Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Whisk(e)y draadje

Het Whisk(e)y draadje

518 antwoorden
119 weergaven
18-5-2026
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben altijd jaloers op mensen met flessen whisky... :(
T
TheIronMaiden.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Gestemd op andere streek. Doel daarbij op de Campbeltown Area (Springbank, Glen Scotia)

In Mei ga ik op vakantie naar Schotland. Breng dan een bezoek aan de Springbank en aan de Glengoyne Distillery :rock:

Iemand van hier ooit in Schotland geweest?
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#3
geen voorkeur (mijn smaak is niet echt ontwikkeld qua whisky/whiskey) maar ik vind Drambuie af en toe heeeeeeeeeeeel erg lekkerrrrrrr
terwijl ik niet zo van de likeurtjes ben.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb zojuist gestemd en wil met deze post dit topic nieuw leven inblazen.

De aanleiding is mijn st. Klaas lijstje; kunnen jullie mij een tip geven voor een goede highland malt van < EUR 35,00?

Ik zal dit topic ook nog eens goed doorlezen, maar jullie bijdragen zijn welkom!

:) :) :)
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#5
tja Drambui is behoorlijk goed; vooral na zwaar tafelen

voor het pure genieten is is een uitgebalanceerde malt altijd ideaal wmb

en daar heb je enorm veel soorten en smaken in, dus vind ik meningen en tips van anderen altijd bijzonder interessant
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#6


Misschien dat iemand deze in de startpost kan plaatsen. Ik kan mijn eigen berichten niet meer aanpassen ?

OT: Jameson drink ik tegenwoordig nog alleen maar. Binnenkort maar eens een variatie aan whisky's bij halen.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pas een red label van begin jaren 70 geproeft, damn.. toen was het nog wel lekkere whisky man.

Dat kaartje hierboven snap ik niet helemaal denk ik. Heb er best een paar van geproefd, maar ik zou ze zelf niet zo omschrijven denk ik ..? Ardbeg 10 light?
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#8
Joopiejo zei:
Pas een red label van begin jaren 70 geproeft, damn.. toen was het nog wel lekkere whisky

Hoe kom je daar aan?

Lijkt me niet iets wat je zo ff bij de slijter haalt.
Klik om te vergroten...
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Was bij een whisky evenement. Maar je kunt ze via veilingen krijgen. Whiskeyautcion.com bijv. Als je er verstand van hebt kun je zo best leuke whisky kopen voor niet al te duur schijnbaar. Ik heb er alleen niet zo veel verstand van. :)
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@zjimiz

Kijk of er in je omgeving geen whisky proeverijen worden gehouden.

Hier werd in de buurt iets dergelijks georganiseerd waar ik via mijn werk gratis kaartjes kreeg. Heb mij goed vergrepen aan met name de duurdere flessen :grin:
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#11
Joopiejo zei:
Was bij een whisky evenement. Maar je kunt ze via veilingen krijgen. Whiskeyautcion.com bijv. Als je er verstand van hebt kun je zo best leuke whisky kopen voor niet al te duur schijnbaar. Ik heb er alleen niet zo veel verstand van. :)
Klik om te vergroten...

Thanks; toch eens proberen

het blijkt leuk om met Whiske(y)s en bourbons te experimenteren

:rock:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
SchilDpadDo zei:
Hier werd in de buurt iets dergelijks georganiseerd waar ik via mijn werk gratis kaartjes kreeg. Heb mij goed vergrepen aan met name de duurdere flessen
Klik om te vergroten...

Hier ook inderdaad (Noord Holland), resultaat is voor 20 euro stomdronken van de beste whiskeys.

Laatste flesje wat ik had was een 8yo Dun Bheagan Islands, een beuker van een roker maar wel erg lekker.

Voor de standaard slobberwhiskeys op de normale weekenddagen kies ik meestal voor BNJ
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#13
^^ beiden nog nooit op, die BNJ spreekt me wel aan. Hou ik mn achterhoofd.
Pas een Bunnahabhain 12 gekregen. Goeie whisky, geen saai geval zeg maar.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Joopiejo zei:
die BNJ spreekt me wel aan
Klik om te vergroten...

Zeker een aanrader. 22,50 euro voor 750ml, het is de beste onder de gemiddelden zegmaar :grin: Volledige naam is Bailie Nicol Jarvie
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#15
EI, hoeveel dagen doe jij er maar over om 1 fles leeg te gieten, je lijkt wel elke week een nieuwe te hebben :P
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Het Whiskey draadje

woensdag weer loon ! en dan eens een sterke zoeken, een echte brander !
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Het Whiskey draadje

Chivas regal, Jack Daniels en Johnny Walker Black label vind ik best wel te drinken.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
knolselderij zei:
we kunnen hier beter een whiskey topic maken geloof ik
Klik om te vergroten...

'' Whisky of whiskey is een sterkedrank die is gedistilleerd uit gegist graanbeslag en gerijpt op houten vaten. De naam komt van het Iers-Gaelische Uisce Beatha of Uisge Beatha (uitspraak iesjkje bjaha) en het Schots-Gaelische Usquebaugh (uskwebà), wat "levenswater" betekent. ''

persoonlijk ben ik ik zeer te spreken over ''Hart Brothers'', de 15 jaar oude single malt . Beetje aan de prijs maar o zo heerlijk.

dus wat drinken jullie , wat is aan te raden, waar zou je meer over willen weten !?
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Het Whiskey draadje

Jack Daniëls wopwop

Je kunt niet zo snel een bericht plaatsen na je laatste bericht.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Het Whiskey draadje

Een jack is wel lekker , maar ik had nooit gedacht dat andere whiskey's zo veel anders konden smaken.. en dan begint een Jack Daniels toch behoorlijk in verval te raken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...26
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."