Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFavoriete wijn

Favoriete wijn

51 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
In iedergeval witte ..... welke boeit niet zoveel, maar drink het ook niet vaak en ook niet van harte
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik houd van de meeste rode wijn. Hij moet niet te overdreven zijn, een te kruidige dronk is voor mij niet weggelegd (denk aan inca, die smaakt naar dille!)
Te waterig ook niet, hij mag wel lekker stevig zijn
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb best wel veel wijn op, vaak zijn de duurdere wijnsoorten niet te zuipe :$
geef my maar de goedkope,als ik wijn drink,dan is het:

V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rosé of witte, en dan zoet, oftewel limo met alcohol.
J
JupilerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gemini zei:
Geen wijn.
Klik om te vergroten...
Dat dus. :grin:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een vraag yo, ik ging zo een paar maanden geleden bowlen en daar hadden ze witte wijn en die was best wel heel zoet, enige idee wat voor soort het is ofzo? Ik ben geen wijnkenner, so help me out <3
p
peter panLid
01-01-2024, 00:00
#7
Andrew zei:
Ik heb een vraag yo, ik ging zo een paar maanden geleden bowlen en daar hadden ze witte wijn en die was best wel heel zoet, enige idee wat voor soort het is ofzo? Ik ben geen wijnkenner, so help me out <3
Klik om te vergroten...

Grote kans dat het een witte lambrusco was. Of een Canei. Beide zijn gewoon bij de appie happie te koop :)
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#8
peter pan zei:
Andrew zei:
Ik heb een vraag yo, ik ging zo een paar maanden geleden bowlen en daar hadden ze witte wijn en die was best wel heel zoet, enige idee wat voor soort het is ofzo? Ik ben geen wijnkenner, so help me out <3
Klik om te vergroten...

Grote kans dat het een witte lambrusco was. Of een Canei. Beide zijn gewoon bij de appie happie te koop :)
Klik om te vergroten...

allebei zeer goedkope overdreven zoete wijntjes idd
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb de ballen verstand van wijn. Ik weet ook niet precies welke smaken mij trekken, aangezien ik al die termen rond wijnen niet echt ken ofzo.

Ik laat me meestal wat aanpraten, en meestal kan ik het wel waarderen.

Ik ben wel wat afgekickt van de witte wijn. Rosé heb ik nooit te zuipen gevonden, maar rode wijn begin ik tegenwoordig echt te waarderen.

Olle
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lancers van de Albert Heijn, heerlijk fruitige rose!
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je simpele wijn zoekt om drankspelletjes mee te doen is SpÀtlese wel iets, goedkoop en het is best lekker. tot je er 3 liter/week van drinkt :(

Verder ben ik niet zo'n wijnliefhebber, doe mij maar port :grin:
a
avalonLid
01-01-2024, 00:00
#12
- ramage la batisse
- nero d'avola wijnen
- alle margaux wijnen, vrnl de chateau palmer en de chateau margaux
- de casillero d'el diablo wijntjes zijn ook best te pruimen voor weinig geld
- en als geld geen punt is de petrus wijnen,romanée-conti, etc<<<<<<<<<<<<<<<<<<<;;;;;
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rode wijn: Haut-Médoc Cru Bourgeouis mmm heerlijk bij een kaasplankje
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wij Nederlanders drinken verkeerd. De Fransen die kunnen goed wijn drinken. Daar hebben ze verschillende soorten wijn op verschillende temperatuur klaar liggen. Dan maken ze er een hapje bij en daar drinken ze dan een bij passende wijn of Champagne bij. Een lekker kaas hapje waar veel eiwitten inzitten is lekker bij een zware rode wijn. Zonder de hapjes heb je een toegankelijke wijn nodig.

Ik zelf drink ook vaak verkeerd. Ik hou alleen van rode wijn. Spaanse druiven hebben meer ruimte dan de Franse wat je dan ook kan proeven. Ik vind de Spaanse Tempranillo druif heel lekker. Deze groeit in Rioja, maar ook in Navarra. Kijk op de fles en leer de druivensoorten kennen en de streken. Hou het bij een gebied en leer de verschillen kennen. Navarra en Rioja zijn altijd goed zonder hapjes.

Wijnproeven:

Doe een fles rode wijn in een karaf en laat de rode wijn 15 min ademen. Of schenk je glas vol en laat hem dan ademen. Ruik eraan. Bekijk de donkerheid van de wijn. Beweeg je glas in het rond en bekijk de dikte van de wijn. Ruik nog een keer. Neem een heel klein slokje. Laat de wijn dan voor in je mond zitten en zuig wat lucht door een kleine opening naar binnen.

Rode wijn moet je leren drinken. Als je het dan lekker vind dan kan je er hemels van genieten.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#15
is best aardig binnen te houden...zeker voor dat geld, nog geen 4 euro....
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dr Gonzo zei:
is best aardig binnen te houden...zeker voor dat geld, nog geen 4 euro....
Klik om te vergroten...
Oh man, ik ging bijna over m'n nek toen ik die droe rooi dronk :tearsofjoy: Een geluk voor jou dat je het wel vindt smaken :wink:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#17
De sauvignon blanc van Norton vind ik ook wel lekkah
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die met veel alcohol in.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#19
TrippyShit zei:
Nasty ass motherfuckers..

Nee wijn is echt smerig natuurlijk.. Dat drink je niet, dat doe je gewoon niet.
Klik om te vergroten...
Hier moet ik op terug komen. Sommige witte wijn is best lekker.
Maar vooral Prosecco, wat toch onder wijn valt(?), vind ik lekker. De witte dan..
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goedkope wijn: Mooi Kaap wit, 2 euro bij de AH. Prima te drinken.
Duurdere wijn: of Prosecco, of een heerlijke Nieuw-Zeelandse wijn die mijn opa altijd heeft. Het is een frisse droge witte wijn met een zurige bijsmaak, heerlijk. :hearteyes: Alleen kost ie denk ik wel rond de 20 euro per fles, gelukkig schenkt ie me altijd gretig bij als ik bij 'm ben. Opa heerst!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."