Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums90% vergeten van de avond!

90% vergeten van de avond!

58 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou er toch niet zo heel trots op zijn als ik heel eerlijk ben. (verder geen vervelend bedoelde krtiek, maar dat is het eerste dat er in mij op kwam..)
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
chica.xxx zei:
Denken jullie dat je op het moment zelf wel weet wat je aan het doen bent?
Klik om te vergroten...

Goeie vraag.

Ik weet wel wat ik aan het doen ben maar dankzij de "remming-opheffende-werking" van alcohol niet altijd bewust van eventuele consequenties
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
chica.xxx zei:
Denken jullie dat je op het moment zelf wel weet wat je aan het doen bent?
Gr. Chica.xxx
Klik om te vergroten...

Dat weet ik goed ........ de gevolgen, das een ander verhaal :kots:
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#4
is mij idd ook meerdere malen gebeurt, de laatste keer was echt erg... ik weet alleen nog iets van bier morsen en daarna werd ik s 'ochtends thuis wakker, ik keek in de spiegel zag een half blauw oog had mijn lip kapot, na het schijnt ben ik toen flink in elkaar geslagen :grin: helemaal niets van mee gekregen :grin: sindsdien genezen van de alcohol :grin:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vergeet nooit de dingen die zijn gebeurd, ik kan ze alleen dan niet op chronologische volgorde zetten. Verder dan dat drink ik nooit door :openmouth:
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#6
acidboy zei:
vind het altijd iets droevigs hebben, dat je jezelf zo niet meer onder controle hebt dat je gewoon niet meer weet wat je gedaan hebt.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens. In feite ben je gewoon hardstikke droevig bezig als je het zo ver laat komen, en ik begrijp niet hoe je zoiets grappig kan vinden. Als je er achteraf op terugkijkt, en beseft hoeveel je kapot hebt gemaakt met drank, en dat je dit nooit meer terug zal krijgen, is stelselmatig je eigen kop vergiftigen toch wat minder grappig.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een blackout hoeft niet perse hersenschade te zijn. Alcohol is ook een NMDA receptor antagonist. Alcohol blokkeert dus de aanmaak van nieuw geheugen. De link tussen Korsakov en blackouts lijkt me sterk, afgezien van het feit dat ze dezelfde oorzaak hebben natuurlijk: te veel drinken. Ik zeg overigens natuurlijk niet dat alcohol geen hersenschade veroorzaakt.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#8
jaah heb het ooit 1 keer gehad bleek dat ik met iedereen ruzie had gezocht die voor mn voeten liep en alle dealers heb proberen te bellen stuk of 3993 keer voor coke. achteraf wel spijt maar voor de rest heb ik dr nooit last van. blijven eten scheelt een heel stuk
T
TropeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kees Klapkaak zei:
Ik ben nu 20 jaar en al sinds m' n 13e aan de zuip. Sinds een jaar of 2 merk ik dat mijn geheugen op een avondje stappen mij in de steek laat. Gisteravond ook weer flink aan de zuip, nu merk ik dat z' on 90% van het verhaal niet in m' n geheugen staat geprent.
Klik om te vergroten...

Ik ben sinds 2 jaar aan de zuip en ik vergeet hele avonden :grin: vind het nog knap van je dat je het 13 jaar hebt uitgehouden XD
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#10
ennn up


ik merk zelf dat ik steeds vaker last heb van zwarte stukken in mn geheugen waar ik dr vroeger helemaal geen last van heb, iemand enig idee hoe het komt dat ik hier steeds vaker last van heb?
S
SpookeyLid
01-01-2024, 00:00
#11
zuip er dan een paar minder, ik vergeet ook altijd een pak van wat ik heb meegemaakt en gezegd
dus met een party of dure fuif drink ik bewust minder omdat je anderz ook de leuke momenten met vrienden vergeet, en das soms jammer :P :beer:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
knolselderij zei:
ik merk zelf dat ik steeds vaker last heb van zwarte stukken in mn geheugen waar ik dr vroeger helemaal geen last van heb, iemand enig idee hoe het komt dat ik hier steeds vaker last van heb?
Klik om te vergroten...

hersencellen beschadigd door veelvuldig overmatig alcoholgbruik, in combinait met een slechte voeding. Te weinig vitamine b krijg je denk ik binnen
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb eigenlijk alleen last van black-outs als ik sterkere dranken drink. Met bier heb ik er eigenlijk nooit last van of ik moet extra snel gedronken hebben in korte tijd.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gewoon niet zoveel zuipen.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flameon zei:
knolselderij zei:
ik merk zelf dat ik steeds vaker last heb van zwarte stukken in mn geheugen waar ik dr vroeger helemaal geen last van heb, iemand enig idee hoe het komt dat ik hier steeds vaker last van heb?
Klik om te vergroten...

hersencellen beschadigd door veelvuldig overmatig alcoholgbruik, in combinait met een slechte voeding. Te weinig vitamine b krijg je denk ik binnen
Klik om te vergroten...

thx hier hebk wat aan, want klopt inderdaad dat ik slecht eet ook de laatste tijd
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#16
endor zei:
Gewoon niet zoveel zuipen.
Klik om te vergroten...

vroeger dronk ik meer en had ik hier veel minder last van
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#17
knolselderij zei:
endor zei:
Gewoon niet zoveel zuipen.
Klik om te vergroten...

vroeger dronk ik meer en had ik hier veel minder last van
Klik om te vergroten...

Dat was omdat je 't gewend was zoveel te drinken.
Logisch toch , tolerantie.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
knolselderij zei:
endor zei:
Gewoon niet zoveel zuipen.
Klik om te vergroten...

vroeger dronk ik meer en had ik hier veel minder last van
Klik om te vergroten...


Slijtage gaat heel langzaam. Mede omdat je toen misschien juist zoveel hebt gedronken.
In combinatie met te weinig vitamine B slijt je bulles. Je kan zoveel zuipen als je wilt, als je die pillen maar neemt .... of goed eet en zo je voeding binnen krijgt
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eigenlijk heb ik dit nooit als ik gedronken heb... de enige keer dat ik me niks meer kon herrinneren was gelijk ook de eerste keer dat ik echt dronken was. Ik had met een paar vrienden 2 halve liters bier gedronken en een halve fles petrikov. En me lichaam kende de alcohol niet, nooit een druppel aangeraakt hiervoor. En dat heeft een verwoestend effect. Flinke problemen mee gehad ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."