Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFavoriete wijn

Favoriete wijn

51 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wij Nederlanders drinken verkeerd. De Fransen die kunnen goed wijn drinken. Daar hebben ze verschillende soorten wijn op verschillende temperatuur klaar liggen. Dan maken ze er een hapje bij en daar drinken ze dan een bij passende wijn of Champagne bij. Een lekker kaas hapje waar veel eiwitten inzitten is lekker bij een zware rode wijn. Zonder de hapjes heb je een toegankelijke wijn nodig.

Ik zelf drink ook vaak verkeerd. Ik hou alleen van rode wijn. Spaanse druiven hebben meer ruimte dan de Franse wat je dan ook kan proeven. Ik vind de Spaanse Tempranillo druif heel lekker. Deze groeit in Rioja, maar ook in Navarra. Kijk op de fles en leer de druivensoorten kennen en de streken. Hou het bij een gebied en leer de verschillen kennen. Navarra en Rioja zijn altijd goed zonder hapjes.

Wijnproeven:

Doe een fles rode wijn in een karaf en laat de rode wijn 15 min ademen. Of schenk je glas vol en laat hem dan ademen. Ruik eraan. Bekijk de donkerheid van de wijn. Beweeg je glas in het rond en bekijk de dikte van de wijn. Ruik nog een keer. Neem een heel klein slokje. Laat de wijn dan voor in je mond zitten en zuig wat lucht door een kleine opening naar binnen.

Rode wijn moet je leren drinken. Als je het dan lekker vind dan kan je er hemels van genieten.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#2
is best aardig binnen te houden...zeker voor dat geld, nog geen 4 euro....
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dr Gonzo zei:
is best aardig binnen te houden...zeker voor dat geld, nog geen 4 euro....
Klik om te vergroten...
Oh man, ik ging bijna over m'n nek toen ik die droe rooi dronk :tearsofjoy: Een geluk voor jou dat je het wel vindt smaken :wink:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
De sauvignon blanc van Norton vind ik ook wel lekkah
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die met veel alcohol in.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
TrippyShit zei:
Nasty ass motherfuckers..

Nee wijn is echt smerig natuurlijk.. Dat drink je niet, dat doe je gewoon niet.
Klik om te vergroten...
Hier moet ik op terug komen. Sommige witte wijn is best lekker.
Maar vooral Prosecco, wat toch onder wijn valt(?), vind ik lekker. De witte dan..
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goedkope wijn: Mooi Kaap wit, 2 euro bij de AH. Prima te drinken.
Duurdere wijn: of Prosecco, of een heerlijke Nieuw-Zeelandse wijn die mijn opa altijd heeft. Het is een frisse droge witte wijn met een zurige bijsmaak, heerlijk. :hearteyes: Alleen kost ie denk ik wel rond de 20 euro per fles, gelukkig schenkt ie me altijd gretig bij als ik bij 'm ben. Opa heerst!
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#8
fles Canei gaat er wel in. (moet ik wel stoned,bezopen of van de kaart zijn)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nasty ass motherfuckers..

Nee wijn is echt smerig natuurlijk.. Dat drink je niet, dat doe je gewoon niet.
J
JupilerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Van die zware Spaanse wijn maar als er bier is liever geen wijn dan :tearsofjoy:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#11
Albert Heijn huiswijn is ook lekkah
L
LADdLid
01-01-2024, 00:00
#12
prosecco van 5 euro met een draaidop van de appie xD
:wave:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jupiler zei:
Van die zware Spaanse wijn maar als er bier is liever geen wijn dan :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Dat is een feit.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wild Pig: alle varianten zijn even goed!

:wave:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alpaca-wijn natuurlijk!!! :grin:



Alpaca's. :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#16
Castel Cabernet Sauvignon special reserve is best ok en maar 6 eurootjes

:)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
venopolis ofzoiets ... en lindeman rose oid (laatst gekocht toen een vriendin hier kwam, en op het einde van de avond waren er teveel flessen op .... zo lekker!!!!. Kende hem totaal niet)
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik hou wel van die biologische kruidenwijntjes en bloedwijn (niet te veel)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
wat is bloedwijn eigenlijk????
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flameon zei:
wat is bloedwijn eigenlijk????
Klik om te vergroten...
http://lmgtfy.com/?q=bloedwijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."