar dat komt omdat ik in een restaurant/kroeg werk en iedereen een sluitingsdrankje drinkt.

officieel krijg je die maar eentje, en heb je keuze uit fris, wijn of bier, maar in de praktijk bestaat ons sluitingdrankje vaak genoeg uit een fles whiskey of port, of een stuk of 4 a 5 glazen bier...
P
PatrickBatemanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik drink nooit tijdens werktijd. Volgens mij zitten er onder mijn collega's ook geen figuren die zich daar wel schuldig aan maken.

De zeldzame keer dat ik eens mee ga op vrijdagmiddag na het werk drink ik meestal één biertje en hou ik het verder bij colaatjes. Die borrels beginnen rond 16:30 - 17:00, en zo vroeg beginnen met drinken vind ik niet prettig, omdat het je dwingt om uit twee relatief onaantrekkelijke mogelijkheden te kiezen: Of je gaat gelijk door met drinken en duikt rond 22:00 - 23:00 in je nest, of je gaat na een paar pilsjes naar huis waar je enigszins ontnuchtert, al gaat dat bij mij altijd gepaard met hoofdpijn en vermoeidheid.

Als ik zuip, stop ik er in principe niet mee tot ik ga slapen.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik drink door de weeks helemaal geen alcohol, behalve als ik visite krijg en dan neem ik 1 of 2 biertjes. Voor de rest drink ik als er een feestje is en ik geen BOB ben.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb een tijdje in Tsjechië gewerkt en daar was het erder regel dan uitzondering dat tijdens de lunch een halve liter pull bier werd gedronken, ik deed daar graag aan mee :) Lunch is daar wel meer dan twee bruine bammetjes met een plakje kaas. Veel vlees, vette aardappelgerechten, erg lekker....

Bij het bedrijf waar ik nu werk zou dat ontslag op staande voet betekenen, dus ik denk dat het zeker cultuur gebonden is.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb jarenlang in de horeca gewerkt en daar was het eigenlijk vrij normaal dat we achter de bar dronken. Ik werd niet lazarus natuurlijk, want anders bakte ik er niks meer van, maar gezellig een beetje tipsy achter de bar staan, vond ik best lekker eigenlijk! :wink:
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik word daar altijd zo moe van, maar na het werk wil er wel een biertje ingaan. Ik neem overigens een lijntje speed voor het werk, dat is pas lekker. :)
e
exopoliticsLid
01-01-2024, 00:00
#18
voor of tijdens het werk niks en na het werk vaak veel te veel.
Met het werk dat ik doe is het totaal niet verantwoord om gedronken te hebben en na mn werk kun je er eigenlijk niet echt omheen ik ben ook zo iemand die meteen moet gaan of tot het einde blijft hangen XD

Tegenwoordig drink ik wel een stuk minder maar dat komt ook omdat ik minder werk vanwege de zomer denk ik
T
TheIronMaiden.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Lekker, maar ik moet toch vaak eerst even sporten!
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#20
TheIronMaiden. zei:
Lekker, maar ik moet toch vaak eerst even sporten!
Klik om te vergroten...

Alcohol zou ik nooit voor of tijdens mijn werk drinken. Wel komt het zo nu en dan voor dat ik stoned aankom als ik 's avonds moet werken en overdag nog met een paar maten de stad in ga. Maar stoned zijn op het werk is lang niet zo problematisch.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."