Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Whisk(e)y draadje

Het Whisk(e)y draadje

518 antwoorden
112 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik geloof graag dat het glas boven mij erg lekker vasthoudt door de dikke bodem.
Zelf heb ik vaak dat m'n whisky een beetje warm word omdat ik een glas zonder dat ik het doorheb zo 10 minuten vast kan hebben :grin: Daarom vond ik zo'n steeltje wel een goed idee.
Maar eerlijk gezegd vind ik een tumbler ook het lekkerste drinken!

@dripp:
Dat dekseltje had ik er maar niet bijgekocht, vond ik weer teveel van het goede :beer:
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oom Klaas zei:
Zelf heb ik vaak dat m'n whisky een beetje warm word omdat ik een glas zonder dat ik het doorheb zo 10 minuten vast kan hebben :grin:
Klik om te vergroten...

Warm of kamertemperatuur?
Whisky mag namelijk op kamertemperatuur komen want dan komen de aroma's beter vrij als ik het goed onthouden heb :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oom Klaas zei:
@dripp:
Dat dekseltje had ik er maar niet bijgekocht, vond ik weer teveel van het goede :beer:
Klik om te vergroten...

Achja, ik vond het wel handig. :beer:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
ragnarok zei:
Oom Klaas zei:
Zelf heb ik vaak dat m'n whisky een beetje warm word omdat ik een glas zonder dat ik het doorheb zo 10 minuten vast kan hebben :grin:
Klik om te vergroten...

Warm of kamertemperatuur?
Whisky mag namelijk op kamertemperatuur komen want dan komen de aroma's beter vrij als ik het goed onthouden heb :)
Klik om te vergroten...

Het is al op kamertemperatuur, in m'n hand word het nog wel iets warmer wat ik dan weer niet zo smakelijk vind. Maar zo'n glas voelt zo goed om vast te hebben.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oom Klaas zei:
Ik vind de bowmore heel erg lekker maar ik vind het erg moeilijk om te drinken op een of andere manier. M'n mond droogt compleet uit en de smaak blijft ontzettend lang hangen, 't is er niet eentje die ik regelmatig zal drinken. Ook qua rokerigheid is het voor mij wel de max denk ik, meer dan dit zou ik nog echt niet trekken.
Klik om te vergroten...
Best maar niet verder gaan met Bowmore dan. Ik vond de twaalfjarige echt heel lekker, maar wat een verschil met de vijftienjarige! Die vind ik moeilijk te drinken. Hele sterke houtsmaak en inderdaad dat hele droge.

DrippTone zei:
Finlaggan
Klik om te vergroten...
Dat is de volgende die ik ga proberen.

Nu heb ik deze nog voor de helft liggen:



Bevalt prima, maar ik vind 'm niet per se beter dan de tienjarige.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alles boven de lijn van de bowmore (op die kaart) wil ik ook echt niet meer proeven nu.
Dat rokerige is mijn smaak (misschien helaas) niet, binnenkort wil ik voor de glen moray 16 gaan. De 12 beviel me al heel erg goed.

Glenlivet ben ik ook benieuw naar.
Er is nog zoveel te ontdekken voor me :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een blended met laphroaig erin en dat is te smaken. Zeker leuk iets voor maar 20 euro.

O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had nog maar 30 euro op zak, dus heb toch maar weer de 12 gekocht. :grin:
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klinkt goed, wat kostte die?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb me van het weekend voor het eerst gewaagd aan een wat meer rokerige whisky, Talisker.

Ik was niet ontevreden, ik vind de smaak eigenlijk best aangenaam :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee hoor!
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oke, gelukkig.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben altijd jaloers op mensen met flessen whisky... :(
T
TheIronMaiden.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Gestemd op andere streek. Doel daarbij op de Campbeltown Area (Springbank, Glen Scotia)

In Mei ga ik op vakantie naar Schotland. Breng dan een bezoek aan de Springbank en aan de Glengoyne Distillery :rock:

Iemand van hier ooit in Schotland geweest?
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#15
geen voorkeur (mijn smaak is niet echt ontwikkeld qua whisky/whiskey) maar ik vind Drambuie af en toe heeeeeeeeeeeel erg lekkerrrrrrr
terwijl ik niet zo van de likeurtjes ben.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb zojuist gestemd en wil met deze post dit topic nieuw leven inblazen.

De aanleiding is mijn st. Klaas lijstje; kunnen jullie mij een tip geven voor een goede highland malt van < EUR 35,00?

Ik zal dit topic ook nog eens goed doorlezen, maar jullie bijdragen zijn welkom!

:) :) :)
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#17
tja Drambui is behoorlijk goed; vooral na zwaar tafelen

voor het pure genieten is is een uitgebalanceerde malt altijd ideaal wmb

en daar heb je enorm veel soorten en smaken in, dus vind ik meningen en tips van anderen altijd bijzonder interessant
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#18


Misschien dat iemand deze in de startpost kan plaatsen. Ik kan mijn eigen berichten niet meer aanpassen ?

OT: Jameson drink ik tegenwoordig nog alleen maar. Binnenkort maar eens een variatie aan whisky's bij halen.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pas een red label van begin jaren 70 geproeft, damn.. toen was het nog wel lekkere whisky man.

Dat kaartje hierboven snap ik niet helemaal denk ik. Heb er best een paar van geproefd, maar ik zou ze zelf niet zo omschrijven denk ik ..? Ardbeg 10 light?
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#20
Joopiejo zei:
Pas een red label van begin jaren 70 geproeft, damn.. toen was het nog wel lekkere whisky

Hoe kom je daar aan?

Lijkt me niet iets wat je zo ff bij de slijter haalt.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...26
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."