Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Whisk(e)y draadje

Het Whisk(e)y draadje

518 antwoorden
110 weergaven
18-5-2026
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Het Whiskey draadje

DrippTone zei:
Die is inderdaad erg lekker, doet zeker niet onder voor de 16 jaar oude. Ik heb nu een Finlaggan staan die volgens mij van de destilleerderij van Laphroaig komt, doet me erg aan die 10 jaar oude denken die jij nu drinkt. Zeker een aanrader als je van die zilte turf whisky's houdt.
Klik om te vergroten...

Jij was ook een peat liefhebber toch? Ken jij de Ardbeg, 10yrs?
Ik vind die ook erg lekker, ook zeer rokerig en bij vlagen ruik ik gerookte ham, iets fruitger dan de Laphroiag in mijn ogen. :)
Miss toch maar een Whiskyproeverij houden een keer :grin:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Het Whiskey draadje

Deranged zei:
[Zielige hypocriete poging van iemand die niets van mensen en relaties afweet, en al helemaal niet van mij en mijn relatie, om mensen waardoor ze zijn afgewezen te beledigen om zichzelf daardoor beter te voelen.]
Klik om te vergroten...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grootheidswaanzin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeruzalem-syndroom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcistisc ... dsstoornis

Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig gevoel van zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Dit wordt in het Engels wel de narcissistic paradox genoemd. Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of de gevoelens van anderen en zo vaak een onderontwikkeld inlevingsvermogen. Een narcistische persoonlijkheid kan zodoende een bezwaar vormen bij de uitoefening van bepaalde functies waarbij anderen dienen te worden beoordeeld.
Klik om te vergroten...

Vaak kan iemand met grootheidswaan in eerste instantie innemend en charmant zijn en de aandacht van zijn omgeving krijgen, maar later ebt de bewondering weg en maakt plaats voor irritatie.
Klik om te vergroten...

Typische voorbeelden van een psychose zijn bijvoorbeeld de opvatting van de patiënt dat personen op de televisie tegen hem persoonlijk spreken, dat reclames een speciale boodschap aan hem laten zien of dat de buren hem steeds in de gaten houden.
Klik om te vergroten...

En jouw ziekelijke en walgelijke gedrag in deze situatie heeft mij er alleen maar meer van overtuigd dat mijn keuze 100% juist was. Goed werk als je had willen laten zien wat ik nu 'mis'. Ik zie alleen een zielig obsessief hypocriet hoopje zelfontkenning, dat niemand behalve zichzelf voor de gek houdt.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Het Whiskey draadje

[offtopic]
Ik ruik Asperger.

En nog een aantal meer schizotypische persoonlijkheids trekjes. En onzekerheid, bang om gekwetst te worden waardoor Deranged mensen het liefst onder de indruk heeft van zijn sterke verbale vermogen maar uiteindelijk is hij net zo onzeker of misschien nog onzekerder dan de gemiddelde mens. Hij zet zichzelf neer als übermensch en als intelligent persoon maar is ondertussen eenzaam en alleen in zijn eigen ontwikkeling achtergebleven bij de sociale contacten. Vermijd mensen die hem zouden kunnen doorzien maar heeft bij een bepaald iemand de fout gemaakt die toe te laten in zijn opgetrokken vesting van zogenaamde onverschilligheid en kreeg niet de respons waarop hij hoopte.

Het spijt me voor je Deranged. Ik heb echt medelijden met je. Ik herken veel van mezelf in jou en zolang je maar net blijft doen alsof het je niet raakt zal het je alleen maar meer verdriet doen. Je hebt jezelf niet opengesteld voor de gevoelens van de ander en niet gezien dat de persoon tot wie jij je aangetrokken voelde jou het liefst in haar leven had gehad als iemand met wie je diepzinnige gesprekken kunt voeren maar niet als levenspartner.

Je teleurstelling is normaal en begrijpelijk. Succes met de aankomende tijd. Hoe hard jij zal roepen dat dit bovenstaande niet waar is hoe harder je mijn theorie onderbouwd.

Veel plezier met je fantasie vriendinnetje.[/offtopic]

En nu weer over Whisky/Whiskey.
Persoonlijk vind ik heel af en toe een slokje erg lekker. Alleen jammer dat er zoveel alcohol in zit, ik vind de smaak van Whiskey lekker maar alcohol kan ik niet zo goed hebben. Meestal heb ik dan ook wel aan een klein slokje genoeg. En dan heb ik het niet over rommel als bourbon maar over Scotch Whisky die heeft niet zo'n rooksmaakje wat ik nogal dominant vind.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Het Whiskey draadje

Drientje zei:
rooksmaakje
Klik om te vergroten...

:hearteyes:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Het Whiskey draadje

ragnarok zei:
Jij was ook een peat liefhebber toch? Ken jij de Ardbeg, 10yrs?
Ik vind die ook erg lekker, ook zeer rokerig en bij vlagen ruik ik gerookte ham, iets fruitger dan de Laphroiag in mijn ogen. :)
Miss toch maar een Whiskyproeverij houden een keer :grin:
Klik om te vergroten...

Arbeg vind ik te weinig diepgang qua smaakt hebben. Doe mij dan eerder een Coal Ila.

Maar ik ben inderdaad een fan van peat smoked whisky.

