Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums90% vergeten van de avond!

90% vergeten van de avond!

58 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ligt eraan hoe dronken ik ben, maar meestal weet ik ook bijna niks meer. Alleen het begin en daarna word het steeds vager totdat er gewoon niks meer is in m'n geheugen.

Ik zie het niet als geschenk, denk niet dat het goed is dat je dingen niet meer weet. Daarmee bedoel ik hoofdzakelijk de oorzaak.
M
Maddo17Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee Kees, ik denk dat dat niet zo goed is :tearsofjoy:

Hoe zal het met je hersens gesteld zijn? :mrgreen:
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet ook echt NOOIT hoe ik thuis ben gekomen de volgende dag :tearsofjoy:
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vraag me af hoe blij je hiermee moet zijn ? :confused: :)
Het leven is alleen interessant als je dingen herinnert hoor :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het grote gevaar van alcohol. Blackouts is een vorm van een hersenbeschadiging.
Google maar eens op korsakov (blackouts is het heeeeeeeel verre begin van....)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kees Klapkaak zei:
AI, dat klink wel ernstig.
Gelukkig drink ik niet vaak maar als het er op aan komt! :openmouth:
Klik om te vergroten...

Ja, het is ook ernstig. Dus geen stukje bescherming van je hersenen, maar een stukje beschadiging. Je hoeft lang niet dagelijks te drinken om dit te krijgen.
Ik werk in de verslavingszorg en zie geregeld mensen komen met het korsakov syndroom. Het begon allemaal bij een onschuldige blackout, tot de blackout steeds groter en groter wordt. Zie het als een inktvlek op een plas water!

Succes ... en drink niet teveel
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is me een enkele keer overkomen.. maar ik wil graag nog weten wat ik gedaan heb.
En wat heeft het voor zin dan om te stappen als je toch 90% vergeet :confused:
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het was ook eigenlijk heel cynisch bedoelt allemaal, alleen dat is zo lastig over te brengen met alleen tekst. :grin:

Nee eigenlijk vind ik het ook wel kut en nu ook nog eens schrikbarend dankzij Flameon! :P
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#9
als ik dronken ben vergeet ik meestal alles en is het altyd weer een wonder dat ik in me eigen bed wakker word.
en dan is altyd de vraag uhh hoe hoelaat en waarom?
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#10
als ik veel gedronken heb weet ik ook meestal de helft van de avond niet meer. nou is mijn korte termijngeheugen sowieso al een drama
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tegenwoordig drink ik wat vaker als eerst maar het gebeurd me (nog) niet dat ik het niet meer weet na te vertellen. Was vroeger wel anders dan dronk je totdat je op je knieën naar huis moest en je van voren niet meer wist wat er achter je gebeurde.
s
stevenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb het idee dat jouw hersenen behoorlijk gevoelig zijn voor alcohol. Als je op je 20e dit al regelmatig hebt, dan heb je op je 40e een korsakovje als je het mij vraagt.
Kijk maar lekker uit als ik je een zeikerig advies mag geven. Aan de andere kant je bent nog jong en de gemiddelde korsakov is zo'n50 jr :rock:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Steven: Je hebt inderdaad gelijk. Ik zie regelmatig korsakov patienten en men is ongeveer rond de 40 jaar oud. Sommige zijn jonger, sommige zijn onder.
Een ding is een feit, alcohol maakt meer kapot dan jel ief is.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
^Hangt er van af wat je lief is :)
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#15
acidboy zei:
^Hangt er van af wat je lief is :)
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Heel af en toe gebeurd het mij ook eens maar ben er dan niet blij mee. Onder andere ben je als meisje dan ook een stuk kwetsbaarder natuurlijk.
Wel droom ik vaak nadat ik gedronken heb en dan in slaap val en dan weet ik vaak niet meer of ik nou iets gedroomd heb of dat het echt is gebeurd die avond.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vergeet ook vaak hele stukken als ik echt, echt, echt dronken ben. Gesprekken die ik heb gevoerd, mensen die ik ben tegen gekomen, plekken waar ik ben geweest, etcetera.
Ik kan niet zeggen dat ik er erg blij mee ben, maar ik vind het ook niet heel erg. Zolang ik er niet ieder weekend een gewoonte van maak, kan ik er wel om lachen als mensen me iets vertellen wat ik heb gedaan, waarvan ik het niet meer weet.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind dat altijd nogal beschamend, dat mensen je iets vertellen waarvan je zelf totaal geen idee meer hebt dat je dat gedaan of gezegd hebt.

Dit is mij dan ook nog maar 1 of 2 keer gebeurd, ik weet niet, vind het altijd iets droevigs hebben, dat je jezelf zo niet meer onder controle hebt dat je gewoon niet meer weet wat je gedaan hebt.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat vind ik niet, zolang het kleine dingetjes zijn is er niks aan de hand. Je moet niet vergeten zijn dat je met iemand het bed in beland bent, dat gaat natuurlijk wel erg ver. Maar kleine dingetjes zie ik het de ernst niet van in.
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb wel eens dat ik op momenten word gewezen en dat ik moet denken:'ojaaaa, dat klopt'
Maar voor de rest vallen er gelukkig geen grote gaten..
Ik hoor wel eens mensen die beweren dat ze bv niet meer weten dat ze met iemand hebben gezoend of ruzie hebben lopen maken, dat kan ik dus echt niet begrijpen :confused:
Volgens mij is dat gewoon omdat ze er niet aan herinnerd willen worden :tearsofjoy:
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beste forum gebruikers,

Ik ben nu 20 jaar en al sinds m' n 13e aan de zuip. Sinds een jaar of 2 merk ik dat mijn geheugen op een avondje stappen mij in de steek laat. Gisteravond ook weer flink aan de zuip, nu merk ik dat z' on 90% van het verhaal niet in m' n geheugen staat geprent.

Nu zullen jullie vast denken dat ik dit zie als een probleem. Dat is absoluut niet het geval, ik zie het juist als een geschenk uit de hemel. Mijn hersens doen dit vast uit zelfbescherming. Omdat ik me nog wel eens als een complete debiel kan gaan gedragen als ik eenmaal dronken ben, zonder daarbij andere mensen lastig te vallen of van hun plezier te ontnemen. Nee, ik geen kwade dronk al zeg ik het zelf.

Heb ik hier lotgenoten beschikken over dezelfde gave? :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."