Er is ook een wijn in de aldi, een hele donkere fles, zoete witte, met een heeeerlijke mango smaak (weet de naam zo niet meer). Errrrg lekkere wijn, voor weinig!
#4
Jupiler zei:
Van die zware Spaanse wijn maar als er bier is liever geen wijn dan
Dit is een enigzins verouderd topic, maar ik hoop dat we het nieuw leven in kunnen blazen.
La Tulipe grande reserve is ook best ok
Ilja Gort kan er wat van
#8
Gato Negro wit, Lindemans droge witte, Fat Bastard wit, Chateau Villerambert wit, wat riesling wijnen, proscecco's. Eigenlijk voornamelijk droge witte (en dan licht fruitig) of een beetje bruisend.
Rose vind ik echt niet te drinken.
#9
Riesling of lambrusco. ik vind die moelijke smaken van gerijpte wijnen net iets te ingewikkeld om echt van te kunnen genieten.
En dan zit ik weer bijna inn de slappe lach als mensen het gaan hebben over "fruitige, bosbessen, gember, eikenhout, zwaluwtabak, met een vleugje van de zeelucht waar de druiven zijn gerijpt, met een flintertje gedroogde druif" . hun neus in het glas steken, en dan 10minuten over twee slokken wijn doen terwijl het een glas oude druivensap is.
#10
kan geen namen noemen, drink dan ook liever martini dan wijn. maar als ik dan toch wijn drink dan is het liefts witte, want rode vind ik vaak zo ontzettend bitter.
#11
hahahaha,
"fruitige, bosbessen, gember, eikenhout, zwaluwtabak, met een vleugje van de zeelucht waar de druiven zijn gerijpt, met een flintertje gedroogde druif"
weet precies wat je bedoelt.
toch, dure wijnen (dranken) hebben wel iets. heb eens een fles wijn gedronken die 200 euro koste!! weet de naam en het jaartal niet meer, maar. kan je wel zeggen dat het heel erg lekker is, en ondaks dat ik knap dronken was had ik de volgende dag geheel GEEN kater of wat dan ook. en diegene die me de fles gaf was een echte kenner en vertelde me later dan ook dat je dat veel vaker hebt met dure, oude dranken.
#12
Ja, dat is weer een heel ander verhaal. Er zijn "bewaarwijnen" die ik lekker vind. maar ik wil er niet te moeilijk bij doen. muskaatwijn is ook goed te drinken, bijna port. rode port lust ik dan wel weer, met blokje kaas erbij.
Ik proef gewoon een lekker wijntje, die bij het eten past. niet een hele waslijst met vruchten of specerijen.
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.