Dan heb ik trouwens nog een aanrader voor jou. Van Benromach, de Peat Smoke. Ja zo heet die. :P heeft maar iets van 5 jaar op vat gelegen maar een zeer lekkere whisky.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Het Whiskey draadje

Rabbithole zei:
Deranged zei:
[Zielige hypocriete poging van iemand die niets van mensen en relaties afweet, en al helemaal niet van mij en mijn relatie, om mensen waardoor ze zijn afgewezen te beledigen om zichzelf daardoor beter te voelen.]
Klik om te vergroten...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grootheidswaanzin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeruzalem-syndroom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcistisc ... dsstoornis

Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig gevoel van zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Dit wordt in het Engels wel de narcissistic paradox genoemd. Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of de gevoelens van anderen en zo vaak een onderontwikkeld inlevingsvermogen. Een narcistische persoonlijkheid kan zodoende een bezwaar vormen bij de uitoefening van bepaalde functies waarbij anderen dienen te worden beoordeeld.
Klik om te vergroten...

Vaak kan iemand met grootheidswaan in eerste instantie innemend en charmant zijn en de aandacht van zijn omgeving krijgen, maar later ebt de bewondering weg en maakt plaats voor irritatie.
Klik om te vergroten...

Typische voorbeelden van een psychose zijn bijvoorbeeld de opvatting van de patiënt dat personen op de televisie tegen hem persoonlijk spreken, dat reclames een speciale boodschap aan hem laten zien of dat de buren hem steeds in de gaten houden.
Klik om te vergroten...

En jouw ziekelijke en walgelijke gedrag in deze situatie heeft mij er alleen maar meer van overtuigd dat mijn keuze 100% juist was. Goed werk als je had willen laten zien wat ik nu 'mis'. Ik zie alleen een zielig obsessief hypocriet hoopje zelfontkenning, dat niemand behalve zichzelf voor de gek houdt.
Klik om te vergroten...
You don't feel you could love me but I feel you could.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Het Whiskey draadje

DrippTone zei:
Doe mij dan eerder een Coal Ila.

Maar ik ben inderdaad een fan van peat smoked whisky.

Dan heb ik trouwens nog een aanrader voor jou. Van Benromach, de Peat Smoke. Ja zo heet die. :P heeft maar iets van 5 jaar op vat gelegen maar een zeer lekkere whisky.
Klik om te vergroten...

Beankt!
Als ik weer een nieuwe ga halen zal ik ze in gedachte houden.

Ik moet de Ardbeg eerst nog wat vaker drinken voordat ik een beter oordeel kan vellen, maar ik vond het eerste glaasje erg lekker :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zijn er ook 14jarige whisky's?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Het Whiskey draadje

Baby, you're so vicious. You hit me with a flower.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Het Whiskey draadje

Maar wat is nou de lekkerste Whisky?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Het Whiskey draadje

Red label.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Het Whiskey draadje

Deranged zei:
Red label.
Klik om te vergroten...
:confused: Had je nu Black Label gezegd tot daar nog aan toe..
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Het Whiskey draadje

Ik heb ooit een etentje gedaan vlak voor mijn eerste lsd ervaring en dat was samen met een jongen die kon erg genieten van een whisky met sigaar, die kreeg een glas whisky voor 25 euro wat eigenlijk 60 euro voor een glas was. Dat is fakking duur.

Geef mij maar een sinas dan, maar ja, als het je ding is en je geniet er heel erg van en je kan het lijden.....
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Het Whiskey draadje

Drientje zei:
Maar wat is nou de lekkerste Whisky?
Klik om te vergroten...

Ik heb er veel gedronken, maar er is nog een categorie die ver buiten mijn prijs klasse liggen waar ik dus niet kan over oordelen. Dan hebben we het over boven de 500 euro voor fles, er zijn ook prijzen die lopen op tot duizenden per fles.

Maar momenteel is mijn favoriet toch de Arran Malt 12y, en maar 30 euro per fles.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Het Whiskey draadje

Doe eens echte whisky leren drinken! :openmouth:
Meneertje Walker (rood) is vooral om te mixen.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Het Whiskey draadje

Chris Pontius zei:
Doe eens echte whisky leren drinken! :openmouth:
Meneertje Walker (rood) is vooral om te mixen.
Klik om te vergroten...

Welke moet ik proberen dan :openmouth: ! Staan er zoveel :P!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Het Whiskey draadje

Neem het aanbod van jouw plaatselijke Slijterij en cross dat eens met dit :

ragnarok zei:
Drientje zei:
Is er niet een Whiskey die een zachte ronde smaak heeft? Alsof er een engeltje over je tong fietst?
Klik om te vergroten...

Voor zachtere whisky zou ik in de Ierse hoek gaan zoeken :) die zijn veel zachter dan Schotse omdat ze 3x gedestileerd zijn ipv 2x, waardoor het rokerige afneemt.

Ik vond zelf de Bushmills 10yrs erg lekker, en als je iets kruidiger wilt dan dat is de Bushmills Black Bush.

Maar er zijn ook zachter Schotse whisky's uiteraard:


Dan moet je sowieso in de onderste helft van dit schema zoeken :) links onder zijn de smaken iets eenvoudiger en rechts onder meer complex.
Klik om te vergroten...
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Het Whiskey draadje

Heb tot nu toe de Glenfiddich 12, Walker Black en famous Grouse gehad. :) Maar zal er eens 1 uitpakken :wink:.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Het Whiskey draadje

Xeloc zei:
Heb tot nu toe de Glenfiddich 12, Walker Black en famous Grouse gehad. :) Maar zal er eens 1 uitpakken :wink:.
Klik om te vergroten...

Dan proef je toch gelijk al een verschil ten opzichte van red label?
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Het Whiskey draadje

Nee, want die heb ik nooit geprobeerd :wink:. Maar Jack Daniels vond ik echt te goor voor woorden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...26
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."