Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAbsinth.. !

Absinth.. !

91 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je hebt helemaal gelijk! zat inderdaad fout met % melding, tanx :)
T
TemptationLid
01-01-2024, 00:00
#2
moet misschien ook maar eens absinthe proberen dan... hou ook wel eens van strorum af en toe... :hearteyes:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb me niet gehouden aan de regels, en het is op zich ook nog wel te zuipen. Je moet het gewoon niet benaderen als drank, en gewoon een dopje wegtikken i.p.v een glas. Ik hou wel van sjiek, maar moeilijk doen is dan weer niks voor mij.
A
AnneLid
01-01-2024, 00:00
#4
goh ik ben een half jaar geleden 'gestopt' met drinken, omdat het te erg werd. alcoholmisbruik zit dus idd in de familie...
dus: gestopt! met als enige uitzondering de groene fee. vind ik gwn te leuk om niet te doen als ik er de kans toe heb.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psycho_Chrono zei:
Daar wil ik nog aan toevoegen dat bij speciale iname van de drank er gehalucineerd kan worden :)
Klik om te vergroten...

Het gaat niet om de inname, de mensen die er vroeger op getript hebben gebruikten het i.c.m met (...) de naam van het kruid ben ik vergeten. Is ook niet echt meer te krijgen volgens mij, misschien bij de betere beter gespecialiseerde speciaal kruidenier.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#6
zommes zei:
Psycho_Chrono zei:
Daar wil ik nog aan toevoegen dat bij speciale iname van de drank er gehalucineerd kan worden :)
Klik om te vergroten...

Het gaat niet om de inname, de mensen die er vroeger op getript hebben gebruikten het i.c.m met (...)
Klik om te vergroten...

Laudanum denk ik da je bedoelt?


maar de thujon in combinatie met hoog alcoholgehalte zorgt ook voor hallucinaties dacht ik...
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#7
DonnieDark0 zei:
Ik heb hier een zak met kruiden liggen (Alsem) om Absinth te maken.

De psychoactieve stoffen kunnen uit de plant worden getrokken met behulp van alcohol. Je kunt 25 gram van het kruid een week laten trekken in een halve liter sterke drank. Na het gezeefd te hebben is deze krachtige drank klaar voor gebruik. Probeer eerst een klein glaasje om het effect goed te kunnen doseren. Wees voorzichtig met dit middel!
Klik om te vergroten...

Nog steeds niet gedaan :)
Klik om te vergroten...

Alsem werkt niet, heb het al eens gemaakt, niet doen, zonde van je drank....
B
BewildLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb hier wel een echte fles staan, ingevoerd van Slowakije :P , maar echt van hallucineren doe ik er precies toch niet van, maar ik vind het wel een rare staat van dronkenschap, hetzelfde als dronken zijn,maar dan wel nog helder zijn in het hoofd, een heel raar gevoel. NIet onaangenaam trouwens :P
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Absinth :hearteyes:
m
m+Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Van Gogh kan erover meespreken :wink:
(voor zij die niet meezijn, Absynth was zéér populair bij de bohémiens en kunstenaars uit die tijd. Dat van Gogh zijn oor afsneed zou wel eens wat met het spul e maken kunnen hebben, absynth stond gekend om psychoses op te wekken na langdurig gebruik.)
dat gezegd zynde, meh. Heb er genoeg van gedronken, en genoeg soorten ook. Ben er strontzat van geweets maar hallucinaties?
nee dus.
D
DirtyPLid
01-01-2024, 00:00
#11
de mythe rond absynth: vroeger was het een giftig goedje waar je stapel gek van werd, geloof niet alles wat ze zeggen volgens mij is de absynth van nu veel zuiverder.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
Absynth makes the heart grow fonder.
D
DirtyPLid
01-01-2024, 00:00
#13
BillyBilo zei:
Absynth makes the heart grow fonder.
Klik om te vergroten...

sorry m'n engels is niet zo goed, wat betekent dat precies?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
fonder = dierbaarder

anyways.. nog nooit gedronken, meen me te herinneren dat Johnny Depp (geweldige acteur overigens) in From Hell zijn absynth mixt met laudanum(zoals hierboven al gezegd is).
Maargoed, laudanum is gewoon een opiaat. En in die tijd was dat soort spul vrij gemakkelijk te krijgen. Waren 'wonderdrankjes' waarvan pijn wegging. En lekker wat laudanum was wel fijn voor als de kids een beetje te druk waren..
Ja vage tijden...
D
DirtyPLid
01-01-2024, 00:00
#15
ah ok, :) gieren
d
deamoniqueLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dzy zei:
Ik houd van absinth, van de gewone Nederlandse maar ook die trip troep. Damn wat ben ik ver heen geweest met beide soorten.

I :hearteyes: black Absinth (80%)
Klik om te vergroten...

dieheb ik! durfde m nog niet open te maken, hihi,
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Absinthe is vooral een MYTHISCH drankje, de toegevoegde stof is alsem (arthemisia), en heeft als werkzame stof thujon. Het thujon gehalte in de verkochte absint is nooit boven 10% want dat is verboden i.v.m de giftigheid bij te hoge dosering. De werkzaamheid berust op het hoge alcohol gehalte (50-80%) en niet op de thujon. Alsem is een zeer bitter kruid al in de bijbel genoemt (en de rivieren werden bitter als alsem) en is bepalend voor het bittere in de drank. Schrijvers, dichters en kunstenaars dronken het veel (van Gogh bijv) wat bijgedragen heeft aan de mythe rondom de drank. Het is wel lekker en geeft een aparte sensatie (prikkel in mond bijv) maar de meest verkochte absint is nep en bevat smaakstof of alsem olie. Er zijn hele sites over te vinden............. :wave:
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#18
pepito zei:
Het thujon gehalte in de verkochte absint is nooit boven 10% want dat is verboden i.v.m de giftigheid bij te hoge dosering.
Klik om te vergroten...

nie helemaal correct :tongueout:

10% zou trouwens veel zijn he, das in 1l dan 100g thujon!!! das om dood te valle je :tongueout:

Absintwet
Thujonhoudende dranken worden door de Europese wet niet verboden. De richtlijnen voor het maximale thujongehalte zijn als volgt:

0,5 mg/l voor alcoholvrije dranken
5 mg/l voor dranken tot 25% alcohol
10 mg/l voor dranken met 25% of meer alcohol


Een uitzondering vormen de bitters die hoe dan ook 35 mg/l thujon mogen bevatten.
Klik om te vergroten...
bron: http://www.groenefee.nl/index.php?link=wet

dus 35 mg/l is max. toegelaten he
G
GiowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is er ook geen bepaalde Absinth die je ff in brand kan steken ..
6
68899Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog nooit gehad , wil het wel een keer proberen.......

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."